Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sveket
          Monaxe
          Inlägg 16-09-2010, 22:39
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Finns det inget stavningsprogram här på Odla?

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Motti
          Inlägg 16-09-2010, 22:43
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Nä inga !har du set några ?

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 16-09-2010, 23:34
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Motti @ 16-09-2010, 22:47) *
          puh:)vi har haft eget i 30 år,småföretag min man och hans bror, i alla år har de låtit varenda krona gå in i företaget till att bygga upp maskinpark personal osv de tog inte ut en krona mer än en vanlig lön,en del pengar sattes in för att bygga egna lokaler och slippa att hyra lokal,dom pengarna skattas inte förän du annvänder dom.Efter 27 år tyckte min man och hans bror att de skulle få ut något av allt slit och då har det varit att jobba från kl:600-2100 eller2300 de tre första åren,därefter har de jobbat från6.00 till ungefär20.00 eller längre,ja de bestämde sig för att ta ut en vinst efter alla år ,två mille var och skatten var 70% ,av två millioner blev det 1,3.man kan tycka att efter så många års slit och en hjärtinfarkt att det är mycket skatt på några som jobbat häcken av sig och aldrig varit närvarande pappor,både våra män och vi två fruar har fått ofra mycket för företaget,är det då inte rimligt att man får tjäna någon krona också ?I dag har vi 10 annställda.

Och hur räknar du , din man och hans bror ? 70% av två millar blir 1. 4 millar i skatt , kvar blir då 600.000:-
          Men nu fick din man ut 1,3 millar av ursprungliga 2 millar och då var skatten 700.000 vilket är detsamma som 35 % .

Som sagt det gäller att kunna räkna också , speciellt när man har företag.

CITAT (Motti @ 16-09-2010, 23:30) *
          Alla lever tydligen inte i just verkligheten confused.gif en del vill bara inte se hur det är nu på tvåtusentalet,att tiderna förändrats att de Borgeliga inte är dom som tuffsar till arbetarna utamn är på deras sida,synd att inte människor ser saker för vad dom är.Moderaterna står absolur för alla människor,föresten visste ni att Fredrick Reinfeldt har jobbat inom socialen?innan han blev politiker.

Motti , Motti , ibland tror jag faktiskt att du driver lite med oss ?!

Hur var det nu , hade du koll på alla troll här på Odla som du skrev för ett tag sedan ?

Redigerat av mamamaggan: 16-09-2010, 23:35

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Motti
          Inlägg 16-09-2010, 23:49
          Länk hit: #44

Medlem

Jag har koll !tro inget annat.men jag är inte här på Odla för att bråka eller jäklas.ville bara försöka tala om att alla som har företag inte täljer guld med kniv,det kostar mycket också ,mest familjeliv och det där som andra har så kallat fritid det har vi inte haft så mycket.Att starta eget skapar arbeten men drabbar familjen på ett sätt som man inte ville.Jo då visst finns det troll här men jag bryr mig inte så mycket om vad ni tycker eller säger,jag är mig själv och skiter fullständigt i era påhopp.Det där med skatten 1skulle du ställa upp på att betala det på din lön ?

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 17-09-2010, 00:05
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Motti @ 17-09-2010, 00:49) *
          Det där med skatten 1skulle du ställa upp på att betala det på din lön ?

De flesta betalar väl dryga 30% i skatt... förutom de som fifflar med böckerna. Eller menar du att ni skulle ha fått avdrag för "lång och trogen tjänst"?
          Inte undra på att ni har fått kämpa om ni inte ens kan hålla reda på siffrorna.

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 17-09-2010, 00:07
          Länk hit: #46

Medlem

Jo men snälla du 35% i skatt är väl inget konstigt att man får betala ? Då får man ju behålla 65% d v s 1, 3 millar i din mans fall . Dessutom är det frivilligt att ha eget företag , eller hur ?

Det finns många andra som också får offra massor med tid på sitt jobb utan att kunna få ta ut 1,3 millar , massor med folk som pendlar flera timmar till jobbet varje dag, folk som veckopendlar för att överhuvudtaget ha ett jobb .

De är borta från sin familj en vecka i taget så inte är det bara egna företagare som är borta från hem och familj men när det gäller företagare är det ett eget val att göra så medan det för andra är det enda sättet att kunna få ett jobb och försörjning .

Det är alltid en fråga om att prioritera , antingen ha eget företag och försumma familjen eller vara anställd och kanske ha mer tid för familjen.

Jag får ju betala 32 - 33 % på min sjukersättning i skatt och den är inga två millar . Den som är min situation får betala mer skatt än den som jobbar , mer än ålderspensionärer , ja mest av alla eftersom jag är arbetsoförmögen p g a en olycka och under 65 år.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 17-09-2010, 00:26
          Länk hit: #47

Medlem

Jag ger upp slap.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 17-09-2010, 00:30
          Länk hit: #48

Medlem

Tack för att du erkänner dig överbevisad !

Verkar inte som om du har någon som helst koll på något som har med samhället att göra !

