Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Den kloke lär sig av andras misstag..., ... idioten av sina egna.
          Katie
          Inlägg 21-09-2010, 22:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 33 258

Alla har vi ju gjort saker som vi ofta undrar hur vi kunde komma på en sån idé. confused.gif

Jag klassar mig själv både som klok och idiot i dessa fall. Mycket har jag lärt mig av att se andra göra nåt dumt men minst lika mycket har jag gjort själv.

Vissa saker är för pinsamma att ens berätta om för om hjärnan bara jobbat lite längre än näsan räcker så hade de aldrig hänt. duh.gif

Jag har fått förbud här hemma att handskas med superlim. Två gånger har jag fått åka till farbror doktorn med ihoplimmade fingrar. blush.gif Varje gång när nån ringde läkaren härifrån så svarade de alltid 'vad har hon lyckats med denna gången?'
          Tack för den. blink.gif

Min kompis far sa till mig en gång att 'vad du än gör så lukta inte på ren ammoniak'.
          Hehe, vad gör jag då? Jo, jag hittade en flaska med ammoniak och sniffade lite försiktigt. 'Det var väl inget farligt?? Luktade ju ingenting.'
          Sen satte jag näsan närmre och sög in rejält med 'luft' precis vid flaskans öppning.
          Snacka om ett knytnävsslag i ansiktet!!!

Ja, jag har ju inte gjort om det iaf.

Det finns en sak jag gjort som nog ligger på första plats av idiotiska saker att göra. Jag får fundera ett tag på om jag vågar tala om exakt hur dåraktig jag var.
          (Även den gången frågade läkaren vad jag lyckats med nu.)
          Ja, en hel del av sakerna jag ställt till med har krävt läkarvård. Just detta tillfälle slutade med en brännskada. crying.gif

Jag brukar skylla den 'dårgenen' på min far. Han har både lyckats såga sig i knät med motorsågen OCH köra över sig själv med traktorn. Det har inte jag trots att jag använder både motorsåg och traktor.
          Jag kommer på egna dumheter istället. flirting.gif

Vad för idiotiskt har du lyckats med??
          (alltid kul att utbyta pinsamheter ibland flirting.gif )

Redigerat av Katie: 21-09-2010, 22:58

--------------------
          Borderlitesbloggen

Är det inte en Border collie så är det bara en hund.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 21-09-2010, 23:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

a0a.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          torvan
          Inlägg 22-09-2010, 04:15
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 717
          Medlem nr: 2 955

Underbart! Jag är också bra att klanta till det för mig,
          men tack och lov är det oftast bara materiella ting som drabbas.
          Utom igår då jag lyckades putta ner en fem kilos plättankare från
          en hylla som hamnade rakt på foten. Därför är jag vaken nu...
          Min mamma och jag gjorde vad vi kunde för att förstöra vårt nyrenoverade hus på 70 talet.
          Badrummet som var precis nybyggt med furuväggar och plast golv skulle invigas av mig.
          Satte på badvattnet och då ringer veckans stora kärlek och jag glömmer tid och rum.
          En och halv timme senare hör jag pappas fasansfulla vrål när vattnet sipprar ut ur rummet.
          25kvm golv är fyllt med vatten och under låg stora salen som var nyrenoverat.
          Det var en fruktansvärd väntan innan vi kunde konstatera att alla svetsfogar i mattan häll tätt.
          Stackars pappa han slet vidare med husrenoveringen och nu var det kökets tur.
          Det blev klart lagom till jul så mamma skulle julpynta det med en lykta hon målade röd.
          Tyvärr räckte inte sprayfärgen riktigt så hon tog och öppnade den med konservöppnare för
          att få ut dom sista dropparna. Tomteröd färg över hela det furuinklädda köket...pappas vrål
          var inte mindre den gången. Men med lacknafta löste det sig även den gången.
          Men mamma gjorde ett nytt försök, den här gången provade hon med att bränna ner köket.
          Torrkokade paraffin som brann med stora fina lågor rakt upp i den gamla murstocken.
          Mamma sprang då och öppnade fönstret för säkerhets skull så det brann ännu bättre.
          Pappa vår hjälte, lyckades få ut den brinnande kastrullen och slängde den på grusplanen
          så det brann som små bengaliska eldar.

Mitt eget nyrenoverade kök gjorde jag mitt bästa att förstöra en gång när barnen var små och
          simultankapaciteten var lite trött den också.
          Lackade köksbordet medan jag ändå stod och lagade mat och lyckades välta ut lackburken på golvet.
          Sprang och hämtade vatten på toan och satte i gång att torka upp lacken.
          Då börjar det lukta konstigt, hade satt plasthinken på gaslågan så den smalt sönder.
          Började ta hand om det också när jag hör hur det skvalar på toan där jag glömt stänga kranen...
          kommer faktiskt inte ihåg om det blev hämtpizza till middag den dan laugh.gif torvan

Citera
          Klint
          Inlägg 22-09-2010, 06:04
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Nämen usch och fy!
          Kommer inte på nåt i den klassen fast man är ju rätt klumpig
          Skickar iallafall en medkännande smiley_small_hug.gif måste göra ont

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          fuchsian
          Inlägg 22-09-2010, 10:41
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Du är nog inte ensam med dessa "konstiga" saker. Jag vet med mig om detta men att tänka såååå långt, det hinner man inte med i vissa situationer som kan uppkomma. Efteråt kan man skratta åt det, men just då är det inget kul.
          Som barn var jag på 511 ställen nästan samtidigt och det har inte lugnat sig så värst mycket när man blir äldre.
          Ofta var det fantasin som barn som satte igång olika tokigheter. Hur kul är det annars att "simträna" i grannens veteåker på brist på att ingen hann simträna mig? Bonden blev alla fall så arg att han var lila i ansiktet. hadde hunnit göra en massa nertramp. Och dra upp lillsyrran upp i mitt älskningsträd och inte få ner den fega, skrikande tjockissen, utan mamma fick rycka in. det hör till att både syrran och mamma är rädda för höjder.
          Att lyckas trampa på en enda spik i ett stort rum ---- läkarbesök och jaha, vad händer sedan? jo, lyckas med konsttycket att packa ut min nya bil ur garaget och ramma vä. framdörr. den satt i hårt och skamsen ringer jag till maken som är bortrest.
          Jag är nog bäst på att gnissla tänder så att plomberna ryker, även en framtand lyckades jag krossa.

Det mest pinsamma som jag kan berätta här är hur jag mötte min nuvarande make. Det var en kväll efter jobbet som jag tänkte ta en promenad till centrum. Jag var då närsynt, men tyckte att mina ögon kom bättre till sin rätta utan dom.
          vid en korsning stannade en bekant bil och vad gör jag .... springer fram och dimper bredvid killen som kör, hej Lasse, säger jag och då upptäcker jag att det var inte min kompis lasse, utan en som liknade honom.
          Han, stackarn blev förvirrad, men jag blev så förlägen och handlingsförlamad och bilen rullade redan i väg, så sa killen i bilen att hoppsan! men vi kan ju åka en liten sväng eller kör han mig dit jag bodde.
          Det blev kärlek på andra ögonkastet, men han såg till att jag bar mina glasögon, ifall att. Jag var då 18 år, och han 5½ år äldre och varken jag eller han hade just då själskap med nån annan --- och på den vägen är det.
          Ja, det är jag och maken brukar säga att bara han vänder ryggen till är jag veck. han påpekar på mitt sätt att handla redan innan tanken är färdig. Och den så kallade "snatterlådan" kan hålla på länge när jag kommit igång. Min lillebror liknar mig till det sättet. Det är ju att ta det som det kommer och inte bli rädd, men tänka först, vore bra privat (det funkar ju annars) ... confused.gif .... fuchian ....

Redigerat av fuchian: 22-09-2010, 10:43

Citera
          Katie
          Inlägg 22-09-2010, 11:35
          Länk hit: #6

Medlem

Torvan, vad skönt att höra att det är fler som försöker sabotera sina hem. wink.gif

För flera år sedan satt jag och en kompis & kollade på film. Helt plötsligt känner vi att det börjar lukta bränt. Vi går runt i huset för att försöka lokalisera vart lukten kommer ifrån. Än så länge var lukten väldigt svag.

Till slut lyckas vi lokalisera den till köket. Men vart fasen kom det ifrån? confused.gif

När vi äntligen upptäcker vart det är så var det dags att ringa papsen. Det var det gamla lysröret som fått spelet.
          Paps kom ner och han & kompisen började montera ner den gamle fulingen.
          Misstaget de gjorde, med tanke på att jag var i närheten, var att de glömde stänga av huvudströmbrytaren. Strömmen till lysröret var avstängd men bara med knappen på väggen.

Där står nu två karlar på mitt köksbord med nävarna uppe i taket pillandes med lampan.

Nu är det som så att jag är knappoman. Jag behöver inte ens tänka på knappar. Mina fingrar dras till dem ändå, alldeles av sig själva. dunno.gif

Jag ser mitt finger på strömbrytaren men kan inte stoppa fingret. *KLICK*
          JÄVLAR VA JAG FICK SPRINGA!!!! Jag var som en elitidrottare när jag slog hastighetsrekordet ut genom dörren, hoppade över trappräcket och galopperade över gräsmattan.
          Tror aldrig de varit så förbannade på mig nån gång. Jag stannade ute väldigt länge den kvällen.
          Som tur var så gick det bra med dem.

Har även lyckats dra igång larmet på Åhlens. Knappen skrek på mig att den vill bli tryckt på. Trots att jag är 33 år så har min far, fortfarande, ett öga på mina fingrar om vi är nånstans. Han påstår att han fått nog av mina knappomaniska fingrar.

Detta var heller inte det mest korkade jag gjort. whistling.gif

När det gäller matlagning är jag som en förvirrad professor. Jag glömmer vad jag håller på med. Har torrkokat vatten, ägg, SMÖR (jäklar vad det brann på nya spisen), ris, makaroner mm mm.
          Min käre far har nu installerat tre stycken brandsläckare i mitt hem. 'För att vara på den säkra sidan!', som han uttryckte det.
          Förstår inte alls vad han menade med det. flirting.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Citera
          skånepåg
          Inlägg 22-09-2010, 11:47
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Haha vem har inte limmat sina fingrar biggrin.gif
          Jag höll på med en hel del med figurspel när jag var yngre var skitgrymm på att måla (har ett öga för detaljer pga. Autismen ^^) Jag limmade ibland vissa figurer och det kommer ju alltid på händerna nästan så fått skära bort det ibland för det var ju islim torkar snabbt ohmy.gif
          Eller en annan historia som hände inatt, chatta med kusinen som hade druckit lite förmycket, och försökte lära han hur man skapar ny mapp, förklara flera ggr och han bara sa att möss?? Här finns inga möss, och liknande blev trött på han till slut så blocka han för tillfället biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Christa
          Inlägg 22-09-2010, 16:38
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag var vaknade halv fyra på natten en gång och gick in i vardagsrummet för att titta ut genom fönstret och kolla att älgen jag sett dagen innan inte var där och åt äpplen. Såg ingen älg men när ögonen vant sig vid mörkret så såg jag något ljust på gräsmattan fyra meter från huset som jag inte sett innan.

Då såg jag att det var älgens ben! Den låg på sidan och sov, antagligen med magen full av äpplen.

Jag smög in i sovrummet på andra sidan huset och stängde dörren för att det inte skulle synas att jag tände ljuset. Tog fram kameran och hängde den på mig. Släckte ljuset OCH sprang rakt in i dörren eftersom den aldrig varit stängd förut. Braaak!!! Shit! Tänk om älgen hörde braket. Smög fram till fönstret och visst hade älgen vaknat och lyft på huvudet. Jag stod bakom gardinen och väntade "sov nu lilla älgen" men den reste sig. Jag slängde upp fönstret och tog ett kort. O, nej jag hade glömt att ta av linsskyddet!

Älgen sprang iväg och ställde sig bakom vinbärsbuskarna och jag fick ett kort på huvudet med ögonen lysande i blixtljuset.

Skall nog inte ha några större projekt halv fyra på morgonen...

Redigerat av Christa: 23-09-2010, 19:28

Citera
          Bengalow
          Inlägg 22-09-2010, 20:01
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Det är kul att läsa om misstag, som vi ju alla gör. En levnadsregel, som skrevs ned av Kon Fu Tse´s (Konfucius) lärjungar säger bl.a. att "-Den som inte lär sig att skratta(le) åt sina egna misstag blir aldrig vuxen!"

Citera
          Katie
          Inlägg 22-09-2010, 20:22
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Bengalow @ 22-09-2010, 21:01) *
          Det är kul att läsa om misstag, som vi ju alla gör. En levnadsregel, som skrevs ned av Kon Fu Tse´s (Konfucius) lärjungar säger bl.a. att "-Den som inte lär sig att skratta(le) åt sina egna misstag blir aldrig vuxen!"

Så sant, så sant...

Man måste kunna se det komiska i allt vad det än handlar om. Speciellt sina missar. rolleyes.gif

En natt låg jag och drömde nåt. Är inte säker på vad men det var nåt eller rättare sagt någon.
          Av någon anledning blev jag så förbannad att jag spottade personen rakt i ansiktet.
          Nu var det bara som så att jag spottade inte bara i drömmen utan även i sömnen. Vaknade tvärt när något landade på min panna. fear.gif duh.gif

Det är nåt av det värsta jag vet att någon skulle spotta en person rakt i ansiktet. Vet inte varför jag själv sänkte mig till den nivån i drömmen ens.
          Kommer nog vara försiktig med även 'drömspottande' i sömnen. giggle.gif

Att springa in i saker eller köra skallen i något hårt är lite av en specialitet.

Satt vid ett fönster en gång när det gick en riktig snygging förbi på utsidan. Självklart var man tvungen att kolla in riktigt ordentligt. shy.gif Vrider på huvudet lite för fort och ser inte rutan. PANG!! Japp. Nu visste även han på utsidan att man kollat in honom. naughty.gif

I vår ena lada är det mycket gott om plats, men inte i dörröppningen. Jag är ganska kort men det hjälper inte i det dörrhålet. Vet inte hur många gånger som jag, istället för att kliva ÖVER tröskeln, trampar PÅ tröskeln och smackar skallen rakt upp i karmen. tummenupp.gif
          Har även lyckats bita mig ordentligt i tungan flertalet gånger när jag klivit rakt på tröskeln.

Att man aldrig lär sig att INTE kliva på den förgjordade tröskskrället.
          I det fallet är jag nog en idiot som inte ens lär sig av sina egna misstag. flirting.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Citera
          malcolm
          Inlägg 22-09-2010, 22:08
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Det klassiska för mig är att är jag sitter och löder och så tappar jag lödkolven och snabb som en kobra fångar jag den i luften innan den hamnar på golvet vilket oftast inneburit att jag fått tag i den heta delen vilket resulterat i rejäla brännblåsor inne i handen. Detta är inget beteende som jag kan styra utan det är rent reflexmässigt eftersom jag försöker fånga allt jag tappar och jag har åtminstone varit rätt snabb i reflexerna när det gäller tex. bordtennis.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 22-09-2010, 23:44
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

rotfl.gif Jag fick mej många goa skratt i den här tråden! rotfl.gif
          Christas berättelse är ju bara för dråplig! rotfl.gif ...och baderskan Torvans och knappomanen Katies! rotfl.gif
          Antingen så gör jag inga tabbar själv, eller så har jag förträngt dom! naughty.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          fuchsian
          Inlägg 23-09-2010, 11:17
          Länk hit: #13

Medlem

Det är nog så att man inte minns allt och om man har varit ett mer stillsamt barn fr. början, så hinner man inte så mycket, men vissa har svårt att skratta åt sig själv och behåller sina "misstag och tokigheter" för sig själv.
          Men vi är ju olika, och det är roligt att läsa om det, även att jag vet med mig om alla de galna sakerna som just "råkar" hända mig och varför jag blir kallad för "ett olycksbarn" både med mina närmaste och vissa andra, men det bjuder jag på.

Under min praktiktid på akuten fick vi in en kväll en rätt så kraftig kvinna. Hon låg på magen på britsen och jag och läkaren tog emot henne till ett beh. rum och vi kunde inte fatta varför ambulanskillarna vred sig i skratt, samt damen och efterföljande maken. Skratt sjuka??? NIX, hon hade satt sig på en virknål och en 3;e del av den syntes från hennes skinka! rotfl.gif Snart kunde inte läkaren hålla masken, men frågade att hur lyckades du med detta, då säger maken att det är inte första gången, men han har klarat av de mindre blesyrerna.
          Mitt i vrålskrattet greppade läkaren ett tag på nåländan och bums --- var den ute. Hon var ju orolig att det skulle göra ont, men hann inte reagera ens. .....Vad vi hade roligt och damen var med på noterna... rotfl.gif ..fuchian...

Citera
          Katie
          Inlägg 23-09-2010, 11:29
          Länk hit: #14

Medlem

rotfl.gif rotfl.gif

Olycksbarn kan man nog kalla mig med fast jag har fått smeknamnet Murphy. tummenupp.gif
          Det är nog lite sanning i det smeknamnet skulle jag tro. rotfl.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Citera
          fuchsian
          Inlägg 23-09-2010, 11:46
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Katie @ 23-09-2010, 12:29) *
          rotfl.gif rotfl.gif

Olycksbarn kan man nog kalla mig med fast jag har fått smeknamnet Murphy. tummenupp.gif
          Det är nog lite sanning i det smeknamnet skulle jag tro. rotfl.gif

Katie,

Det är ju underligt att ingen har kommit på den ideen hos dig?! rotfl.gif men jag har fått höra detta hela mitt liv, först fr, föräldrar och sedan tog min make till sig det och inte att glömma min personlige läkare, som inte kan annat i vissa fall att kalla mig DET också. Har haft en del konstigheter som inte kan botas eller inte ens finns kunskap om dessa. Hans hälsning brukar vara att vad har du hittar på nu då???? confused.gif .. fuchian ....

Citera
          Christa
          Inlägg 23-09-2010, 19:35
          Länk hit: #16

Medlem

Upptäckte att jag glömt ordet inte. Det skulle alltså vara så att det inte syntes att ljuset var tänt.

Jag minns förresten när det var en rörmokare i mitt föräldrahem och han sa att ingen fick sätta på kranen eftersom han öppnat en lucka i avloppsstammen i källaren.

Strax efteråt kom mamma på att hon borde bjuda honom på kaffe och... ja hon spolade i kökskranen och splatsh fick rörmokaren vattnet i nyllet när han stod och kollade in i röret i källaren...

Citera
          Motti
          Inlägg 23-09-2010, 20:23
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja jisses !snacka om att limma ihop fingrarna det gjorde jag i våras,skulle fixa till mina läckande gummistövlar och tog fran SUPERLIMET fear.gif ja det gick inte så bra,tre fingrar ihoplimade,men jag fick i sär dom tack vare en flaska acciton yahoo.gif superlim i all ära men man ska nog ha handskar på sig giggle.gif
          Barnbarnet var här förra veckan hon hade studiedag,jag rullade ihop en stor frottehanduk och stoppade in under hennes maddras för hon inte skulle ramla ur sängen,men mormor jag är ju 8 år inte ramlar jag ur sängen sa hon !jo men det är bäst att vi gör så sa jag blush.gif Döm om min förvåning när jag mormor vaknar mitt i natten av att jag ligger på golvet fear.gif JAG hade ramlat ur sängen fattar inget men maddrasen hade liksom glidit över sängkanten så när jag vältrade runt fanns inget stöd ja så pang i golvet !första gången sedan jag var barn slap.gif mitt barnbarn fick sig i alla fall ett gott skratt d010.gif och gubben också !

Citera
          Christa
          Inlägg 23-09-2010, 20:30
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Motti @ 23-09-2010, 21:23) *
          Ja jisses !snacka om att limma ihop fingrarna det gjorde jag i våras,skulle fixa till mina läckande gummistövlar och tog fran SUPERLIMET fear.gif ja det gick inte så bra,tre fingrar ihoplimade,men jag fick i sär dom tack vare en flaska acciton yahoo.gif superlim i all ära men man ska nog ha handskar på sig giggle.gif
          Barnbarnet var här förra veckan hon hade studiedag,jag rullade ihop en stor frottehanduk och stoppade in under hennes maddras för hon inte skulle ramla ur sängen,men mormor jag är ju 8 år inte ramlar jag ur sängen sa hon !jo men det är bäst att vi gör så sa jag blush.gif Döm om min förvåning när jag mormor vaknar mitt i natten av att jag ligger på golvet fear.gif JAG hade ramlat ur sängen fattar inget men maddrasen hade liksom glidit över sängkanten så när jag vältrade runt fanns inget stöd ja så pang i golvet !första gången sedan jag var barn slap.gif mitt barnbarn fick sig i alla fall ett gott skratt d010.gif och gubben också !

a0a.gif

Hoppas du inte slog dig! Vilket sammanträffande att du skulle ramla ur just den natten.

Citera
          Motti
          Inlägg 23-09-2010, 20:34
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja det är bara inte sant rotfl.gif vällte sängbordet och en lampa men slog mig inte,men värdigheten fick sig nog en törn giggle.gif många har i alla fall fått sig ett gott skratt när jag berättat whistling.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 23-09-2010, 21:03
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag använder aldrig mer limpistol. Inte nog med att jag limmade fast fingrarna, jag brände dem duktigt också.

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 19:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon