CITAT (Aqvakul @ 12-09-2010, 10:16)

För mig hade det känts bättre om en majoritet ville satsa på gemensam utveckling och solidaritet med de svaga, i stället egoism och girighet...
Nu är det ju inte riktigt så det är.
Det gemensamma målet är väl att alla ska få det bättre? Skillnaden är att de borgerliga vill finansiera sina utgifter, (s)(v)a(mp) vill låna till allt och öka på budgetunderskottet precis som vanligt.
Jag har väldigt svårt att förstå hur
någon kan rösta på de rödgröna i dessa tider.
Reinfeldt och Borg är den bästa kombinationen vi har skådat i modern tid.
Flera av er är helt klart gamla gråa dinosaurier som röstar på den rödgröna katastrofen enbart för att ni alltid gjort det. Öppna ögonen och se hur samhället ser ut idag. Argumenten ni kommer med är bara gamla floskler, egoism hit och solidaritet dit...lägg av.
Olof Palmes egna ord i början på 70-talet; "vi ska inte ha svångrem, vi ska ha svängrum" är aktuellt än idag i den socialdemokratiska politiken. Höj skatten, låna av staten, öka den offentliga sektorn och låt folk leva på bidrag.
Socialdemokraterna är en spillra av sitt forna jag, varför tror ni att det är så?
För att folket är nöjda med den sittande regeringen och inte vill ha dit en regering som ännu en gång skjuter ekonomin i sank och så lägligt förlorar kommande val? Det finns väl ingen finansminister som varit så nöjd över en valförlust som K-O Feldt på 90-talet.
Var och en ska försörja sig själv så långt det går, vilket innebär att folk tjänar pengar, ekonomin tar fart, skatteintänkterna
ökar och
mer pengar kommer samhället till del. Det är den poängen som ni gråsossar har missat totalt. Ska man få in skatt så måste det vara fart på ekonomin, man kan inte låta folk leva på svältgränsen och tro att det blir bättre.
Ni sitter och gnäller om enskilda fall där sjukskrivna har trillat mellan stolarna, det är så illa, usch och fy...men ni ser inte alla dessa som velat jobba men inte fått chansen att komma ut i arbetslivet under sin sjukskrivning. Vissa
vill arbeta sig tillbaka till arbetslivet, tänk på det. För att inte tala om alla dessa som levt på sjukpenning av ren slentrian under sossestyret. Oj, nu blev de tvungna att försörja sig själva, så hemskt. Men det gick bra ändå, de jobbar.
Hörru gråsosse, höj blicken över trädgårdslandet och skåda verkligheten.