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Gillan
          Inlägg 17-09-2010, 06:25
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Huggorm @ 16-09-2010, 20:00) *
          Framför allt är det många som är trötta på att läsa propaganda nu

Om du kallar verkligheten för propaganda, då tror jag inte du lever i verkligheten! Titta dig omkring vet jag tummenupp.gif

CITAT (herkules @ 16-09-2010, 22:46) *
          är det så jävla illa ställt med en del människor så de inte kan ta till sig att det faktiskt fungerar så här i sverige idag tack vare alliansen?
          måste man, om man nu är alliansanhängare, försvara allt, även det som är helt galet?
          stackars er, jag tycker väldigt väldigt synd om er, jag ömmar för er och ni har all min sympati, ni kan inte ha det lätt.
          tjing!

Tydligen confused.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-09-2010, 07:00
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Någon mer än jag som tycker att Reinfeldt i de senaste TV-debatterna verkat mer än lovligt nervös och bara ältat samma gamla klyschor.

Motti, du är som en gammal rispig stenkaka. Kanske din gubbe tyckte det var skönare att vara på jobbet många timmar istället för att tillbringa mer tid med familjen. Självvalt alltså. Och så slapp ju du jobba! Varför klagar du?
          Mitt ex som också var egenföretagare kunde prioritera familjen för att även jag jobbade. Trots det fick vi välja bort saker som semesterresor och annat men det var det värt och jag tror att våra barn framför allt är glada för att dom haft en närvarande pappa.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 17-09-2010, 07:09
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gillan @ 17-09-2010, 07:25) *
          Om du kallar verkligheten för propaganda, då tror jag inte du lever i verkligheten! Titta dig omkring vet jag tummenupp.gif
          Tydligen confused.gif

På mig verkar det som om en hel människor får sin verklighetsuppfattning från kvällspressen vars förenklade journalistik mest går ut på att få till smaskiga säljande rubriker.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-09-2010, 07:10
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 17-09-2010, 08:09) *
          På mig verkar det som om en hel människor får sin verklighetsuppfattning från kvällspressen vars förenklade journalistik mest går ut på att få till smaskiga säljande rubriker.
          Gita

Du är så låg så man tror inte det är sant! thumbdown.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 17-09-2010, 07:21
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Det är intressant när till och med Reinfeldt erkänner att det finns fel i systemet, men hans anhängare anser att det är de enskilda personerna som arbetar som handläggare som gör fel.

Nu finns det ju några enstaka alliansare som faktiskt erkänner att sjukförsäkringssystemet idag är helgalet, en eloge för dem. Men de flesta lever med sina skygglappar och vägrar se verkligheten och försvarar varje idioti som regeringen gör till sista bloddroppen.

Jag anser att skrota rut är tokigt (men den borde omarbetas) och att alliansens förslag med lärlingsplatser är superbra, men inte sjutton röstar jag på alliansen för det, jag tycker inte ens att jag sviker mitt parti(er) för det.

Citera
          Anma
          Inlägg 17-09-2010, 07:28
          Länk hit: #54

Medlem

Gita

Där sjönk du ner till fotknölarna, och kommer nog inte att lyckas komma upp därifrån mer.
          I detta forum finns minst fyra personer som själv berättat om det som skett dem själva eller någon väldigt nära dem. Dessa människor lever alltså inte i verkligheten? De hittar på utifrån kvällstidningarna?

Jag tyckte inatt när jag läste igenom gårdagens inlägg att du fick lite väl många låga epitet klistrade på dig, men nu måste jag säga att du är värd varenda en av dem.

Du är den mest cyniska och kalla människa jag skådat här på odla. Visst finns det troll, men där vet man att de är ute för att provocera. Du verkar vara just så kall och cynisk som du verkar.

Citera
          Gillan
          Inlägg 17-09-2010, 07:47
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Gita

Du kan inte vara verklig....................och om du mot all förmodan är det är du en mardröm ( jag är ledsen, jag avskyr verkligen all pajkastning, men du är ju så otrolig så jag inte ens har ord nog att besvara dig )

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          herkules
          Inlägg 17-09-2010, 08:12
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

det finns inga som helst ursäkter till att inte se det som sker.
          att kalla människors blogginlägg för propaganda, att inte ha förmågan att ta till sig det människor berättar här på odla är skrämmande.
          the båttom is nådd liksom thumbdown.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          smörblomma
          Inlägg 17-09-2010, 10:21
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem nr: 9 323

Läs! Man ska tydligen vara frisk för att orka vara sjuk

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-09-2010, 11:11
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (smörblomma @ 17-09-2010, 11:21) *

Helt förskräckligt, men själva talesättet är gammalt, det sa man redan för 25 år sen så den biten har inte förändrats.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Anma
          Inlägg 17-09-2010, 11:13
          Länk hit: #59

Medlem

Denna passar även i den här tråden.
          LÄS!!

Citera
          herkules
          Inlägg 17-09-2010, 13:31
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

MER att läsa om sveket.
          för den som orkar så klart.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 14:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon