Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Din favoritstad i Europa och världen!
          Meriona
          Inlägg 03-10-2010, 17:06
          Länk hit: #41

Gäster

Så lustigt olika man kan tycka! Nu var det länge sedan jag var i Berlin och London, men jag tyckte precis tvärt om. London var fult och ointressant, Berlin var helt fantastiskt. Och Frankfurt tyckte jag mycket om, där sommarjobbade vi ett par år och hade vääääääldigt kul! smile.gif

Jag tycker mycket om Köpenhamn, Helsingfors och Paris. Fast i omvänd ordning tror jag. smile.gif
          Amsterdam är ett ställe som jag aldrig kommer att sätta min fot i igen tror jag. Usch!

Citera
          Anma
          Inlägg 03-10-2010, 17:17
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Meriona @ 03-10-2010, 18:06) *
          Så lustigt olika man kan tycka! Nu var det länge sedan jag var i Berlin och London, men jag tyckte precis tvärt om. London var fult och ointressant, Berlin var helt fantastiskt. Och Frankfurt tyckte jag mycket om, där sommarjobbade vi ett par år och hade vääääääldigt kul! smile.gif

Jag tycker mycket om Köpenhamn, Helsingfors och Paris. Fast i omvänd ordning tror jag. smile.gif
          Amsterdam är ett ställe som jag aldrig kommer att sätta min fot i igen tror jag. Usch!

Jamen där ser man! Det är tur att man tycker olika. smile.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 03-10-2010, 17:24
          Länk hit: #43

Gäster

CITAT (Anma @ 03-10-2010, 18:17) *
          Jamen där ser man! Det är tur att man tycker olika. smile.gif

Ja visst är det! Annars hade det blivit fasligt trångt i vissa städer. giggle.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 03-10-2010, 17:38
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Meriona @ 03-10-2010, 18:24) *
          Ja visst är det! Annars hade det blivit fasligt trångt i vissa städer. giggle.gif

Precis!
          Städer ska man uppleva själv, inte genom ansras omdömen har jag ju lärt mig. London fick jag höra mycket dåligt av och jag älskade det, Berlin både dåligt och bra, och det mesta tyckte jag var mindre bra, men det finns säkert värre städer, gdansk, till exempel. wink.gif
          Helsingfors tycker jag om, kan ju språket också, men det är för litet för min smak.
          Finns massor med städer jag ännu inte besökt, därför startade jag denna tråd. Jag skulle gärna åka två gånger i månaden om jag hade råd och var frisk. Nu blir varje resa en enorm påfrestning för kroppen.

Citera
          Meriona
          Inlägg 03-10-2010, 17:50
          Länk hit: #45

Gäster

Jag hade gärna åkt till Wien om man får önska, det tror jag är vackert.

Citera
          Piccante
          Inlägg 03-10-2010, 17:54
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Man besöker kanske olika städer med olika syfte och förväntningar? Jag har kanske inte hört så många säga att Berlin är en pittoresk, mysig och vacker stad som t.ex. Paris. Däremot har folk berömt Berlin för konsert, teater, konst och klubbutbudet. Vissa städer kanske ska upplevas inomhus snarare än ute på stan?

Själv tycker jag om Amsterdam och många städer i Holland och Belgien. Mysig atmosfär i Beneluxländerna och trevligt folk.

Själv vill jag uppleva Paris, Rom, Istanbul, Barcelona, Venedig och Kairo.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Anma
          Inlägg 03-10-2010, 18:04
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Markus_H @ 03-10-2010, 18:54) *
          Man besöker kanske olika städer med olika syfte och förväntningar? Jag har kanske inte hört så många säga att Berlin är en pittoresk, mysig och vacker stad som t.ex. Paris. Däremot har folk berömt Berlin för konsert, teater, konst och klubbutbudet. Vissa städer kanske ska upplevas inomhus snarare än ute på stan?

Själv tycker jag om Amsterdam och många städer i Holland och Belgien. Mysig atmosfär i Beneluxländerna och trevligt folk.

Själv vill jag uppleva Paris, Rom, Istanbul, Barcelona, Venedig och Kairo.

Jo, så är det ju. Jag besökte Berlin mest för att få en känsla för det som skedde under andra världskriget och murens historia, och ja visst fick jag mycket av det, men mycket var så ovärdigt tycker jag, som kommersen runt Chekpoint Charlie. Sen hade jag förväntat mig mer än det som var med arkitektur med mera, jag hade inte väntat mig att en gata i närheten av Unter den Linden skulle vara full med rivningskåkar och ödetomter. Mitt i stan liksom. Klubbar och konserter är inte jag intresserad av.

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 03-10-2010, 18:08
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Jag var i Rom i sju dagar med min då 20 årige son, 2 år sedan , vi var där slutet oktober.Vädret var underbart.Inte ens resturangen aldeles vid Fontana di Trevi var särskilt dyr! Bodde nära -trevliga äldre italienska genteman ägde den.ÖHT inte dyrare än en lång weekend i Stockholm. men du ska ju inte handla kläder och skor på paradgatorna förstås...
          Vi var på en del marknader en bra bit från centrum och köpte skor, väskor , jeans mm som var nästa år mode ...(i sverige) men redan förra säsongens i Rom.Jeansen kostade 100 kr..
          Tunnelbanan är jättelätt att åka i princip tre linjer ABC, det finns jump on -jump off bussar som tar dig till alla minnesmärken du kan tänka dej.Du hoppas av tex vid Colloseum, ser det, hoppar på-åker till nästa osv
          bara Vatikanen tar MINST en dag..satsa på 4 dagar och ät på billigare ställen , annars ångrar du dej nog.smile.gif
          För mej var den resan magisk:) både staden , att uppleva den med min vuxne son och stämningen maten...
          byggnaderna , konsten, människorna allt.(utom kanske munkklostret med alla skeletten som sonen drog mej på smile.gif

Amsterdam är även den en fantastisk stad smile.gif

Redigerat av kerstin z5-6: 03-10-2010, 18:12

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          caprifol
          Inlägg 03-10-2010, 18:37
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Rom (klar etta för en långhelg om man bara undviker de varmaste månaderna), Wien (så vackert!), Madrid (känns "genuinare/mindre turistigt" än Barcelona men hyfsade kunskaper i spanska är ett stort plus).

Citera
          Gåsis
          Inlägg 03-10-2010, 20:54
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

Wien i kombination med Bratislava. Det ena underbart, det andra för att inte bli semesteutbränd. Edinburgh med historia, kultur, whisky och parker. Prag, vacker med underbar mat. London om man gillar lite mer hets, Budapest för att bada, äta och titta. Jag tycker varje stad har sin charm om man letar efter vad man själv vill ha.

/Åsa

Citera
          ninnisky
          Inlägg 04-10-2010, 13:27
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Myosotis @ 02-10-2010, 21:41) *
          Åååh... *avundsjuk*
          Har du släkt där? Måste vara underbart att känna staden "inifrån", inte som turist. Jag bytte tåg där en gång på väg till Ungern och hade lite väntetid kl. 5 på morgonen, det var speciellt och mycket oturistigt, på sätt och vis har jag starkare minnen av det korta besöket än av turistresan.

Tyvärr var vi tvungna att lämna Prag när jag var tre år (1945) mitt under brinnande krig. Har ingen släkt där längre. Men har varit där flera gånger också tillsammans med mor som berättat mycket om staden. Känns vemodigt att åka dit - men ibland bara måste jag för längtan dit är stark.

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 06:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon