| |
|
  |
Biljävel! >:-(, Var nära skroten ett tag idag. |
|
|
|
|
12-10-2010, 15:02
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Det verkar ju vara du som inte tål sanningen.....  sanningen om mitt liv, annars skulle du inte hacka på mig om det i ett, så det må reta dig ordentligt, tanta lilla! ta och ignorera det jag skriver, vet ja... .... Fuchsian....
Redigerat av fuchsian: 12-10-2010, 15:04
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 15:06
|

Medlem
Antal inlägg: 2 685
Medlem nr: 20 750

|
Men måste vi höra sanningen om ditt liv i varenda tråd, Fuchian???
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 15:12
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
Synd att dom flesta trådarna numera tar den här vägen....
Undrar hur gick det? vart det den Spanska flaggan?
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 15:22
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
CITAT (andersen @ 12-10-2010, 16:12)  Synd att dom flesta trådarna numera tar den här vägen....
Undrar hur gick det? vart det den Spanska flaggan? Jag tror det är något konstigt forumvirus...  Säkert livsfarligt att vara inne på Odlas forum pga smittrisken!! Ja Malcolm, hur gick det??
Redigerat av Suz: 12-10-2010, 15:23
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 15:28
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365

|
CITAT (fuchsian @ 12-10-2010, 16:02)  Det verkar ju vara du som inte tål sanningen.....  sanningen om mitt liv, annars skulle du inte hacka på mig om det i ett, så det må reta dig ordentligt, tanta lilla! ta och ignorera det jag skriver, vet ja... .... Fuchsian.... Det är en himla skillnad på att vara medlidsam och att - som du - skriva saker i stil med citat: "Om trasiga och gamla bilar känner jag inte till, säkert jobbigt för dem som har dem. På något sätt ska man ju kunna ha en kördyglig bil, sedan om man gillar fixa dom själv, vilket är nog det roligaste och billigaste laget, men som sagt var, har inte haft en sån" (kopierat från din ena kommentar i denna tråden) och citat: "Skulle jag bli ensam en dag, har maken sett till att jag kommer att ha det bra även då och kan behålla allt jag har nu" (kopierat från en annan av dina kommentarer här). Så bra att du har det så förspänt, men att skriva det (om o om igen) i en tråd där TS har det j***ligt kämpigt med ekonomin och med allt annat i vardagslivet - det ser endast och enbart ELAKT ut!!!
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 15:59
|

Medlem

|
Ja, det har ni rätt i den sakfrågan. Jag är inte dummare än erkänner mina fel. Det kanske låter mer illa i skrivet form än det jag talar med familj, vänner och andra med ansikte mot ansikte. Jag var alldeles för blåögd (har illgröna ögon av naturen) när jag gick med i denna forum utan att ha det minsta forumsvana innan. Det som jag har tänkt att hur kan det komma sig att jag inte får några påhopp i min vardag och bland vänner? Kanske är det bättre att förstå mig när jag snackar än skriver och då kan man ju fixa till om man har sagt nåt fel. Jag träffar mycket folk och emellanåt när det passar mig har jag klienter, men dom känner mig och den som inte skulle göra det så har jag ett rätt behaglig framtoning. Trots det är jag ingen mes, jag har ett stabilt botten att stå på och är inte osäker det som kommer i min väg.
Jag har varit glad för alla som gett mig råd efter att tomten blev omgjort och jag får sköta det nu med lite annat sätt än innan. Sedan finns ju det att vi är inte lika varandra någon av oss och det får man tänka sig för. Jag är den som jag är och mer finns väl inte att göra än försöka lyssna, men om jag möter elakhet, svarar jag inte med ord som är under bältet, det hör inte till i vår familj. bråktråd är ju en annan femma, men man får lära sig att behandla varandra det de är. Jag har inte försökt göra om någon i forumet, men tvärtom finns det. Ok. det få räcka med detta, mer finns inte att säga .... Fuchsian .....
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:02
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Fuchia/Tottes matte, du har redan berättat om om dig och ditt liv, du behöver inte berätta om dig själv i varenda tråd. Du har ett enormt själhävdelsebehov men vi är inte intresserade. Kan du inte söka upp någon som orkar lyssna på dig för här förstör du bara i trådarna.
Malcolm hur gick det? Gissar och hoppas att det är okej att du kommer och visar upp bilen igen gratis när du har fått rätt däck på igen.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:15
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Ombesiktning tyvärr men inga stora fel ändå.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:17
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Bara lite småkrafs ju...  så länge du kan hålla rosten stången så...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:21
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Skönt att det inte var något större iallafall.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:28
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 12-10-2010, 18:17)  Bara lite småkrafs ju...  så länge du kan hålla rosten stången så... Rosten är det ingen större fara med och bilen är fin undertill, inte sa de något om att jag kom dit med reservhjul ala cykeldäck heller. Sonens och mina reparationer gick igenom utan anmärkningar och gamla Cessan får nog hänga med ett tag till.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:30
|

Medlem

|
Ja det var ju bra, skall du fixa felen själv? annars så har du en bra mekaniker nära dej.... han brukar hjälpa mej när gammla volvon skall fixas.
Besöksadress, telefonuppgifter: Björns Bilservice Förrådsvägen 17 141 46 HUDDINGE Telefon: 08-7119290 Telefax: 08-7119290 Mobil: 070-7816849
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:35
|

Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 12-10-2010, 18:02)  Fuchia/Tottes matte, du har redan berättat om om dig och ditt liv, du behöver inte berätta om dig själv i varenda tråd. Du har ett enormt själhävdelsebehov men vi är inte intresserade. Kan du inte söka upp någon som orkar lyssna på dig för här förstör du bara i trådarna.
Malcolm hur gick det? Gissar och hoppas att det är okej att du kommer och visar upp bilen igen gratis när du har fått rätt däck på igen. Solstorm, Vad i helskuta menar du att jag skriver om mig i varteviga tråd? Jag är den jag är och passar det inte så låt bli! Det finns gott om vänner och andra att snacka om allt utan att bli halshuggen för den delen, men de har ett liknande livssituation som jag, så man förstår varandra gott. Jag har inte berättat om mitt liv och mig så att det skulle ge en glasklar bild, inte haft den meningen heller. tyck vad du vill, så fungerar jag och väntar mig inget av någon som inte känner mig. OK, måste mata djuren. ..Fuchsian.. OBS; stava rätt!
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:41
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
CITAT (fuchsian @ 12-10-2010, 18:35)  OK, måste mata djuren. ..Fuchsian.. OBS; stava rätt! Aha...har du bytt användarnamn...det hade nog inte Solstorm sett! Jag såg det själv precis nu! Malcolm...Vad bra att det inte var något större fel på bilen!
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:44
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (malcolm @ 12-10-2010, 18:15) 
Ombesiktning tyvärr men inga stora fel ändå. Skönt att avgasvärdena var bra i alla fall, det är nog det värsta när dom är fel för det är halvt omöjligt att å ordning på
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:50
|

Medlem

|
CITAT (fuchian @ 11-10-2010, 20:44)  Malcolm,
Det är inte mitt fel att du har det som du har. Kan inte fatta att man ens ska bli ifrågasatt. tänk så här, jag är inte säker vad som händer i framtiden och i vilken situation jag kan hamna i, MEN då har jag lärt mig läxan att spara och se mig om i det lilla i såfall. Jag är inte främmande för tanken, inte alls, har även sett den sidan av livet. Skulle jag bli ensam en dag, har maken sett till att jag kommer att ha det bra även då och kan behålla allt jag har nu, men det är ju bara utanpå, för maken min vill jag behålla så länge vi kan båda hjälpas åt tills denna resa tar slut på jorden. Har älskat honom över 30 år. Ensam skötte jag huset och barnet 25 år och han var borta under veckorna. Inte undligt att han vill skämma bort mig. Jag gav upp min planerade karriär för att hans skulle lyckas. då är det mig väl unt att kunna (har inte bett om det) få bli lite extra nu när vi båda kan det. Man får inget med sig när man dör och det är oss väl unt att använda oss av frukterna tillsammans. .... fuchian... Tråden handlade om min gamla bil och INTE om DIG!, kan du tänka dig att jag också varit gift och sammanboende en gång och på den tiden såg inte ekonomin ut som den gör idag. Tyvärr drabbades min hustru av en hjärntumör och jag blev ensamstående med tre barn på heltid. Vi hade ömsesidiga livförsäkringar på varandra men nu dog hon inte fast blev totalt personlighetsförändrad. Som grädde på moset drabbades jag av en stroke (propp i hjärnan) 2005 och en till 2008 och är numera utförsäkirad från F-kassan vilket knappast har gagnat ekonomin eller något annat heller för den delen. Jag är glad för att jag överhuvud taget har en fungerande bil och du skall inte komma och snacka om förebyggande underhåll, bad inte om att bli påbackad när jag stod helt stilla men olja, luftfilter och tändstift byter jag med jämna intervaller. Fattar du inte varför du blir ifrågasatt här på Odla så är du mer än lovligt korkad. Inte ens i en tråd som handlar om en gammal bil kan du låta bli att framhäva din egen förträfflighet och klampa fram som en elefant i en porslinsaffär. Vill du berätta om dig själv och din man så starta en egen tråd där du kan breda på med ert Barbie- och Ken-liv.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:53
|

Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 12-10-2010, 18:44)  Skönt att avgasvärdena var bra i alla fall, det är nog det värsta när dom är fel för det är halvt omöjligt att å ordning på Jaha jag har alltid haft gammla bilar, och inte har det varit något svårt att få ner avgasvärderna... Det är ju bara att hälla i k-sprit.. eller på den tiden man hadde förgasare då bad man att få ställa lite på den under tiden man tog värderna, sedan när man lämnade besiktningen så var det ju bara att skruva tillbaka.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:54
|

Medlem

|
Malcolm,
Men du, prata på du, det kan du och låt inte mig att hindra det. har ingen avsikt att sabotera din gamla bil och det blev ju lyckligt slut på det, så gläds åt det än leta fel hos andra. Ovanligt korkad sätt..... ...Fuchsian...
Redigerat av fuchsian: 12-10-2010, 17:56
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 17:58
|

Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 12-10-2010, 18:44)  Skönt att avgasvärdena var bra i alla fall, det är nog det värsta när dom är fel för det är halvt omöjligt att å ordning på Det är ju en SAAB och jag bytte stift och luftfilter i våras.  CITAT (fuchsian @ 12-10-2010, 18:54)  Malcolm,
Men du, prata på du, det kan du och låt inte mig att hindra det. har ingen avsikt att sabotera din gamla bil och det blev ju lyckligt slut på det, så gläds åt det än leta fel hos andra. Ovanligt korkad sätt..... ...Fuchsian... Behöver knappast l eta fel när det gäller dig.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-10-2010, 18:03
|

Medlem

|
Just det, grabben, då har du inget att komma med mer till mig då? Jag bryr mig inte, men vi hör inte till samma klass, så det är bara att acceptera, det har jag gjort.... the End! ....Fuchsian...
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|