Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tvingades flytta vitbrokig kornell - kan den överleva?, (eller hur tåliga är korneller egentligen????)
          KRT
          Inlägg 15-10-2010, 13:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Tvingades flytta en vitbrokig kornell (av något slag, troligen korallkornell), eftersom jag stötte på sandlådesand när jag grävde för min nya Katsura som vill ha fuktig mark och då var enda möjligheten att flytta kornellen eftersom den inte behöver fuktig mark lika mycket smile.gif (komplicerat eller vad rolleyes.gif ).

Nåja, jag fick upp kornellen, MEN jag fick inte med speciellt mycket rötter, den verkade knappt ha några finare rötter, bara stora som växte rakt ner..... Kan den överleva med dessa premisser eller är det lika bra att ta upp den igen? Jag har självklart vattnat rejält, och kommer fortsätta med det så länge det inte regnar...... Enligt litteraturen är korneller "tåliga" och anspråkslösa, men hur tåliga egentligen? Den trivs med förutsättningarna där den stod innan (endast flyttat den 1,5 m) så det kanske talar för att den överlever?

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon