Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

76 sidor V  « < 46 47 48 49 50 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > hur tänker du rösta ?
          hur tänker du rösta ?
          Hur ska du rösta ?
          alliansen [ 58 ] ** [40.85%]
          de rödgröna [ 78 ] ** [54.93%]
          sveridemokraterna [ 6 ] ** [4.23%]
          Totalt antal röster: 142
          Gäster kan inte rösta 
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2010, 17:13
          Länk hit: #941

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 17:59) *
          Och det är just det som är problemet, du tycker nog att det inte är ett problem i för sig. Människor bryr sig mer om hur personerna är än hur politiken påverkar dem långsiktigt.
          Reinfeldt blinkar med sina stora bruna och människor tror på varje floskler som han yttrar. Borg kommer med sitt pojkaktiga leende och charmar alla.

Synd för sossarna att dom inte lyckas se vartåt vinden blåser. När det går allt mera åt blockpolitik och personröster väljer dom att samarbeta med vänstern och väljer Mona Sahlin till partiledare...

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 17:35
          Länk hit: #942

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Huggorm @ 12-09-2010, 18:13) *
          Synd för sossarna att dom inte lyckas se vartåt vinden blåser. När det går allt mera åt blockpolitik och personröster väljer dom att samarbeta med vänstern och väljer Mona Sahlin till partiledare...

Jag håller med dig. Förutom att jag gillar ju Ohly och hans politik.
          Mona är en kompetent person till statsministerposten, men människor som inte är så insatta röstar ju mer på hur personen är än kompetens eller ens politisk ideologi. Det är ganska många i det här landet som inte orkar bry sig om att ta reda på vad politiken egentligen handlar om, de röstar på det som låter bra på valaffischerna och vem som är mest fördelaktig i tv-rutan.

Citera
          Peztis
          Inlägg 12-09-2010, 17:39
          Länk hit: #943

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

CITAT (Anma @ 26-08-2010, 11:56) *
          En helt ovetenskaplig iakttagelse, trädgårdsfolk är vänsterfolk.

Huuu....

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 17:42
          Länk hit: #944

Medlem

CITAT (Peztis @ 12-09-2010, 18:39) *
          Huuu....

Mitt påstående håller än. Det är bara att se på hur folk röstat i denna tråd.

Citera
          Peztis
          Inlägg 12-09-2010, 17:48
          Länk hit: #945

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 18:42) *

Eller så har de bara råkat se denna tråd och tryckt på knappen...
          Jag menar, hur länge har inte denna tråd varit igång och det är först nu som jag "tryck på knappen" och vänsterpartist är det minsta jag är.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 17:58
          Länk hit: #946

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 18:35) *
          Jag håller med dig. Förutom att jag gillar ju Ohly och hans politik.
          Mona är en kompetent person till statsministerposten, men människor som inte är så insatta röstar ju mer på hur personen är än kompetens eller ens politisk ideologi. Det är ganska många i det här landet som inte orkar bry sig om att ta reda på vad politiken egentligen handlar om, de röstar på det som låter bra på valaffischerna och vem som är mest fördelaktig i tv-rutan.

Nu tycker jag att du skall tagga ner en aning. "Människor som inte är så insatta blablablabla......". Hur vore det om du respekterade även dem som inte inser Monas storhet. För övrigt tycker jag nog att din samhällssyn är något förlegad, att sträva efter sådant som kanske var relevant för 50 år sedan leder ju ingen vart. Det är kanske dags att inse att vi lever i ett helt annat samhälle idag, ett samhälle där man kanske bör ompröva sina ställningstagande både en, två och tre gånger. F.ö är det inte särskilt klädsamt att anse sig stå över mer än hälften av svenska folket, för min del tror jag att en majoritet av svenskarna har förstått att vi lever i en föränderlig värld som kräver ett förändrat samhällsbygge.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 18:05
          Länk hit: #947

Medlem

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 18:58) *
          Nu tycker jag att du skall tagga ner en aning. "Människor som inte är så insatta blablablabla......". Hur vore det om du respekterade även dem som inte inser Monas storhet. För övrigt tycker jag nog att din samhällssyn är något förlegad, att sträva efter sådant som kanske var relevant för 50 år sedan leder ju ingen vart. Det är kanske dags att inse att vi lever i ett helt annat samhälle idag, ett samhälle där man kanske bör ompröva sina ställningstagande både en, två och tre gånger. F.ö är det inte särskilt klädsamt att anse sig stå över mer än hälften av svenska folket, för min del tror jag att en majoritet av svenskarna har förstått att vi lever i en föränderlig värld som kräver ett förändrat samhällsbygge.
          Gita

Snälla du, jag tänker inte tagga ner för din skull. Du har ingen aning om vad jag strävar efter, för det har jag på inget sätt redovisat.

Redigerat av Anma: 12-09-2010, 18:06

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 18:05
          Länk hit: #948

Medlem

Fast nu är nog inte skribenterna i denna tråd särskilt representativa för samhället i stort. Övervägande del verkar inte arbeta. Medelåldern verkar vara 60+. Av dem som arbetar verkar de flesta arbeta i offentlig sektor. Skulle tro, nej jag vet, att de väljarundersökningar som presenteras titt som tätt är betydligt mer representativa för vad svenskarna tycker än hur folk röstar idenna tråd.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 18:06
          Länk hit: #949

Medlem

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 19:05) *
          Fast nu är nog inte skribenterna i denna tråd särskilt representativa för samhället i stort. Övervägande del verkar inte arbeta. Medelåldern verkar vara 60+. Av dem som arbetar verkar de flesta arbeta i offentlig sektor. Skulle tro, nej jag vet, att de väljarundersökningar som presenteras titt som tätt är betydligt mer representativa för vad svenskarna tycker än hur folk röstar idenna tråd.
          Gita

Jag har aldrig påstått det heller. Resten är bara dina fördomar.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2010, 18:13
          Länk hit: #950

Moderator

Jag har tidigare sett en undersökning där det framgick att socialdemokraterna var de mest okunniga väljarna. De röstade som de alltid hade röstat, utan att veta vad det innebar. Den undersökningen är ett par år gammal nu, och jag tror inte den gäller längre, det tyder raset i sossarnas stöd på. Folkpartisterna och därefter vänsterpartisterna var de mest insatta har jag för mig. Tyvärr har jag inte någon länk redo, men eftersom det är gammal information är det ju inte särskilt relevant längre i alla fall.

Och sverigedemokraterna är fortfarande också en aning överrepresenterade...

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 12-09-2010, 18:31
          Länk hit: #951

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Hälften av LO:s medlemmar röstar På Alliansen. Det framkom idag i en SIFOundersökning. Undrar vad den halvan anser om partistödet till Sossarna som är lika stort som hela Alliansens valbudget?
          Även att LO bekostar de rödgrönas valjippo. Senast betalades Mikael Wies gage med medlemmarnas pengar ...

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 18:33
          Länk hit: #952

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 12-09-2010, 19:31) *
          Hälften av LO:s medlemmar röstar På Alliansen. Det framkom idag i en SIFOundersökning. Undrar vad den halvan anser om partistödet till Sossarna som är lika stort som hela Alliansens valbudget?
          Även att LO bekostar de rödgrönas valjippo. Senast betalades Mikael Wies gage med medlemmarnas pengar ...

Jag tycker att det är alldeles utmärkt att man får reda på varifrån pengarna kommer. det är sann demokrati. hur många moderatare kan säga att de vet varifrån deras pengar kommer ifrån?

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 18:41
          Länk hit: #953

Medlem

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 19:33) *
          Jag tycker att det är alldeles utmärkt att man får reda på varifrån pengarna kommer. det är sann demokrati. hur många moderatare kan säga att de vet varifrån deras pengar kommer ifrån?

Nu var det ju inte det som var frågan utan vad den dryga hälft av LOs medlemmar som röstar på Alliansen anser om att behöva betala sossarnas valrörelse, det är verkligen inte sann demokrati att tvingas stödja något man inte tror på/sympatisera med. Det är ju nästan lika illa som den nu borttagna kollektivanslutningen.
          Däremot har jag svårt att förstå varför moderaterna inte vill avslöja sina bidragsgivare, det kan iofs bero på att det i bland är privatpersoner som inte vill lämnas ut.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 18:45
          Länk hit: #954

Medlem

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 19:41) *
          Nu var det ju inte det som var frågan utan vad den dryga hälft av LOs medlemmar som röstar på Alliansen anser om att behöva betala sossarnas valrörelse, det är verkligen inte sann demokrati att tvingas stödja något man inte tror på/sympatisera med. Det är ju nästan lika illa som den nu borttagna kollektivanslutningen.
          Däremot har jag svårt att förstå varför moderaterna inte vill avslöja sina bidragsgivare, det kan iofs bero på att det i bland är privatpersoner som inte vill lämnas ut.
          Gita

Men vet du vad, i valfrihetens allianssverige är det bara att byta yrke så man slipper vara LO ansluten. Det är ju valfrihet i allra högsta grad att välja rätt arbete.

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 18:46
          Länk hit: #955

Medlem

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 19:05) *
          . Du har ingen aning om vad jag strävar efter, för det har jag på inget sätt redovisat.

Så det du ger uttryck för här på Odla är inget du strävar efter och vill stå för? Skall jag tolka det som om det bara är allmänt babbel som du håller på med?
          Gita

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2010, 18:48
          Länk hit: #956

Moderator

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 19:45) *
          Men vet du vad, i valfrihetens allianssverige är det bara att byta yrke så man slipper vara LO ansluten. Det är ju valfrihet i allra högsta grad att välja rätt arbete.

Eller så gör man som allt flera väljer att göra - gå ur facket.

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 18:49
          Länk hit: #957

Medlem

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 19:46) *
          Så det du ger uttryck för här på Odla är inget du strävar efter och vill stå för? Skall jag tolka det som om det bara är allmänt babbel som du håller på med?
          Gita

Nej, du har missförstått igen. Jag anser att rödgröna också förnyar sig och strävar framåt, inte bakåt.

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 18:54
          Länk hit: #958

Medlem

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 19:45) *

Är du verkligen lika korkad som en del av dina inlägg ger sken av? Eller bara babblar du utan att tänka? Eller försöker du bara på ditt lite obegripliga sätt driva med dem som inte delar dina åsikter? Lite svårt att avgöra ibland.
          Det är väl ändå en självklarhet att man inte skall vara tvingad att stödja ett viss parti för att man vill vara fackligt ansluten.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 12-09-2010, 19:01
          Länk hit: #959

Medlem

CITAT (Gita @ 12-09-2010, 19:54) *
          Är du verkligen lika korkad som en del av dina inlägg ger sken av? Eller bara babblar du utan att tänka? Eller försöker du bara på ditt lite obegripliga sätt driva med dem som inte delar dina åsikter? Lite svårt att avgöra ibland.
          Det är väl ändå en självklarhet att man inte skall vara tvingad att stödja ett viss parti för att man vill vara fackligt ansluten.
          Gita

Nja, det är valfritt att välja vilket du föredrar. Men jag är 60-70 talist, Den ironiska generationen, om det nu kan vara till någon ledning.

Alliansen är ju fackmotståndare helst ska inga fackförbund finnas alls. Det är bara att gå ur facket då, i valfrihetens sverige.

Redigerat av Anma: 12-09-2010, 19:05

Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2010, 19:17
          Länk hit: #960

Medlem

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 20:01) *
          Alliansen är ju fackmotståndare helst ska inga fackförbund finnas alls. Det är bara att gå ur facket då, i valfrihetens sverige.

Nu är det väl så att LO är det enda fackförbund som ger bidrag till något politisk parti, det tycker jag är ett stort förakt mot medlemmarna. Men du kanske tycker att kollektivanslutningen skulle införas eftersom LO-medlemmar om man förlänger resonomanget inte är kapabla att tänka själva och själva bestämma vem de vill och inte vill stödja.
          Sen undrar jag varför du fått för dig att Alliansen vill ha bort/avskaffa fackföreningar? De allra flesta företagare och även samtliga politiska partier tycker väl att facken och den förhandlingsordning vi har idag fungerar väl och att man därmed har ett regelverk som underlättar både för arbetstagare och arbetsgivare. Att det är bra att man har gemensamma spelregler, helt enkelt.
          Gita

CITAT (Anma @ 12-09-2010, 20:01) *
          Nja, det är valfritt att välja vilket du föredrar. Men jag är 60-70 talist, Den ironiska generationen, om det nu kan vara till någon ledning.

.

När det gäller ironi lyckas du tyvärr inte särskilt bra, dina försök får dig att låta som en bitter gammal kärring, vilket du säkerligen inte är.
          Gital

Citera

76 sidor V  « < 46 47 48 49 50 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 14:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon