Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tvätta håret utan schampo?!, Någon som testat att ge upp schampo?
          Fny
          Inlägg 21-10-2010, 12:01
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

Du kollade väl att ditt schampo funkade till en sista tvätt? Det är det ju tyvärr långt ifrån alla som funkar...

och fuchsian, ett stort lycka till! biggrin.gif Hoppas att du blir av med klådan! kram2.gif

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          fuchsian
          Inlägg 21-10-2010, 12:16
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Tack fny,

Jag är väl förberedd med allt info ni gett mig. Jag ska göra bara den sista tvätten rätt, för nu har jag lite goja i håret för ska till tandläkaren om en stund och håret såg inte bra ut.

Jag har velat hela hösten med min lugg, men inte gjort något åt det för jag har bestämt mig att låta håret växa en bit till och se sedan hur jag ser ut och vad som behöver göras.

För övrigt är jag mot det vegetariska hållet, men kan äta kyckling och fisk,
          Har en laktosintolerans.

Jag är med i klubben! bravo.gif ...Fuchsian....

Redigerat av fuchsian: 21-10-2010, 12:19

Citera
          Anma
          Inlägg 21-10-2010, 12:45
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Fny @ 21-10-2010, 12:13) *
          unsure.gif ett förtydligande... den mängden balsam jag beskrev... är bara för att kunna gå igenom hela hårbottnen, inte längderna... unsure.gif Det är som om håret bara SLUKAR allt!

Jo, min lilla flaska var också till hårbotten, till längderna tar jag annat balsam. smile.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 21-10-2010, 18:14
          Länk hit: #124

Medlem

OK,

Sådana små flaskor har jag nog själv för att jag använder aloe vera inpackningar mot svullnader och akuta stykningar och allehanda andra saker.
          Jag brukar köpa aloen i stora förpackningar och de som kan själv fortsätta behandlingen, får med sig lite i den småflaskan.
          Brukar ha en laddning sådana i reserv samt små burkar när jag blandar ihop en goja för att såren läker bättre och efter operationer, får jag hos mina klienter nästan osynliga ärr efter operation, men då börjar jag redan innan stygnen är borttagna för att få ett bra resultat. (OBS, dessa preparat är inte ute på marknad, utan dom säljs endast till en terapeut. ) ...Fuchsian .....

Citera
          Fny
          Inlägg 22-10-2010, 07:49
          Länk hit: #125

Medlem

crazy.gif
          Ni vet hur obehagligt håret brukar bli om man blöter det utan att tvätta? Så har jag i alla fall alltid haft det, efter att ha blött men inte tvättat håret har resultatet alltid blivit jättefett, platt och stripigt. Men vad nu? Jag duschade igårkväll och upptäckte för sent att mitt balsam var slut! unsure.gif Jahapp, då hade jag ju inte så mycket val... Sköljde håret ordentligt med vatten och så fick det va.

Nu när jag borstade ut mitt normalt morgontoviga hår fick jag en smärre chock: håret var ju helt okej! Till och med MINDRE fett än det var igår innan duschen! Och inte alls platt och stripigt, utan med lika mycket volym som det brukar ha numera! blink.gif

Ännu en fördel med BM alltså! Håret är visserligen inte lika rent som när det är nytvättat, men vattnet gjorde faktiskt läget BÄTTRE, inte sämre! Det är är ju revolutionerande! bravo.gif

Jag får mer och mer känslan av att hela schampo-industrin är en stor jäkla bluff. Använd schampo! För om du använder schampo så får du mer problem med hår och hårbotten, så att du måste köpa fler produkter! Och jättebra, om du använder schampo annars så MÅSTE du använda det VARJE gång du blöter håret, för annars blir det fett och äckligt! Perfekt upplagt för att få sälja mer!

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 22-10-2010, 08:55
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Vad använder ni för schampo vid "sista tvätten"? Ge gärna tips på något som finns i den vanliga ICA-butiken.

--------------------
          Lena

Citera
          Fny
          Inlägg 22-10-2010, 09:10
          Länk hit: #127

Medlem

Jag hade tur, det jag redan hade hemma fungerade som sista schampo: garnier fructis new formula triple nutrition Nutri-Repair (extremt långt namn!)

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Solstorm
          Inlägg 22-10-2010, 09:12
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (Lena i Torslanda @ 22-10-2010, 09:55) *
          Vad använder ni för schampo vid "sista tvätten"? Ge gärna tips på något som finns i den vanliga ICA-butiken.

Jag tror att apolivia shampoo och balsam från apoteket kan fungera. Stämmer det? Jag vill också gärna ha tips om shampoo från vanliga butiker.

Citera
          Rebecca
          Inlägg 22-10-2010, 11:29
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

Ja, Apoliva är godkänt som sista-schampo.

Här finns en lista över schampon som går att använda innan man sätter igång med sitt balsamande:

http://www.lockig.se/phpbbforum/viewtopic.php?f=35&t=251

Här kommer även en lista på godkända balsam.

http://www.lockig.se/phpbbforum/viewtopic.php?f=36&t=250

--------------------

Citera
          Kajsa Kavat
          Inlägg 22-10-2010, 15:33
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 34 731

CITAT (Fny @ 22-10-2010, 08:49) *
          Jag får mer och mer känslan av att hela schampo-industrin är en stor jäkla bluff. Använd schampo! För om du använder schampo så får du mer problem med hår och hårbotten, så att du måste köpa fler produkter! Och jättebra, om du använder schampo annars så MÅSTE du använda det VARJE gång du blöter håret, för annars blir det fett och äckligt! Perfekt upplagt för att få sälja mer!

Grattis Fny till att ha genomskådat bluffen men det finns tyvärr många fler... shampo-industrin är ju bara en av många industrier.

Det räcker med vatten när man själv blivit tillräckligt "ren". Vet folk som aldrig använder shampo men dit har jag inte kommit än.

Grattis Fny till ett fantastiskt hår och det grattiset får Rebecca också hänga med på.

fuchsian önskar jag lycka till och hoppas du blir av med dina problem.

--------------------
          "Bättre att vara ute på hal is och ha de' glatt än att gå i lera å sörja" Robert Broberg

Citera
          Susanna
          Inlägg 22-10-2010, 19:59
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 1 278
          Medlem nr: 1 399

Någon som gått över till att tvätta med bikarbonat? Är lite sugen på att testa.

--------------------
          Susanna
          (med fritidshus i zon 1)

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 22-10-2010, 20:24
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Det skulle jag också gärna testa, använder ju bara olja till både ansiktet och resten av kroppen så det vore skoj att hitta hårtvättmedlet i skafferiet också wink.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          Anma
          Inlägg 22-10-2010, 21:02
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Susanna @ 22-10-2010, 20:59) *
          Någon som gått över till att tvätta med bikarbonat? Är lite sugen på att testa.

Inte till håret, men ska testa någon dag.

Citera
          Susanna
          Inlägg 23-10-2010, 10:30
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 1 278
          Medlem nr: 1 399

Nu har jag testat att tvätta med bikarbont. Den största överraskningen var att håret blev så mjukt! Och rent blev det också. Men det var en lustig känsla när man tvättade - det kändes strävt som tusan. Men jag ska fortsätta ett tag och se hur det funkar.

--------------------
          Susanna
          (med fritidshus i zon 1)

Citera
          fuchsian
          Inlägg 23-10-2010, 10:49
          Länk hit: #135

Medlem

Jag väntar nu på tillfället att gå och köpa det som behövs. den sista shampoon och sedan balsamet för att börja tvätta med.
          Någon nämnde on ett vattenlösligt glidmedel fr. Apoteket och jag ska ändå dit i dagarna, så tänkte det att ta i topparna efter behov.

Jag ska lirka med min gubbe på detta, bara byta bort hans shampoo och ge balsam till honom. Han brukar också ha kliande exem i hårbotten lite då och då och då duger mina grejer.

Vore underbart att bli med tiden av med exem och skit i hårbotten och kunna känna mig frächare.

Min fina, äkta olivtvål är redan framblockad, då kanske jag slipper smörja in mig efter dusch, har en specialare som hudkliniken skrev ut åt mig, Acos Mini-Derm, men såg på inneh. att det innehåller massa juks, men har funkat, men brukar inte ta hela kroppen varje gång. Sprayar på rent Aloe Vera, som känns mer behagligt och är likt vatten i konsistensen.
          Använder det också utomlands, även att vi inte ligger o steker på playan, men en gång hade jag lite känning av magkatarr och då dricker jag den.
          Tänkt va turisterna kollade!!!.... confused.gif - jag stod upp och spayade min kropp och sedan skruvade jag av korken och tog en "hutt" från flaskan och satt på korken och fortsatte att spraya.... rotfl.gif men vem bry sig!!!! ..Fuchsian.....

Citera
          Kajsa Kavat
          Inlägg 23-10-2010, 11:21
          Länk hit: #136

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 34 731

CITAT (fuchsian @ 23-10-2010, 11:49) *
          Tänkt va turisterna kollade!!!.... confused.gif - jag stod upp och spayade min kropp och sedan skruvade jag av korken och tog en "hutt" från flaskan och satt på korken och fortsatte att spraya.... rotfl.gif men vem bry sig!!!! ..Fuchsian.....

Helt rätt fuchsian bravo.gif för om det inte går att förtära varför ska man då ta det på huden som är vårt största organ?

Testa att gno en delad vitlöksklyfta under fotsulan och ta tiden innan du känner smaken i munnen... SÅ fort går det vi tar på huden in i blodet...

--------------------
          "Bättre att vara ute på hal is och ha de' glatt än att gå i lera å sörja" Robert Broberg

Citera
          tonic
          Inlägg 23-10-2010, 11:43
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 62
          Medlem nr: 7 609

Nu har jag också testat under två veckor och är helnöjd!!!!

Attitydförändring behövs.

Förr kunde man inte tvätta ansiktet utan tvål, för att bli ren.
          Nu vet vi att tvål torkar ut huden.

Varför skulle inte schampoo göra samma sak?

Fortsätter med el´vitals balsam ett tag till.

Rebecka, för att se dina listor måste man vara medlem tyvärr.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 25-10-2010, 08:55
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Är det ingen som vet något shampoo från vanliga butiken? lockig.se kan man inte se utan att logga in där. Det kanske inte finns några i vanliga butiken?

Citera
          Anma
          Inlägg 25-10-2010, 08:58
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (Solstorm @ 25-10-2010, 09:55) *
          Är det ingen som vet något shampoo från vanliga butiken? lockig.se kan man inte se utan att logga in där. Det kanske inte finns några i vanliga butiken?

Menar du sista schampo? Jag kan kolla några. Skriv här vad du har hemma så kan jag kolla om de är godkända också.

Citera
          Fny
          Inlägg 25-10-2010, 08:59
          Länk hit: #140

Medlem

Solstorm, du kanske missade mitt tidigare svar på din fråga?
          CITAT
          Jag hade tur, det jag redan hade hemma fungerade som sista schampo: garnier fructis new formula triple nutrition Nutri-Repair (extremt långt namn!)

Den finns i min lilla icabutik iallafall, kan nog finnas hos dig också! tummenupp.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera

14 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 23:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon