Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tvätta håret utan schampo?!, Någon som testat att ge upp schampo?
          Rebecca
          Inlägg 26-10-2010, 08:16
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

Knepigt. Kan vara så att det är mycket oljor i balsamet också... därför hade det varit bra om du skrivit ut innehållsförteckningen. Är flaskan alltså vit? Gud så knepigt. Kanske är en gammal variant som utgått med annat innehåll än den rosa... trist att du fick ett sånt resultat dock. sad.gif

--------------------

Citera
          Fny
          Inlägg 26-10-2010, 08:22
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

okej here we go....

aqua, cetearyl alcohol, behentrimonium chloride, starch acetate, hydroxyethylcellulose, chlorhexidine dihydrochloride, limonene, linalool, cetyl esters, methylparaben, potato starch modified, butylphenyl methylpropional, citronellol, hexyl cinnamal, parfum
          sweatingbullets.gif

(såg förresten fel, hade visst ett bindestreck non-stop!)

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Rebecca
          Inlägg 26-10-2010, 08:31
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

Näe du, den är faktiskt godkänd. Ser inte några speciellt "tunga" grejer heller... det enda är väl cetearyl alcohol som är en fettalkohol, men den brukar så rätt långt fram i balsaminnehållsförteckningar så den borde inte ställa till några problem.

Då är det nog så att ditt hår inte gillar det helt enkelt.

--------------------

Citera
          Fny
          Inlägg 26-10-2010, 08:32
          Länk hit: #164

Medlem

gud så mysko... unsure.gif wacko.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2010, 09:16
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Skicka flaskan till mig, jag behöver lite fett i topparna! wink.gif

Citera
          Fny
          Inlägg 26-10-2010, 10:02
          Länk hit: #166

Medlem

tror inte du vill ha den... det la sig liksom som en obehaglig hinna över håret, snarare än att göra hårstråna mindre torra, om du förstår vad jag menar... blink.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2010, 10:10
          Länk hit: #167

Medlem

Du kanske bara behöver skölja lite extra?

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-10-2010, 10:51
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Här sitter jag håret inlindad i en handduk. Sista tvätten var Wella shampoo extra volume, som jag hadde kvar här hemma, och sen tog jag balsam, Änglagårds, och inriktade det mest i mitt hårbotten först innan jag sköljde bort det.
          Har inte tagit något mer i håret, vill se hur mina toppar kommer att klara sig. Har ju glidmedlet och den "rosa" i reserv i fall att..

Min väninna gör sin egen ansiktsgremen och en ringblommesalva som är så bra för hälprickor, brändskador och div, blessyr.
          Ansiktsgremen, som hon gör är välldigt skonsam, där har hon flera örter, men hon har inte sagt något om recept eller så, och jag skulle inte ha tid att pyssla med det. Hon bor ju i urskogen och naturen är renare där än på sämhällen. Jag har lite blandad hudtyp, men mest är det nog fukten som är den viktigaste.
          Hon själv tvättar sitt ansikte endast en gång per dygn och lägger på sin creme och hon är så slät och fin i hyn.

Dock använder hon inte smink till vardags även att kunderna kommer och går hos henne. Det kan bli lite när hon är ute på kurs eller i andra sammanhang.
          Hon avnänder det schampoo som jag skrev om och hennes hårkvalite har blivit bättre och nu behöver hon inte ens permanenta det, det räcker med schampoon och hon behöver tvätta sitt hår ca. 2 ggr/veckan.
          Hon är kortklippt. Jag skrev det i början av tråden.

En annan sak som jag har i tankarna, är deodoranter....... confused.gif Man sprutar på sig skit just vid lymfkörtlarna (i armhålan) och det är nog inte så vidare hälsosamt.

Nu äntligen har jag tagit mod till mig och skaffade en "deodorantsten" som vissa annonserar om. Har haft det sen i somras, och den är hur dryg som helst och man luktar ingenting egentligen....
          Jag ger er detta alternativ och den kanske finns att köpa i nån New Age. kristall- affären, Min är som en deostick, man blöter toppen med lite vatten rullar i armhålan, sköljer igen och gör om på andra sidan. Sedan sklöljer man den och låter lufttorka ..... den är effektiv!!!

Min heter; "THAI" .. deodorantstift; - förhindrar svettdoft utan att täppa till porerna. - Absorberas ej av huden,. ---Utan aluminiumklorid, parfym, konserveringsämnen, alkohol.
          - Lämplig vid känslig hud, -- ej testad på djur, -- räcker ca 1 år.

Saluföres av Sol-Tryck Hälsoprodukter AB, 181 03 Lidingö, tel; 08-54482450 nätaddr. www.soltryck.se
          Ni som är intresserade kan kolla, den kostade mig en hundring, så ingen större investering. dock duttar jag lite parfym på mig om jag måste vara bland andra.
          Lycka till alla!!!! ..Fuchsian....

Redigerat av fuchsian: 26-10-2010, 12:01

Citera
          Fny
          Inlägg 26-10-2010, 10:53
          Länk hit: #169

Medlem

spray-deo rekommenderas INTE! över huvud taget ska man vara jäkligt försiktig med sprayer, det man andas in i näsan kan påverka en på både det ena och det andra sättet, bl.a. genom att förstöra ens luktsinne. Min man slutade med spray-deo efter att ha tappat nästintill all smakkänsla i ett halvår. Själv slutade jag efter att min smakkänsla började förändras till det sämre. thumbdown.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-10-2010, 11:54
          Länk hit: #170

Medlem

Fny,

Det med spray-deo har man ju vetat om länge och man märker hur den har påverkat affärernas hyllor här i Sverige och bara nere i Tyskland, där det finns hur mycket som helst spray-deo.
          Maken har svårt för roll-on och vill ha sin i spray, men då använder han inte det mer än han ska ut bland folk, om han kommer ihåg. Han är ju känslig för dofter och köper aldrig själv sina produkter utan litar på min näsa och har inte fått en enda klagomål under vår långa tid tillsammans.
          Har tänkt att försöka börja med att ge deodorantstenen till honom också till honom, när jag köper mer nästa gång. Den går ju inte in och är av naturmaterial.

Mitt nytvättade hår är nästan torrt och så himla lent och lockigt, ligger inte platt heller!!!!! kompiskram.gif Jag får se hur detta utvecklas, men det blev ju bättre än bra.....oj...oj... tack ni flickor!!! smiley_small_hug.gif ..Fuchsian .....

Redigerat av fuchsian: 26-10-2010, 11:55

Citera
          Fny
          Inlägg 26-10-2010, 11:56
          Länk hit: #171

Medlem

CITAT
          Mitt nytvättade hår är nästan torrt och så himla lent och lockigt, ligger inte platt heller!!!!! Jag får se hur detta utvecklas, men det blev ju bättre än bra.....oj...oj... tack ni flickor!!! ..Fuchsian .....

tummenupp.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          skogstroll
          Inlägg 26-10-2010, 11:58
          Länk hit: #172

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

torrschampo ska ju ge en trevlig känsla på håret... har jag hört

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Fny
          Inlägg 26-10-2010, 11:59
          Länk hit: #173

Medlem

torrschampo låter otrevligt tycker jag... blink.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          skogstroll
          Inlägg 26-10-2010, 12:00
          Länk hit: #174

Medlem

jag ska prova, har en flaska hemma giggle.gif sen kan jag ju skicka en bild haha crazy.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-10-2010, 12:08
          Länk hit: #175

Medlem

Du Skogstoll, inte kan du lösa detta bättre med ditt mjöl än vad vi har kommit fram till. Det märks här att olika personer behöver olika balsam, beroende av håret, men i det stora hela kan detta bli en billigare sak än dyra produkter som lovar guld och gröna skogar.

Men gör du dina experiment, kanske man hittar något där. Balsam är ju inte dyrt att köpa, köpte min på COOP - änglamarks balsan och under 30 spänn och en rejäl flaska. ..Fuchian .....

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-10-2010, 12:15
          Länk hit: #176

Medlem

OBS.

I apoteket fanns Apoliva balsam för normalt hår som var fri från silikoner, de andra 2 till olika hår innehöll silikoner. Tänkte bara påminna om det och jag frågade ju efter den silikonfria, så killen han läste på för fullt, men jag såg att det fanns vid prislistan att denna var silikonfri. Och resten vet ni när jag skulle ha glidslem, vattenlöslig.....stackararen..... blink.gif .... Fuchsian....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-10-2010, 12:20
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Orka hålla på och trixa med ditten och datten. Tvättar håret 1-2 gånger i veckan med vanligt schampo och det funkar alldeles utmärkt. Använder aldrig balsam eller annat jox. happy.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 26-10-2010, 12:30
          Länk hit: #178

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-10-2010, 13:20) *
          Orka hålla på och trixa med ditten och datten. Tvättar håret 1-2 gånger i veckan med vanligt schampo och det funkar alldeles utmärkt. Använder aldrig balsam eller annat jox. happy.gif

Jätteskönt för dig att det funkar så enkelt, men för mig gör det inte det, tyvärr. Jag trixar gärna för att slippa klådan i hårbotten och fett hår dagen efter tvätt. yes.gif

Redigerat av Anma: 26-10-2010, 12:30

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-10-2010, 13:51
          Länk hit: #179

Medlem

Det är ju olika, men jag är helnöjd på mitt första försök och det kliar inte (än?) i hårbotten heller. Min äkta olivtvål är nu på plats för ansiktet och kroppen. få se om det räcker eller om jag behöver spraya Aloe i de mer utsatta ställen. En sak till ang, den deodorantstenen, om man har lite större byst, så är den ypperlig att stryka under bysten om man inte går för jämnan med behå, vilket jag inte gör här hemma.

Men vad har man vänner till i ett forum om man inte kan hjälpa andra. Jag känner mig så tacksam. kompiskram.gif .. Fuchsian...

Citera
          skogstroll
          Inlägg 26-10-2010, 14:00
          Länk hit: #180

Medlem

jag måste tvätta håret i alla fall varannan dag annars ser jag ut som nåt nerdekat som krupit upp ur kloakerna. Alla schampon funkar ju inte på mig i alla fall, det bästa för mig verkar vara Head & Shoulders men det måste vara Classic-varianten annars står fröken striplugg där igen

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

14 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 12:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon