Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bilförsäkring, unga och gamla
          netaave
          Inlägg 15-10-2010, 22:17
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Det får helt enkelt bli så att bilen får höra till "familjen" d.v.s. mig så länge, när hon väl fyller 18 och klarat sitt körkort får vi väl ta en funderare till. Hon fyller 18 i februari men har efter det iaf ett år kvar att plugga. Kanske längre om hon fortsätter.
          Trodde jag skulle kunna skriva den på henne nu och hade inte en tanke på dyrare försäkring förrän det var nån idag som påtalade det men den personen var inte säker. Orsaken till att jag vill den ska stå på henne är för att säkra den till henne om det händer nåt.

Själv får jag fortsätta med denna, ursäkta Stintan att jag svarade i fel ordning, jag kör men har inte körkort, det hinner hända mycket på 5 år.

Bifogad fil  mopedbil.bmp ( 31.06k ) Antal nedladdningar: 125

Redigerat av netaave: 16-10-2010, 13:17

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 15-10-2010, 22:47
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Anma @ 15-10-2010, 22:19) *
          Om du krockar med bilen samma dag som ditt hus brinner ner får du betala självrisk för båda. Oavsett bolag.

Du får betala en självrisk för varje skada , varit med om det. Hade vattenläcka i stugan och tryckkärlet gick också sönder. Två självrisker blev det .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          smörblomma
          Inlägg 17-10-2010, 08:46
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem nr: 9 323

CITAT (netaave @ 15-10-2010, 23:17) *
          Det får helt enkelt bli så att bilen får höra till "familjen" d.v.s. mig så länge, när hon väl fyller 18 och klarat sitt körkort får vi väl ta en funderare till. Hon fyller 18 i februari men har efter det iaf ett år kvar att plugga. Kanske längre om hon fortsätter.
          Trodde jag skulle kunna skriva den på henne nu och hade inte en tanke på dyrare försäkring förrän det var nån idag som påtalade det men den personen var inte säker. Orsaken till att jag vill den ska stå på henne är för att säkra den till henne om det händer nåt.

Själv får jag fortsätta med denna, ursäkta Stintan att jag svarade i fel ordning, jag kör men har inte körkort, det hinner hända mycket på 5 år.

Bifogad fil  mopedbil.bmp ( 31.06k ) Antal nedladdningar: 125

Mopedbil kräver körkort!

Citera
          Solstorm
          Inlägg 17-10-2010, 08:48
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Här har vi kollat upp vad försäkringen kostar innan vi köpt begagnad bil. Det är inte lätt att få svar från försäkringsbolagen. Det går inte att fråga vad en bil av av en speciell modell och ålder och få reda på vad den kostar. De vill ha både bilnummer och personnummer innan de svarar. Man vet ju inga bilnummer när man bara funderar på en modell och inte har tittat på någon speciell bil.
          När jag har tagit försäkring för bil så blir jag tillfrågad om bilen kommer att köras av en person under 25 år.

När sonens bil var på verkstad så fick han låna min bil. Då blev min bil stulen kraschad och skrot. Det vore ju rent löjligt om han inte skulle fått lov att låna min bil.

Redigerat av Solstorm: 17-10-2010, 08:49

Citera
          netaave
          Inlägg 17-10-2010, 10:12
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (smörblomma @ 17-10-2010, 09:46) *
          Mopedbil kräver körkort!

Nej det gör det inte, bara ett förarbevis, tro jag gick 3 dar några timmar.

--------------------

Citera
          Suz
          Inlägg 02-11-2010, 10:27
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Liiite gammal tråd men vill dela med mig....

Tecknade just en bilförsäkring för min äldste kille (en bit över 20år) på Atava.
          Jag kan säga att det var ganska stor skillnad i pris när vi jämförde med övriga bolag!

--------------------
          Zon II

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 07:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon