CITAT (fuchsian @ 04-11-2010, 16:45)

Katie,
Hon snackade faktist om detta att det kunde lösas med olika alternativ, så att om jag och du t.ex. har något på hjärtat som enbart angår oss, så kunde vi få behålla det utom synhåll från andra, men hon sa till mig att du mamma lilla, ska komma hem när tiden räcker till och gå igenom det hela.
Jag skulle kunna använda min lap-top och den adressen för att bygga ut ett nätverk, då är jag mer som man vill vara.
Till denna, min stora, stationära skulle hon inte rekommentera det, även att jag har 2 användarnamn registrerade, men använder den ena.
Samt min bildhantering är rätt obegriplig i denna, men i den lilla finns ju endast ett program. Jag tror att löser sig när jag blir mer bekväm med det hela.
Jag tror nog att hon och maken är oroliga att det slinter in dom man vill inte ha med och göra, och min dotter sa att det har hon varit med om och obehagligt var det.
Men för min del gäller det ju tjejer, som du och några till som jag känner trygg med redan. Hur katten skulle det vara att jobba som ett medium om man inte kunde avgöra/avläsa genom skrift hur personen i fråga är och jag har alltid varit försktig av mig tills jag känner att jag kan vara lojal mot personen och ta henne som hon är.
Det kan hon inte riktigt fatta, tjejen min, men hon säger ju att gör det du säger till mig --- lita på din intuition.
Jag ser en framtid med vänner, det blir mer och mer tydligt för mig och då löser sig det hela. ..Fuchsian....
Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar med dina adresser på den stationära och laptoppen?
Det spelar ingen roll vilken dator du sitter vid när du bloggar. Jag skulle kunna sitta vid din dator och blogga på min blogg utan att riskera din dator. Det är lika mycket risk att blogga som att vara inne på ett forum, tex Odla, när det gäller virus om det är det du är lite skraj över.
Det du använder (på blogspot tex) är din email som login. Om det är olika mailadresser som du har på datorerna som du vill vara försiktig med så skapa en ny mail att ha till ditt bloggande på tex passagen eller hotmail. De adresserna är inte knutna till din dator.
Jag skulle rekommendera dig att gå in på blogspot och läsa på vad som krävs för att blogga. De har väldigt bra infosidor.
Om du går in på min blogg och tittar längst upp så står det 'skapa en blogg'. Klicka där och skapa en blogg för att känna dig fram. Bloggen är lätt att radera om du inte vill ha den.
Angående bilder så lägger du bara ut det du är bekväm med. Blommor mm som inte ger en ingående bild av sånt du vill hålla anonymt.
Så, gå in och prova dig fram. Din dator är inte i mer risk än när du är här inne på odla.

CITAT (herkules @ 04-11-2010, 18:25)

solis - jag kollar din blogg men är urkass på att kommentera, ska bättra mig!

läser din blogg också och ska bättra mig vad det gäller att kommentera!