Här sitter jag håret inlindad i en handduk. Sista tvätten var Wella shampoo extra volume, som jag hadde kvar här hemma, och sen tog jag balsam, Änglagårds, och inriktade det mest i mitt hårbotten först innan jag sköljde bort det.
Har inte tagit något mer i håret, vill se hur mina toppar kommer att klara sig. Har ju glidmedlet och den "rosa" i reserv i fall att..
Min väninna gör sin egen ansiktsgremen och en ringblommesalva som är så bra för hälprickor, brändskador och div, blessyr.
Ansiktsgremen, som hon gör är välldigt skonsam, där har hon flera örter, men hon har inte sagt något om recept eller så, och jag skulle inte ha tid att pyssla med det. Hon bor ju i urskogen och naturen är renare där än på sämhällen. Jag har lite blandad hudtyp, men mest är det nog fukten som är den viktigaste.
Hon själv tvättar sitt ansikte endast en gång per dygn och lägger på sin creme och hon är så slät och fin i hyn.
Dock använder hon inte smink till vardags även att kunderna kommer och går hos henne. Det kan bli lite när hon är ute på kurs eller i andra sammanhang.
Hon avnänder det schampoo som jag skrev om och hennes hårkvalite har blivit bättre och nu behöver hon inte ens permanenta det, det räcker med schampoon och hon behöver tvätta sitt hår ca. 2 ggr/veckan.
Hon är kortklippt. Jag skrev det i början av tråden.
En annan sak som jag har i tankarna, är deodoranter.......

Man sprutar på sig skit just vid lymfkörtlarna (i armhålan) och det är nog inte så vidare hälsosamt.
Nu äntligen har jag tagit mod till mig och skaffade en "deodorantsten" som vissa annonserar om. Har haft det sen i somras, och den är hur dryg som helst och man luktar ingenting egentligen....
Jag ger er detta alternativ och den kanske finns att köpa i nån New Age. kristall- affären, Min är som en deostick, man blöter toppen med lite vatten rullar i armhålan, sköljer igen och gör om på andra sidan. Sedan sklöljer man den och låter lufttorka ..... den är effektiv!!!
Min heter; "THAI" .. deodorantstift; - förhindrar svettdoft utan att täppa till porerna. - Absorberas ej av huden,. ---Utan aluminiumklorid, parfym, konserveringsämnen, alkohol.
- Lämplig vid känslig hud, -- ej testad på djur, -- räcker ca 1 år.
Saluföres av Sol-Tryck Hälsoprodukter AB, 181 03 Lidingö, tel; 08-54482450 nätaddr. www.soltryck.se
Ni som är intresserade kan kolla, den kostade mig en hundring, så ingen större investering. dock duttar jag lite parfym på mig om jag måste vara bland andra.
Lycka till alla!!!! ..Fuchsian....
Redigerat av fuchsian: 26-10-2010, 12:01