Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Intentionen med en tråd, Krig leder ingen vart
          Christa
          Inlägg 02-10-2010, 16:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

När jag startar en tråd så gör jag det för att få igång en seriös diskussion i ämne. Att bråka med folk är helt ointressant. Det leder ingen vart.

Intressanta diskussioner har alltid intresserat mig och jag skulle egentligen önska att vi hade fler forum i Sverige där människor kunde träffas och diskutera öga mot öga.

Jag förstår inte den stora misstänksamhet som finns hos en del i det här forumet. Jag förstår inte heller varför en del verkar ha som sport att punktera andras diskussioner.

För min del skulle det inte ge mig något alls att göra så mot någon annan. Att platta till någon har jag aldrig funnit något nöje i och jag förstår inte vitsen med det.

Jag har aldrig trakasserat eller mobbat någon i hela mitt liv.

Högste chefens sekreterare sa till mig en gång "Det är så roligt med dig för du behandlar alla lika". Jag blev ganska ställd eftersom det inte ingick i min värld att man behandlar människor olika beroende på status, position eller ursprung.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 02-10-2010, 16:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Det finns en naturlig skepsis mot dem som startar trådar, inte i avsikt att diskutera med de andra, utan snarare uppträder som en slags seminarieledare med ofta lite dunkla frågeställningar. Du har startat enormt många trådar, men dina egna inlägg är ganska få. Ibland verkar det som att du startar en tråd för varje ny tanke som väcks hos dig. Kanske börjar det upplevas som lite tjatigt och pretantiöst.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Christa
          Inlägg 02-10-2010, 17:20
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 02-10-2010, 17:54) *
          Det finns en naturlig skepsis mot dem som startar trådar, inte i avsikt att diskutera med de andra, utan snarare uppträder som en slags seminarieledare med ofta lite dunkla frågeställningar. Du har startat enormt många trådar, men dina egna inlägg är ganska få. Ibland verkar det som att du startar en tråd för varje ny tanke som väcks hos dig. Kanske börjar det upplevas som lite tjatigt och pretantiöst.

Enormt många? Tycker du verkligen det? I och för sig är det väl bara att hoppa över de trådar man inte gillar. En del klagar på ämnet i en tråd och då menar jag inte specifikt mina och då tycker jag det är konstigt att de inte bara kan låta bli den tråden.

Jag skall kolla någon gång vilka som startar tråda och i vilka ämnen men att jag skulle utmärka mig så mycket som du skriver har jag ingen känsla av.

Att mina egna inlägg är få har jag heller ingen känsla av. Såg för ett tag sedan att jag hade i snitt ett inlägg per dag sedan flera år tillbaka och blev själv förvånad över att det var så många.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 02-10-2010, 23:20
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Christa @ 02-10-2010, 17:38) *
          När jag startar en tråd så gör jag det för att få igång en seriös diskussion i ämne...

Så upplever jag dina trådar, och jag förstår inte heller varför vissa reagerar så mot dem. Alla dina trådar har kanske inte intresserat mig eller så har frågeställningen gjort mig för deppig för att orka svara, men då låter jag bara bli att läsa. Jag ser inget fel i att någon startar en tråd om en friidrottstävling, tv-serie eller korsordsfråga även om det inte intresserar just mig, för de som tittar på den tv-serien har ju rätt att vilja prata om den. Oavsett hur ointressant tråden är för mig och hur låg nivå jag än tycker svensk tv har skulle jag inte drömma om att gå in i en sån tråd och tala om för TS att han gjorde fel. Så varför ska Christa råka ut för det när hon startar seriösa trådar? Som jag skrev i en annan tråd, alla frågor har inget svar, ändå kan man filosofera kring dem. Låt då dem som vill det göra det, precis som tv-serie-trådstartarna får prata om sitt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 02-10-2010, 23:26
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Förstår att det närmast är jag som är den som förstört din senaste tråd. Men allt jag vill är att få svar på vad du menar.

Det hör väl också till en diskussion , eller hur ? OM den som startar tråden utreder och talar om vad den EGENTLIGEN menar så faller ju mina invändningar .

Varför inte svara då ?

Tillägg : Vad uppfattar du som krig ? När någon vill ha svar av dig ?

Redigerat av mamamaggan: 02-10-2010, 23:28

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Christa
          Inlägg 03-10-2010, 06:21
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 03-10-2010, 00:26) *
          Förstår att det närmast är jag som är den som förstört din senaste tråd. Men allt jag vill är att få svar på vad du menar.

Det hör väl också till en diskussion , eller hur ? OM den som startar tråden utreder och talar om vad den EGENTLIGEN menar så faller ju mina invändningar .

Varför inte svara då ?
          Tillägg : Vad uppfattar du som krig ? När någon vill ha svar av dig ?

Jag uppfattade att jag var klar och tydlig i min intention med tråden. När du frågade förklarade jag det också flera gånger. Just det där att fråga efter vad man EGENTLIGEN menar tolkar jag som ett sökande efter en dold agenda.

Det finns fler än du som är misstänksamma och tror att man har dolda intentioner men jag är inte sådan.

När det gäller den senaste tråden så var du väldigt aggressiv och jag tycker man kan diskutera en sak i lugn och ro utan att hoppa på varandra.

Citera
          herkules
          Inlägg 03-10-2010, 08:24
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

du kan starta hur många trådar du vill, får du svar så får du.
          det finns en hel del totalt intelligensbefriade trådar på det här forumet och dina hör inte till dem.
          tycker jag.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          silos
          Inlägg 03-10-2010, 11:56
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Det är verkligen mycket viktigt att ta reda på sin intetion i sina trådar!!!
          Min son talade om för mig att jag är nog en retsticka blush.gif så mina intentioner här har varit säkerligen det att jag velat se hur odlaiter börjar bråkar när jag skrivit många av mina trådar blush.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-10-2010, 12:18
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (silos @ 03-10-2010, 12:56) *
          Det är verkligen mycket viktigt att ta reda på sin intetion i sina trådar!!!
          Min son talade om för mig att jag är nog en retsticka blush.gif så mina intentioner här har varit säkerligen det att jag velat se hur odlaiter börjar bråkar när jag skrivit många av mina trådar blush.gif

Det tror jag inte på utan du har väl perioder då du har väldigt stort behov av att få uppmärksamhet. Så stort att folk ibland tröttnar kram2.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malcolm
          Inlägg 03-10-2010, 12:27
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag tycker inte Christa har startat speciellt många trådar och aldrig några som borde föranleda bråk, finns många andra trådskapare som gjort det men dessa har fått gå öbemärkta förbi. Vill man inte diskutera i en tråd så är det bara att gå vidare till nästa istället för att ge sig på trådskaparen.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 03-10-2010, 12:30
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Christa @ 03-10-2010, 07:21) *
          Jag uppfattade att jag var klar och tydlig i min intention med tråden. När du frågade förklarade jag det också flera gånger. Just det där att fråga efter vad man EGENTLIGEN menar tolkar jag som ett sökande efter en dold agenda.

Det finns fler än du som är misstänksamma och tror att man har dolda intentioner men jag är inte sådan.

När det gäller den senaste tråden så var du väldigt aggressiv och jag tycker man kan diskutera en sak i lugn och ro utan att hoppa på varandra.

Agressiv ? Ja det beror ju på hur man uppfattar det . Jag blev iaf irriterad när du inte svarade utan bara kommenterade vad du själv ville . En diskussion , menar iaf jag , går väl ut på att just svara på vad man står för , vill eller menar och utveckla det .

Jag tycker fortfarande inte att jag fått svar på mina frågor , men OK .

Redigerat av mamamaggan: 03-10-2010, 12:31

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-10-2010, 13:26
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (malcolm @ 03-10-2010, 13:27) *
          Jag tycker inte Christa har startat speciellt många trådar och aldrig några som borde föranleda bråk, finns många andra trådskapare som gjort det men dessa har fått gå öbemärkta förbi. Vill man inte diskutera i en tråd så är det bara att gå vidare till nästa istället för att ge sig på trådskaparen.

Det finns absolut ingen anledning att bråka eller förstöra trådar, men om TS undrar varför det blivit bråk i TS strådar så tyckte jag att jag hade rätt att svara på det utifrån hur jag uppfattat det. Om sen inte svaret passar TS eller andra är ju en annan sak. Angående hur många trådar TS startar så kände jag mig nu manad att kolla upp det. TS har startat 375 trådar och gjort totalt 1495 inlägg. Proportionerna styrker min känsla att TS startar många trådar, men sen oftast inte är särskilt aktiv själv i dessa. Hur TS gör är självfallet helt upp till henne och inget för mig att kritisera i sig, men personligen har jag reagerat på detta och jag har fått intrycket att jag inte är ensam om detta. Som sagt - ställer man en fråga så kanske man får svar, men inte alltid det man förväntat sig eller önskat...

--------------------

zon 1

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 03-10-2010, 13:52
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Aqva jag håller med dig.....

Det är några trådar som man kunda avhandla i en och samma tråd.

Och sen alltid det där med att hoppa över dessa tråder. Tycker ni ( ja Malcom nu tilltalar jag dig också) att man skall hoppa över 1 eller 2 sidor eller mer?

Man måste inte för varje tanke öppna en tråd.

Det finns ju tusentals medlemmar här och inte skall väl forumet bestämmas av några få? Explodera nu inte Malcolm när man pratar emot dig

Elisabeth

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 03-10-2010, 16:12
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Haha så roligt, redan första svaret är irriterat och bråkinriktat.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-10-2010, 16:15
          Länk hit: #15

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Christa kanske har startat ovanligt många trådar, men de flesta har ju faktiskt varit intressanta.

Citera
          Rihane
          Inlägg 03-10-2010, 16:44
          Länk hit: #16

Gäster

CITAT (Farbror Blå @ 03-10-2010, 17:12) *
          Haha så roligt, redan första svaret är irriterat och bråkinriktat.

rolleyes.gif
          Skämt å sido.
          Är förvirrad över den uppstyrning som verkar finnas, över hur man skriver en tåt och hur många inlägg man ska skriva och vad man svarar på och inte svarar på.

Jättesvårt att diskutera blir det om det ska vara så.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-10-2010, 18:58
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Äsch det är ju bara allas vår magister som talat, inte en moderator giggle.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-10-2010, 18:59
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 19:58) *

Även han får väl tycka, eller...

--------------------

zon 1

Citera
          Rihane
          Inlägg 03-10-2010, 19:08
          Länk hit: #19

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 03-10-2010, 19:58) *

Fast jag har sett liknande klagomål över Silos, ser ut som en vana för forumet och magistern är väl inte ensam att tycka så?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-10-2010, 19:13
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Rihane @ 03-10-2010, 20:08) *
          Fast jag har sett liknande klagomål över Silos, ser ut som en vana för forumet och magistern är väl inte ensam att tycka så?

Varför klumpar du ihop folk - Silos är Silos och Christa är Christa - två helt unika personer.

Jag har inte klagat på någon av dem.

Christa ställde en fråga och jag svarade på den så ärligt jag kunde...

--------------------

zon 1

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 17:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon