CITAT (Berith @ 27-11-2011, 10:09)

Har inte kollat länken, har väl inte läst alla inlägg så noga heller... Men visst är det en hel del som spelar in om den här metoden passar alla eller inte?
Ålder på personen ifråga? Hårkvalitet? Mediciner? Annat hälsotillstånd? Vattenkvalitet? Annat? Det är väl inte bara för att det passar några kan passa alla?
Detta är inte aktuellt för min egen del, mitt hår mår toppen. Använder bara "billigt" schampoo och balsam, samma sort sen flera år tebax och får ofta beröm av min klippare att mitt hår mår toppen.
Balsammetoden passar nog alla, men man måste hitta rätt balsam för just ens eget hår, så du har helt rätt!

Klarar man dessutom inte av att byta ut stylingprodukter som inte är kompatibla med balsammetoden är det dömt att misslyckas.
Maken min hade hår som han tvättade med tvål fast det var långt, ändå trasslade det inte och blev inte slitet. Han klippte när det blev för långt helt enkelt. Efter att det blev mer grått än ogrått vet han hur jag haft det hela livet.

CITAT (ängsvädd @ 28-11-2011, 10:40)

Jag vet en person med jättefint hår som tvättar sitt hår i bikarbonat och som balsam använder hon äppelcidervinäger! Funkar tydligen superbra!
Testade, funkade inte så bra för mig. Blev torrt.