Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Så blev mina paprikor, Olika fast samma sort
          Vippan
          Inlägg 25-10-2010, 09:21
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

Vilka fina paprikor har du haft dom i växthus?Jag fick massor med paprika men lyckades inte få dom röda jag hade mina ute mot en solig södervägg( men smaken var det inget fel på).

Citera
          Christa
          Inlägg 25-10-2010, 10:03
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Vippan @ 25-10-2010, 10:21) *
          Vilka fina paprikor har du haft dom i växthus?Jag fick massor med paprika men lyckades inte få dom röda jag hade mina ute mot en solig södervägg( men smaken var det inget fel på).

Nej de stod utomhus och inte i sol hela tiden. Bar runt dem så gott det gick. Red Skin är en tidig sort. Sådde dem i april har jag för mig och sedan stod de i oisolerade drivbänkar tills frostrisken var över.

Vad hade du för sort?

Citera
          Vippan
          Inlägg 27-10-2010, 09:45
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

CITAT (Christa @ 25-10-2010, 11:03) *
          Nej de stod utomhus och inte i sol hela tiden. Bar runt dem så gott det gick. Red Skin är en tidig sort. Sådde dem i april har jag för mig och sedan stod de i oisolerade drivbänkar tills frostrisken var över.

Vad hade du för sort?

Har faktiskt ingen aning om vad sorten hette köpte 2 fröpåsar på plantagen, jag satt mina frön redan i februari. Red Skin ska jag komma i håg,tiden går fort det är inte sååå lång tid kvar innan det är dags att sätta nya frön igen (längtar).

Citera
          mimmi 1
          Inlägg 27-10-2010, 11:45
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 389
          Medlem nr: 17 549

CITAT (Bassam @ 19-10-2010, 19:33) *
          Hej

Det händer med växter som kommer från frö .

H:Bassam

confused.gif Alla växter kommer väl från frö??

Citera
          Christa
          Inlägg 27-10-2010, 16:58
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Vippan @ 27-10-2010, 10:45) *
          Har faktiskt ingen aning om vad sorten hette köpte 2 fröpåsar på plantagen, jag satt mina frön redan i februari. Red Skin ska jag komma i håg,tiden går fort det är inte sååå lång tid kvar innan det är dags att sätta nya frön igen (längtar).

Jag köpte mina frön förra året och Nelson sa att fröet som sålts i år inte funkat så bra. Jag vet ju inte om det gällde alla påsar men det kanske är bra att köpa från 2010 års skörd.

Jag skördade en paprika idag. De står både här och där i huset och kanske kan jag övervintra några plantor.

Citera
          Christa
          Inlägg 19-11-2010, 15:04
          Länk hit: #26

Medlem

Nu har det blivit lus på paprikaplantorna och efter en stunds funderande så skördade jag paprikorna och slängde plantorna. Jag har ju inget extraljus och lus vill jag inte ha igen. Jag har en hibiskus som hade gröna löss i flera år och nu när jag äntligen blivit av med dem så vill jag inte ha nya.

Lite synd på plantorna men jag tar ofta på mig för mycket jobb och kände att jag inte ville plocka löss hela vintern.

En paprikaplanta har jag kvar som är fin och vad jag kan se lusfri. Min stora med först svartlila och sedan roströda paprikor lever också än plus en massa chiliplantor med frukter som smakar som paprika.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2025, 23:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon