Underbart! Jag är också bra att klanta till det för mig,
men tack och lov är det oftast bara materiella ting som drabbas.
Utom igår då jag lyckades putta ner en fem kilos plättankare från
en hylla som hamnade rakt på foten. Därför är jag vaken nu...
Min mamma och jag gjorde vad vi kunde för att förstöra vårt nyrenoverade hus på 70 talet.
Badrummet som var precis nybyggt med furuväggar och plast golv skulle invigas av mig.
Satte på badvattnet och då ringer veckans stora kärlek och jag glömmer tid och rum.
En och halv timme senare hör jag pappas fasansfulla vrål när vattnet sipprar ut ur rummet.
25kvm golv är fyllt med vatten och under låg stora salen som var nyrenoverat.
Det var en fruktansvärd väntan innan vi kunde konstatera att alla svetsfogar i mattan häll tätt.
Stackars pappa han slet vidare med husrenoveringen och nu var det kökets tur.
Det blev klart lagom till jul så mamma skulle julpynta det med en lykta hon målade röd.
Tyvärr räckte inte sprayfärgen riktigt så hon tog och öppnade den med konservöppnare för
att få ut dom sista dropparna. Tomteröd färg över hela det furuinklädda köket...pappas vrål
var inte mindre den gången. Men med lacknafta löste det sig även den gången.
Men mamma gjorde ett nytt försök, den här gången provade hon med att bränna ner köket.
Torrkokade paraffin som brann med stora fina lågor rakt upp i den gamla murstocken.
Mamma sprang då och öppnade fönstret för säkerhets skull så det brann ännu bättre.
Pappa vår hjälte, lyckades få ut den brinnande kastrullen och slängde den på grusplanen
så det brann som små bengaliska eldar.
Mitt eget nyrenoverade kök gjorde jag mitt bästa att förstöra en gång när barnen var små och
simultankapaciteten var lite trött den också.
Lackade köksbordet medan jag ändå stod och lagade mat och lyckades välta ut lackburken på golvet.
Sprang och hämtade vatten på toan och satte i gång att torka upp lacken.
Då börjar det lukta konstigt, hade satt plasthinken på gaslågan så den smalt sönder.
Började ta hand om det också när jag hör hur det skvalar på toan där jag glömt stänga kranen...
kommer faktiskt inte ihåg om det blev hämtpizza till middag den dan

torvan