|
|
  |
Vad drömde ni i natt? |
|
|
|
26-10-2010, 09:41
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
själv drömde jag inatt helskumt att jag hade en halvt intorkad lergöl på mamma och pappas gräsmatta där jag hade exotiska fiskar som man kunde ta upp och klappa. Fiskarna såg ut som nåt plastdjur från nån leksaksaffär...  sen hade jag olydiga kattungar också som jag var tvungen att hålla reda på... hur tolkar man det liksom...mitt eget hus var rätt förfallet med spindelväv överallt, och jag sa till mamma och pappa att de kunde bygga ett sommarställe där istället eftersom de ville ha ett.... är jag färdig för hispan?
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
26-10-2010, 09:50
|

Medlem
Antal inlägg: 3 545
Medlem nr: 9 230

|
CITAT (skogstroll @ 26-10-2010, 10:41)  själv drömde jag inatt helskumt att jag hade en halvt intorkad lergöl på mamma och pappas gräsmatta där jag hade exotiska fiskar som man kunde ta upp och klappa. Fiskarna såg ut som nåt plastdjur från nån leksaksaffär...  sen hade jag olydiga kattungar också som jag var tvungen att hålla reda på... hur tolkar man det liksom...mitt eget hus var rätt förfallet med spindelväv överallt, och jag sa till mamma och pappa att de kunde bygga ett sommarställe där istället eftersom de ville ha ett.... är jag färdig för hispan? Helt klart är du det, ska vi ta följe?
--------------------
|
|
|
|
|
26-10-2010, 09:52
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (skogstroll @ 26-10-2010, 10:41)  ... är jag färdig för hispan?  Nejdå. Drömmar ska vara galna, annars är det ju inget kul. Minns ingen dröm från i natt. Jag ska försöka drömma nåt roligt någon dag så kan jag berätta sen
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
26-10-2010, 10:00
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Inte nattens dröm, men gårnattens. Jag drömde att min man väckte mig flera gånger och jag blev skit sur tillslut och väckte honom och undra vad han höll på med. Det vara bara det att han sov ju, jag hade drömt... Det förklarade varför det kändes lite underligt för vår säng och sovrum var inte som den skulle, och en massa andra konstiga saker som jag inte riktigt minns hur det var.
|
|
|
|
|
26-10-2010, 10:07
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Skogstrollet verkar vara lite stressad med många bollar i luften och saker som ska hållas redan på-de är som hala fiskar och busiga kattungar;) sen ska man ju så mkt annat med, som att hålla undan spindelväven från sig själv=huset, och kanske huset i verkligheten med:)
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
26-10-2010, 10:14
|

Medlem
Antal inlägg: 1 823
Medlem nr: 23 163

|
CITAT själv drömde jag inatt helskumt att jag hade en halvt intorkad lergöl på mamma och pappas gräsmatta där jag hade exotiska fiskar som man kunde ta upp och klappa. Fiskarna såg ut som nåt plastdjur från nån leksaksaffär... sen hade jag olydiga kattungar också som jag var tvungen att hålla reda på... hur tolkar man det liksom...mitt eget hus var rätt förfallet med spindelväv överallt, och jag sa till mamma och pappa att de kunde bygga ett sommarställe där istället eftersom de ville ha ett.... är jag färdig för hispan? Enligt min erfarenhet så går det egentligen inte att tolka någon ANNANS drömmar, eftersom det undermedvetna använder så mycket personlig symbolik. När ditt undermedvetna försöker vill kommunicera med ditt medvetna jag kan det till och med vara genom tillfälliga, privata symboler som för alla andra verkar helt tokiga! Ett exempel för att förklara vad jag menar... En dag hittar din kompis en jättevacker snäcka, och hon pratar jättemycket om hur hon tycker om den. Men av misstag råkar du ha sönder snäckan, och du får jättedåligt samvete för detta. Den episoden blir sen till en del av ditt privata symbol-bibliotek, där "snäcka" kan komma att få till exempel betydelsen "dåligt samvete". Alltså, snäckan blir en personlig symbol som ingen annan kommer kunna tyda. MEN utöver det personliga symbolbiblioteket finns flera andra bibliotek, där symboler delas av folk av samma kultur, samma generation, samma utbildning osv osv. Jag skulle till och med vilja hävda att det också finns ett litete universalsymbolbibliotek.  För att sen kunna läsa meddelandet som ditt undermedvetna skickar dig (=drömmen) kan du behöva leta referenser i ALLA dessa bibliotek. Därav att det är lite knepigt att få till... p.s. Detta är min egen teori och jag hävdar inte att det är sanning, men det är vad jag personligen kommit fram till utifrån egna erfarenheter och idogt arbete med mina drömmar.
--------------------
Glada hälsningar från Fny! Liten trädgård i zon 4
|
|
|
|
|
26-10-2010, 10:23
|

Medlem

|
Men för att återgå till specifikt den drömmen... Utan att ha tillgång till just DITT personliga symbolbibliotek skulle jag säga ungefär som kerstin z5-6, huset representerar ofta dig själv och att det är förfallet och har spindelväv kan mycket väl betyda att du oroar dig över din hälsa eller din stressnivå eller dylikt. MEN man skulle också kunna se det som något mer positivt, då du i drömmen föreslår att huset ska göras om till en sommarstuga. från fallfärdigt hus med spindelväv( ett slitet och nergånget "du") till ett sommarställe ( ett avslappnad och lyckligt "du", förutsatt att du har positiva associationer till "sommarstället"!) Om det var min dröm skulle jag tolka det som att ditt undermedvetna säger till dig (kanske tillochmed så att dina föräldrar får representera ditt vuxna, förnuftiga jag) att det kanske är dags att tagga ner med stressen och ta hand om dig själv! Men som sagt, det är som jag skulle ha sett det om det var MIN dröm, det är ingen 'sanning'.
--------------------
|
|
|
|
|
26-10-2010, 10:53
|

Medlem

|
det var nog bra tolkningar det. Det är så mycket man skulle vilja men inte hinner. Stressad är jag nog av det här samhället och av alla resultathysteriska karriärsmänniskor på jobbet.
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
26-10-2010, 11:09
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Jag drömde att jag fångade färdigkokta humrar stora som alligatorer, hann tyvärrr aldrig smaka något.
|
|
|
|
|
26-10-2010, 11:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
vår kropp den sover, men inte vårt undermedvetna och den försöker tala om saker och ting till oss och oftast i symbolspråk (som andarna brukar göra) men man har ju ingen manual att kunna slå upp det och veta svaret. Vid stress kan det som oroar en komma i alla möjliga konstelationer i drömmen och även att man är helt färdig efter en sån dröm, har en del saker rättats till i ens undermedvetna för att lätta den börda man just då bär. Mina drömmar kan vara helgalna, inte ens en skräckis finns att jämföra dem, men jag brukar få hjälp att vakna upp och sedan drömma om det, men i en annan form och då på morgonen vet jag oftast vad det betydde, men så noga går jag inte in i drömmarnars värld för jag har ju en annan verklighet som pockar på uppmärksamhet och det är andevärlden, men dom väcker mig, så jag vet vad som är dröm och vad är deras kontakt med mig. Jag har fått flera gånger varningar på den vägen och nu litar jag på det så jag vidareför info om jag får tillåtelse att göra det.
Trots det är drömmarna en facinerande och intressant del, som vi inte vet så mycket om. Vissa återkommande kan man tolka, men även där är man lite av att vara ute och cyklar, så det gör jag endast innom familjen. Ingen ska vara rädd för mardrömmar, de är en reningssak i ens undermedvetna och kan ge i bästa fall info om man är tillräckligt uppmärksam och intuitiv av sig. Annars låt det passera. ..Fuchsian....
|
|
|
|
Meriona
|
26-10-2010, 11:39
|
Gäster

|
Jag har inte drömt men sovit ruskigt dåligt de sista två nätterna. Jag tror att det är fullmåne, kan det även göra att man drömmer?
|
|
|
|
|
26-10-2010, 11:57
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Tydligen så inverkar fullmånen på många. Jag läste detta på iFokus
|
|
|
|
|
26-10-2010, 12:18
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Jag blir väldigt påverkad av fullmånen, men mindre när jag faktiskt vet att det är fullmåne. Vet inte varför det är så, men så är det.
|
|
|
|
|
26-10-2010, 12:49
|

Medlem

|
Drömmar verkar vara ett återkommande tema för mig idag... har inte pratat om det på evigheter men idag så ja först den här diskussionen, och sen blev jag nyss rådfrågad på facebook om drömmar, av en väninna som inte är odlait.
--------------------
|
|
|
|
|
26-10-2010, 13:01
|

Medlem

|
jag har drömt väldigt konstigt både i natt och natten innan. Hajade nästan inte var jag var när jag vaknade. Fick gå upp och dricka vatten en sväng
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
26-10-2010, 13:04
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Myosotis @ 26-10-2010, 10:52)   Nejdå. Drömmar ska vara galna, annars är det ju inget kul. Minns ingen dröm från i natt. Jag ska försöka drömma nåt roligt någon dag så kan jag berätta sen  Ante mig att du var en dagdrömmare  (kunde inte låta bli) Minns inget heller från inatt men ibland händer det att jag drömmer heltokiga drömmar
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
26-10-2010, 13:14
|

Medlem

|
Det anade jag, nu är det 2 nätter som jag inte ha sovit. Jag påverkas av fullmåne och det är rätt många som gör det. Min fysiklärare sade att vid fullmånen "dras" jordskorpan ca, 1,5 dm mot månen och han hade en hustru som inte kunde sova heller vid fullmåne. Sen är det inte lika illa varje gång, beroende på jordens position, men då kanske det inte bli så många vaknätter. Egentligen en kanska naturlig fenomen, som dåtidens folk använde sig av vid sina religioner eller i ett annat syffte. ...Fuchsian ......
|
|
|
|
|
26-10-2010, 13:18
|

Medlem

|
man kanske är en "månis" då... jag kan stirra på månen hur länge som helst, den drar på nåt vis... har tittat på teleskop och allt möjligt för att komma närmare... jag kanske är MÅNGALEN???
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
26-10-2010, 13:41
|

Medlem

|
CITAT (skogstroll @ 26-10-2010, 14:18)  man kanske är en "månis" då... jag kan stirra på månen hur länge som helst, den drar på nåt vis... har tittat på teleskop och allt möjligt för att komma närmare... jag kanske är MÅNGALEN???  Näe, inte är du mångalen, utan en känslig själ som reagerar som det som min fysiklärare förklarade om det vetenskapligt naturliga i det hela. Ebb och flod, går också i den cykeln och vår kropp består ju av 65-70% av vatten, där har du det, och visst är det nåt mystiskt med en fullmåne, brukar också se på den när jag ser den. ..Fuchsian...
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|