|
|
  |
Varför denna eviga snarstuckenhet här? |
|
|
|
29-08-2010, 09:20
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Idag hittade jag dessa intressanta ord när jag surfade och läste på en sida: "Många människor, som inte skulle drömma om att höja en hand i vrede mot en annan person, kan utan att vara medvetna om det förorsaka allvarlig skada genom sina ord eller attityder, till och med genom sina tankar. Effekten, positiv eller negativ, som åstadkoms av en enda beslutsam individ kan vara kraftig. När den förstärks av många individer blir den en fruktansvärd kraft. Vi känner alla till grupptryckets inflytande: hur förödande det kan vara om det är destruktivt, och omvänt, hur stimulerande och inspirerande det kan vara om det är konstruktivt. " AV Elsa-Brita Titchenell Och detta ser jag överallt i våran värld,även inom mig själv
|
|
|
|
|
29-08-2010, 10:45
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (Aqvakul @ 28-08-2010, 19:43)  Alla kan inte älska alla och en del är generösare mot varandra än andra. Men i det stora hela blir man behandlad som man förtjänar... Aqvakul, Helt rätt, alla kan inte älska alla, så även om man vore en ängel, så går det inte. Det vore bättre att låta dessa medlemmar vara på sitt, om man inte har där och göra. Det konstiga är att när jag närmare med Silos och att hon ville det så då började det komma skit att jag ljuger, förstör för Silos. Anmärkningar - negativa fick jag av dessa barndomsberättelser till Silos. Jag skrev ju dom att hon ville och att hon gillade dom. Sedan fick inte sagotråden vara i fred och jag skutade att skriva som jag hade gjort. Jag är varken elak, tvärtom --- för öppen av mig, men har nu fattat att det ska man inte vara. Du säger att man blir behandlad som man förtjänar .... vad har jag gjort för ont än försökt undvika mobben och visst har jag rätt att bli arg, men jag väljer att inte säga det i sandlådenivå. Vad är det jag ljuger om? Bilderna som jag inte fixade att visa? därifrån kommer illviljan mot mig. Även jag har rätt att finnas där. Malcholm hade läst igenom allt och enl. hans tycke finns det värre ordbajsare på tråden och ett tydligt jakt på mig. Härefter lägger vi detta bort, men är intresserad av ditt svar. .... fuchian ......
|
|
|
|
|
29-08-2010, 10:48
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
CITAT (silos @ 29-08-2010, 10:20)  Idag hittade jag dessa intressanta ord när jag surfade och läste på en sida: "Många människor, som inte skulle drömma om att höja en hand i vrede mot en annan person, kan utan att vara medvetna om det förorsaka allvarlig skada genom sina ord eller attityder, till och med genom sina tankar. Effekten, positiv eller negativ, som åstadkoms av en enda beslutsam individ kan vara kraftig. När den förstärks av många individer blir den en fruktansvärd kraft. Vi känner alla till grupptryckets inflytande: hur förödande det kan vara om det är destruktivt, och omvänt, hur stimulerande och inspirerande det kan vara om det är konstruktivt. " AV Elsa-Brita Titchenell Och detta ser jag överallt i våran värld,även inom mig själv  Precis, det finns även psykiskt våld som kan vara svårt att upptäcka. Här på internet är det ju lätt att upptäcka, eftersom orden står skrivna.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
29-08-2010, 10:54
|

Medlem

|
CITAT (ängsvädd @ 29-08-2010, 10:48)  Precis, det finns även psykiskt våld som kan vara svårt att upptäcka. Här på internet är det ju lätt att upptäcka, eftersom orden står skrivna. Är detta något som enbart gäller mig? Eller en allmän iaktagelse? Om det gäller mig, så bevisa det, men om det inte är till mig så låter jag detta passera. .... fuchian....
|
|
|
|
|
29-08-2010, 10:56
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 11:45)  Aqvakul,
Helt rätt, alla kan inte älska alla, så även om man vore en ängel, så går det inte. Det vore bättre att låta dessa medlemmar vara på sitt, om man inte har där och göra. Det konstiga är att när jag närmare med Silos och att hon ville det så då började det komma skit att jag ljuger, förstör för Silos. Anmärkningar - negativa fick jag av dessa barndomsberättelser till Silos. Jag skrev ju dom att hon ville och att hon gillade dom. Sedan fick inte sagotråden vara i fred och jag skutade att skriva som jag hade gjort. Jag är varken elak, tvärtom --- för öppen av mig, men har nu fattat att det ska man inte vara.
Du säger att man blir behandlad som man förtjänar .... vad har jag gjort för ont än försökt undvika mobben och visst har jag rätt att bli arg, men jag väljer att inte säga det i sandlådenivå. Vad är det jag ljuger om? Bilderna som jag inte fixade att visa? därifrån kommer illviljan mot mig.
Även jag har rätt att finnas där. Malcholm hade läst igenom allt och enl. hans tycke finns det värre ordbajsare på tråden och ett tydligt jakt på mig. Härefter lägger vi detta bort, men är intresserad av ditt svar. .... fuchian ...... Vad du har gjort är att du börjat klaga om mobben i varje jävla tråd som du skriver i oavsett vad tråden handlar om. Detta är vad du gjort de senaste veckorna. Sen får du mycket riktigt svar från samma personer och sen är trådmejandet i gång igen. Det är du som startar detta hela tiden. Kan du snälla lägga av med det?
|
|
|
|
|
29-08-2010, 11:00
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
NU är det dags för FREDSPIPAN för oss alla! SNÄLLA:låt tråden här nu självdö!
|
|
|
|
|
29-08-2010, 11:19
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (silos @ 29-08-2010, 10:20)  Idag hittade jag dessa intressanta ord när jag surfade och läste på en sida: "Många människor, som inte skulle drömma om att höja en hand i vrede mot en annan person, kan utan att vara medvetna om det förorsaka allvarlig skada genom sina ord eller attityder, till och med genom sina tankar. Effekten, positiv eller negativ, som åstadkoms av en enda beslutsam individ kan vara kraftig. När den förstärks av många individer blir den en fruktansvärd kraft. Vi känner alla till grupptryckets inflytande: hur förödande det kan vara om det är destruktivt, och omvänt, hur stimulerande och inspirerande det kan vara om det är konstruktivt. " AV Elsa-Brita Titchenell Och detta ser jag överallt i våran värld,även inom mig själv  Ja, det är verkligen inte lätt att vara människa. Egentligen handlar nog allt om en balansgång som är hårfin, för att inte säga övermänsklig, att hitta. Själv tror jag stenhårt att det det absolut värsta fel man kan göra är att tillåta sej att vara en "axelryckare". Ser man att något är åt skogen fel så ligger det på ens ansvar att också ta ställning och stå upp för det. Krymper man ner den tanken så snävt som till detta "lilla forum" så är det egentligen den som är "obekvämast och bråkigast" som gör mest rätt genom att stå upp för sina åsikter. Den som bara stillatigande ser att någon annan far illa men ändå inte orkar markera sin åsikt i saken automatiskt en "axelryckare"....men att elda på konflikten i det oändliga vinner heller ingen på. Som sagt, var går gränsen för ett agerande? Hur allvarlig är konflikten?? Kan kanske parterna lösa det själva, utan att någon går alltför tilltufsad ur den? I den bästa av världar så kanske det inte behövde vara så svårt, men tyvärr så finns det tyvärr också dom som gillar att sabotera. Dom som gillar och roas av konflikter, dom s.k "trollen".....fast bara för man är av en annan åsikt är man ju faktiskt inget troll...man står ju bara för det man tror på....Äsch, det här vet vi ju redan, men hur katten ska man kunna lära sej att skilja ur vem som egentligen är det verkliga trollet? Det vet ju bara trollet själv... Hmm, man måste nog bara inse att man inte är mer än människa, men tycka om sej själv ändå...om man bara försöker behandla andra som man själv vill bli behandlad. kram Silos
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
29-08-2010, 11:29
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 29-08-2010, 10:56)  Vad du har gjort är att du börjat klaga om mobben i varje jävla tråd som du skriver i oavsett vad tråden handlar om. Detta är vad du gjort de senaste veckorna. Sen får du mycket riktigt svar från samma personer och sen är trådmejandet i gång igen. Det är du som startar detta hela tiden. Kan du snälla lägga av med det? Anma, Då förstår jag det hela, dock är jag inte ensam om detta, men nu gäller det mig. En sak som du bör kolla först att jag har inte börjat (medvetet) att hacka på någon innan jag har sagt ifrån och jag använder fula ord, för det är inte min stil (om det inte hör till tråden). Alltså, de diskussioner som har startats av någon och jag har haft något att bidra, har jag gjort det. som silos docktråd med mina berättelser, det dömndes ut av andra som rena lögner, kan du tänka dig hur det känndes för Silos först o främst? Andra diskussioner av det okända, har många bett mig att fortsätta pga att de har frågor och jag har svaren. Det finns många medlemmar som tycker att om man nu inte tycker om en sak, varför då kommer Stinta+gänget och börjar sitt tjaffs. Det är inte utan orsak som jag blir irriterad, är en lite mer udda person än genomsnittet, positiv och glad. Men det kvittar vad jag säger, så går det inte hem. Ni har en bild av mig som är långt ifrån den cyper personen som ni ser och misstolkar. Alltså, du ber mig att dra, men inte dom som hackar på mig? ...fuchian...
Redigerat av fuchian: 29-08-2010, 11:31
|
|
|
|
|
29-08-2010, 11:46
|
Medlem

|
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 12:29)  Anma,
Då förstår jag det hela, dock är jag inte ensam om detta, men nu gäller det mig. En sak som du bör kolla först att jag har inte börjat (medvetet) att hacka på någon innan jag har sagt ifrån och jag använder fula ord, för det är inte min stil (om det inte hör till tråden).
Alltså, de diskussioner som har startats av någon och jag har haft något att bidra, har jag gjort det. som silos docktråd med mina berättelser, det dömndes ut av andra som rena lögner, kan du tänka dig hur det känndes för Silos först o främst? Andra diskussioner av det okända, har många bett mig att fortsätta pga att de har frågor och jag har svaren. Det finns många medlemmar som tycker att om man nu inte tycker om en sak, varför då kommer Stinta+gänget och börjar sitt tjaffs. Det är inte utan orsak som jag blir irriterad, är en lite mer udda person än genomsnittet, positiv och glad. Men det kvittar vad jag säger, så går det inte hem. Ni har en bild av mig som är långt ifrån den cyper personen som ni ser och misstolkar. Alltså, du ber mig att dra, men inte dom som hackar på mig? ...fuchian... Jag ber dig inte att dra, jag ber sig att lägga av med att klaga på mobben i varje tråd du skriver i. Det är en viss skillnad.
|
|
|
|
|
29-08-2010, 11:57
|

Medlem
Antal inlägg: 2 276
Medlem nr: 16 626

|
Vi svenskar är bara extremt konflikträdda i verkligheten. Vi skall till varje pris undvika obekväma samtalsämnen, vi kan varken ge eller ta kritik heller för den delen och meningskiljaktigheter går ju absolut inte, då måste man prata om solsken, rosa moln och sockervadd i stället. Men på Internet verkar det vara så att det är lättare att vräka ur sig både det ena och det andra så det kanske helt enkelt handlar om man får utlopp för sådant man hade velat uttrycka annars? Här känns det som att folk snarare söker sig till och skapar konflikter utan egentlig anledning än att undvika det. CITAT (Motti @ 28-08-2010, 23:53)  Det är väl så att det finns ensamma människor här som inte har någon eller nått,bittra människor och elaka människo iolyckliga människor,någon stans måste de få ur sig allt elakt och då passar ju ett Forum som det här där man kan ösa ur sig all bitterhet och all elakhet utan att en endaste Moderator säger STOPP nu får det vara nog-I andra Forum blir man avstängd men inte här inet  jag visste inte att det fanns så mycket elaka människor för än jag blev medlem här,fast "trollen "skiter jag högaktningsfullt i dom påverkar inet mitt liv med sin skenhelighet  Ja, några sådana har man ju också stött på här
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|
|
|
|
|
29-08-2010, 12:19
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 29-08-2010, 11:46)  Jag ber dig inte att dra, jag ber sig att lägga av med att klaga på mobben i varje tråd du skriver i. Det är en viss skillnad. Det är nog en och samma sak, sen kvittar det om jag skriver eller låter bli. du svarade inte den frågan jag ställde? Om en del medlemmar har behov av att diskutera ämnen som inte är så vanliga, men när jag gav svaren och tog dessa på allvar, blev det efter 3½sida inlägg av Stintan och hon förstörde det hela. Är det mitt fel, säg det? det vet Silos om för vi hadde samma tanke och hon öppnade ett tråd om det okända, vi hade väl inte tänkt att få så många helt nya för mig att vilja ställa frågor pga. de hade inte vågat det innan för att de var rädda att bli stämplade som dumma el. likn. Jag gjorde det inte, gav svar där jag kunde. Samma sak hände med tråden homeopati. Jag kan den biten också, inte bara den andra dimensionen. Jag erkänner att dessa är udda ämnen, MEN intresset fanns. får det inte finnas likväl som Silos docktråd? detta bemötande i dessa frågor gjorde mig illa, när jag såg att behovet fanns. Inte hade jag gjort det om det inte hade varit ett vettigt intresse. .....fuchian....
|
|
|
|
|
29-08-2010, 12:21
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Anma @ 29-08-2010, 12:46)  Jag ber dig inte att dra, jag ber sig att lägga av med att klaga på mobben i varje tråd du skriver i. Det är en viss skillnad. När läsförståelsen är lika med noll är det väldigt svårt att föra en meningsfull diskussion. Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
29-08-2010, 12:24
|
Medlem

|
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 13:19)  Det är nog en och samma sak, sen kvittar det om jag skriver eller låter bli. du svarade inte den frågan jag ställde? Om en del medlemmar har behov av att diskutera ämnen som inte är så vanliga, men när jag gav svaren och tog dessa på allvar, blev det efter 3½sida inlägg av Stintan och hon förstörde det hela. Är det mitt fel, säg det? det vet Silos om för vi hadde samma tanke och hon öppnade ett tråd om det okända, vi hade väl inte tänkt att få så många helt nya för mig att vilja ställa frågor pga. de hade inte vågat det innan för att de var rädda att bli stämplade som dumma el. likn. Jag gjorde det inte, gav svar där jag kunde. Samma sak hände med tråden homeopati. Jag kan den biten också, inte bara den andra dimensionen.
Jag erkänner att dessa är udda ämnen, MEN intresset fanns. får det inte finnas likväl som Silos docktråd? detta bemötande i dessa frågor gjorde mig illa, när jag såg att behovet fanns. Inte hade jag gjort det om det inte hade varit ett vettigt intresse. .....fuchian.... Jag har inte följt dessa trådar så jag kan inte svara på varför de förstördes. Däremot kan jag svara på att det är du som började förstöra tråden om bloggar.
|
|
|
|
|
29-08-2010, 12:24
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 13:19)  Det är nog en och samma sak, sen kvittar det om jag skriver eller låter bli. du svarade inte den frågan jag ställde? Om en del medlemmar har behov av att diskutera ämnen som inte är så vanliga, men när jag gav svaren och tog dessa på allvar, blev det efter 3½sida inlägg av Stintan och hon förstörde det hela. Är det mitt fel, säg det? det vet Silos om för vi hadde samma tanke och hon öppnade ett tråd om det okända, vi hade väl inte tänkt att få så många helt nya för mig att vilja ställa frågor pga. de hade inte vågat det innan för att de var rädda att bli stämplade som dumma el. likn. Jag gjorde det inte, gav svar där jag kunde. Samma sak hände med tråden homeopati. Jag kan den biten också, inte bara den andra dimensionen.
Jag erkänner att dessa är udda ämnen, MEN intresset fanns. får det inte finnas likväl som Silos docktråd? detta bemötande i dessa frågor gjorde mig illa, när jag såg att behovet fanns. Inte hade jag gjort det om det inte hade varit ett vettigt intresse. .....fuchian.... Har du aldrig tänkt på att ingen av dessa trådar var din egen frågelåda där du satt inne med den ultimata sanningen utan att folk kanske ville diskutera utan att du skulle komma och tala om vad som var rätt och fel efter varje kommentar!? Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
29-08-2010, 12:39
|
Medlem

|
Och så fortsätter du att förstöra den tråden. Lägg ner nu fuchian.
|
|
|
|
|
29-08-2010, 12:43
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 29-08-2010, 12:21)  När läsförståelsen är lika med noll är det väldigt svårt att föra en meningsfull diskussion. Anki Just det, anki, jag har svårt att förstå dina inlägg, men inte andras. ...f...
|
|
|
|
|
29-08-2010, 12:47
|
Medlem

|
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 13:43)  Just det, anki, jag har svårt att förstå dina inlägg, men inte andras. ...f... Du har nog problem med mina också.
|
|
|
|
|
29-08-2010, 12:49
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Jag har lånat en klok sanning som jag läste i ett inlägg inlägg av Suz. "Att bli ledsen och upprörd för att stickningen gick upp hjälper inte när man själv drar i tråden"....som min mormor så klokt sa till den av oss ungar som började tjafsa. Hela inlägget finns här
|
|
|
|
|
29-08-2010, 13:07
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
CITAT (Alba @ 29-08-2010, 13:49)  Jag har lånat en klok sanning som jag läste i ett inlägg inlägg av Suz. "Att bli ledsen och upprörd för att stickningen gick upp hjälper inte när man själv drar i tråden"....som min mormor så klokt sa till den av oss ungar som började tjafsa. Hela inlägget finns här  Ja det passar in perfekt! Det är verkligen helt otroligt och jag har så svårt för att låtabli att läsa och le åt alltihop för jag tycker att det är lite underhållande.  Kanske inte alla tycker det.
--------------------
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|