| |
|
  |
Är ni nöjda med valresultatet? |
|
|
|
Meriona
|
21-09-2010, 21:38
|
Gäster

|
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 22:30)  Jo han är ju det. Undrar varför han hamnade just hos SD, var det för att han sympatiserade med deras politik eller var det för att det var enda sättet att komma in i politiken? Utan att vara det minsta politiskt så skulle jag sätta stämpeln "psykopat" på honom. Dvs han skulle kunna bli en mkt framgångsrik chef också, de är också ofta psykopater enligt Unionen.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-09-2010, 21:52
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Visst har VP putsat på sin fernissa men allt som oftast lyses kommunisttänket igenom när Ohly uttlar sig. Att han sen föredrar Iran före Israel är ju ett uttalande som visar gammelkommunisten inom honom. Verkar ha svårt att skilja på demokrati o diktatur den lille Ohly. Han har säker en bit av berlinmuren som ett minna från den gamla goda tiden.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-09-2010, 21:56
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Lyser igenom här att kommunism = de gamla öststaterna för många . Nu var det inte riktigt samma sak faktiskt . Jag tycker nog att det mera vara samma diktatur som i många andra länder men kommunism var det inte.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 08:54
|
Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 21-09-2010, 09:52)  Vi har väl i en herrans massa år letts av en socialdemokratisk minoritetsregering som haft sitt stöd hos gamla VPK och vi har klarat det utan att bli ryssar! Tror egentligen inte vi behöver oroa oss för framtiden (mer än vanligt menar jag....) tror alla partier kommer att tänka ett steg längre så SD inte blir avgörande och kan ställa krav. Anki Nu har jag kollat med SCB och det visar sig att sedan 1971 , när vi fick enkammarriksdag , så har sossarna varit i minoritet men har inte kunnat förlita sig enbart på V för att få igenom sina förslag. Då har inte V haft samma betydelse som SD får nu. Sedan vill jag tillägga att jag hoppas och tror som dig att partierna tänker sig för men tyvärr så tror jag att någon gång så kommer man att ta till deras " hjälp " för att få igenom förslag och då vill naturligtvis SD ha något för egen del så att säga..
Redigerat av mamamaggan: 22-09-2010, 11:03
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 09:06
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
När Ny demokrati kom in i riksdagen var det usch och fy i början men det dröjde inte länge förrän kohandeln började och de övriga partierna tog sen över lite av de nya idéerna. Nu måste alla partier upprätthålla skenet och delta i hetsen men frågan är hur länge det dröjer innan pragmatiken tar över? Politiken har sina egna spelregler.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 11:18
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Visst är det så, att SAP inte ligger rätt i tiden, men jag undrar ändå om det inte är något annat också.
Centern, t.ex, har ju verkligen försökt att anpassa sig till det "nya samhället", genom sin nya förtrupp, stureplanscentern. Men inte har det hjälpt dem.
Kanske är det så att det nya informationssamhället förändrar oss som individer. Vi behöver inte längre direktkontakt med människor, vi matas med ett överflöd av nyheter och annan information, i en takt vi(de något äldre) inte är vana vid.
Följden av det blir kanske att vi mer och mer värnar om oss själva, och bara orkar ta itu med problem, som rör oss själva, som individer och den närmaste omgivningen.
Vi känner inte längre samma gemenskap med ett kollektiv. Solidaritetskänslan minskar, när vi blir mer och mer rädda för omvärlden, känner en maktlöshet och sluter oss inom oss själva.
Vi utvecklas till egoister, som bara värnar om oss själva.
Var och en sig själv närmast.
Då blir högern det enda rätta valet, om man nu inte får för sig att bli Sverigedemokrat.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 11:45
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Red Top @ 22-09-2010, 12:18)  Visst är det så, att SAP inte ligger rätt i tiden, men jag undrar ändå om det inte är något annat också.
Centern, t.ex, har ju verkligen försökt att anpassa sig till det "nya samhället", genom sin nya förtrupp, stureplanscentern. Men inte har det hjälpt dem.
Kanske är det så att det nya informationssamhället förändrar oss som individer. Vi behöver inte längre direktkontakt med människor, vi matas med ett överflöd av nyheter och annan information, i en takt vi(de något äldre) inte är vana vid.
Följden av det blir kanske att vi mer och mer värnar om oss själva, och bara orkar ta itu med problem, som rör oss själva, som individer och den närmaste omgivningen.
Vi känner inte längre samma gemenskap med ett kollektiv. Solidaritetskänslan minskar, när vi blir mer och mer rädda för omvärlden, känner en maktlöshet och sluter oss inom oss själva.
Då blir högern det enda rätta valet, om man nu inte får för sig att bli Sverigedemokrat. En mkt intressant analys, som jag i princip köper rakt av!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 12:29
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
En pragmatiker har yttrat sig: DN
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 20:31
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
Hörde på radion om vilka som röstat på sverigedemokraterna, det var tydligen även folk med utländsk bakgrund. De intervjuade en tjej i Södertälje, där det bor flest andel invandrare, hon hade ungersk bakgrund och hon sa att det gått för långt när de inte får sjunga den svenska nationalsången vid skolavslutningen. Hörde också om kristna irakier som röstat på sverigedemokraterna.
Jag har en vän som är jättefattig och lever på socialbidrag trots att hon har flera diagnoser och egentligen borde vara sjukskriven - hon röstade på sverigedemokraterna i kommunvalet.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 21:14
|
Medlem

|
CITAT (Red Top @ 22-09-2010, 12:18)  Visst är det så, att SAP inte ligger rätt i tiden, men jag undrar ändå om det inte är något annat också.
Då blir högern det enda rätta valet, om man nu inte får för sig att bli Sverigedemokrat. Det kan jag också skriva under på ! Det här med att vi inte har direktkontakt vet vi ju sedan länge vad det kan göra med människor. Någon vi inte ser eller vet något om har vi inga sympatier med utan kan t o m på order döda genom en knapptryckning. Är det någon som läst eller hört om den där SD-kvinnan som ska ha sagt att hon ville skjuta invandrare och skicka dem till sina ursprungsländer i svarta sopsäckar ? Har inte hört något mer men visst måste det vara en skröna ihopdiktad av någon med sympatier hos annat parti , eller ?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 21:20
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (mamamaggan @ 22-09-2010, 22:14)  Är det någon som läst eller hört om den där SD-kvinnan som ska ha sagt att hon ville skjuta invandrare och skicka dem till sina ursprungsländer i svarta sopsäckar ? Har inte hört något mer men visst måste det vara en skröna ihopdiktad av någon med sympatier hos annat parti , eller ? Handlade inte det där uttalandet om några speciella personer som hade gjort något dumt? Jag och många andra brukar också ibland hävda att vi vill skjuta någon, som tex. när jag hade inbrott så sa jag väll så. Det är ju sådant man häver ur sig i stundens hetta, utan att egentligen mena det. Jag tror det är viktigare att försöka spåra verkliga galningar bland SD:s anhängare än att hänga upp sig på några förflugna ord.
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 21:30
|
Medlem

|
Har googlat lite och hon har skrivit på Facebook att " Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma" . De som hon menade var invandrare som demonstrerade när SD hade torgmöte . Här kan man läsa en artikel om det . http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleb...a-Facebook.htmlVisst kan man bli arg men att skriva att man ska skjuta folk är väl i af att ta i ? Är man dessutom politiker och representant för sitt parti så måste man väl tänka sig för lite ?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
|
|
|
22-09-2010, 21:56
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (mamamaggan @ 22-09-2010, 22:30)  Har googlat lite och hon har skrivit på Facebook att " Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma" . De som hon menade var invandrare som demonstrerade när SD hade torgmöte . Här kan man läsa en artikel om det . http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleb...a-Facebook.htmlVisst kan man bli arg men att skriva att man ska skjuta folk är väl i af att ta i ? Är man dessutom politiker och representant för sitt parti så måste man väl tänka sig för lite ? Jo, lite kanske borde man tänka sig för ja. Eller en hel del.
Redigerat av Anma: 22-09-2010, 21:57
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|