Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 4 5 6 7 8 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är ni nöjda med valresultatet?
          theseraphim
          Inlägg 21-09-2010, 09:53
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Christa @ 21-09-2010, 08:32) *
          Dom intervjuade en invandrare i radion i morse som röstat på SD. Han sa att Sverige tagit emot 1,3 miljoner personer från utlandet. Stämmer den siffran?

Var tycker ni gränsen går? Obegränsat innebär ju att vi till slut blir i minoritet. Många invandrare lever vid sidan om samhället. De läser inte svenska tidningar och ser inte på svensk TV. Läser inte svensk samhällsinformation osv.

Kommer samhället att fungera om vi tar emot obegränsat?

Jag saknar en konstruktiv debatt om hela flyktingfrågan.

Exempelvis flyr fattiga människor från Afrika till EU för att de har svårt att försörja sig hemma. Samtidigt betalar vi så dåligt för deras arbete så vi är medskyldiga till det. Afrika exploateras på många sätt av västerlänningar. Flyktingfrågan är komplex och borde diskuteras öppet och konstruktivt.

Siffran stämmer inte helt utan den siffran täcker inte bara flyktingar(som SD gärna framställer det som). I stort sett alla västländer är 100% beroende av invandring för att kunna växa, det finns helt enkelt för få inhemska invånare för att fylla upp arbetsbehoven. Ta USA som exempel, skulle man strypa all arbetsinförsel, legal som illegal från mexiko så hade mycket börjat knaka i fogarna.
          Folk i Afrika kommer nog vänta länge eller förgäves på att få samma löner och trygghet som i Sverige även om läget förbättras på många ställen.
          Att säga att invandrare tar våra jobb är ju helt fel då de är den skara som är absolut mest diskriminerade i samhället och då speciellt när man ska söka jobb. Sverige tar inte vara på den stora möjlighet vi faktiskt har, tänk vad vi lärde oss av valonerna en gång i tiden(en stor del av sveriges smideskunskaper kom med valonerna).

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-09-2010, 09:56
          Länk hit: #102

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (MrMurphy @ 20-09-2010, 23:07) *
          Herrejisses! Ett smakprov på en brilliant hjärna i SD. <a href="http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI&feature=youtube_gdata_player" target="_blank" rel="nofollow">
          </a>

http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI...be_gdata_player

rotfl.gif Vet att jag borde gråta men detta är bara för mycket.

Den videon är fake, skapad för att smutskasta SD. Personen är inte sverigedemokrat, och man uppger ju inte något namn för att det skall vara svårare att kolla upp.

När någonting verkar för bra för att vara sant, så är det oftast inte det heller...

Citera
          gnon49
          Inlägg 21-09-2010, 10:43
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Faktum är att jag känner mer oro för demonstrationerna mot SD än SD i sig själva.Stora "spontana" demonstrationer skapar alltid spänningar o oro för den enskilde medborgaren eftersom dom allt som oftast urartar i upplopp o förstörelse.Dessa demontranter är ju inte bättre än SD när det gäller att skapa konflikter o oreda o otrygghet i samhället. Dessutom gynnar det ju SD. Varje upplopp eller urartade demonstrationer gynnar partiet. Partiet behöver knappast köpa reklamtid, det får dom ändå av alla demonstrationer. Ju mindrre dom syns i media desto troligare är att man tappar röster. Förhoppningsvis i alla fall.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 21-09-2010, 11:41
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Låt mig först säga att jag inte sympatiserar alls med SDs politik så här långt.

Men kan inte låta bli att jämföra med en högst vanlig skolklass där det uppstår ett mobbingproblem.
          Klassen har den naturliga sammansättningen med hög- och lågpresterande elever samt ett antal mitt emellan. Så kommer det in några nyinflyttade elever och alla blir rädda eller påtar sig en översittarroll och mobbingen är ett faktum.

Jfr invandringen.

Skall jag vara ärlig så gillar jag inte mobbing alls. Oavsett var den kommer ifrån.

För övrigt så har svenska folket sagt sitt genom sitt röstande. Det gäller för alla (politiker) att hitta det grundfel som måste finnas och lura någonstans. Förmodligen ligger det inom ideologiernas ramar. Trots att fundamenten sedan länge erroderat.

Redigerat av Överbölingen: 21-09-2010, 11:42

Citera
          Anma
          Inlägg 21-09-2010, 11:44
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Överbölingen @ 21-09-2010, 12:41) *
          Låt mig först säga att jag inte sympatiserar alls med SDs politik så här långt.

Men kan inte låta bli att jämföra med en högst vanlig skolklass där det uppstår ett mobbingproblem.
          Klassen har den naturliga sammansättningen med hög- och lågpresterande lever samt ett antal mitt emellan. Så kommer det in några nyinflyttade elever och alla blir rädda eller åtar sig en översittarroll och mobbingen är ett faktum.

Jfr invandringen.

Skall jag vara ärlig så gillar jag inte mobbing alls. Oavsett var den kommer ifrån.

För övrigt så har svenska folket sagt sitt genom sitt röstande. Det gäller för alla (politiker) att hitta det grundfel som måste finnas och lura någonstans. Förmodligen ligger det inom ideologiernas ramar. Trots att fundamenten sedan länge erroderat.

Jag är inte heller för mobbing, men ett rasistiskt parti måste alla bekämpa. SD har börjat fota sina motståndare i Borås och föra register över dem. Påminner mycket om något som redan hänt i historien.
          Denna gången är muslimerna fienden.

Citera
          gnon49
          Inlägg 21-09-2010, 11:57
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Anma @ 21-09-2010, 12:44) *
          Jag är inte heller för mobbing, men ett rasistiskt parti måste alla bekämpa. SD har börjat fota sina motståndare i Borås och föra register över dem. Påminner mycket om något som redan hänt i historien.
          Denna gången är muslimerna fienden.

Att lägga ut listor på SD-anhängare eller misstänkta sympatisörer på nätet är precis lika 30-talslikt.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-09-2010, 12:01
          Länk hit: #107

Moderator

CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 12:57) *
          Att lägga ut listor på SD-anhängare eller misstänkta sympatisörer på nätet är precis lika 30-talslikt.

Det är ju inte ens SD-sympatisörer dom hänger ut, utan folk som beställt information från dom. Det kan lika gärna bli journalister som får påhälsning av vänsterextremister

Citera
          Anma
          Inlägg 21-09-2010, 12:05
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 12:57) *

Sant. Jag hade missat detta.

Dumhet ska bekämpas med kunskap och information, inte dumhet.

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 21-09-2010, 18:04
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

Tycker det känns läskigt med SD. Än så länge är Ö-vik den enda kommun här i Västernorrland där de inte lyckats ta sig in i kommunfullmäktige.

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 21-09-2010, 18:15
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Anki på Öland @ 21-09-2010, 09:52) *
          Vi har väl i en herrans massa år letts av en socialdemokratisk minoritetsregering som haft sitt stöd hos gamla VPK och vi har klarat det utan att bli ryssar! Tror egentligen inte vi behöver oroa oss för framtiden (mer än vanligt menar jag....) tror alla partier kommer att tänka ett steg längre så SD inte blir avgörande och kan ställa krav.
          Anki

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar ? Har sossarna vairt i minoritet och förlitat sig på VPK under alla år ?

Menar du också att vi ska sätta likhetstecken mellan V och SD ?

Redigerat av mamamaggan: 21-09-2010, 18:16

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-09-2010, 18:25
          Länk hit: #111

Moderator

CITAT (mamamaggan @ 21-09-2010, 19:15) *
          Nu förstår jag inte riktigt vad du menar ? Har sossarna vairt i minoritet och förlitat sig på VPK under alla år ?

Menar du också att vi ska sätta likhetstecken mellan V och SD ?

Sossarna har oftast varit beroende av VPK eller senare V som stödparti för att få majoritet ja.

Och jag ser i alla fall V och SD som ungefär detsamma. Partier med putsad ledning och byfånar till väljare. Sedan har dom båda sympatisörer med lite extremare åsikter, där SD är nazister och V har sina gatstenskastare. Same same but different.

Redigerat av Huggorm: 21-09-2010, 18:25

Citera
          Anma
          Inlägg 21-09-2010, 18:29
          Länk hit: #112

Medlem

CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 19:25) *
          Sossarna har oftast varit beroende av VPK eller senare V som stödparti för att få majoritet ja.

Och jag ser i alla fall V och SD som ungefär detsamma. Partier med putsad ledning och byfånar till väljare. Sedan har dom båda sympatisörer med lite extremare åsikter, där SD är nazister och V har sina gatstenskastare. Same same but different.

Byebye huggorm. Nu fick jag nog av dig.

Say no more. Fxxx Fxxx

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-09-2010, 18:29
          Länk hit: #113

Moderator

CITAT (Anma @ 21-09-2010, 19:29) *
          Byebye huggorm. Nu fick jag nog av dig.

Say no more. Fxxx Fxxx

yaay.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 21-09-2010, 18:33
          Länk hit: #114

Medlem

Det finns dumhet och det finns okunskap och det finns ren idioti. Det är bara okunskap som är värt att bemöta.

Jag har hittat ignorera funktionen. yahoo.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-09-2010, 18:33
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Det finns en avgörande skillnad mellan V och SD, som nog de flesta kan hålla med om oavsett politisk uppfattning. V har har varit ett stödparti på flanken och med en tydlig ideologisk förankring, därmed har risken att de skulle spela under täcket med oppositionen varit minimal. SD däremot är ett poulistiskt parti som försöker plocka ut russsinen lite varstans och därmed inget att luta sig mot. Medan V skulle förlora massor med röster om de fällde ett annat vänsterparti så ser SD:s väljare sig som underdogs, så att jävlas med de etablerade partierna kan nästan ses som ett självändamål.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-09-2010, 18:34
          Länk hit: #116

Moderator

CITAT (Anma @ 21-09-2010, 19:33) *
          Det finns dumhet och det finns okunskap och det finns ren idioti. Det är bara okunskap som är värt att bemöta.

Jag har hittat ignorera funktionen. yahoo.gif

Tänk vad mycket kul du skall missa nu laugh.gif

Redigerat av Huggorm: 21-09-2010, 18:34

Citera
          xlxl67
          Inlägg 21-09-2010, 18:50
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 19:25) *

Du börjar skrämma mig rejält också. Jämföra Svenska Vänstern av idag med SD?! confused.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-09-2010, 18:52
          Länk hit: #118

Moderator

CITAT (xlxl67 @ 21-09-2010, 19:50) *
          Du börjar skrämma mig rejält också. Jämföra Svenska Vänstern av idag med SD?! confused.gif

På vissa sätt liknar dom varandra.

Citera
          Cacki
          Inlägg 21-09-2010, 18:56
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 19:52) *
          På vissa sätt liknar dom varandra.

Jaha??.....kan du precisera?

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          xlxl67
          Inlägg 21-09-2010, 18:56
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Ja i din värld. Verkligheten är ngt annat...

Citera

8 sidor V  « < 4 5 6 7 8 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 12:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon