Någonting som berör mig oerhört är att det ska vara så svårt att respektera varandra vad det gäller partipolitik. Jag har massor med vänner som är olika blå och också en hel del som är olika röda. Själv är jag ju ganska röd om nu någon skulle ha missat det

. I vårt dagliga liv disskuterar vi frågor som står oss nära. Vi är absolut inte alltid överens, men vi kan trots det tom skämta och skratta åt varandras åsikter. Och aldrig att vi hängör oss åt pajkastning.
Men härom dagen fick jag en schock, (stavas det verkligen så? ) , när en av mina bästa och äldsta vän säger att h*n tänker byta
block pga partiledaren är helt förkastlig! Men! säger jag, tycker du bättre om xxx då?! Nej, absolut inte, men jag tål inte åsynen av xx och måste göra nåt åt detta. Okej säger då jag, ge mig en bra förklaring till att du tänker rösta emot alla dina ideologier, förutom att du inte tål xx? Till svar får jag att h*n inget svar har....................Jag är nog fortfarande i det där tillståndet som jag inte vet om jag stavar rätt till
Hur resonerar ni? Röstar ni på ett ansikte, eller röstar ni på den ideologi som ni kan stå för?
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!