Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 37 38 39 40 41 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          herkules
          Inlägg 09-09-2010, 10:56
          Länk hit: #761

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 09-09-2010, 11:42) *
          Man undrar ju om det numera finns någon som frivilligt röstar på sossarna?

räcker upp en hand! utan mutor tillochmed! smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Chamomille
          Inlägg 09-09-2010, 10:56
          Länk hit: #762

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Gita @ 09-09-2010, 11:41) *
          Exakt detta höll på hända min mamma,(som alltid röstat borgerligt) i förra valet. Hon blev då flitigt uppvaktad på vårdhemmet där hon vistades av socialdemokratiska valarbetare som försökte få henne att skriva på en fullmakt så de kunde utnyttja hennes röst.
          Sjuk och trött som hon var hade hon förmodligen fallit till föga bara för att få vara ifred om jag inte personligen slängt ut dessa människor och t.o.m fick ta till hot om polisanmälan om de inte slutade upp med att trakassera henne.
          Gita

Fy faan rent ut sagt!

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Gita
          Inlägg 09-09-2010, 11:01
          Länk hit: #763

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Meriona @ 09-09-2010, 11:47) *
          Vilket bedrövligt sätt att röstfiska. ranting.gif

Jag blir faktisk gråtfärdig av både ilska och sorg vid minnet av de där två medelålders damerna som stod lutade över mammas säng och tjatade "Lilla NN om du skriver på så blir det bra, bara du skriver på så får du vila dig sen"
          Min mamma var då svårt sjuk och gick bort tre veckor senare.

Om detta är typiskt för sossarna eller om övriga partier också använder sådana oetiska metoder för att "värva" röster har jag ingen aning. Vet dock att i stort sett alla patienter på vårdhemmet fick besök av dessa två damer.
          Gita

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 09-09-2010, 11:04
          Länk hit: #764

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Gita @ 09-09-2010, 12:01) *
          Jag blir faktisk gråtfärdig av både ilska och sorg vid minnet av de där två medelålders damerna som stod lutade över mammas säng och tjatade "Lilla NN om du skriver på så blir det bra, bara du skriver på så får du vila dig sen"

Om detta är typiskt för sossarna eller om övriga partier också använder sådana oetiska metoder för att "värva" röster har jag ingen aning. Vet dock att i stort sett alla patienter på vårdhemmet fick besök av dessa två damer.
          Gita

thumbdown.gif ranting.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-09-2010, 11:05
          Länk hit: #765

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 09-09-2010, 11:41) *
          Exakt detta höll på hända min mamma,(som alltid röstat borgerligt) i förra valet. Hon blev då flitigt uppvaktad på vårdhemmet där hon vistades av socialdemokratiska valarbetare som försökte få henne att skriva på en fullmakt så de kunde utnyttja hennes röst.
          Sjuk och trött som hon var hade hon förmodligen fallit till föga bara för att få vara ifred om jag inte personligen slängt ut dessa människor och t.o.m fick ta till hot om polisanmälan om de inte slutade upp med att trakassera henne.
          Gita

Fattar inte att valarbetare släpps in till gamla och sjuka, det borde vara förbjudet!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gnon49
          Inlägg 09-09-2010, 11:08
          Länk hit: #766

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Anma @ 09-09-2010, 01:12) *
          För att människor har gått på alliansens kommunikativa skicklighet. Dom har för bra munläder helt enkelt. Folk går på det utan att ta reda på vad det egentligen innebär. Det är enda skälet till att de har majoritet. Nu kan de skylla de mesta på finanskrisen, men det kommer inte att gå i 4 år till om inte det blir en ny kris. Vanligt folk kommer att syna bluffen. Sanna mina ord.

Men nu omyndigförklarar du väl halva väljarkåren? Det går inte att lura väljarna. Inte om man vill komma i regeringsställning i alla fall. Det är ju faktiskt väljarna som avgör om man får gehör för sin politik.
          Väljarna misstrodde socialdemokratin och dom förlorade makten. Så kan det gå för alliansen om dom inte sköter sig. Om alliansen vinner valet beror det knappast på finanskrisen utan att sveriges ekonomi o BMP är på väg uppåt. Till gagn för löntagare o pensionärer.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          herkules
          Inlägg 09-09-2010, 11:39
          Länk hit: #767

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 09-09-2010, 12:05) *
          Fattar inte att valarbetare släpps in till gamla och sjuka, det borde vara förbjudet!

håller med. sen spelar det ingen roll vilket block de kommer ifrån. samma hos fd svärmor ju när moderatarslet skulle övertala henne att rösta ja till bostadsrättsombildning - fy skäms!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Anma
          Inlägg 09-09-2010, 11:41
          Länk hit: #768

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet201...ticle7750717.ab

Detta då?

"När Centerpartiets valreklam anlände till Umeå hajade en privatperson till. Lådorna var märkta med olika etiketter, beroende på vem som skulle få materialet:

”Lågutbildade och äldre”, ”välbärgade villaägare” och ”låglöneakademiker”.

Enligt Centerpartiets kampanjledare Michael Arthursson handlar det om interna arbetsnamn som slunkit med:

– Det är verkligen ingen officiell benämning."

Redigerat av Anma: 09-09-2010, 11:42

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-09-2010, 11:51
          Länk hit: #769

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Gita @ 09-09-2010, 12:01) *

Gita

Moderaterna brukar ha den goda smaken att åtminstone betala för sina röster.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-09-2010, 11:51
          Länk hit: #770

Medlem

CITAT (Anma @ 09-09-2010, 12:41) *

Detta då?

"När Centerpartiets valreklam anlände till Umeå hajade en privatperson till. Lådorna var märkta med olika etiketter, beroende på vem som skulle få materialet:

"Lågutbildade och äldre", "välbärgade villaägare" och "låglöneakademiker".

Enligt Centerpartiets kampanjledare Michael Arthursson handlar det om interna arbetsnamn som slunkit med:

Suck och så säger centerpartiets "stora stjärna" Maud Olofsson om detta: "Jag kan fatta att man reagerat. Det är en olycklig formulering". Jisses hon inser inte ens att det är ett totalt feltänk. Vilken människosyn!

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-09-2010, 11:52
          Länk hit: #771

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Anma @ 09-09-2010, 12:41) *

som om det gjorde saken bättre???

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-09-2010, 11:52
          Länk hit: #772

Medlem

CITAT (Markus_H @ 09-09-2010, 12:51) *

giggle.gif

--------------------

Citera
          MrMurphy
          Inlägg 09-09-2010, 11:56
          Länk hit: #773

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 31 571

CITAT (gnon49 @ 09-09-2010, 12:08) *
          Men nu omyndigförklarar du väl halva väljarkåren? Det går inte att lura väljarna. Inte om man vill komma i regeringsställning i alla fall. Det är ju faktiskt väljarna som avgör om man får gehör för sin politik.
          Väljarna misstrodde socialdemokratin och dom förlorade makten. Så kan det gå för alliansen om dom inte sköter sig. Om alliansen vinner valet beror det knappast på finanskrisen utan att sveriges ekonomi o BMP är på väg uppåt. Till gagn för löntagare o pensionärer.

tummenupp.gif

Förra valet så ylade jag mig blå om självklarheten med ett sossestyre och var fullständigt övertygad om att sverige skulle gå under med detta blåa styre. Men jag har faktiskt tyckt att de gjort ett bra jobb och mina skräckscenarion har inte gått i uppfyllelse utan jag har börjat hänga med på hur de resonerar. Visst finns det saker som varit under all kritik, utförsäkrandet ex. Men när jag tittar på rehabiliteringskedjan så känns det som om det i grunden kan vara en bra plan. Dock så måste det justeras grovt, det får inte ske misstag som skett men det har väl gått åt helsefyr som det ofta verkar göra när det kommer nya reformer. Men skulle denna politik helt spåra iväg på bekostnad av välfärden så skulle jag garanterat välja bort vid nästa val och 4 år är inte så lång tid. Jag är övertygad att det är fler än jag som resonerar så och jag är övertygad om att Alliansen är fullt medveten om detta.

Citera
          MrMurphy
          Inlägg 09-09-2010, 12:01
          Länk hit: #774

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 31 571

CITAT (*Stintan* @ 09-09-2010, 12:51) *
          Suck och så säger centerpartiets "stora stjärna" Maud Olofsson om detta: "Jag kan fatta att man reagerat. Det är en olycklig formulering". Jisses hon inser inte ens att det är ett totalt feltänk. Vilken människosyn!

Jag misstänker att deras marknadsförare har klantat till sig. Grunden i marknadsföring är just detta med segmentering, att dela upp marknaden i mindre segment så att reklam är riktad till rätt person istället för att dränka hela marknaden med all information. Kanske dumt att försöka "sälja in sig" hos pensionärer med barnomsorgsfrågor ex. Jag är övertygad om att samtliga partier gör detta men att centern ska nog se över sitt val av marknadsföringsföretag.

Citera
          Gita
          Inlägg 09-09-2010, 12:07
          Länk hit: #775

Medlem

CITAT (Markus_H @ 09-09-2010, 12:51) *

Är väl inte fullt så illa som att försöka köpa sig röster med fläskiga vallöften och sen strunta i att betala "för det var ju inget löfte, det var ett löfte om en målsättning

Den där historien om moderaterna som betalade för röster gällde väl ett internt provval om jag inte minns fel.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 09-09-2010, 12:23
          Länk hit: #776

Medlem

CITAT (MrMurphy @ 09-09-2010, 12:56) *
          tummenupp.gif

Förra valet så ylade jag mig blå om självklarheten med ett sossestyre och var fullständigt övertygad om att sverige skulle gå under med detta blåa styre. Men jag har faktiskt tyckt att de gjort ett bra jobb och mina skräckscenarion har inte gått i uppfyllelse utan jag har börjat hänga med på hur de resonerar. Visst finns det saker som varit under all kritik, utförsäkrandet ex. Men när jag tittar på rehabiliteringskedjan så känns det som om det i grunden kan vara en bra plan. Dock så måste det justeras grovt, det får inte ske misstag som skett men det har väl gått åt helsefyr som det ofta verkar göra när det kommer nya reformer. Men skulle denna politik helt spåra iväg på bekostnad av välfärden så skulle jag garanterat välja bort vid nästa val och 4 år är inte så lång tid. Jag är övertygad att det är fler än jag som resonerar så och jag är övertygad om att Alliansen är fullt medveten om detta.

Saken är den att rehabiliteringskedjan bör krossas helt och göras om från grunden. Det finns ingen rehabilitering med över huvud taget. Från att vara sjukskriven utan rehab till att bli utförsäkrad och arbetsförmedlingens ansvar, det är rehabiliteringskedjan.
          Så länge man inte har konstaterad arbetsförmåga ska man vara inskriven hos FK inte AF. Det är det mest logiska. Men så fungerar det inte idag.

Det värsta är att Alliansen inte har några som helst planer på att ändra något vad jag hört, trots att hela deras beräkning på detta redan omkullkastats. De räknade med att 10% skulle återvända till FK. FK har reviderad siffran till 38% och flaggar om att detta kommer att öka markant närmaste tiden.

CITAT (gnon49 @ 09-09-2010, 12:08) *

Nope, inte hela väljarkåren. Bara de som blivit lurade. Många tycker ju att alliansens politik är utmärkt, fast de förstår den till fullo. Förresten, omyndigförklarar ingen faktiskt. Påstår bara att om den gruppen begrep vad hela deras politik går ut på istället för att bara lyssna på "mer i plånboken" skulle de rösta annorlunda.

Redigerat av Anma: 09-09-2010, 12:24

Citera
          Gita
          Inlägg 09-09-2010, 12:35
          Länk hit: #777

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 09-09-2010, 12:51) *

Hmm, vad borde hon ha svarat tycker du? För det rör sig naturligtvis om en mindre smart benämning på olika mottagargrupper från en reklambyrå/distributionsföretag. Du tror väl ändå inte att Maud är inblandad ner på den nivån.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 09-09-2010, 12:40
          Länk hit: #778

Medlem

CITAT (Gita @ 09-09-2010, 13:35) *
          Hmm, vad borde hon ha svarat tycker du? För det rör sig naturligtvis om en mindre smart benämning på olika mottagargrupper från en reklambyrå/distributionsföretag. Du tror väl ändå inte att Maud är inblandad ner på den nivån.
          Gita

Enligt C är det ju interna benämningar.

Redigerat av Anma: 09-09-2010, 12:41

Citera
          Gita
          Inlägg 09-09-2010, 12:47
          Länk hit: #779

Medlem

CITAT (Anma @ 09-09-2010, 13:23) *
          Nope, inte hela väljarkåren. Bara de som blivit lurade. Många tycker ju att alliansens politik är utmärkt, fast de förstår den till fullo. Förresten, omyndigförklarar ingen faktiskt. Påstår bara att om den gruppen begrep vad hela deras politik går ut på istället för att bara lyssna på "mer i plånboken" skulle de rösta annorlunda.

Hur i all världen kan du påstå dig veta vad folk begriper eller inte begriper, det är ju bara dumheter du hasplar ur dig. Att man tycker annorlunda än du har väl inget med vad man begriper att göra.
          Att nu mer än halva väljarkåren har andra värderingar och prioriteringar än du, är det så vansinnigt svårt att förstå?
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 09-09-2010, 12:57
          Länk hit: #780

Medlem

CITAT (Gita @ 09-09-2010, 13:47) *
          Hur i all världen kan du påstå dig veta vad folk begriper eller inte begriper, det är ju bara dumheter du hasplar ur dig. Att man tycker annorlunda än du har väl inget med vad man begriper att göra.
          Att nu mer än halva väljarkåren har andra värderingar och prioriteringar än du, är det så vansinnigt svårt att förstå?
          Gita

giggle.gif

Citera

76 sidor V  « < 37 38 39 40 41 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 12:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon