Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 32 33 34 35 36 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          Gunilla T
          Inlägg 08-09-2010, 17:10
          Länk hit: #661

Gäster

Tjaa, tycker man att jämställdhet är trams så försöker man förlöjliga budbäraren - om man saknar argument vill säga. Ohly är kunnig när det gäller jämställdhet, knivskarp i kommentarerna och oerhört analytisk - det kan ingen ta ifrån honom.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-09-2010, 17:12
          Länk hit: #662

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (andersen @ 08-09-2010, 18:06) *
          Det är ju alla boende i en kommun, som är ägare till bostäderna, borde dom då inte få ha någon talan då? dom är ju "delägare" i lgh. Lika väl som dom boende är det. Och om inte var skall våra barn bo när dom flyttar hemmifrån? är det bara barn till rika som har möjlighet att flytta från barndomshemmet? eller skall det byggas undantagsstugor igen?

Alliansregeringen har infört ett slags ungdomslån, där staten ställer sig som garant för den som skall köpa sin första bostad och inte har de vanliga säkerheterna som krävs för banklån. Och när det gäller Stockholm så är köerna till hyreslägenheter på attraktiva ställen ändå så lång att ungdomarna inte får någon lägenhet förrän de ändå skall gå i pension

CITAT (Gunilla T @ 08-09-2010, 18:10) *
          Tjaa, tycker man att jämställdhet är trams så försöker man förlöjliga budbäraren - om man saknar argument vill säga. Ohly är kunnig när det gäller jämställdhet, knivskarp i kommentarerna och oerhört analytisk - det kan ingen ta ifrån honom.

Jag tycker han väldigt dålig koll på saker och ting. Ta bara den här affären med skattereglerna för fotbollspelare till exempel. Han lever ju inte i samma värld som oss andra.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 08-09-2010, 17:14
          Länk hit: #663

Gäster

Men vad tycker du om hans kunskaper i jämställdhet ?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-09-2010, 17:15
          Länk hit: #664

Moderator

CITAT (Gunilla T @ 08-09-2010, 18:14) *
          Men vad tycker du om hans kunskaper i jämställdhet ?

Vet ej, jag har inte lyssnat så ingående på honom. Utom i utfrågningen här om dagen, och då gick det ju som det gick...

Citera
          andersen
          Inlägg 08-09-2010, 17:18
          Länk hit: #665

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Huggorm @ 08-09-2010, 18:12) *
          Alliansregeringen har infört ett slags ungdomslån, där staten ställer sig som garant för den som skall köpa sin första bostad och inte har de vanliga säkerheterna som krävs för banklån. Och när det gäller Stockholm så är köerna till hyreslägenheter på attraktiva ställen ändå så lång att ungdomarna inte får någon lägenhet förrän de ändå skall gå i pension

Jaha vad menar du med dom raderna? menar du att ungdomarna skall tvingas till att ta lån? tror att för dom allra flesta så är studielånet ett "tungt"lån, skall dom på det bli tvungna att ta ett nytt"tungt" lån så lär dom nog inte bli skuldfria under sin livstid.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-09-2010, 17:21
          Länk hit: #666

Moderator

CITAT (andersen @ 08-09-2010, 18:18) *
          Jaha vad menar du med dom raderna? menar du att ungdomarna skall tvingas till att ta lån? tror att för dom allra flesta så är studielånet ett "tungt"lån, skall dom på det bli tvungna att ta ett nytt"tungt" lån så lär dom nog inte bli skuldfria under sin livstid.

Ekonomiskt är idioti att hyra sitt boende. Att köpa en bostadsrätt är mycket smartare, när man betalt färdigt bor man billigt och vill man flytta till en villa får man pengar från försäljningen av lägenheten. Hyr man så betalar man ju bara en massa pengar och när man flyttar står man på bar backe.

Citera
          andersen
          Inlägg 08-09-2010, 17:24
          Länk hit: #667

Medlem

CITAT (Huggorm @ 08-09-2010, 18:21) *
          Ekonomiskt är idioti att hyra sitt boende. Att köpa en bostadsrätt är mycket smartare, när man betalt färdigt bor man billigt och vill man flytta till en villa får man pengar från försäljningen av lägenheten. Hyr man så betalar man ju bara en massa pengar och när man flyttar står man på bar backe.

Fast alla har inte råd eller möjlighet att köpa sitt boende, därför är det viktigt med valmöjlighet i boende frågan.

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-09-2010, 17:31
          Länk hit: #668

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gunilla T @ 08-09-2010, 18:10) *

Jag har inget emot jämställdhet även om jämlikhet är lika viktigt. Det jag har emot Lars är att jag tyvärr inte kan uppfatta honom som en trovärdig mäniska av kött och blod, dessutom så har han ett ansvar för att partiet tagit ett steg tillbaks i förhållande till den förnyelse som Gudrun stod för.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 08-09-2010, 17:38
          Länk hit: #669

Gäster

Nu var det väl kommentaren om bröstpumparna jag tänkte på..

Han har säkert en massa belastningar och har inte lyckats förnya partiet som Gudrun gjorde men i jämställdhetsfrågorna är det ingen som slår honom på fingrarna och i den frågan tror jag han lever som han lär..

Citera
          Wilmer
          Inlägg 08-09-2010, 17:39
          Länk hit: #670

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Jag röstar olika i de olika valen..

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          andersen
          Inlägg 08-09-2010, 17:39
          Länk hit: #671

Medlem

Vänsterpartiets ledare, var bättre för, den bästa var Hermansson sedan kom werner och han var bra så länga han var nyckter tyvärr så tog spriten mera och mera över hos han.

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 08-09-2010, 17:56
          Länk hit: #672

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (andersen @ 08-09-2010, 14:04) *
          Det är väl i allra högsta grad odemokratiskt! det är väl komuninvånarna som borde i första hand erbjudas lgh,för det är ju deras fastigheter som säljs om vi nu pratar allmännyttan.

67 % av de boende måste säga ja och ca 70-75 % måste bli godkända av banken för att det ska bli köp.
          och visst är det så att det inte alls är upp till dem som just för stunden bor i lägenheterna ska få bestämma om det ska bli bostadsrätter eller ej, det ska kommuninvånarna göra via folkomröstning.

min fd svärmor bor i en lägenhet på södermalm i sthlm, allmännyttan, när den kåken reades ut så sprang den nybildade bostadsrättsföreningens medlemmarna ner dörrarna hos tanten, hon vare sig ville eller kunde köpa lägenheten, det var blandat hot och smicker, värst var en moderatpajsare.
          otur för honom så råkade han ringa på dörren samtidigt som mitt ex var där.
          det blev ingen ombildning, huset är ff kommuninvånarnas och när tanten dör hoppas jag att den lägenheten går till någon som behöver den, inte till någon som har råd.

CITAT (Aqvakul @ 08-09-2010, 17:58) *
          Möjligen är Gudrun lite "förbrukad", men i min värld är hon de två senaste decenniernas skickligaste politiker. Ohly däremot känns som en unken fläkt av gamla Sovjet, kamouflerad till klämkäck scout.

äsch då, ohly är ok smile.gif

CITAT (Huggorm @ 08-09-2010, 18:03) *
          Nej, inte så länge det finns bröstmjölkspumpar biggrin.gif

det hedrar dig att du iaf inte nedlåter dig till att kalla honom för kommunist. den som gör det vet öht inte vad en kommunist är.
          läste förresten i tidningen idag att maud olofsson och centern håller liv i klassskillnaderna - härligt! smile.gif

CITAT (Wilmer @ 08-09-2010, 18:39) *
          Jag röstar olika i de olika valen..

det kommer jag också att göra! smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 08-09-2010, 20:08
          Länk hit: #673

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (herkules @ 08-09-2010, 18:56) *
          ................hoppas jag att den lägenheten går till någon som behöver den, inte till någon som har råd..........

Min gissning är att husägaren säljer den till högstbjudande...... jag är född och uppfödd i Stockholms innerstad och under 50 - 60 - 70 och 80-talet var det också stört omöjligt att få en hyresrätt i innerstaden eller närförort utan att lägga många, många tusenlappar svart. Dom ytterst få lägenheterna som gick till bostadsförmedlingen fick du köa i minst 15 år för att bli erbjuden och då var det oftast nybyggnation med hyror i fantasilägen. En bostadsrätt kan man i alla fall få lån för att köpa, att betala svart fick man inga lån till. Har svårt att tro att hyresrätterna idag går till bf utan att läget är detsamma, betala svart om du vill bo i innerstaden.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 08-09-2010, 20:12
          Länk hit: #674

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Huggorm @ 08-09-2010, 17:34) *
          Undrar vem som vore bäst för vänsterpartiet, Gudrun Schyman eller Lars Ohly? Båda producerar ju grodor på löpande band, men det behöver inte betyda något.

Fast hon är bättre på att bränna pengar flirting.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-09-2010, 20:19
          Länk hit: #675

Moderator

CITAT (Snöflinga @ 08-09-2010, 21:12) *
          Fast hon är bättre på att bränna pengar flirting.gif

Ja, det är ju ingen dålig egenskap för en vänsterledare biggrin.gif

CITAT (Anki på Öland @ 08-09-2010, 21:08) *
          Min gissning är att husägaren säljer den till högstbjudande...... jag är född och uppfödd i Stockholms innerstad och under 50 - 60 - 70 och 80-talet var det också stört omöjligt att få en hyresrätt i innerstaden eller närförort utan att lägga många, många tusenlappar svart. Dom ytterst få lägenheterna som gick till bostadsförmedlingen fick du köa i minst 15 år för att bli erbjuden och då var det oftast nybyggnation med hyror i fantasilägen. En bostadsrätt kan man i alla fall få lån för att köpa, att betala svart fick man inga lån till. Har svårt att tro att hyresrätterna idag går till bf utan att läget är detsamma, betala svart om du vill bo i innerstaden.
          Anki

Så är det.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-09-2010, 20:21
          Länk hit: #676

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anki på Öland @ 08-09-2010, 21:08) *
          Anki

Stockholms innerstad är ett unikt i Sverige i så mån att efterfrågan iaf sen 60-talet har varit extremt hög på allt som ligger någorlunda centralt. Min första lägenhet i Stockholm (1972) köpte jag svart och jag fick aldrig tillbaks pengarna. Men i många andra stora och medelstora städer så är det faktiskt först med ombildningarna som man hamnat i en slags "Stockholmssituation". I Malmö har det först de senaste 10 åren blivit riktigt svårt att få tag i en hyreslägenhet. Malmös expansion, intresset från danskar och ombildningarna har totalt förändrat situationen i Sveriges tredje stad. Sedan alliansen tog bort alla räntebidrag för nybyggnation, så byggs det knappt några hyresrätter längre. Det byggs väldigt lite i Malmö-Lund-regionen i förhållande til efterfrågan och nästan uteslutande bostadsrätter och äganderätter. Tillsammans med Alliansens lag om ägandelägenheter kommer detta att leda till att allt fler bostadslösa hamnar i klorna på oseriösa adrahandsuthyrare.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anma
          Inlägg 08-09-2010, 20:23
          Länk hit: #677

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Utförsäljningen handlar inte bara om sthlm innerstad utan också förorter. Väsbyhem har sålt det mesta av sina hyreslägenheter, och jag lovar att aldrig någonsin har någon vettig människa betalat ett öre för ett hyreskontrakt i Väsby. Likadant är det i de flesta förorter.

Citera
          Meriona
          Inlägg 08-09-2010, 20:28
          Länk hit: #678

Gäster

CITAT (Anma @ 08-09-2010, 21:23) *
          Utförsäljningen handlar inte bara om sthlm innerstad utan också förorter. Väsbyhem har sålt det mesta av sina hyreslägenheter, och jag lovar att aldrig någonsin har någon vettig människa betalat ett öre för ett hyreskontrakt i Väsby. Likadant är det i de flesta förorter.

För de allra flesta väljare handlar det inte om Stockholm över huvud taget, varken inom eller utom tullarna.... whistling.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 08-09-2010, 20:29
          Länk hit: #679

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Man kan konstatera att de flesta enligt röstningen här på Forumet är rödgröna !sen kommer alliansen och sist sverigedemokraterna.Enligt alla mätningar sifo osv så får vi en Borgelig regering efter valet,ja det är väl i stort set redan klart flirting.gif personligen så tycker jag det är bra i alla fall tummenupp.gif Nu är ju Forumet ingen direkt mätning på hela Sverige ,trevligt att se att mångal håller på sina övertygelser vilket parti det än må vara.Demokrati är bra !

Citera
          Meriona
          Inlägg 08-09-2010, 20:31
          Länk hit: #680

Gäster

Demokrati är bra, jajja men. Men de 4,42 % av odlaiterna som röstar på SD skäms jag för. sad.gif

Citera

76 sidor V  « < 32 33 34 35 36 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 09:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon