Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är ni nöjda med valresultatet?
          herkules
          Inlägg 20-09-2010, 14:08
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Anki på Öland @ 20-09-2010, 11:49) *
          Att vara rödgrön och säga att man är nöjd med resultatet tycker jag är lika illa som att rösta på sverigedemokraterna thumbdown.gif
          Anki

ja, det kan man tycka om man vill.
          jag är nöjd med att det blev såsom folk ville att det skulle bli och att alliansen blev en minoritetsregering.
          ett kvitto på att folk inte är nöjda med vare sig alliansen eller sossarna.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Red Top
          Inlägg 20-09-2010, 14:14
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Christa @ 20-09-2010, 15:04) *
          Jag förstod inte vad du menade?

Problemet är lätt att lösa. Sälj Skåne och Blekinge till Danmark

Sen får vi ge Danmark lite bonus. Pyttelilla Söderhamn i Hälsingland.

naughty.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          fuchsian
          Inlägg 20-09-2010, 14:18
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Helnöjd med den stadsministern och det partiet men besviken att SD slank med. ...fuchian....

Citera
          Anma
          Inlägg 20-09-2010, 14:22
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Är man troende muslim kan man inte vara svensk.
          Säger en av SDs riksdagsledamöter.
          Jag börjar fan gråta på riktigt.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-09-2010, 14:35
          Länk hit: #45

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Red Top @ 20-09-2010, 15:14) *
          Problemet är lätt att lösa. Sälj Skåne och Blekinge till Danmark

Sen får vi ge Danmark lite bonus. Pyttelilla Söderhamn i Hälsingland.

naughty.gif

Skåne står för en stor del av Sverige BNP och tillväxt, så priset för att sälja lär bli skyhögt...

CITAT (Anma @ 20-09-2010, 15:22) *
          Är man troende muslim kan man inte vara svensk.
          Säger en av SDs riksdagsledamöter.
          Jag börjar fan gråta på riktigt.

Men en sak har han rätt i. Fortsätter vi med invandringen som den varit, så kommer det bli inbördeskrig till slut. Vi måste börja ta hand om våra invandrare och integrera dom i samhället, annars går det duktigt åt helvete.

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 20-09-2010, 15:02
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Jag kan tänka mig att i många kommuner så är det inte enbart rasism som fått människor att rösta på SD. Det finns en hel del allmänt missnöje med befintliga politiker och då är tyvärr SD ett alternativ. I min hemkommun så har båda kommunalråden suttit alldeles för länge och många anser att de bör bytas ut. Då är SD enda chansen. I grannkommunen är många trötta på S men samtidigt kan man inte av ideoligiska skäl rösta på ett alliansparti då väljer man SD. SD är ju ett parti för manliga LO-medlemmar som har varit arbetslösa och har ett lågt förtroende för politiker. ( Såg just valanalysen på TV. )
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          gnon49
          Inlägg 20-09-2010, 15:38
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

För egen del tror jag att vänsterblocket snart är en daga all och att dom tre partierna går skilda vägar.
          Det underlättar ju för regeringen. Valet gick ungefär som jag hade förväntat mig så visst är jag nöjd.
          och att Ohly visade sig vara en sån dålig förlorare gjorde inte saken sämre. Att socialdemokraterna skulle fortsätta samarbetet med VP verkar inte sannorligt. Det var dömt att misslyckas från första stund.
          Nu är vi ett läge där statsministern får visa att han är den politiker som klarar av situationen som uppstått.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          xlxl67
          Inlägg 20-09-2010, 15:59
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Christa @ 20-09-2010, 15:04) *
          Folk är snabba att tala om att man måste tag tag i problemet invandring nu när SD är inröstat. Tydligt så finns problemet ngn helt annanstans g.gif (Alla med över 10% SD):

Jag förstod inte vad du menade?

Det står klart att utan det stora stödet nere i Skåne/Blekinge hade de aldrig kommit in. Undrar varför?

Stockholm hade 2,3% exempelvis. Bara att studera siffrorna...

Citera
          Motti
          Inlägg 20-09-2010, 16:18
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Hade de rödgröna och alliansen vågat ta debbaten om invandringen så hade aldrig SD kommit så här långt,locket på om invandringen det får inte diskuteras och om någon vill diskutera det så skriker många rastist på varje person som har en åsikt om det,tack vare det så har vi SD i rikstagen och dom kan ställa till det riktigt om dom vill.Tänk att alla partier satte på sig skygglappar i den här frågan !de föll på eget grepp.Där se man vad farligt det kan vara att sätta på sig skygglappar.
          Annars är jag nöjd med att det gick bra för Moderaterna tummenupp.gif
          .

Citera
          herkules
          Inlägg 20-09-2010, 16:21
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (gnon49 @ 20-09-2010, 16:38) *
          /.../Nu är vi ett läge där statsministern får visa att han är den politiker som klarar av situationen som uppstått.

precis! nu har de en riktig kris att ta tag i istället för den låtsaskris de säger sig ha rett upp så bra.

--------------------

Citera
          Red Top
          Inlägg 20-09-2010, 16:38
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Huggorm @ 20-09-2010, 15:35) *
          Skåne står för en stor del av Sverige BNP och tillväxt, så priset för att sälja lär bli skyhögt...
          Men en sak har han rätt i. Fortsätter vi med invandringen som den varit, så kommer det bli inbördeskrig till slut. Vi måste börja ta hand om våra invandrare och integrera dom i samhället, annars går det duktigt åt helvete.

Det är väl ett bra steg i alliansens strategi att sälja ut Sverige. Vi tar bra betalt för Skåne, så kan vi sänka skatterna för de redan välbeställda ännu mer. whist.gif flirting.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 20-09-2010, 16:57
          Länk hit: #52

Gäster

Har inte kunnat smälta detta med SD´s inträde i de offentliga rummen ännu och tankarna är något osorterade men jag känner mig faktiskt rädd. Känns som om allt käbbel om kronor hit och dit ganska snart kommer att vara oväsentligt.

Sverige har för mig alltid varit ett tryggt samhälle, ingen millimeterrättvisa förstås men det har funnits en strävan hos alla, oavsett politisk tillhörighet att skapa ett samhälle där vi alla kan leva i fred med varandra. Våra politiker är demokrater uti fingerspetsarna och, det är min absoluta övertygelse, i huvudsak ärliga.

Nu har vi fått en riksdagsledamot som påstår att vi alla kommer att tvångskonverteras till islam, om inte kommer vi att dödas sick.gif och vi kommer att få ett inbördeskrig!!!

Känns det tryggt? Känns det som om denna person vill Sverige väl? Nu hårdnar konflikterna och vad kommer då att hända? Ingen kan vara så aningslös att tro att ökade konflikter bara drabbar invandrare, det kommer att drabba oss alla på ett eller annat sätt.

Vi lever i en global och orolig värld och flyktingströmmarna kommer att öka, inte minst pga klimatförändringar. Idag är det de fattigaste länderna som tar emot flest flyktingar och vi kommer aldrig att kunna stänga våra gränser eller skall vi ha en Berlinmur runt Sverige?

Citera
          Rihane
          Inlägg 20-09-2010, 17:01
          Länk hit: #53

Gäster

Jag skäms över att SD kommit in i riksdagen.
          Tror att dom som röstar på SD gör det för att dom är rasister och inte vill ha invandrare i Sverige kort och gott. Tror även att en stor del även hatar muslimer och blundar fullständigt över att en och annan faktiskt är födda i landet.

Dom starka SD-fästena är väl dom starka nazistfästena som fanns i Sverige en gång i tiden? Nazisternas barn faller kanske inte så långt från äppelträdet. Idag har ordet jude bytts ut mot muslim men principen är densamme. Man spyr hatet mot något som känns "främmande".
          Enkla och avskyvärda knep för att värva sympatier.

Minns när jag var ung, när jag gick på högstadiet. Minns serien holocaust och minns en klasskamrat som hade tyska föräldrar han gick runt i klassrummet och sa "Sieg Heil". Mina föräldrar födda 26 och 29 kunde berätta ett och annat om andra världskriget. Min mor som bodde i ett brukssamhälle i Småland hade en lärare som var nazist. Min far kunde säga till min mor.
          - Men du minns väl den tyske galningen som gormade i radion?
          Med den politiska aktivitet som fanns i den ena sidan av min familj tror jag inte jag hade levat idag om nazisterna invaderat Sverige. En av mina föräldrar hade nog inte levat för att bli förälder pga av sin familj.

Kalla SD för sitt rätta namn ett parti utsprunget från nazismen. Såg ett program om en av deras ledare. Nazist, intelligent och slipad i att bruka orden...Det programmet fick upp mina ögon för att den idiotiska idén att bara man utbildar folk så förstår dom att rasism inte är bra.
          Man kan vara nazist och kvala in i mensa.

Jag är rädd.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-09-2010, 18:09
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag skäms för att bo i Skåne - även om stödet för SD i min kommun tillhör de lägsta och f.f.a. kommer från byarna.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          gnon49
          Inlägg 20-09-2010, 18:20
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Varför dra stora växlar på att SD fick drygt 5 procent. Något större än VP. Ett litet skitparti med andra ord.
          Spelar i samma division son VP o KD. Inte har vi fått kommunism eller prästvälde på grund av att dessa partier kommit in i riksdagen. Våra två storpartier är ju en garant för att demokratin aldrig kan sättas det minsta ur spel.
          Små ytterlighetspartier på höger eller vänsterkanten har mycket lite att säga till om och rubbar inte politiken något. Det har blivit så upphaussat det här med SD.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-09-2010, 18:29
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (gnon49 @ 20-09-2010, 19:20) *
          Varför dra stora växlar på att SD fick drygt 5 procent. Något större än VP. Ett litet skitparti med andra ord.
          Spelar i samma division son VP o KD. Inte har vi fått kommunism eller prästvälde på grund av att dessa partier kommit in i riksdagen. Våra två storpartier är ju en garant för att demokratin aldrig kan sättas det minsta ur spel.
          Små ytterlighetspartier på höger eller vänsterkanten har mycket lite att säga till om och rubbar inte politiken något. Det har blivit så upphaussat det här med SD.

Nej, de är troligen inte farligare än vi gör dem. Problemet i Danmark är att flera av de stora partierna har lagt sig väldigt nära och därmed skapat ett invandrarfientligt samhälle. Kommunalt så ökar problemen i Skåne med stora svårigheter att skapa kraftfulla majoriteter.

--------------------

zon 1

Citera
          Rihane
          Inlägg 20-09-2010, 18:51
          Länk hit: #57

Gäster

Hittade den här länken att begrunda
          http://www.levandehistoria.goteborg.se/default.asp?h=3

Citera
          herkules
          Inlägg 20-09-2010, 19:04
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (gnon49 @ 20-09-2010, 19:20) *

sd blir precis så stora som vi gör dem, när man läser en del kommentarer på nätet så låter det som om kriget brutit ut eller att hungersnöden kommit till sverige.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-09-2010, 20:36
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Tja, han är nog inte helt fel ute den gode Åkesson, tjusigt namn förresten. biggrin.gif Varje muslim har som sitt ädla syfte att omvända alla de möter till den enda rätta läran så vem vet vad som händer? Inte för att jag tror att det händer så mycket, det är en hel del av muslimerna i Sverige som långsamt lämnar tron och vi borde hjälpa dem så mycket som möjligt på vägen och här försvinner kristendomen sakta men säkert. Det är barnen som vi måste försöka påverka, de vuxna är nog förlorade. Fram för ett religionsfritt Sverige.

På tal om muslimer, detta hände i fredags vid sommarstugan. Vid kvällningen noterade jag en buss som stod länge vid en hållplats på andra sidan sjön. En vanlig linjebuss, linje 611 tror jag det var. 1 km bort men med en kikare på 20 ggr förstoring gick det att se in i den upplysta bussen. Föraren var ensam men han höll till i mitten vid utgångsdörrarna där han gick fram och tillbaka, var nere på golvet och verkade leta efter något. Det var först när han plockade upp sin matta och gick tillbaka till förarplatsen och körde iväg som jag fattade, han bad!!! Solen gick ner och då var det tid för den rättrogne muslimen att be. Fast jag undrar om bönen gillades för han bad åt väster och vad jag vet ligger Mecka i sydost. Västtrafik skulle kanske utrusta sina bussar med Meckakompasser så att förarna kan be åt rätt håll.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-09-2010, 20:40
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 20-09-2010, 21:36) *
          Tja, han är nog inte helt fel ute den gode Åkesson, tjusigt namn förresten. biggrin.gif Varje muslim har som sitt ädla syfte att omvända alla de möter till den enda rätta läran så vem vet vad som händer? Inte för att jag tror att det händer så mycket, det är en hel del av muslimerna i Sverige som långsamt lämnar tron och vi borde hjälpa dem så mycket som möjligt på vägen och här försvinner kristendomen sakta men säkert. Det är barnen som vi måste försöka påverka, de vuxna är nog förlorade. Fram för ett religionsfritt Sverige.

På tal om muslimer, detta hände i fredags vid sommarstugan. Vid kvällningen noterade jag en buss som stod länge vid en hållplats på andra sidan sjön. En vanlig linjebuss, linje 611 tror jag det var. 1 km bort men med en kikare på 20 ggr förstoring gick det att se in i den upplysta bussen. Föraren var ensam men han höll till i mitten vid utgångsdörrarna där han gick fram och tillbaka, var nere på golvet och verkade leta efter något. Det var först när han plockade upp sin matta och gick tillbaka till förarplatsen och körde iväg som jag fattade, han bad!!! Solen gick ner och då var det tid för den rättrogne muslimen att be. Fast jag undrar om bönen gillades för han bad åt väster och vad jag vet ligger Mecka i sydost. Västtrafik skulle kanske utrusta sina bussar med Meckakompasser så att förarna kan be åt rätt håll.

Åke - en fördomsfull tjuvtittare? confused.gif

--------------------

zon 1

Citera

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 11:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon