Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 43 44 45 46 47 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          Snöflinga
          Inlägg 11-09-2010, 21:45
          Länk hit: #881

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Tror nog ändå att partiledarna har betydelse för väljarna. De rödgröna har väl bara Maria W. som röst dragare. Tydligen vill en hel del miljöpartister hellre gå samman med alliansen än att ingå i de rödgröna ...

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-09-2010, 21:58
          Länk hit: #882

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Snöflinga @ 11-09-2010, 22:45) *
          Tror nog ändå att partiledarna har betydelse för väljarna. De rödgröna har väl bara Maria W. som röst dragare. Tydligen vill en hel del miljöpartister hellre gå samman med alliansen än att ingå i de rödgröna ...

Nja det tvivlar jag på och oavsett vad enstaka tycker så gäller kongressbeslut.

CITAT (Huggorm @ 11-09-2010, 22:07) *
          Ungefär samma som det brukar bli:

Intressant att SD står så nära alliansen generellt sett.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          zaaritha
          Inlägg 11-09-2010, 22:00
          Länk hit: #883

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Inte de förmögnas moderater--i alla fall!
          Fy f-n!

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 11-09-2010, 22:02
          Länk hit: #884

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Markus_H @ 11-09-2010, 22:58) *
          Nja det tvivlar jag på och oavsett vad enstaka tycker så gäller kongressbeslut.

Det har i alla fall varit en del skriverier och intervjuer i TV om att så är fallet. I vår kommun tex samarbetar miljöpartiet med alliansen och så är det tydligen i flera av landets kommuner.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 11-09-2010, 22:05
          Länk hit: #885

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Markus_H @ 11-09-2010, 22:58) *

Någonstans har dom ju blivit tvungna att placera även sin vanliga politik, och eftersom alliansen haft medvind de sista åren kändes det väll smartast att välja en högerpolitik

CITAT (Snöflinga @ 11-09-2010, 23:02) *
          Det har i alla fall varit en del skriverier och intervjuer i TV om att så är fallet. I vår kommun tex samarbetar miljöpartiet med alliansen och så är det tydligen i flera av landets kommuner.

Ja, ute i kommuner och även i landsting kan konstellationerna vara hur som helst, det är inte alls samma som i riksdagen.

Citera
          Motti
          Inlägg 11-09-2010, 22:09
          Länk hit: #886

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag är deffenitivt inte röstdgragare år de rödgröna fear.gif hemska tanke, och lär aldrig bli det eftersom jag alltid röstat borgeligt.

Redigerat av Motti: 11-09-2010, 22:09

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-09-2010, 22:18
          Länk hit: #887

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Meriona @ 11-09-2010, 22:14) *
          Du har manipulerat kompassen. whistling.gif

Nej han har ätit stenmurkla läste du väl... Då kan det bli så här... whistling.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-09-2010, 22:19
          Länk hit: #888

Gäster

CITAT (Myosotis @ 11-09-2010, 23:18) *
          Nej han har ätit stenmurkla läste du väl... Då kan det bli så här... whistling.gif

Ja så är det nog. crying.gif

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 07:06
          Länk hit: #889

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Alliansen fortsätter att utöka sitt försprång. Leder nu med nästan 10 procentenheter , 51,7 % mot de rödgrönas 42. Enl. Sifos senaste mätning (publicerad i SvD idag) så får då Alliansen egen majoritet och och SD som verkar komma in i riksdagen snuvas på vågmästarrollen. MP backar - är nu mindre än FP, Socialdemokraterna fortfarande "all time low". Moderaterna klart största parti.
          Samma undersökning visar att mindre än hälften av LO:s medlemmar röstar på S, kanske trots allt Moderaterna är det nya arbetarpartiet.
          Visserligen är det exakt en vecka kvar till valet ( och man skall ju inte sälja skinnet innan björnen är skjuten) , men alla siffror pekar ju verkligen åt rätt håll.
          Gita

Redigerat av Gita: 12-09-2010, 07:08

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-09-2010, 08:32
          Länk hit: #890

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 08:06) *
          Alliansen fortsätter att utöka sitt försprång. Leder nu med nästan 10 procentenheter , 51,7 % mot de rödgrönas 42. Enl. Sifos senaste mätning (publicerad i SvD idag) så får då Alliansen egen majoritet och och SD som verkar komma in i riksdagen snuvas på vågmästarrollen. MP backar - är nu mindre än FP, Socialdemokraterna fortfarande "all time low". Moderaterna klart största parti.
          Samma undersökning visar att mindre än hälften av LO:s medlemmar röstar på S, kanske trots allt Moderaterna är det nya arbetarpartiet.
          Visserligen är det exakt en vecka kvar till valet ( och man skall ju inte sälja skinnet innan björnen är skjuten) , men alla siffror pekar ju verkligen åt rätt håll.
          Gita

Uppenbart dags för en rejäl valspurt!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 08:52
          Länk hit: #891

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 11-09-2010, 22:45) *

Fast MP har ju backat rejält de sista veckorna i samtliga undersökningar, vilket väl alltid brukar vara fallet när de tvingas svara på frågor om annat än miljö.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 09:12
          Länk hit: #892

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 12-09-2010, 09:32) *
          Uppenbart dags för en rejäl valspurt!

Men visst känns det väl bra att en majoritet av svenska folket vill ha ett samhälle som fokuserar på valmöjligheter, eget ansvar och arbete istället för passivitet, osjälvständighet och bidragsberoende?
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-09-2010, 09:16
          Länk hit: #893

Medlem

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 10:12) *
          Men visst känns det väl bra att en majoritet av svenska folket vill ha ett samhälle som fokuserar på valmöjligheter, eget ansvar och arbete istället för passivitet, osjälvständighet och bidragsberoende?
          Gita

För mig hade det känts bättre om en majoritet ville satsa på gemensam utveckling och solidaritet med de svaga, i stället egoism och girighet...

--------------------

zon 1

Citera
          Cacki
          Inlägg 12-09-2010, 09:23
          Länk hit: #894

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Aqvakul @ 12-09-2010, 10:16) *
          För mig hade det känts bättre om en majoritet ville satsa på gemensam utveckling och solidaritet med de svaga, i stället egoism och girighet...

tummenupp.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          MrMurphy
          Inlägg 12-09-2010, 09:41
          Länk hit: #895

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 31 571

Det där tycker jag är ett kvalificerat skitsnack. Ni snackar om att vi inte känner solidaritet och är giriga. Jag skiter i några hundralappar i plånboken, jag vill just ha en välfärd för alla och jag ser inte möjligheten för det med rödgrönas politik, så enkelt är det. Så lägg ner det där.

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 09:46
          Länk hit: #896

Medlem

Nu har jag ju lite svårt att se vad valmöjligheter, eget ansvar och arbete har med egoism och girighet att göra. Det är väl istället begrepp som är helt nödvändiga för att få ett samhälle fungerar. Om man inte har ett hål i marken att ösa allt vi behöver ur så måste man nog arbeta ihop det. Och då kanske det inte är helt fel att samhället stimulerar till lite extra insatser istället för tvärtom. Dessutom misstänker jag att de flesta människor mår bättre av oberoende och möjligheten att ta ansvar för och i möjligaste mån styra över sina egna liv.
          Gita

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 12-09-2010, 09:51
          Länk hit: #897

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Nu är det ju inte riktigt så det är.
          Det gemensamma målet är väl att alla ska få det bättre? Skillnaden är att de borgerliga vill finansiera sina utgifter, (s)(v)a(mp) vill låna till allt och öka på budgetunderskottet precis som vanligt.
          Jag har väldigt svårt att förstå hur någon kan rösta på de rödgröna i dessa tider.
          Reinfeldt och Borg är den bästa kombinationen vi har skådat i modern tid.

Flera av er är helt klart gamla gråa dinosaurier som röstar på den rödgröna katastrofen enbart för att ni alltid gjort det. Öppna ögonen och se hur samhället ser ut idag. Argumenten ni kommer med är bara gamla floskler, egoism hit och solidaritet dit...lägg av.

Olof Palmes egna ord i början på 70-talet; "vi ska inte ha svångrem, vi ska ha svängrum" är aktuellt än idag i den socialdemokratiska politiken. Höj skatten, låna av staten, öka den offentliga sektorn och låt folk leva på bidrag.

Socialdemokraterna är en spillra av sitt forna jag, varför tror ni att det är så?
          För att folket är nöjda med den sittande regeringen och inte vill ha dit en regering som ännu en gång skjuter ekonomin i sank och så lägligt förlorar kommande val? Det finns väl ingen finansminister som varit så nöjd över en valförlust som K-O Feldt på 90-talet.

Var och en ska försörja sig själv så långt det går, vilket innebär att folk tjänar pengar, ekonomin tar fart, skatteintänkterna ökar och mer pengar kommer samhället till del. Det är den poängen som ni gråsossar har missat totalt. Ska man få in skatt så måste det vara fart på ekonomin, man kan inte låta folk leva på svältgränsen och tro att det blir bättre.

Ni sitter och gnäller om enskilda fall där sjukskrivna har trillat mellan stolarna, det är så illa, usch och fy...men ni ser inte alla dessa som velat jobba men inte fått chansen att komma ut i arbetslivet under sin sjukskrivning. Vissa vill arbeta sig tillbaka till arbetslivet, tänk på det. För att inte tala om alla dessa som levt på sjukpenning av ren slentrian under sossestyret. Oj, nu blev de tvungna att försörja sig själva, så hemskt. Men det gick bra ändå, de jobbar.

Hörru gråsosse, höj blicken över trädgårdslandet och skåda verkligheten.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2010, 09:58
          Länk hit: #898

Moderator

CITAT (Myosotis @ 11-09-2010, 23:18) *

Nu fick jag en aha-upplevelse crazy.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-09-2010, 10:08
          Länk hit: #899

Medlem

CITAT (AndersKbg @ 12-09-2010, 10:51) *
          Hörru gråsosse, höj blicken över trädgårdslandet och skåda verkligheten.

Du vet tydligen inte ett skit om mig. Mkt har jag kallats i in dar, men just det epitetet har jag sluppit - hittills.. O du särskilt gärna vill etikettera mnniskor så föredrar jag beteckningen "rödgardist" P

För övrigt är det ett gammalt retoriskt knep att hävda att alla kommer att få det bättre, om först vissa får det sämre. Tyvärr är det långt vanligare att de som får det sämre fortsätter på samma sorgliga bana Men resonemanget känns säkert bra för de välbeställda, som kan döva ev. dåligt samvete.

--------------------

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2010, 10:10
          Länk hit: #900

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 12-09-2010, 11:08) *
          Du vet tydligen inte ett skit om mig. Mkt har jag kallats i in dar, men just det epitetet har jag sluppit - hittills.. O du särskilt gärna vill etikettera mnniskor så föredrar jag beteckningen "rödgardist" P

För övrigt är det ett gammalt retoriskt knep att hävda att alla kommer att få det bättre, om först vissa får det sämre. Tyvärr är det långt vanligare att de som får det sämre fortsätter på samma sorgliga bana Men resonemanget känns säkert bra för de välbeställda, som kan döva ev. dåligt samvete.

Ett annat gammalt retoriskt knep är att skylla all världens problem på "direktörerna" och därmed flytta fokus från sådant som bör ske i det fördolda...

Citera

76 sidor V  « < 43 44 45 46 47 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 21:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon