CITAT (andersen @ 08-09-2010, 14:04)

Det är väl i allra högsta grad odemokratiskt! det är väl komuninvånarna som borde i första hand erbjudas lgh,för det är ju deras fastigheter som säljs om vi nu pratar allmännyttan.
67 % av de boende måste säga ja och ca 70-75 % måste bli godkända av banken för att det ska bli köp.
och visst är det så att det inte alls är upp till dem som just för stunden bor i lägenheterna ska få bestämma om det ska bli bostadsrätter eller ej, det ska kommuninvånarna göra via folkomröstning.
min fd svärmor bor i en lägenhet på södermalm i sthlm, allmännyttan, när den kåken reades ut så sprang den nybildade bostadsrättsföreningens medlemmarna ner dörrarna hos tanten, hon vare sig ville eller kunde köpa lägenheten, det var blandat hot och smicker, värst var en moderatpajsare.
otur för honom så råkade han ringa på dörren samtidigt som mitt ex var där.
det blev ingen ombildning, huset är ff kommuninvånarnas och när tanten dör hoppas jag att den lägenheten går till någon som behöver den, inte till någon som har råd.
CITAT (Aqvakul @ 08-09-2010, 17:58)

Möjligen är Gudrun lite "förbrukad", men i min värld är hon de två senaste decenniernas skickligaste politiker. Ohly däremot känns som en unken fläkt av gamla Sovjet, kamouflerad till klämkäck scout.
äsch då, ohly är ok

CITAT (Huggorm @ 08-09-2010, 18:03)

Nej, inte så länge det finns bröstmjölkspumpar

det hedrar dig att du iaf inte nedlåter dig till att kalla honom för kommunist. den som gör det vet öht inte vad en kommunist är.
läste förresten i tidningen idag att maud olofsson och centern håller liv i klassskillnaderna - härligt!

CITAT (Wilmer @ 08-09-2010, 18:39)

Jag röstar olika i de olika valen..
det kommer jag också att göra!