Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 45 46 47 48 49 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2010, 13:18
          Länk hit: #921

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Red Top @ 12-09-2010, 13:02) *
          Ja, att du är borgare med stark dragning åt Sverigedemokraterna är det väl inte någon som missat. innocent.gif

Min dragning åt Sverigedemokraterna ligger i att jag inte anser att illegala invandrare skall garanteras amnesti eller annan än akut sjukvård, det räcker för att ge höga procent i testet. Min röst hamnar hos alliansen, den saken är säker.

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 13:25
          Länk hit: #922

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Intressant! Valrörelsens glömda fråga

Jag är mycket medveten om att kritiken riktas till båda blocken.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2010, 13:57
          Länk hit: #923

Moderator

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 14:25) *
          Intressant! Valrörelsens glömda fråga

Jag är mycket medveten om att kritiken riktas till båda blocken.

Och hur skall vi lösa problemet? Ansvarstagande och förberedande ser man ju inte från något av blocken så att det kommer gå åt helvete är väll sannolikt. Alltså får var och en satsa på det dom tror på och personligen förbereder jag mig genom att ha skaffat mig ett torp med odlingsbar jord, drickbart vatten, ved för vintervärmen och oberoende av el. När krisen kommer är jag beredd. Hur kommer det gå för alla miljoner svenskar som väljer att investera sina slantar i nya bilar, silikonbröst, thailandsresor och ny mobiltelefon två gånger om året? För att inte tala om alla nybyggda villor som i princip täcker hela tomten och som är fullständigt beroende av elektricitet för att fungera. Att sitta med hög belåning på en sådan villa när krisen kommer är inte något jag skulle vilja utsätta mig för.

Alla stora civilisationer går under till slut, och Europa har passerat sin storhetstid. Den som vill fortsätta leva bekvämt pluggar hindi eller mandarin samt högre studier i ett eller annat och tar plats i världens nästa ledande civilisation.

Citera
          herkules
          Inlägg 12-09-2010, 15:27
          Länk hit: #924

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (AndersKbg @ 12-09-2010, 12:15) *
          Du kommer alltid med så fina argument. Jag tolkar det som att du inte har något vettigt att tillföra.
          Gör du något överhuvud taget för att någon annan ska få det bättre, mer än att du tycker att det är häftigt att betala skatt?

passar det inte så ge f-n i att läs det jag skriver!
          och ja, jag gör ett skitjobb som ni borgare inte ens skulle vilja ta i med tång. för en skitlön dessutom.
          jag idkar inte välgörenhet och tror jag ska få cred för det wink.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 15:39
          Länk hit: #925

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (herkules @ 12-09-2010, 16:27) *
          passar det inte så ge f-n i att läs det jag skriver!
          och ja, jag gör ett skitjobb som ni borgare inte ens skulle vilja ta i med tång. för en skitlön dessutom.
          jag idkar inte välgörenhet och tror jag ska få cred för det wink.gif

Jaha, och varför slänger du bort ditt liv på ett skitjobb med en skitlön, gör något åt saken istället för spy galla över alla som på något sätt lyckats med sina liv. Du har väl precis lika möjligheter som alla andra, kanhända är det trots allt bekvämare att bara hata de som är annorlunda och tycka synd om sig själv.
          För mig framstår du som ganska patetisk.
          Gita

Citera
          xlxl67
          Inlägg 12-09-2010, 15:48
          Länk hit: #926

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Ingen aning vad som diskuteras just nu - mest pajkastning men jag är ivf stolt över att vilja betala skatt till de som behöver det och jag tror det är mga. Jag tror inte det går att tvinga ut 90% av befolkningen i arbetslivet. Så mga friska ex finns inte.

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 16:00
          Länk hit: #927

Medlem

Gita, på tal om sten i glashus, jag har en fråga som saknar svar.

Länk till inlägget.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 12-09-2010, 16:06
          Länk hit: #928

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 12:26) *
          Fortfarande ingen som vågar spekulera i vem som skall ta över som ledare för sossarna när Mona Sahlin avgår?

Förresten har det tillkommit en sverigedemokrat i omröstningen nu, och dom har kanske högre andel här än i riksdagsvalet nu

Skulle kunna bli spelevinken Östros eller drogliberalen Bodström, som vägrade drogtesta sig och vars vallöfte är att se till att Sverige får fotbollsVM.

Skulle vara intressant om någon som röstar på SD kunde berätta av vilken orsak. Konstigt att deras medlemmar verkar skämmas för sitt val. Eller det kanske inte är så konstigt ...

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 16:13
          Länk hit: #929

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 12-09-2010, 17:06) *
          Skulle kunna bli spelevinken Östros eller drogliberalen Bodström, som vägrade drogtesta sig och vars vallöfte är att se till att Sverige får fotbollsVM.

Skulle vara intressant om någon som röstar på SD kunde berätta av vilken orsak. Konstigt att deras medlemmar verkar skämmas för sitt val. Eller det kanske inte är så konstigt ...

Jag gillar spelevinken Östros, honom skulle jag lätt kunna se som partiledare om man nu bara ser till personen och inte kunskaperna. Tyvärr vet jag inte så mycket mer om Östros kunskaper än att han är en sjuhelsikes ekonom, men det är ju Borg också. Jag gillar bara inte Borgs fördelning av pengarna.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-09-2010, 16:14
          Länk hit: #930

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 17:13) *
          Jag gillar spelevinken Östros, honom skulle jag lätt kunna se som partiledare om man nu bara ser till personen och inte kunskaperna. Tyvärr vet jag inte så mycket mer om Östros kunskaper än att han är en sjuhelsikes ekonom, men det är ju Borg också. Jag gillar bara inte Borgs fördelning av pengarna.

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2010, 16:15
          Länk hit: #931

Moderator

CITAT (Snöflinga @ 12-09-2010, 17:06) *

En av dom har förklarat varför, men jag hittar inte inlägget nu. Antingen letar jag för dåligt, eller så har det blivit raderat.

Edit: Hittade det:
          http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1283604

Redigerat av Huggorm: 12-09-2010, 16:19

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 16:22
          Länk hit: #932

Medlem

CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 17:15) *
          En av dom har förklarat varför, men jag hittar inte inlägget nu. Antingen letar jag för dåligt, eller så har det blivit raderat.

Hoppsan. Jo men... hm. Mest ordlös, faktiskt.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 12-09-2010, 16:27
          Länk hit: #933

Medlem

Ojdå "spelevink" var menat som ironi ... han är liksom tvärtom för mig biggrin.gif Föredrar nog Borg och gänget runtomkring.

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 16:28
          Länk hit: #934

Medlem

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 17:00) *
          Gita, på tal om sten i glashus, jag har en fråga som saknar svar.

Länk till inlägget.

Nu består ju inte samhället enbart av långtidssjukskrivna, vilka för övrigt vad jag förstått inte fått det så mycket sämre. Att man med jämna mellamrum omprövar arbetsförmågan och att man bedömer just arbetsförmåga , (dvs har man t.ex 50 %k kvarvarande arbetsförmåga så skall man vara sjukskriven till 50 % ,inte mer) tycker jag nog är fullständigt rimligt. Sen, självklart att vissa detaljer i sjukförsäkringen bör rättas till.

Jag skulle nog vilja säga att en stor majoritet av Sveriges befolkning fått det bättre, det är länge sedan sist som t.ex reallönerna stigit. Att de flesta upplever att det fått det bättre är väl för övrigt något som syns i de olika väljarundersökningarna och sannolikt kommer att visa sig i kommande valresultat.

Du och dina meningsfränder använder er ständigt av ordet solidaritet men var finns er solidaritet gentemot t.ex en hårt arbetande barnfamij med kanske upp till 12-13 timmars arbetdagar om man inkluderar restider, lämning och hämtning på dagis samt allt hemarbete som man inte slipper undan även om man arbetar. Ni missunnar dem en tusenlapp mer i plånboken, det skulle jag vilja kalla egoistiskt och osolidariskt.

Nu har du fått mitt svar, det kanske inte är vad du vill höra, men det är vad många med mig anser.
          Gita

Citera
          gnon49
          Inlägg 12-09-2010, 16:34
          Länk hit: #935

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Det kan ju bara så också att man vill byta ut hela partitoppen om valet blir en katastrof. Börja på ny kula så att säga. Det finns utan tvivel duktiga personer inom socialdemokraitin som behöver komma fram i rampljuset.
          Inom alliansen var det ju många nya namn o ansikten som kom fram efter valsegern 2006. Borg o Toljfors är ju numera bekanta för oss. Socialdemokrati behöver lite nya kvastar att sopa med.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2010, 16:38
          Länk hit: #936

Moderator

CITAT (gnon49 @ 12-09-2010, 17:34) *
          Det kan ju bara så också att man vill byta ut hela partitoppen om valet blir en katastrof. Börja på ny kula så att säga. Det finns utan tvivel duktiga personer inom socialdemokraitin som behöver komma fram i rampljuset.
          Inom alliansen var det ju många nya namn o ansikten som kom fram efter valsegern 2006. Borg o Toljfors är ju numera bekanta för oss. Socialdemokrati behöver lite nya kvastar att sopa med.

Jag skulle tro att det är enda sättet att komma tillbaka om dom förlorar valet nu. Om dom nu inte byter inriktning på hela partiet.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 12-09-2010, 16:40
          Länk hit: #937

Medlem

CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 17:15) *

Ja vad skall man säga? Men det kanske är många ungdomar som röstar på SD. Verkar vara ett enfrågeparti som inte har någon uttalad åsikt i andra frågor.

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 16:42
          Länk hit: #938

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 12-09-2010, 17:27) *
          Ojdå "spelevink" var menat som ironi ... han är liksom tvärtom för mig biggrin.gif Föredrar nog Borg och gänget runtomkring.

Jo, men jag gillar honom för det, ironi eller inte.

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 16:53
          Länk hit: #939

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 12-09-2010, 17:27) *

Att kalla "gnällgeten" Östros för spelevink kan ju inte vara annat än ironi, inte ens vid sidan av långsamma, trötta Mona framstår han väl som särskilt yster.
          Reinfeldt och Borg är däremot ett vinnande team.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 16:59
          Länk hit: #940

Medlem

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 17:28) *
          Nu består ju inte samhället enbart av långtidssjukskrivna, vilka för övrigt vad jag förstått inte fått det så mycket sämre. Att man med jämna mellamrum omprövar arbetsförmågan och att man bedömer just arbetsförmåga , (dvs har man t.ex 50 %k kvarvarande arbetsförmåga så skall man vara sjukskriven till 50 % ,inte mer) tycker jag nog är fullständigt rimligt. Sen, självklart att vissa detaljer i sjukförsäkringen bör rättas till.

Jag skulle nog vilja säga att en stor majoritet av Sveriges befolkning fått det bättre, det är länge sedan sist som t.ex reallönerna stigit. Att de flesta upplever att det fått det bättre är väl för övrigt något som syns i de olika väljarundersökningarna och sannolikt kommer att visa sig i kommande valresultat.

Du och dina meningsfränder använder er ständigt av ordet solidaritet men var finns er solidaritet gentemot t.ex en hårt arbetande barnfamij med kanske upp till 12-13 timmars arbetdagar om man inkluderar restider, lämning och hämtning på dagis samt allt hemarbete som man inte slipper undan även om man arbetar. Ni missunnar dem en tusenlapp mer i plånboken, det skulle jag vilja kalla egoistiskt och osolidariskt.

Nu har du fått mitt svar, det kanske inte är vad du vill höra, men det är vad många med mig anser.
          Gita

Ditt svar rimmar illa med ditt påstående att ALLA fått det bättre. Det hjälps inte att du nu försöker ända dig till "de flesta". Det är trots allt över en halv miljon människor som bara är arbetslösa, och de har fått det sämre med denna regering. Sen lägger vi på alla långtidssjukskrivna.
          Det är precis som mina åsiktsfränder säger, de som har det sämst får det sämre.

Om man synar rödgrönas politik ser man att de är bättre för barnfamiljer som arbetar hårt, så kom med ett bättre exempel istället. En högavlönad person med förmögenhet till exempel. De har definitivt fått det bättre. Mycket bättre.

Jag är helt övertygad om att om 4 år kommer många att inse vad som hänt. löneökningarna har blivit mycket lägre till exempel, åtminstone om det blir som regeringen vill, och människor kommer att i slutändan ha mindre i plånboken.
          Samtidigt som fler och fler hamnar utanför trygghetssystemen. Kanske tar det ytterligare 4 år för människor att förstå, för ännu finns det många statliga bolag att sälja som ger kortsiktigt klirr i kassan. Men om alliansen kommer att regera så kommer Sverige ha körts i botten inom 10 år. Sen får vi bara hoppas att det kommer en ny Göran Persson och plockar upp oss från det svarta hålet.

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 17:53) *
          Att kalla "gnällgeten" Östros för spelevink kan ju inte vara annat än ironi, inte ens vid sidan av långsamma, trötta Mona framstår han väl som särskilt yster.
          Reinfeldt och Borg är däremot ett vinnande team.
          Gita

Och det är just det som är problemet, du tycker nog att det inte är ett problem i för sig. Människor bryr sig mer om hur personerna är än hur politiken påverkar dem långsiktigt.
          Reinfeldt blinkar med sina stora bruna och människor tror på varje floskler som han yttrar. Borg kommer med sitt pojkaktiga leende och charmar alla.

Citera

76 sidor V  « < 45 46 47 48 49 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 19:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon