Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lyxfällan i kväll ! huva
          Motti
          Inlägg 21-10-2010, 20:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

såg ni den lilla blondinen som inte hade jobb och handlade på visas guldkort ?köppte smink för 2000 i månaden handlade kläder stup i ett bla gick på Spybar var och varanan dag levde lyxliv utan inkomst ! fear.gif Vem fan har lärt dom att shoppa när man inte ens tjänar egna pengar och vilket annsvar har kreditkortsföretagen ?2000 i smink i månaden !det gör inte jag åt på två år.Det är skrämande hur en del ser på pengar.

Citera
          netaave
          Inlägg 21-10-2010, 20:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Sett trailern om kvällens program det räckte.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 21-10-2010, 20:58
          Länk hit: #3

Medlem

jag gick där ifrån för jag blir så "jävla"arg när jag ser hur en del spenderar pengar som är andras,det är vi som sköter oss som får betala deras kalas.Och var fan fans föräldrarna ?Inte så att jag inte har råd att köpa smink för 2000 i månaden men varför skulle jag ?leva lyxliv när man inte ens tjäna egna pengar det är riktigt sjukt,att inte fatta att det ska betalas tillbaks.Folk måste lära sig att har du inte råd att spara har du heller inte råd att låna.

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-10-2010, 21:00
          Länk hit: #4

Gäster

Jag såg också trailern och insåg att det var ett riggat avsnitt. smile.gif

Citera
          netha
          Inlägg 21-10-2010, 21:14
          Länk hit: #5

Gäster

Lyxfällan visar ett gäng puckos som skiter i ekonomi ... spenderar och tänker att andra ska stå för fiolerna.
          Nej jag ids inte titta på progr ... räcker med tidigare säsong jag sett. thumbdown.gif

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 21-10-2010, 21:17
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

de är alla riggade...

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Motti
          Inlägg 21-10-2010, 21:28
          Länk hit: #7

Medlem

Tror inte en minut på att de är riggade !att ställa upp på ett sådant TV program som kan förfölja en hela livet det finns helt säkert sådana människor som tror att det bara är att låna på kredit och shoppa på skit samma vad som händer.bara det att de gräver sin egen grav i skuldiket.jag slår vad om att det finns massor av människor i Sverige som lever över sina tillgångar tills kronofogden kommer.

Citera
          netha
          Inlägg 21-10-2010, 21:35
          Länk hit: #8

Gäster

Tror inte heller det handlar om riggade program ... knäppskallar finns överallt ... tyvärr.
          Har fd grannar som spenderade vida över sin ekonomi ... bilar, piano ( 40.000kr) + massor av annat onödigt .... kläder på krita osv osv
          de brydde sig inte ett dugg om kronofogden knackade på.
          Så småningom fick de Skuldsanering .... var jätteglada ... slapp betala mer än en bråkdel av alla skulder ... fem år ... sen var de skuldfria.

Citera
          Motti
          Inlägg 21-10-2010, 21:54
          Länk hit: #9

Medlem

Vi brukar skicka efter Taxeringskalendern varje år på grund av att vi har ett företag;)där ser man lätt att många lever över sina tillgångar,det gäller att glänsa för grannar så de tror man har det gott ställt.Unga människor i dag bygger hus för en 4-5 mille lätt fast de har vanligt avlönade jobb kanske en gemnesam inkomst på 30,000,skulle en av domn bli arbetslös så stupar allt på det och det blir exekutiv auktion.När jag var barn fick man lära sig att rätta mun efter matsked.Det existerar inte i dag! bara låna på utan att undra över vem som får betala der till sist.titta bara hur det gått i USA där alla lever på kreditkort !de har fått gå ifrån sina lyxiga hus och de flesta lever på gatan husvagnar eller i Sheltters.Kan bli så här också om vi inte skärper oss.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 21-10-2010, 21:56
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 21-10-2010, 21:30) *
          såg ni den lilla blondinen som inte hade jobb och handlade på visas guldkort ?köppte smink för 2000 i månaden handlade kläder stup i ett bla gick på Spybar var och varanan dag levde lyxliv utan inkomst ! fear.gif Vem fan har lärt dom att shoppa när man inte ens tjänar egna pengar och vilket annsvar har kreditkortsföretagen ?2000 i smink i månaden !det gör inte jag åt på två år.Det är skrämande hur en del ser på pengar.

Hm... vet inte om jag tycker det låter så speciellt mycket intressantre, mognare eller mindre förnedrings-tv än Robinsson som du ojade dig så väldigt över.....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-10-2010, 21:58
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 21-10-2010, 22:54) *
          Vi brukar skicka efter Taxeringskalendern varje år på grund av att vi har ett företag;)där ser man lätt att många lever över sina tillgångar,det gäller att glänsa för grannar så de tror man har det gott ställt.Unga människor i dag bygger hus för en 4-5 mille lätt fast de har vanligt avlönade jobb kanske en gemnesam inkomst på 30,000,skulle en av domn bli arbetslös så stupar allt på det och det blir exekutiv auktion.När jag var barn fick man lära sig att rätta mun efter matsked.Det existerar inte i dag! bara låna på utan att undra över vem som får betala der till sist.titta bara hur det gått i USA där alla lever på kreditkort !de har fått gå ifrån sina lyxiga hus och de flesta lever på gatan husvagnar eller i Sheltters.Kan bli så här också om vi inte skärper oss.

Generaliserar du inte hej vilt nu? Jag är faktiskt övertygad om att att de allra flesta unga människor är både ansvarstagande och måttfulla...
          Slarviga människor och de som levde över sina tillgångar fanns det när vi var unga också...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 21-10-2010, 22:12
          Länk hit: #12

Medlem

När vi var unga Aqvakul så fanns inte kreditkort då var det kontanta pengar då visste man när det var nog och vad man behövde ha över till månadens slut,i dag kan du ju skaffa hur många jäkla glädjekort som helst och få ilutionen av att det är "gratis"inget man behöver betala.Såg du inte Jerrkers program om hur många snabblån som tas varje dag ? det var tiotusentals !och de tas för det mesta direkt från krogen på helger från ungdommar och även äldre som inte är nyktra men som vill ha mer kulTrodde du hade koll som lärare ?.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-10-2010, 22:15
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Motti @ 21-10-2010, 23:12) *
          När vi var unga Aqvakul så fanns inte kreditkort då var det kontanta pengar då visste man när det var nog och vad man behövde ha över till månadens slut,i dag kan du ju skaffa hur många jäkla glädjekort som helst och få ilutionen av att det är "gratis"inget man behöver betala.Såg du inte Jerrkers program om hur många snabblån som tas varje dag ? det var tiotusentals !och de tas för det mesta direkt från krogen på helger från ungdommar och även äldre som inte är nyktra men som vill ha mer kulTrodde du hade koll som lärare ?.

Visst frestelserna är större och möjlighterna att låna större, men jag vidhåller att det stora flertalet är skötsamma.

Kan du motbevisa det påståendet?

--------------------

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 21-10-2010, 22:27
          Länk hit: #14

Medlem

Bråka du med mig va giggle.gif jag vet vart din brevlåda bor ;(allvarligt så sitter inte jag och läser statistik men nog lever många över sina tillgångar helt klart,en del klarar det men har aldrig något extra att spara utan lever på gränsen.tänkte på den lilla Spybarhoppan på lyxfällan i kväll som köppte smink för 2000 i månaden,jag tog taxi till stan i dag fram och tillbaks köppte kläder till lördag en pressent och några flaskor vin plus en Jäger till gubben och det gick till 2000 drygt och jag betalade kontant,måste säga att det kändes himmla bra,inga lånade pengar till min resa.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-10-2010, 22:33
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Motti @ 21-10-2010, 23:27) *
          Bråka du med mig va giggle.gif jag vet vart din brevlåda bor ;(allvarligt så sitter inte jag och läser statistik men nog lever många över sina tillgångar helt klart,en del klarar det men har aldrig något extra att spara utan lever på gränsen.tänkte på den lilla Spybarhoppan på lyxfällan i kväll som köppte smink för 2000 i månaden,jag tog taxi till stan i dag fram och tillbaks köppte kläder till lördag en pressent och några flaskor vin plus en Jäger till gubben och det gick till 2000 drygt och jag betalade kontant,måste säga att det kändes himmla bra,inga lånade pengar till min resa.

Men du tror väl inte att hon är representativ för dagens ungdom... I princip alla jag känner är skötsamma och måttliga i sin konsumtion..

--------------------

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 21-10-2010, 22:39
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Aqvakul @ 21-10-2010, 23:15) *
          Visst frestelserna är större och möjlighterna att låna större, men jag vidhåller att det stora flertalet är skötsamma. .......

Men visst är det så!! Förskräckligt att dra alla ungdomart över en kam så!! Och visst fanns det kreditkort förr också - minns ett som hette K-kort och alla olika katalogfirmorna hade egna kort, resebyråer hade också egna kort så nog förköpte människor sig förr också!!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Motti
          Inlägg 21-10-2010, 22:44
          Länk hit: #17

Medlem

ja jag får väl krypa till korset och hålla med kompiskram.gif !de flesta sköter sig ,MEN jag blir bara så in i bänkens arg när jag ser människor som skiter i vem som får betala till sist för det är ju alla vi andra som går till jobbet varge dag och gör rätt för oss och betalar skatt moms osv.

Redigerat av Motti: 21-10-2010, 22:47

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 21-10-2010, 22:59
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Meriona @ 21-10-2010, 22:00) *
          Jag såg också trailern och insåg att det var ett riggat avsnitt. smile.gif

samma tanke hade jag också efter att jag såg det, dels kändes det orimligt mycket skuld och dels blev hon av med skulden ganska snabbt (fixade sig snabbt), vad va det, fick guldkort, och skuld och fick lån på 3banker (trodde dom kollade upp historik, fick lån även då hon var skuldsatt innan på andra banker) och gick över 50tusen utan låst kort på ett halvår, sedan fick hon 40tusen från akassan direkt för 3månader och jobb och kunde betala tillbaka det mesta och sedan avbetalningsplan på resten.

Citera
          Motti
          Inlägg 21-10-2010, 23:03
          Länk hit: #19

Medlem

Stämmer väl inte alls !hon hade väl skullder på 800.000 ?

Citera
          Tobb
          Inlägg 21-10-2010, 23:36
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 1 197
          Medlem nr: 4 816

detta har även kommenterats på FB wink.gif

--------------------
          [reklam] Hej [/reklam]

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 19:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon