CITAT (Anki på Öland @ 10-09-2010, 21:04)

Inte vet jag när du bodde i Väsby.....Jag har bott hos Väsbyhem i nästan 20 år i 2 olika lägenheter, båda mina döttrar fick lägenheter där när jag flyttat därifrån och min yngsta dotter bor kvar fortfarande. Hon har bytt upp sig till ett område som det aldrig står tomma lägenheter i och det är flera områden där som är likadana - och alla hyresrätter! Varken jag eller någon av dom har varit älskarinnor till någon höjdare, det kan jag garantera!!! Väsby är faktiskt fortfarande en ganska bra förort att bo i!
Anki
Ja, nu när jag smält skitsnacket från herr Jan Lindgren kan jag säga att jag bott hos Väsbyhem från -76 till -03 och inte har jag satt på några höjdare heller, känner inte ens en person som jobbar hos väsbyhem. Sedan jag flyttade hemifrån -86 har jag bott i 8 olika Väsbyhemslägenheter i olika områden, Centrum, Smedby 1, Smedby 2, Runby, Hagängen, Carslund och Odenslunda. Alla lägenheterna har jag fått på ett icke korrupt sätt, antingen genom byte eller genom kö hos Väsbyhem.
Det tråkiga är att i de flesta områden har delar eller hela beståndet blivit bostadsrätter de senaste 4 åren.