| |
|
  |
TV, Här är ditt liv |
|
|
|
|
28-09-2010, 10:15
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (*Stintan* @ 28-09-2010, 11:06)  Har du blockerat alla andra, utom mig, som reagerar negativt på dina skriverier? Om du vill ha ditt liv ifred och vill slippa kommentarer så sluta skriv om dig själv och vad du varit med om i varenda inlägg. Du berättar ju om ditt förträffliga liv hela tiden och gärna i repris i flera trådar med långa inlägg. På knappt 4 månader vet alla här mer om dig än vad vi vet om någon annan trots att andra varit medlemmar på forumet i åratal. Ett enkelt råd till dig är därför som sagt: sluta skriv om dig själv och allt du varit med om! Då kommer du inte heller att få beska kommentarer om ditt skryt. Du har så rätt i att endast du själv kan göra något för dig! Gör det och behåll ditt liv för dig själv!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 10:18
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (*Stintan* @ 28-09-2010, 11:06)  Har du blockerat alla andra, utom mig, som reagerar negativt på dina skriverier? Om du vill ha ditt liv ifred och vill slippa kommentarer så sluta skriv om dig själv och vad du varit med om i varenda inlägg. Du berättar ju om ditt förträffliga liv hela tiden och gärna i repris i flera trådar med långa inlägg. På knappt 4 månader vet alla här mer om dig än vad vi vet om någon annan trots att andra varit medlemmar på forumet i åratal. Ett enkelt råd till dig är därför som sagt: sluta skriv om dig själv och allt du varit med om! Då kommer du inte heller att få beska kommentarer om ditt skryt. Du har så rätt i att endast du själv kan göra något för dig! Gör det och behåll ditt liv för dig själv!
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 10:21
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 10:24
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (Chamomille @ 28-09-2010, 10:50)  Jösses fuchian vad avund jag blir på dig. Du måste ha ett fantastiskt liv. Och har haft. Keep on going, vem du nu är?  Skoja du, Chamomille, så mycket du vill, men jag har haft enorm tur, men sedan finns det tillfällen då man blir illa behandlad och alltid är det nån som vill sätta sig på mig. Detta pga avundsjuka, men det är för mig förunderligt att jag inte har fått den egenskapen alls, bara önskar dom fler lycka i livet, för man vet ju inte vad som kan hända och mina vänner skulle inte hängt ihop med mig 20år och mer om de inte gillade mig, och de är helt normalt dubbelarbetande, med barn och även barnbarn. Japp ---- keep on going, men jag vet vem jag är, ... fuchian..
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 10:29
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 11:24)  Skoja du, Chamomille, så mycket du vill, men jag har haft enorm tur, men sedan finns det tillfällen då man blir illa behandlad och alltid är det nån som vill sätta sig på mig. Detta pga avundsjuka, men det är för mig förunderligt att jag inte har fått den egenskapen alls, bara önskar dom fler lycka i livet, för man vet ju inte vad som kan hända och mina vänner skulle inte hängt ihop med mig 20år och mer om de inte gillade mig, och de är helt normalt dubbelarbetande, med barn och även barnbarn.
Japp ---- keep on going, men jag vet vem jag är, ... fuchian..  Nä, lika söker lika. Avundsjuka  På vad?
Redigerat av Chamomille: 28-09-2010, 10:31
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 10:42
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 28-09-2010, 11:15)  Jaa jisses AQVA, vad säger man om detta? Jag har inte menat illa, eller behandlat andra illa, men likväl ger dom sig inte. det är mig en gåta, även när mina vänner har läst en del av inläggen och sagt att finns det inget mer än en sandlåda, ödsla inte krafterna på sånt. Jag har fått mycket goda råd och hjälp härifrån från de kunniga som inte sitter fast i bråktråden, så det uppskattar jag enormt mycket. visst har det varit småroligt även i bråktråden, och gillat det. AQVA, får man inte vara glad åt det som är gott för det kommer hos var och en perioder som man helst ville slippa??? du brukar ju vara rätt klok, så tänkte jag skriva detta till dig. Jag är också lika värdig människa som alla andra, men alla har sina olika liv bakom sig, även jag. Kan du förklara varför du ger tummen upp för Stinans orediga och felaktiga berättelse? .. fuchian ... CITAT (Chamomille @ 28-09-2010, 11:29)   Nä, lika söker lika. Avundsjuka  På vad?  Just det undrar jag också på ....  .. fuchian... CITAT (Red Top @ 28-09-2010, 11:21)  OK. då har ni sagt det. Då berättar jag om andra istället! va bra .... ..fuchian...
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 10:43
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 10:45)  OK, är det så ni uppfattar det? Så har inte jag menat det alls, men allt kan misstolkas av dem som inte gillar mig, den teorin tror jag mera på. Det som jag tolkar ur ditt svar är att jag skulle härma andra?! Då tror jag att vi är på hal is. Hur kan man ifrågasätta en sak som är personlig upplevelse, ni vet ju inte något om mitt verkliga liv!!!!!Om jag har varit med vissa saker som andra, får jag inte berätta om det? Är det så ni menar? Vad är tillåtet, ge mig det då!!!!
Är det bättre att endast sätta dit en gul gubbe och ingen text när ni nu har bestämt er för att kunna och veta allt om mig? då behöver jag ju inte upprepa det, ni vet ju, eller hur? så jag endast ser glad ut.
Även att du säger vad du tycker och inget sagt, säger mig en hel del om dig, men jag är inte ilsken, långsint person av mig, endast en spontan och glad och de 511 saker?
Jag skulle vilja att "DE MÅNGA", du citerar till skulle då inte vara så himla skenheliga utan att säga mig det då. Det kallar jag falskhet och taskspel bakom min rygg, tål inte sånt i det verkliga livet. Detta är ingen kritik för dig eller andra, utan jag har försökt ge en förklaring hur jag funkar, men det var helt fel av mig när ni sedan gör löje av mitt liv. Det är dock endast jag som vet allt om mig. ..fuchian... Jag har rödfärgat en del av det du skrev som svar till mig! Här skriver du att man ska säga vad man tycker men när flera gör det så gillar du inte det heller........
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 10:47
|

Medlem

|
CITAT (Irene_L @ 28-09-2010, 11:43)  Jag har rödfärgat en del av det du skrev som svar till mig! Här skriver du att man ska säga vad man tycker men när flera gör det så gillar du inte det heller........ Fel igen, kan du inte läsa? Ditt inlägg kom, men DE ALLA ANDRA vill jag veta om som du nämner om. Jag accepterar inte dig som en talesman för de andra. Nå kom ur gömmorna och tala ut! fuchian.. (era fegissar!)
Redigerat av fuchian: 28-09-2010, 10:49
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
28-09-2010, 11:06
|
Gäster

|
Nu är du igång igen fuchian...kalla inte folk för fegisar och inget annat heller för den delen, det blir inga poäng!
Du gjorde en väldigt dålig entré här på forumet och den bilden finns kvar även om du ändrat stil och inte är lika aggressiv längre. Svårt att lita på din nya stil som ibland tycker jag, kan verka inställsam.
Jag uppfattar dina inlägg som väldigt självcentrerade - du har svårt att hålla dig till ämnet utan hamnar lätt i långa utsvävningar om dig själv. Jag uppfattar oftast dina inlägg som skrytsamma och människor som ständigt behöver imponera på andra blir oerhört jobbiga i längden.
Vi har alla vår historia med erfarenheter men få berättar om dem så personligt som du gör på ett öppet forum. Det betyder inte att någon är avundsjuk som du ständigt tolkar det utan dina försök att imponera blir bara tröttsamma.
För min del får du gärna skriva hur mycket du vill här men räkna med mothugg om dina inlägg enbart handlar om dig och dina tillgångar. Du har ju ingen aning om hur andra lever heller...
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 11:09
|

Medlem
Antal inlägg: 2 009
Medlem nr: 5 169

|
Nu kan inte jag heller hålla tyst längre. Tycker att det är ett lågvattenmärke att ge sig på alla gamla trevliga odlaiter bara för att dom har en annan uppfattning än dig fuchian Många har varit här på forumet länge, men nåt liknande har jag inte varit med om under min tid här. Alla som avviker från dina åsikter får ju skit av dig, även jag får väl lov att tåla det. Kasta inte skit på mina kompisar Jag tror att du är en mycket olycklig person som måste hävda dig och vara värst i allt.
--------------------
Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 11:25
|

Medlem
Antal inlägg: 611
Medlem nr: 6 380

|
CITAT (Irene_L @ 28-09-2010, 10:20)  Men Fuchian....är det så konstigt om folk reagerar och ifrågasätter dig! När någon berättar något så har du varit med om liknande ..fast mycket mer, mycket finare, alltid värre! Många tycker nog att det verkar konstigt även om alla inte skriver det! Jag har tyckt det länge men har inte skrivit det...förrän nu! Och här en till. Alla behöver inte ge sig in i polemiken för att reagera. Det är, som synes, många flera än Stintan. Det börjar liksom bli svårt att föja en del diskussioner och trådar om man ska följa det som jag själv brukar hävda: "att låta bli att läsa!".
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 11:56
|

Medlem
Antal inlägg: 3 077
Medlem nr: 5 640

|
CITAT (caprifol @ 28-09-2010, 12:25)  Och här en till. Alla behöver inte ge sig in i polemiken för att reagera. Det är, som synes, många flera än Stintan. Det börjar liksom bli svårt att föja en del diskussioner och trådar om man ska följa det som jag själv brukar hävda: "att låta bli att läsa!".  ..och en till.
--------------------
Balkong- och frilandsodling i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 12:07
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Fuchian - du kanske skulle försöka ta till dig vad alla säger och inte hela tiden gå till försvar. Du borde försöka vara lite inkännande. Det kan ju inte undgå dig att dina inlägg skapar irritation - varför fortsätter du då ?
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 12:09
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Gunilla T @ 28-09-2010, 12:06)  .........Jag uppfattar dina inlägg som väldigt självcentrerade - du har svårt att hålla dig till ämnet utan hamnar lätt i långa utsvävningar om dig själv. Jag uppfattar oftast dina inlägg som skrytsamma och människor som ständigt behöver imponera på andra blir oerhört jobbiga i längden.................. Inte ens kondoleanstråden i husdjursavdelningen kunde du, fuchian, skriva i utan att komma med, inte bara ett utan flera inlägg om dig och dina hundar istället för att låta ts ha den tråden för sig själv. Alla vi andra som kanske också haft X antal husdjur kunde se sorgen utan att behöva bräcka ts med egna historier om ännu sorgligare öden.
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 12:44
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
CITAT (Anki på Öland @ 28-09-2010, 13:09)  . Alla vi andra som kanske också haft X antal husdjur kunde se sorgen utan att behöva bräcka ts med egna historier om ännu sorgligare öden. Jag brukar (tror jag) alltid försöka hålla mig opartisk och vill ogärna blanda mig i tjafs mm med direktriktad kritik men just nu frångår jag min egen devis. Ovanstående mening är precis så som det är! Om man vill ha lite medkänsla blir man inte hjälpt av att någon annan berättar sin egen historia, det är ingen tröst att veta att andra haft det värre! Just då och där skiter (ursäkta språket) jag nog högaktningsfullt i hur andra har/haft det för det är MIN sorg det handlar om! Att ständigt tala om sig själv och sitt eget leverne tror jag tyder på ett väldigt tråkigt liv och ett ego utan dess like med en stor oförmåga att kunna ta in andras känslor/liv/berättelser. Kan utveckla detta i oändlighet men nöjer mig så.
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 13:17
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 11:42)  Kan du förklara varför du ger tummen upp för Stinans orediga och felaktiga berättelse? .. fuchian ... Just det undrar jag också på ....  .. fuchian... Därför att hon skriver precis som jag också upplever det!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 14:03
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (Ingela i Segersberg @ 28-09-2010, 10:59)  Jag är också jäkligt trött på Fuchians skryt  och hennes tjat om att vi är såå avundsjuka på henne!!  instämmer helt och hållet  Dessutom är jag så dj---- trött på allt ljug Fuchian skriver. Kan väl snart varenda barnunge förstå att allt är så långt från sanningen som det kan vara....
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
28-09-2010, 14:20
|
Gäster

|
Jag kryper också gärna fram från under stenen och säger:  för dina inlägg fuccian.
Redigerat av Meriona: 28-09-2010, 14:20
|
|
|
|
|
|
|
|
28-09-2010, 15:05
|

Medlem
Antal inlägg: 4 213
Medlem nr: 9 061

|
CITAT (caprifol @ 28-09-2010, 12:25)  Och här en till. Alla behöver inte ge sig in i polemiken för att reagera. Det är, som synes, många flera än Stintan. Det börjar liksom bli svårt att föja en del diskussioner och trådar om man ska följa det som jag själv brukar hävda: "att låta bli att läsa!". å en till
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|