Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inte mycket sömn inatt :(
          Meriona
          Inlägg 01-09-2010, 12:32
          Länk hit: #21

Gäster

Det är inte alla som går att tala med Anma, tro mig. Jag har försökt tala med min granne, men det slutade bara med gap och skrik och otrevliga påståenden om att jag ville henne/honom illa. OCH med att sonen i familjen hotade att slå ihjäl mig (han menade såklart inte allvar). Som tur är så är varken de eller jag långsinta, så när det gäller vanlig samvaro så funkar det bra. Men kritik tåldes visst inte.

Så jag talar inte allvar med dem mer, jag gnäller hos hyresvärden när jag måste.

Citera
          Anma
          Inlägg 01-09-2010, 12:35
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Meriona @ 01-09-2010, 13:32) *
          Det är inte alla som går att tala med Anma, tro mig. Jag har försökt tala med min granne, men det slutade bara med gap och skrik och otrevliga påståenden om att jag ville henne/honom illa. OCH med att sonen i familjen hotade att slå ihjäl mig (han menade såklart inte allvar). Som tur är så är varken de eller jag långsinta, så när det gäller vanlig samvaro så funkar det bra. Men kritik tåldes visst inte.

Så jag talar inte allvar med dem mer, jag gnäller hos hyresvärden när jag måste.

Så klart det inte går att prata med alla, men man kan inte säga att det inte lönar sig innan man försökt. Det var min poäng. smile.gif

Edit: Som vanligt börjar jag med att påstå något som självklart, men då jag inser att det inte är så självklart alla gånger har jag så klart vett att ändra mitt ordval. smile.gif

Redigerat av Anma: 01-09-2010, 12:36

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-09-2010, 13:13
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (netha @ 01-09-2010, 12:33) *
          Nej det kan jag inte, eftersom jag inte kan gå så många meter och inte alls i trappor.
          Jag har god kontakt med grannarna i huset, men dessa asylsökande är inte så värst sällskapliga ... tittar bort när de möter grannar. Inte som de förrra som gärna pratade några ord och alltid hälsade tillbaka när man sa hej.

Kan du inte be din man tala med dem. Jag tycker att man ska försöka åtminstone en gång med "mjuka metoder"..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Carl
          Inlägg 01-09-2010, 13:22
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Gör eller köp en rondell hund och sett upp på deras dörr! Skriv att det blir fler om dom inte är tysta!

Citera
          Red Top
          Inlägg 01-09-2010, 19:41
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Carl @ 01-09-2010, 14:22) *
          Gör eller köp en rondell hund och sett upp på deras dörr! Skriv att det blir fler om dom inte är tysta!

Med de åsikterna förstår jag att du är singel. sick.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-09-2010, 19:42
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Carl @ 01-09-2010, 14:22) *

ett ganska dåligt försök att skämta eller en indikation på ett rejält dåligt omdöme...

--------------------

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 01-09-2010, 21:19
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Så lät är det inte att gå och ringa på hos grannen man vet ju aldrig vad sjutton som kan hända !det bor alla sorters människor i ett hyreshus och alla är inte motagliga för kretik eller klagomål,det kan ta hus i helsike med hämmder och annan skit så man inte får en lugn stund alls.Jag skulle nog ringa till hyresvärlden och påpeka situationen då slipper man att utsätta sig själv för obehag och annat.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-09-2010, 21:24
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Motti @ 01-09-2010, 22:19) *
          Så lät är det inte att gå och ringa på hos grannen man vet ju aldrig vad sjutton som kan hända !det bor alla sorters människor i ett hyreshus och alla är inte motagliga för kretik eller klagomål,det kan ta hus i helsike med hämmder och annan skit så man inte får en lugn stund alls.Jag skulle nog ringa till hyresvärlden och påpeka situationen då slipper man att utsätta sig själv för obehag och annat.

De allra flesta människor hanterar ett besök på ett bra sätt, även om man har lite synpunkter. Jag tycker att alla ska ha en chans att rätta till saker själv innan man blandar in fastighetsägare och myndigheter...

Sen anade jag någon slags föraktfull andemening om att det bor sämre människor i hyreshus, jag hoppas jag läste fel...

--------------------

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 02-09-2010, 07:17
          Länk hit: #29

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 01-09-2010, 14:13) *
          Kan du inte be din man tala med dem. Jag tycker att man ska försöka åtminstone en gång med "mjuka metoder"..

Maken kan inte engelska, men småbarnsföräldrar tog kontakt och inatt var det lugnt ... fick välbehövlig sömn. :-)

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 02-09-2010, 07:34
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (netha @ 02-09-2010, 08:17) *
          Maken kan inte engelska, men småbarnsföräldrar tog kontakt och inatt var det lugnt ... fick välbehövlig sömn. :-)

Skönt! smiley_small_hug.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 02-09-2010, 07:38
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Vad skönt att du fick sova inatt, Netha! smiley_small_hug.gif
          Man kan ju bli tossig när man inte får den sömn som man är van vid.
          Jag har inga såna bekymmer med mina grannar i radhuslängan...

Jag måste få fråga.. (nyfiken) Vad är en "rondellhund" som Carl skrev om? confused.gif
          Har aldrig hört talas om det men ni verkar vara många som vet vad det är...

Citera
          netha
          Inlägg 02-09-2010, 07:41
          Länk hit: #32

Gäster

CITAT (Sussie F-Flower @ 02-09-2010, 08:38) *
          Vad skönt att du fick sova inatt, Netha! smiley_small_hug.gif
          Man kan ju bli tossig när man inte får den sömn som man är van vid.
          Jag har inga såna bekymmer med mina grannar i radhuslängan...

Jag måste få fråga.. (nyfiken) Vad är en "rondellhund" som Carl skrev om? confused.gif
          Har aldrig hört talas om det men ni verkar vara många som vet vad det är...

rondellhundar

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 02-09-2010, 07:50
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (netha @ 02-09-2010, 08:41) *

Carls inlägg syftar på sista meningen i W:s artikel. När Lars Vilks gjorde en rondellhund med Mohammeds ansikte så blev många muslimer uppretade och såg det som en fortsättning på karikatyrerna i danska Jyllandsposten...

--------------------

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 02-09-2010, 07:53
          Länk hit: #34

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 02-09-2010, 08:50) *
          Carls inlägg syftar på sista meningen i W:s artikel. När Lars Vilks gjorde en rondellhund med Mohammeds ansikte så blev många muslimer uppretade och såg det som en fortsättning på karikatyrerna i danska Jyllandsposten...

aha ... läste inte på sidan.
          Apropå Carl,s inlägg .. jag tror inte man uppnår sämja genom att vara elak. thumbdown.gif

Citera
          malcolm
          Inlägg 02-09-2010, 18:41
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Grannar är helt klart jobbiga och sådana skall man helst inte ha, flyttade in till mitt radhus -87 och det var lugnt och skönt i flera år. Närmasste grannen var en änka i 60-årsåldern och hon gjorde inget större väsen av sig. Några år senare sålde hon dock sitt hus och ett "yngre par med barn flyttade in och det var då helvetet satte igång. De hade spritfester hemma hos sig var och varannan helg med minst sagt hög musik. Ringde på och klagade flera gånger när det blev alltför högljutt men det struntade de i och fortsatte som vanligt. Eftersom detta är ett radhusområde med friköpta radhus finns ingen störningsjour att kontakta och polisen bekymrade sig föga om sådana här "småärenden" så det hände inget. De senaste åren har det dock varit någorlunda lugnt och jag tror mannen i huset har fått ett ultimatum från sin hustru att ta det lite lugnare med spriten. Nu är det som dagt inte lika många spritfester som tidigare men de har skaffat sig en hund som skäller i tid och otid och när yngsta dottern flyttade hemifrån valde jag att byta sovrum för att kunna sova när jag vill men det är inte alltid det hjälper då deras hund står och skäller vid fönstret och ljud kommer även in utifrån.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 02-09-2010, 18:47
          Länk hit: #36

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (malcolm @ 02-09-2010, 19:41) *
          Nu är det som dagt inte lika många spritfester som tidigare men de har skaffat sig en hund som skäller i tid och otid och när yngsta dottern flyttade hemifrån valde jag att byta sovrum för att kunna sova när jag vill men det är inte alltid det hjälper då deras hund står och skäller vid fönstret och ljud kommer även in utifrån.

En hund som kan stå och skälla timmar i streck har min granne också. Eller snarare min före detta granne eftersom jag flyttat ut till stugan för att få lugn och ro...

Citera
          Christa
          Inlägg 02-09-2010, 18:47
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Ovanför min första lägenhet bodde en tjej och när hon var bortrest var hennes kille (jugoslav) där och spelade kort med polarna långt in på småtimmarna.

Kunde inte sova och tog en kastrull och slog en trumvirvel i elementrören som gick genom alla lägenheter. Det blev tvärtyst! Inget mer högljutt prat.

På morgonen sa en granne på andra sidan huset till mig: Det var bra att du slog i elementet i natt...

Hur i hela friden hon kunde höra att det var jag undrar jag än idag.

Citera
          netha
          Inlägg 02-09-2010, 18:55
          Länk hit: #38

Gäster

Jag vill absolut inte bo utan grannar ... vill inte att det ska vara helt tyst. Vill att det ska vara liv ... inte oväsen nattetid ... men höras att det bor folk i huset. Barnagråt och skratt och levande gård med lekplats där barn i olika åldrar har roligt tillsammans ... prata med och umgås (i lagoma doser) med grannar ... det blir liksom mer levande liv då.smile.gif
          Fika med och grilla tillsammans ... spela kubb, badminton mm mm sommartid ... hjälpa varann när nåt behöver fixas. Det finns så mycket man kan ha glädje av tillsammans ... vattna blomster ute o inne när någon är bortrest ...mata katten/ rasta hunden ... kanske laga en punka på cykeln eller fixa växlarna i den.

Och för att inga missförstånd ska uppstå så var denna "störiga" natt inte första gången nya grannarna levde livat nattetid. Så gnällig är inte jag/vi ... att vi inte tål en natts störd sömn.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 09:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon