Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inget fel på mig-elle?, Familj som ej har sympati eller medkänsla
          Piccante
          Inlägg 28-09-2010, 20:49
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 19:59) *
          Men hallo,

man får inte fläka ut sig på trådarna! Inte tala om sig själv, det har dessa odlater gjort klart för.
          alltså inget snack om sig själv ----- det gäller i forumet. prata om blommor o buskar.

sick.gif nu är du helt sanslös !

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Wilmer
          Inlägg 28-09-2010, 20:50
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Godnatt kompiskram.gif

Ps. Har ni inga sådana dära terapi-trädgårds projekt i närheten där du bor.. Bara en tanke. Det hade jag uppskattat när jag mådde dåligt - tror jag. Tänker att man möter andra som förstår en i djupet av sitt hjärta när man mår pest samtidigt som man kan njuta av trädgårds närvaro i egen takt/förmåga etc..

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-09-2010, 20:51
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Annica J @ 28-09-2010, 21:43) *
          Samma alla MINA vänner....Bara så ni alla vet...ni räddade verkligen min dag/kväll d010.gif blush.gif

smiley_small_hug.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malcolm
          Inlägg 28-09-2010, 20:53
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 21:38) *
          Jahaa, och det ska komma från dig!!!! Du har väl rullat runt upprepade gånger och inte fått kritik för det, då vet du inte mycket om livet, grabben.

Nu är du enbart dum igen, jag har försökt ha överseende med dig och tom. försvarat dig vid några tillfällen men nu är det slut med det. Du verkar så paniskt rädd för att inte få uppmärksamhet att du gör vad som helst för att folk skall se dig, lite som att dålig PR är bättre än ingen PR. Jag vet att jag har skrivit om min jobbiga situation ett flertal gånger här på Odla men jag har enbart fått positiv respons för det men det beror som sagt på HUR man uttrycker sig och att man inte lägger beslag på andras trådar genom att hävda sig själv hela tiden.

Redigerat av malcolm: 28-09-2010, 20:55

Citera
          Katie
          Inlägg 28-09-2010, 20:54
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 33 258

Jahaa, och det ska komma från dig!!!! Du har väl rullat runt upprepade gånger och inte fått kritik för det, då vet du inte mycket om livet, grabben.

Detta hör egentligen inte hemma på denna tråden MEN...

Jag brukar sällan gå in och fajtas på forum. Jag brukar ta saker öga mot öga.

Hur folk har blivit drabbade av saker i sitt liv är, som Malcolm skriver, ingen tävling. Att kasta ur sig saker som då vet du inte mycket om livet, grabben är i mina ögon nedvärderande.
          Hur kan du veta vad han vet om livet?
          Du har säkert varit med om mycket fruktansvärda saker, det tvivlar jag inte på, men att trycka ner någon annan vinner ingen nåt på. Ja, detta är riktat till dig Fuchian. Jag har inte läst annat än roliga och trevliga inlägg från dig tidigare. Visst har jag sett kommentarer från andra om dig men jag har inte brytt mig, förrän nu.
          Vad ger dig rätten att lämna sådana sårande kommentarer. Visst fick du dräpande svar tillbaka men vad hade du förväntat dig.
          Det är mycket möjligt att du lidit mer än de flesta av oss. Om det vet varken du eller jag. Alla människor känner olika. Det jag kanske lider av kanske nästa som har samma åkomma inte bryr sig nåt nämnvärt över.
          Det ger oss ingen rätt att göra sådana påhopp mot någon annan.

Jag hoppas att du inte blir avstängd från forumet för, som sagt, det jag tidigare läst från dig har varit trevligt.

--------------------
          Borderlitesbloggen

Är det inte en Border collie så är det bara en hund.

Citera
          flouee
          Inlägg 28-09-2010, 21:19
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 24 643

Man hade ju kunnat hoppas på att du skulle ha tillräcklig social kompetens för att inse att med tanke på mängden människor som reagerar på dina inlägg, så kanske det är du, och inte alla andra, som beter sig märkligt. Dags att göra något åt det, kanske?

--------------------
          Villa i Göteborg (zon 2)

Citera
          Motti
          Inlägg 28-09-2010, 21:56
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Annica J det gör mig ont att du har det så jobbigt och får så lite förståelse för det men en del släktingar är bara sådana inte vet jag varför men så är det bara tyvär.Min mor var sådan att endast hon hade "prevelegiet att ha ont eller va sjuk"det slutade med att vi inte tala mer med varan för hon bara skällde och var avundsjuk trots att jag var hennes enda barn,det jag gjorde för henne var aldrig nog bara självklart.Jo jag förstår att du har det jobbigt och att gå på morfin är ingen lek det får man inte för lite sveda precis plus att man blir trött av det.Hoppas något bra dyker upp för dig så du mår bättre kompiskram.gif Att ha värk eller ha astma är inget som syns utanpå och då tar många en inte på allvar,har både värk och astma själv och får gämt höra hur fräch jag ser ut confused.gif jag inte känner man sig sådan så ofta flirting.gif Skit i Fuchian hon är bara bitter och elak ranting.gif och har väl inget bättre för sig än sitta här och skälla på folk.

Citera
          herkules
          Inlägg 28-09-2010, 21:59
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag tänker att du skulle må gott av vänner istället för dina elaka och tråkiga släktingar.
          sköt om dig!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 28-09-2010, 22:20
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

HEEEJ Annica!!! smiley_small_hug.gif
          Men vad kul att du är på G och tillsammans med oss alla här, igen! tummenupp.gif wub.gif
          (..och vilken rivstart det blev...) crying.gif
          Tråkigt dock att du fortfarande inte mår bra. trostar.gif Önskar att jag kunde vifta med mitt spö så att du blev frisk och kry igen... yes.gif

Vi finns här allihopa för dig, och kanske, kanske kan vi alla tillsammans bidra till att du känner en liten lättnad i din tillvaro. Vi vet nog allihopa att den glädje som växterna skänker är oerhört läkande wub.gif . Snacka om medicin! laugh.gif

Åk och hälsa på Mysan om du har möjlighet..!

Kramar till dig så länge! kram2.gif

Godnatt och sov så sött!

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 28-09-2010, 23:41
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Härligt att se dig här igen Annica!
          Jag tycker nu som förr att du måste försöka ignorera din mor och din syster, tråkigt men sant crying.gif Dom har utsett dig till "svart får" och det finns nog inget som någonsin kan ändra på det sad.gif
          Men här inne finns folk som både förstår dig och bryr sig om dig! Glöm aldrig det! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 28-09-2010, 23:47
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Hej igen Annica!
          Jag har tänkt på dej flera ggr och undrat hur du har det.Jag har varit ganska mycket på odla sista tiden efter ett längre uppehåll,det är många man känner igen men bara häromdan funderade jag på dej och nu skriver du! Så roligt att höra från dej.Jag tänker att om du inte kan bo i botaniska kan du kanske ta dej dit eller till nåt annat fint ställe en dag. Kanske en dag i veckan eller nåt? kanske kan du ha resan till Myosotis som ett mål?ja det känner du ju själv bara ett förslag.Jag är ju ingen hejare på krukväxter men kommer ihåg att vi pratade om nån med ett knepigt namn Kommer du ihåg?De som inte förstår tjusningen med växter går ju miste om nåt men det är deras förlust. och du om sambon råkade snubbla på nåt får du väl skylla på alla odlaiter för det blev verkligen fart på alla här!
          Det är så mycket som man inte kan förstå, ibland är det bättre att släppa och försöka acceptera att det är så inte varför. Det är så jag gör (försöker)
          smiley_small_hug.gif Pia

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 29-09-2010, 01:06
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Annica , nu har jag bara läst ditt inlägg som du skrev när du skapade tråden. Fy så du har det!!! Viken rutten omgivning ! Svårt att inte ta åt sig då.

Förstår hur du har det eftersom jag själv går på morfin ständigt , har gjort det i princip sedan 2001 , och har fått höra av min mans syster att det är synd om honom som måste göra så mycket hemma eftersom jag inte kan.

Även andra har naturligtvis åsikter om både det ena och det andra.

Svårt att bryta med sina närmaste släktingar , känns ju inte bra att inte ens din mamma eller syster förstår hur du ha det. De kanske är så vana nu också hur du har det så de inte tänker sig för. Har du talat om för dem hur du känner det när de säger som de gör ?

Vet inte hur du gör men jag sätter oftasts upp en glad min . Man kan ju inte gå och tala om för omgivningen hela tiden hur man egentligen har det och då kan det uppfattas som att man mår bra .

Redigerat av mamamaggan: 29-09-2010, 01:24

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Olle A
          Inlägg 29-09-2010, 05:58
          Länk hit: #53

Gäster

God morgon Annica! Du får en stor, varm morgonkram av mig. smiley_small_hug.gif

Olle

Citera
          Annica J
          Inlägg 29-09-2010, 07:18
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 13 211

God morgon alla!

natten har varit skaplig, ja som vanligt ungefär. Man tänker och grubblar en massa. jag KAN inte förstå vad som gör sådan skillnad på mig och min syster. varför är hon så mycket mer värd än jag?

Ja ja, nog om detta jag kommer allt få min beskärda del idag av båda pga att jag "brusade" upp igår och försökte försvara mig. Att de gör det det e okej, det skall man ha förståelse för men om jag gör det då e det riktigt illa.

Jag är så glad att ni finns, igår mådde jag riktigt dåligt (igen). Konstigt att jag bara gör fel och tänker fel hela tiden??? Det jobbigaste är nog kommentaren att speciellt min mamma vill mig bara väl-HUR DÅ?!? Förstår att vi alla har laster och bördor, många gömmer sina i skugga eller gör en struts-kör huvudet i sanden och låter andra sköta det åt dem.

Nix, ny dag nya tag (ingen ork dock, ont överallt men det MÅSTE gå) och jag skall försöka ordna med mina växter och se om jag hinner ladda mig lite innan nästa dust.

Vet ni här inne på Odla hur jag kan gå till väga med en sak? Flera år sedan fick jag arbetspraktik på en grossist/växtinköpare och fick veta att de kunde minsann ordna vad som helst...tråkiga var att detta var när jag fick veta om min fibromyalgi och jag var sällan där och till sist avbröts detta och jag blev sjukskriven av och till för sedan helt.. Efter ett par år skrev jag ett brev till deras chef (hon som sa det kunde få tag i vad som helst) och förklarade vem jag var och räckte ut en hand för hjälp-inget svar än idag. ENDA jag fått veta är att privatpersoner hjälper de ej utan företag. Någon som har förslag om hur jag kan gå till väga? För jag VET att de säkerligen kan hjälpa mig.

Kram Annica

Citera
          hattstugan
          Inlägg 29-09-2010, 07:27
          Länk hit: #55

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har inga svar att ge dig men en stor smiley_small_hug.gif

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 29-09-2010, 07:41
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (Annica J @ 29-09-2010, 08:18) *
          ENDA jag fått veta är att privatpersoner hjälper de ej utan företag. Någon som har förslag om hur jag kan gå till väga? För jag VET att de säkerligen kan hjälpa mig.

Kram Annica

God morgon Annica! smiley_small_hug.gif
          Förmodligen är kanske den anledningen att de vill sälja större mängder än bara typ 2 och 2...
          Dom vill antagligen komma upp i större kvantiteter.
          Vad är det du vill beställa? Kanske finns det flera här på odla som vill beställa samma växter, och då går det ju att samla ihop alla intresserade.

Istället för 1st A, 1st B och 1st C, så kanske det skulle kunna bli 10 av varje (eller 20?) om flera vill ha samma växter som dig, Annica. Då vill nog företaget sälja ska du se. naughty.gif

Ha en bra dag! Nu ska jag gå och sova då jag har jobbat i natt... d010.gif

Citera
          Annica J
          Inlägg 29-09-2010, 07:49
          Länk hit: #57

Medlem

Sov riktigt gott Sussie F-Flower smile.gif Din ide var riktigt bra. Skall kolla/tänka igenom detta.

Kram Annica

Citera
          Annica J
          Inlägg 29-09-2010, 07:58
          Länk hit: #58

Medlem

MÅSTE bara göra en instickare....Snäll som jag som vanligt är ringde jag min mamma för att fråga hur allting var idag och att jag får väl som sagt bita i det sura äpplet att min syrra gick på mig ja även hon-GISSA svaret?!?! Jag lägger mig inte i era problem men "M" mår ej bra nu så du måste ha förståelse för henne ja även mig jag är ibott idag som min mamma sa... OCH VAD FAN TROR DE JAG E?!?! Men som sagt hon "goddtog" att jag tog skulden på mig och jag sa verkligen att jag får väl se det som okej att "M" trampar på mig och tar ut sina problem/aggressioner på mig. DETTA TYCKTE hon var helt okej!!!!! (Måste även skriva att hon har allvarliga problem med sitt ena barn, så därför mår hon ej bra). Hon har blivit mycket bitter sedan hon och hennes sambo gick isär och man får dagligen höra vad han gjort eller inte gjort och hur orättvist att hon ej har gjort eller inte gjort...VÄX UPP! SLÄPP!

Men men detta var bara första grejen för dagen, jag kommer att få mer det vet jag... SUCK!

Citera
          Skruttis
          Inlägg 29-09-2010, 08:05
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Hej igen Annica J. smiley_small_hug.gif
          Jättekul att höra att du fortfarande lever. Jag har funderat så mycket på vart du tagit vägen och hur du mår.
          Har verkligen hållit tummarna för att du skulle kommit från dina antagonister och börjat må lite bättre. Det gör ont i mig att höra att du fortfarande har samma elände kvar.
          Tro inte att det är fel på dig för att din mamma gör skillnad på er syskon. Det finns säkert en förklaring bakom, varför hon gör så.
          När jag fick veta sanningen bakom min egen "behandling" så föll alla pusselbitar på plats och det var sannerligen inte mig det var fel på!!!
          Jag är helt säker att det är likadant för dig. DET ÄR INTE DU SOM ÄR FEL!!!! (Förlåt att jag skriker, men jag blir så upprörd.)

Snälla du, skriv gärna till mig via PM om du vill "ventilera" något.Vad som helst.

Myosotis har skaffat två jättesöta myskankor. wub.gif Tror ni skulle kunna ha det jättetrevlig ihop.

Var rädd om dig smiley_small_hug.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Alba
          Inlägg 29-09-2010, 08:53
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (malcolm @ 28-09-2010, 21:35) *
          Som jag upplever det får man visst berätta om sig själv och sina svårigheter, sjukdomar mm. här på Odla men det gäller HUR man gör det, går man in och "snor" andras trådar i syfte att själv få all uppmärksamhet så är man helt fel ute. Det är ingen tävling om vem som är sjukast eller vem som råkat värst ut och att komma med inlägg som: "jag har minsann lidit" är enbart löjeväckande.

tummenupp.gif

Citera

12 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 06:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon