Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Biljävel! >:-(, Var nära skroten ett tag idag.
          Huggorm
          Inlägg 12-10-2010, 18:04
          Länk hit: #41

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (andersen @ 12-10-2010, 18:53) *
          Jaha jag har alltid haft gammla bilar, och inte har det varit något svårt att få ner avgasvärderna...

Det är ju bara att hälla i k-sprit.. eller på den tiden man hadde förgasare då bad man att få ställa lite på den under tiden man tog värderna, sedan när man lämnade besiktningen så var det ju bara att skruva tillbaka.

På den tiden det var förgasare var det inte något problem med avgasvärdena. Problemen kom 1988 med katalysatorn och de strängare avgaskraven. Det har varit ett av de största problemen för ägare av bilar från slutet på 80-talet och början på 90-talet

Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-10-2010, 18:08
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Det är tur att bilarna, de nya har tänkt på att inte släppa ut för mycket skit och snåla med drivmedel, det kanske är ett sätt att vara vänligare för vår miljö. ..Fuchsian....

Citera
          Anma
          Inlägg 12-10-2010, 18:13
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (fuchsian @ 12-10-2010, 19:08) *
          Det är tur att bilarna, de nya har tänkt på att inte släppa ut för mycket skit och snåla med drivmedel, det kanske är ett sätt att vara vänligare för vår miljö. ..Fuchsian....

Ja, det är jättebra, men tyvärr har alla inte råd med dyra nya bilar utan får dras med sina gamla miljöovänliga åk.
          Men om en så där 15, 20 år har de flesta nog miljövänligare bilar jämfört med idag, de som inte har råd med nya bilar har ju en 15-20 år gammal åk. Alltså en bil som anses miljövänlig idag. smile.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-10-2010, 18:16
          Länk hit: #44

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det är faktiskt inte så stor skillnad på dagens bilar och gamla bilar när det gäller utsläpp, om bara den gamla bilen har katalysator. Det var den som gjorde den riktigt stora skillnaden. På dieslar hjälper dock även partikelfiltret som kom nyligen.

Citera
          andersen
          Inlägg 12-10-2010, 18:16
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Anma @ 12-10-2010, 19:13) *
          Ja, det är jättebra, men tyvärr har alla inte råd med dyra nya bilar utan får dras med sina gamla miljöovänliga åk.
          Men om en så där 15, 20 år har de flesta nog miljövänligare bilar jämfört med idag, de som inte har råd med nya bilar har ju en 15-20 år gammal åk. Alltså en bil som anses miljövänlig idag. smile.gif

fast sedan kan man ju som jag gör, ha en bil som mest står på parkeringen=det är ju en miljövänligbil smile.gif

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Anma
          Inlägg 12-10-2010, 18:18
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (andersen @ 12-10-2010, 19:16) *
          fast sedan kan man ju som jag gör, ha en bil som mest står på parkeringen=det är ju en miljövänligbil smile.gif

ja, det är den näst miljövänligaste, ännu bättre variant är att inte äga bil alls. angel_not.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-10-2010, 18:26
          Länk hit: #47

Medlem

Jag lever med hoppet att de kommer att lösa också den biten. Även de större bilar är nu så snåla i drift, men som du säger, det kostar och det har de inte tänkt på.
          Kanske kunna hitta en lösning till dem med äldre bilar om det nu är tekniskt möjligt, inte min starka sida, men hör här hemma pratet om bilbyten och mot det mer miljövänliga hållet. Vi har gjort oss av med alla bensinslukare, och går mot snåla bilar utan att dens skull minska storleken på bilen. en sån räddade mitt liv, och ser det som en säkerhetsinvestering, som man tänker det så. Samt att miljön inte ska få mer avgaser och skit som den gör.
          Om nu inte alla kan det, så får de som kan gå med gott exempel och avlasta andras bördor och jordens kondis. Lite dubbelt, men förstå mig rätt. Miljön är viktigaste för mig! ...Fuchsian....

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 12-10-2010, 19:59
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Jag förstår inte er som blir arga på Fuchsian varenda gång. Varför svarar ni henne eller klagar hela tiden, varför ignorerar ni inte hennes inlägg istället så kanske hon slutar. Skriv om det som trådskaparen har skrivit om och låtsas inte om hennes inlägg när ni nu retar er så på henne.

Grattis Malcolm till besiktningen som verkade inte vara så farlig. Vi har en Saab 1997 års modell och servar den efter alla konstens regler. Har haft turen att hitta en bra och billig bilverkstad som har kunskap om Saab. Har gått bra hitills på besiktningarna får se hur det går i januari igen.

Redigerat av Inga från Närke: 12-10-2010, 20:02

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          malcolm
          Inlägg 12-10-2010, 20:30
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (fuchsian @ 12-10-2010, 19:26) *
          , men som du en sån räddade mitt liv, och ser det som en säkerhetsinvestering,

Synd!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-10-2010, 20:35
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (malcolm @ 12-10-2010, 21:30) *
          Synd!

thumbdown.gif

Nu får vi väl ändå hejda oss lite - inte kan vi väl ägna oss åt att önska livet av varandra..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-10-2010, 20:38
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Inga från Närke @ 12-10-2010, 20:59) *
          Jag förstår inte er som blir arga på Fuchsian varenda gång. Varför svarar ni henne eller klagar hela tiden, varför ignorerar ni inte hennes inlägg istället så kanske hon slutar. Skriv om det som trådskaparen har skrivit om och låtsas inte om hennes inlägg när ni nu retar er så på henne.

Grattis Malcolm till besiktningen som verkade inte vara så farlig. Vi har en Saab 1997 års modell och servar den efter alla konstens regler. Har haft turen att hitta en bra och billig bilverkstad som har kunskap om Saab. Har gått bra hitills på besiktningarna får se hur det går i januari igen.

Tack Inga,

Jag har bett dom att ignonera det de inte vill läsa, men lika förbaskad gör de det. Jag har själv stoppat några med ignonering för att slippa se skiten, men det verkar inte fungera. Jag vill ju skriva där jag har något att komma med, annars läser jag och konstaterar att här har jag inget att tillägga även att det pågår en diskussion om mig så går jag vidare, låt dom snacka.
          Har jag något att komma med så slåss det sönder direkt och då går ju hela tråden åt helskota om 3-4 efter varandra hackar på samma sätt efter mig. Då anser jag att det är de som förstör tråden.
          Detta skulle inte ske om de lät mig vara, jag undviker så mycket det går de flesta ämnen så det lilla som finns intressant blir på detta vis.
          Låt mig vara eller svara med vänlighet, för dum är jag inte och är den första att be om ursäkt, men inte en enda gång har det tagits emot.

Numera tror jag inte att det hela ligger på enbart på mig och jag tänker inte ta mer skit eller ens svara.
          Vi är ju så olika, men den förståelsen ser man inte så ofta här. ..Fuchsian...

Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-10-2010, 20:46
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 12-10-2010, 21:35) *
          thumbdown.gif

Nu får vi väl ändå hejda oss lite - inte kan vi väl ägna oss åt att önska livet av varandra..

AQVA,

Jag vet att det är jakttider, men jag är ingen älg som ska skjutas. Ville enbart belysa olika sidor med miljö kontra bilar , samt att här sätter vi säkerheten före andra brylar. Jag är evigt tacksam för den make jag har och att jag känner mig älskad och att han ställer min säkerhet fram liksom vår dotters och skippar annat.
          Det säger en hel del av en man och make och far. ... Fuchsian...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-10-2010, 20:53
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (fuchsian @ 12-10-2010, 21:46) *
          AQVA,

Jag vet att det är jakttider, men jag är ingen älg som ska skjutas. Ville enbart belysa olika sidor med miljö kontra bilar , samt att här sätter vi säkerheten före andra brylar. Jag är evigt tacksam för den make jag har och att jag känner mig älskad och att han ställer min säkerhet fram liksom vår dotters och skippar annat.
          Det säger en hel del av en man och make och far. ... Fuchsian...

Visst, men nu handlar faktiskt denna tråden om Malcolms bil. Du har en väldigt dålig egenskap att alltid dränka var och varannan tråd med dina egna banala historier...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-10-2010, 21:17
          Länk hit: #54

Medlem

OK, då må det ske....
          (vad är det som är banalt?) Fuchsian....

Redigerat av fuchsian: 12-10-2010, 21:19

Citera
          netaave
          Inlägg 12-10-2010, 21:49
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (malcolm @ 12-10-2010, 18:50) *
          Tråden handlade om min gamla bil och INTE om DIG!, kan du tänka dig att jag också varit gift och sammanboende en gång och på den tiden såg inte ekonomin ut som den gör idag. Tyvärr drabbades min hustru av en hjärntumör och jag blev ensamstående med tre barn på heltid. Vi hade ömsesidiga livförsäkringar på varandra men nu dog hon inte fast blev totalt personlighetsförändrad. Som grädde på moset drabbades jag av en stroke (propp i hjärnan) 2005 och en till 2008 och är numera utförsäkirad från F-kassan vilket knappast har gagnat ekonomin eller något annat heller för den delen. Jag är glad för att jag överhuvud taget har en fungerande bil och du skall inte komma och snacka om förebyggande underhåll, bad inte om att bli påbackad när jag stod helt stilla men olja, luftfilter och tändstift byter jag med jämna intervaller.

Fattar du inte varför du blir ifrågasatt här på Odla så är du mer än lovligt korkad. Inte ens i en tråd som handlar om en gammal bil kan du låta bli att framhäva din egen förträfflighet och klampa fram som en elefant i en porslinsaffär. Vill du berätta om dig själv och din man så starta en egen tråd där du kan breda på med ert Barbie- och Ken-liv.

Bra skrivet! tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 13-10-2010, 08:12
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (malcolm @ 12-10-2010, 21:30) *
          Synd!

Håller med dig. Trolliv är inget att spara på.

Citera
          malcolm
          Inlägg 13-10-2010, 12:21
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Nu har jag valt att ignorera alla inlägg från fuchsian för att slippa se eländet.

Citera
          netaave
          Inlägg 13-10-2010, 13:08
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (malcolm @ 13-10-2010, 13:21) *
          Nu har jag valt att ignorera alla inlägg från fuchsian för att slippa se eländet.

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-10-2010, 14:49
          Länk hit: #59

Medlem

Ovanligt korkad att påstå att någon som kanske inte har för tillfället det jobbigt att en sådan person är mer korkad än den som har det sämre.
          Det är helt åt skogen att tänka så. Jag gör ingen skillnad av en person som är trevlig om den är rik eller fattig, men det verkar vara en vedertagen regel här i forumet som vill bara höra eländes elände och inte vill se en annan person som inte just i detta skede ligger ner av något elände eller sjukdom.

Men hota mig inte, då har du gått på en nit. Du får ignorera så mycket du vill, mig kvittar det, orkar inte med ditt elände... .. Fuchsian....

Redigerat av fuchsian: 13-10-2010, 14:53

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-10-2010, 15:19
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Du måste ha det mer än lovligt snurrigt i skallen crazy.gif Ta kontakt med ett studieförbund dom har säkert någon kurs i läsförståelse du kan gå för det behöver du sannerligen.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

11 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 11:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon