Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 26 27 28 29 30 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          Motti
          Inlägg 06-09-2010, 19:28
          Länk hit: #541

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag tror absolut att den borgeliga regeringen stärker småföretagen många av dom är ju potentsiella storföretag,tror inte vi kan lita så mycket på Saab och Volvo om man är underleverantörer ,det vill nog till att producera till fler än Volvo och Saab om man ska ha en tryggare framtid,många företag står och faller just för dom är underleverantörer till ett och samma strorföretag.På tal om Turismen så är det väl jättebra om folk från andra länder vill åka hit till vårt vackra land och spendera pengar precis som vi gör när vi åker utomlands smile.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-09-2010, 19:32
          Länk hit: #542

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 06-09-2010, 20:28) *
          Jag tror absolut att den borgeliga regeringen stärker småföretagen

Märkligt i så fall att de är så väldigt missnöjda med vad alliansen gjort för dem... confused.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 06-09-2010, 19:40
          Länk hit: #543

Medlem

Aqvakul !tror inte de frågat ALLA småföretagare;)det är ju dock en liten klick som frågas ut,men helt klart behöver mer göras för att underlätta för småföretagarna ,vi har ju själva ett mindre företag med 11 annstälda och min man och hans bror kan i stort set inte få vara sjuk om han skulle behöva vara hemma ett par dagar tex en sak som är skit med att ha eget ! sen finns det ju frågor och önskemål i många viktiga frågor när det gäller både företagen och vilkor för annställning skatter sjukförsäkring osv.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 06-09-2010, 19:42
          Länk hit: #544

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 06-09-2010, 20:32) *
          Märkligt i så fall att de är så väldigt missnöjda med vad alliansen gjort för dem... confused.gif

Men förmodligen inte så missnöjda som dom skulle ha varit efter fyra år av rödgrönt styre. Storföretagen är ju för övrigt sossarnas skötebarn.

Citera
          Anma
          Inlägg 06-09-2010, 19:48
          Länk hit: #545

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Nu lägger jag näsan i nåt jag egentligen inget vet om, men jag känner 3 småföretagare med 1-2 anställda och alla de säger att det blivit mycket krångligare sedan regeringsskiftet, de hade stora förhoppningar innan men det har inte blivit bättre, men som sagt värre. Till exempel det nya kassasystemet är katastrof.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 06-09-2010, 19:58
          Länk hit: #546

Moderator

CITAT (Anma @ 06-09-2010, 20:48) *
          Nu lägger jag näsan i nåt jag egentligen inget vet om, men jag känner 3 småföretagare med 1-2 anställda och alla de säger att det blivit mycket krångligare sedan regeringsskiftet, de hade stora förhoppningar innan men det har inte blivit bättre, men som sagt värre. Till exempel det nya kassasystemet är katastrof.

Vem var det egentligen som beslutade om det nya kassasystemen? Det är inte helt enkelt att hitta någon bakgrundsinformation om det

Citera
          Anma
          Inlägg 06-09-2010, 20:05
          Länk hit: #547

Medlem

CITAT (Huggorm @ 06-09-2010, 20:58) *
          Vem var det egentligen som beslutade om det nya kassasystemen? Det är inte helt enkelt att hitta någon bakgrundsinformation om det

Ingen aning, vet bara att det klagas det på och att de är missnöjda med nuvarande regering som inte varit så särskilt småföretagarvänliga. Jag har inte tagit upp något av detta här bland annat just för att jag egentligen inte vet något om det.

Jo, en annan sak som klagas på är att startbidrag är stört omöjligt att få numera. Men det är väl helt i linje med alliansens politik, bidrag ska bort.

Citera
          Motti
          Inlägg 06-09-2010, 20:09
          Länk hit: #548

Medlem

Det nya kassasystemet gjordes ju för att slippa alla svartinkomster !är inte det bra ?

Citera
          gnon49
          Inlägg 06-09-2010, 20:14
          Länk hit: #549

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Bengalow @ 06-09-2010, 19:39) *
          Mr.Murphy...Som jag läser din insändare, så är du elev på Medborgarskolan - målinriktad undervisning mot en blå valsedel. Håll till godo - hoppas att marknaden har plats för dig efteråt.

Medborgarskolan, min gamla o goa arbetsplats med fina arbetskamrater o en chef som var dängare på dåliga vitsar. Suck, varför slutade jag.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anma
          Inlägg 06-09-2010, 20:14
          Länk hit: #550

Medlem

felpost

Redigerat av Anma: 06-09-2010, 20:17

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-09-2010, 20:18
          Länk hit: #551

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 06-09-2010, 21:09) *
          Det nya kassasystemet gjordes ju för att slippa alla svartinkomster !är inte det bra ?

Jovisst, men samtidigt är det en hög instegskostnad för småföretagare...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 06-09-2010, 20:23
          Länk hit: #552

Medlem

Jo visst är det det men det är inte gratis att starta eget heller har man råd med det bör man ha råd med en kassappartat också,alla svartpengar som stoppades undan inna kan ju få bekosta en kassappartat nu istället.Kanske det kan få många och tänka på sina ATP poäng inför kommande pension !

Citera
          Huggorm
          Inlägg 06-09-2010, 20:25
          Länk hit: #553

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 06-09-2010, 21:18) *
          Jovisst, men samtidigt är det en hög instegskostnad för småföretagare...

Precis, det är inte speciellt kul för en företagare som kanske sliter för att få verksamheten att gå runt, att behöva lägga 25k på en system som skall övervaka honom eller henne...

Och i realiteten stannar Sverige utan de svarta pengarna.

Citera
          Anma
          Inlägg 06-09-2010, 20:27
          Länk hit: #554

Medlem

CITAT (Huggorm @ 06-09-2010, 21:25) *
          Precis, det är inte speciellt kul för en företagare som kanske sliter för att få verksamheten att gå runt, att behöva lägga 25k på en system som skall övervaka honom eller henne...

Och i realiteten stannar Sverige utan de svarta pengarna.

Jag är verkligen inte något fan av svarta pengar, men att när man har en omsättning på 172.000:- behöva satsa så mycket på en kassaapparat är faktiskt ganska kasst.

Fl´åt för den dåliga ordvitsen.

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 06-09-2010, 20:45
          Länk hit: #555

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

CITAT (Bengalow @ 06-09-2010, 19:45) *
          Aquakul - vet du hur mycket som Region Skåne satsar på turism? Ofantliga summor...sedan kommer tyska turister hit i husbil, och har mat med sig hemmifrån för 14 dagar. Dom tjänar vi inte ett dugg på. Tvärtom - dom köper upp gamla ödetorp billigt, och springer nakna i skogen.....eller också åker dom till Halmstad och köper lax till ½-a priset och åker hem igen med ett gott lass. Dom har ju gubevars "varit i Sverige".
          Räknas spritturisterna till Rostock också som turister?

Hej Bengalow!
          Som vanligt vet du inte vad du pratar om. Jag hjälper ibland en kompis som har en turistfälla. Våra utländska turister tillför landet en massa pengar och handlar gärna mat och annat här. Jag har bara träffat fantastiskt trevliga turister som njuter av Sverige och allt som finns här. Utan turisterna här i Skåne så skulle arbetslösheten vara betydligt större så tydligen gör den borgligt styrda region Skåne en stor insats för Sverige.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          Bengalow
          Inlägg 06-09-2010, 21:20
          Länk hit: #556

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Sådan tur att du finns, Jan Lindgren, som kan rätta till i all oreda. Såklart att du har rätt, och jag har fel. Du har ju lärt dig genom livet, att det är bara du som vet, vad som är riktigt! Att andra kan ha en mening som inte du delar är ju otänkbart, och skulle dom mot förmodan ha det, så är det fel - det strider ju mot förnuft och rättsregler. Må din väns turistfälla ge honom oanade inkomster - men glöm inte att ge honom ett råd om inköp av ny kassaapparat!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 06-09-2010, 21:33
          Länk hit: #557

Moderator

CITAT (Bengalow @ 06-09-2010, 22:20) *
          Sådan tur att du finns, Jan Lindgren, som kan rätta till i all oreda. Såklart att du har rätt, och jag har fel. Du har ju lärt dig genom livet, att det är bara du som vet, vad som är riktigt! Att andra kan ha en mening som inte du delar är ju otänkbart, och skulle dom mot förmodan ha det, så är det fel - det strider ju mot förnuft och rättsregler. Må din väns turistfälla ge honom oanade inkomster - men glöm inte att ge honom ett råd om inköp av ny kassaapparat!

Prova med argument i stället, det ger bättre resultat

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 06-09-2010, 21:47
          Länk hit: #558

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Naturligtvis har min kompis en ny, godkänd kassaapparat som kostade under 15 000:-
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          MrMurphy
          Inlägg 06-09-2010, 22:10
          Länk hit: #559

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 31 571

Min fundering på detta med småföretagarnas avsaknad av förbättringar är om det inte just handlade om lite väl höga förväntningar? Och istället så landar vi i en stor kris som blir mer fokuserad på att hålla näsan över ytan istället för att utveckla vissa delar. Därpå så har vi väl alla vissa tendenser att reagera negativt på förändringar och jag kan tänka mig att när man är inkörd i en mängd regler och då när det blir en ändring så upplevs det oavsett som jobbigt.

Men detta med kassaapparat så känns det så självklart att det faktiskt ska kontrolleras, man ska inte kunna sitta och plocka ut svart på det viset som faktiskt skett lite här och var. Trots den stora krisen så var det väl cafébranschen som pekade på en stor försäljningsökning. Man kan väl spekulera i att det handlar om att människor har valt en fika istället för en middag men jag tror att merparten kommer från kassaapparaterna. Olyckligt om vissa fått problem med kostnad pga det men jag anser inte att vi ska låta en låt-gå mentalitet med silkesvantar råda. Underlätta regler överlag, sänk skatter och då anser inte jag att det är mer än rätt att företagare tar sitt ansvar. Vi måste få det att fungera för alla så att det blir en human skattesats för alla.

Citera
          Motti
          Inlägg 06-09-2010, 22:36
          Länk hit: #560

Medlem

Det har fuskats en hel del i vissa yrken och mycket svartpengar har runit kan jag säga,som frisör har jag set mina chefer suddat mycket i beställningsböckerna.finns massor av företag som tjänat svarta pengar och gör så än i dag,vissa företag är intill omöjliga att kolla,ta Torgförsäljarna tex varför kan du inte handla med kort där ?eller varför får du aldrig ett kvitto ?lukrativ inkomst det.Sen har vi Pizzabagarna hur kollar man svinnet där ? kassapparater är nog bra men !dom är inte bombsäkra;)

Citera

76 sidor V  « < 26 27 28 29 30 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 15:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon