Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag har funderat på att regga mej på Facebook...
          Hjälp mej att välja namn!
          Vad tycker ni att jag ska heta där?
          Bystiga Berit [ 2 ] ** [4.65%]
          Barrenorska [ 0 ] ** [0.00%]
          Inge Naning [ 4 ] ** [9.30%]
          2L8! [ 1 ] ** [2.33%]
          Förnamn Efternamn [ 36 ] ** [83.72%]
          Nåt annat? Ge förslag! [ 0 ] ** [0.00%]
          Totalt antal röster: 43
          Gäster kan inte rösta 
          Anma
          Inlägg 03-10-2010, 15:51
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 13:34) *
          Jag är ensam om mitt namn och har inget att dölja. Man väljer ju själv vilka man vill ha på sin vänlista och vad dom ska kunna se. Det är ju inte en blogg som man vänder ut och in på sig i utan man snackar kort med den man vill. Vill man vara lite mer privat så skickar man ett privat meddelande till just den personen. Förstår inte vad ni är rädda för. Jag har t.ex. kontakt med mina barn i stort sett varenda dag på fb, dom bor inte så nära mig att vi kan ses varje vecka men jag kan genom Fb se lite vad dom pysslar med bl.a. och vi kan skicka små hälsningar till varandra. En del finns på min vänlista för att dom behövs till diverse spel men alla kan inte se allt jag skriver eller gör på Fb. Jättekul när man kan ha kontakt med vänner över hela världen hur lätt som helst. Man bestämmer helt själv.

Jag är inte rädd men orkar inte med en massa dravel helt enkelt. Min man har etablerat sitt "artistnamn" under flera år och det namnet råkar vara vårt riktiga namn. För att jag ska slippa få skit för att jag råkar vara gift med honom har jag då ett alias på face. De som känner mig vet varför det är på detta vis och inget har något negativt att säga om det, inte vad jag vet i varje fall. Det är egentligen helt sjukt att det ska behöva vara så. Man förstår verkligen vad "riktiga" kändisar får stå ut med.

Redigerat av Anma: 03-10-2010, 15:52

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-10-2010, 16:22
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Anma @ 03-10-2010, 16:51) *
          Jag är inte rädd men orkar inte med en massa dravel helt enkelt. Min man har etablerat sitt "artistnamn" under flera år och det namnet råkar vara vårt riktiga namn. För att jag ska slippa få skit för att jag råkar vara gift med honom har jag då ett alias på face. De som känner mig vet varför det är på detta vis och inget har något negativt att säga om det, inte vad jag vet i varje fall. Det är egentligen helt sjukt att det ska behöva vara så. Man förstår verkligen vad "riktiga" kändisar får stå ut med.

Mitt svar var inte riktat mot dig Anma för jag förstår att det kan finnas anledning att ha ett alias. Det var mer ett svar till dem som inte vågar regga sig på Fb.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 03-10-2010, 16:58
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 17:22) *
          Mitt svar var inte riktat mot dig Anma för jag förstår att det kan finnas anledning att ha ett alias. Det var mer ett svar till dem som inte vågar regga sig på Fb.

Okidoki! Jag ville ändå förtydliga varför jag inte heter mitt riktiga namn där. smile.gif Fast helst hade jag velat att min man bytte sitt artistnamn, men det är redan etablerad i många kretsar så det går inte.

Citera
          Meriona
          Inlägg 03-10-2010, 17:10
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (Anma @ 03-10-2010, 17:58) *
          Okidoki! Jag ville ändå förtydliga varför jag inte heter mitt riktiga namn där. smile.gif Fast helst hade jag velat att min man bytte sitt artistnamn, men det är redan etablerad i många kretsar så det går inte.

Nämen! Vad nyfiken man blir nu. giggle.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 03-10-2010, 17:13
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Meriona @ 03-10-2010, 18:10) *
          Nämen! Vad nyfiken man blir nu. giggle.gif

På vad? Mitt alias eller hans musik? wink.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 03-10-2010, 17:27
          Länk hit: #46

Gäster

CITAT (Anma @ 03-10-2010, 18:13) *

Inte ditt alias för jag är inte på facebook. giggle.gif Men såklart får jag fortsätta att vara nyfiken, det är bara bra för människan att inte känna till allt. smile.gif

Citera
          renate
          Inlägg 03-10-2010, 19:32
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

ALLA är med på FB även jag!Det är ett sätt att omgås med liksinnade,vänner och bekanter,en kul sak.De jag vill ha som vänner välja jag själv.Jag använder mitt riktiga namn där.Är mer på FB än här.Gruppen trädgårdsbloggar är jättertrevligt där vi prata trädgård och visa bilder.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 03-10-2010, 20:30
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (renate @ 03-10-2010, 20:32) *
          ALLA är med på FB

Nähäru...jag träffade en igår som inte var med.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-10-2010, 20:45
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (AndersKbg @ 03-10-2010, 21:30) *
          Nähäru...jag träffade en igår som inte var med.

På FB? crazy.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Betty
          Inlägg 03-10-2010, 21:37
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Berith @ 30-09-2010, 08:15) *
          Jag har funderat ett bra tag nu på att regga mej på Facebook, det verkar ju vara där alla i hela världen håller till numera. Tvekan beror på att jag inbillar mej att när man väl skapat ett konto så finns man där för evigt. Tänk om jag ångrar mej?? ohmy.gif

Vad ska jag kalla mej där? sos.gif

Du har ju ett konto här på Odla med... om du inte vill hänga här längre så finns väl ditt konto kvar i alla fall. Det finns ingen anledning att vara mer rädd att regga sig på fejjan än nån annanstans på nätet.

CITAT (Berith @ 03-10-2010, 07:31) *
          Vill bara säga att jag inte vågat regga mej än... blush.gif

Kom igen nu fegis! naughty.gif

CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 13:34) *
          Jag är ensam om mitt namn och har inget att dölja. Man väljer ju själv vilka man vill ha på sin vänlista och vad dom ska kunna se. Det är ju inte en blogg som man vänder ut och in på sig i utan man snackar kort med den man vill. Vill man vara lite mer privat så skickar man ett privat meddelande till just den personen. Förstår inte vad ni är rädda för. Jag har t.ex. kontakt med mina barn i stort sett varenda dag på fb, dom bor inte så nära mig att vi kan ses varje vecka men jag kan genom Fb se lite vad dom pysslar med bl.a. och vi kan skicka små hälsningar till varandra. En del finns på min vänlista för att dom behövs till diverse spel men alla kan inte se allt jag skriver eller gör på Fb. Jättekul när man kan ha kontakt med vänner över hela världen hur lätt som helst. Man bestämmer helt själv.

Precis så yes.gif instämmer i varenda stavelse.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 03-10-2010, 21:55
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (Anma @ 03-10-2010, 18:13) *

Musiken givetvis.
          Han är väl miljöpartist?

Citera
          Anma
          Inlägg 03-10-2010, 21:57
          Länk hit: #52

Medlem

Man kan avregistrera sig från FB, men om man loggar in igen efter det så finns allt kvar. Men så länge man inte loggar in så finns man inte synlig där.

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-10-2010, 11:20
          Länk hit: #53

Gäster

CITAT (Anma @ 03-10-2010, 22:57) *
          Man kan avregistrera sig från FB, men om man loggar in igen efter det så finns allt kvar. Men så länge man inte loggar in så finns man inte synlig där.

Aha, det var bra information!
          (Om jag nu skulle få för mig nån gång att rega mig så kan jag alltså ångra mig. )

Citera
          netaave
          Inlägg 04-10-2010, 22:34
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Meriona @ 30-09-2010, 22:01) *
          Bra! Men leder det till nånting?
          Skadan kan ju redan vara skedd om hundratals människor läst det som den oskyldige "har gjordt". ?

100-tals? Ja har du så många på din vänlista så, för ingen annan ser ju det

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 04-10-2010, 22:35
          Länk hit: #55

Medlem

Förutsatt att man har rätt inställningar.

Citera
          netaave
          Inlägg 04-10-2010, 22:39
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-10-2010, 09:24) *
          Jag vågar inte helle anmäla mig på facebook.

Och när jag hör/läser att det är så bra att hålla kontakt med "nära och kära" då undrar jag om ni inte har det IRL? Det har jag i alla fall.
          Då behöver man inte undrar sig över att det finns så många ensamma människor om man bara har kontakt via Internet.

Hitta gamla klasskompissar? Men hur vet ni deras namn? Många flickor byter ju efternamn när dom giftar sig

Jag tror att kontakter människor emellan försvinner mer och mer när man bara sitter bakom en datorskärm

Elisabeth

Man kan söka på skola och avgångsår, så får man fram vilka av dom som finns på facebook men bara att dom är där och man ser foto om dom har det, man ser inte deras profiler och statusar, för att se det så måsta personen ha accepterat det.

CITAT (Monaxe @ 03-10-2010, 08:41) *
          Har varit med i Facebook länge nu och aldrig stött på några som helst problem. Det är ett eminent sätt att hålla kontakt med nära och kära på, speciellt om man har släkt och vänner utomlands och på andra sidan klotet som vi har. Det är också ett bra sätt att hålla kontakt med alla vänner, gamla som nya. Har fått ny kontakt med tidigare borttappade gamla klasskamrater och barndomskamrater!

Känner att jag måste förtydliga för de osäkra att tillvägagångssättet är som så att man får en vänskapsförfrågan från någon (som du förhoppningsvis känner) Då kan du välja att acceptera de personen, dvs acceptera den vänförfrågan. Den personen får då tillgång till dina inlägg och dina ev foto, OM du inte vill att den personen skall ha tillgång till alla dina uppgifter ska kan du ställa in vilka du vill ska se alla dina uppgifter foto osv.

Jag har en kategori för "nära och kära" dvs familj släkt och vänner som har åtkomst till allt, och en annan grupp som inte har full åtkomst till allting...

Sen gäller det ju som alltid, man får tänka på vad man skriver, och likaså vilka foton man lägger upp.

Det finns en grupp med odlaiter på FB, (Kallar sig just odlaiter, lätt att finna)

Många har i sin prestation på sin profilsida valt att sätta ut även sitt nick från ex odla. I min profil står det Monaxe på odla.nu, för att folk ska känna igen mig.

Så generellt gäller det ju att man skriver sitt namn, annars blir det svårt för DINA vänner och bekanta att hitta dej.

Jag har haft mycket glädje av FB, det är dessutom välgörande fritt från bråk, eftersom har du valt alla dina vänner själv!

Exakt så här också, just att man kan prata direkt med släkten i Spanien utan att det kostar ett öre är guld värt.

--------------------

Citera
          netaave
          Inlägg 04-10-2010, 22:45
          Länk hit: #57

Medlem

Jag har ju också ett ovanligt efternamn, men va farao skulle kunna händà?
          Finns dom härifrån och från andra forum som genom mitt nick har luskat reda på mitt namn och ringt t.ex. Det har hänt en incident på alla år. Det andra bara trevligt.

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 05-10-2010, 09:13
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (renate @ 03-10-2010, 20:32) *
          ALLA är med på FB

Jag är med i VVF, Våga Vägra Facebook. Känner många som inte har något konto där. Jag har tittat på kompisars sidor och tittat runt där och förstår absolut inte vitsen med det. Inte vill jag visa upp för allt och alla vad jag gör och tänker eller redovisa vilka människor jag umgås med eller bara känner litegrann. Jag tycker att det är lite läskigt.

Citera
          netha
          Inlägg 05-10-2010, 09:22
          Länk hit: #59

Gäster

CITAT (Solstorm @ 05-10-2010, 10:13) *
          Jag är med i VVF, Våga Vägra Facebook. Känner många som inte har något konto där. Jag har tittat på kompisars sidor och tittat runt där och förstår absolut inte vitsen med det. Inte vill jag visa upp för allt och alla vad jag gör och tänker eller redovisa vilka människor jag umgås med eller bara känner litegrann. Jag tycker att det är lite läskigt.

Men då är du ju medlem på FB

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2010, 09:29
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

"Alla" är visst inte på facebook. Jag är i alla fall INTE medlem och tänker inte bli det heller. *envis*

Bifogad bild

--------------------
          Det ska gå.

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 15:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon