|
|
  |
Vad drömde ni i natt? |
|
|
|
26-10-2010, 13:47
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
i morse lyste den upp vägen till bussen, det uppskattar jag måste jag säga
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
26-10-2010, 13:56
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Ja, det har sina påänger, som med allt omkring oss, så var glad åt din måne och tänk på att den finns där och lyser upp tillåmed din väg. Bry dig inte om att det är lite dåligt med sömn, men vila du och du är helt friskförklarad!!! ....  ..Fuchsian .....
|
|
|
|
|
26-10-2010, 16:05
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Drömmar var det visst tråden handlade om
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
26-10-2010, 17:30
|

Medlem

|
Hur var det? skulle du ringa maken? gör nåt och sluta gnälla. Livet är för värdefullt att gnällas bort. .Fuchsian..
|
|
|
|
|
26-10-2010, 17:59
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
26-10-2010, 18:24
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Fny @ 26-10-2010, 11:14)  Enligt min erfarenhet så går det egentligen inte att tolka någon ANNANS drömmar, eftersom det undermedvetna använder så mycket personlig symbolik. När ditt undermedvetna försöker vill kommunicera med ditt medvetna jag kan det till och med vara genom tillfälliga, privata symboler som för alla andra verkar helt tokiga! Ett exempel för att förklara vad jag menar... En dag hittar din kompis en jättevacker snäcka, och hon pratar jättemycket om hur hon tycker om den. Men av misstag råkar du ha sönder snäckan, och du får jättedåligt samvete för detta. Den episoden blir sen till en del av ditt privata symbol-bibliotek, där "snäcka" kan komma att få till exempel betydelsen "dåligt samvete". Alltså, snäckan blir en personlig symbol som ingen annan kommer kunna tyda. MEN utöver det personliga symbolbiblioteket finns flera andra bibliotek, där symboler delas av folk av samma kultur, samma generation, samma utbildning osv osv. Jag skulle till och med vilja hävda att det också finns ett litete universalsymbolbibliotek.  För att sen kunna läsa meddelandet som ditt undermedvetna skickar dig (=drömmen) kan du behöva leta referenser i ALLA dessa bibliotek. Därav att det är lite knepigt att få till... p.s. Detta är min egen teori och jag hävdar inte att det är sanning, men det är vad jag personligen kommit fram till utifrån egna erfarenheter och idogt arbete med mina drömmar.  Klokt tänkt!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
26-10-2010, 18:28
|

Medlem

|
Det är/har varit facinerande om drömmar sen Adams tider. Vissa kan ha dom son ett hjälpmedel, men det mesta går nog åt att rensa vår hårddisk under natten, samt att bearbeta en del undermedvetna saker. En del terapeuter använder drömmar för att tolka sina klienter, jag tror att det sker under hypnos, men är inte så säker att kan ta ställning till det.
En sak är dock säkert --- nån viktig betydelse har de i våra liv. ...Fuchsian....
Redigerat av fuchsian: 26-10-2010, 18:30
|
|
|
|
|
27-10-2010, 09:03
|

Medlem

|
ja inga urspårningar i min tråd inte, då får ni smisk Minns inte alls vad jag drömde i natt men så hade jag ny madrass också, det kanske hjälpte friden lite på väg + att cheferna är bortresta den här veckan hahah det jag märkt med drömmar är att de kommer från dagens eller tidigare dagars upplevelser som lägger sig i bakhuvet på nåt vis. Plus sånt man går och grubblar på. Det kan bli ganska märkliga blandningar ibland...
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
27-10-2010, 11:11
|
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358

|
jag kommer ihåg att jag drömde om arbetsförmedlingen och att jag var rik någon gång under sennatten. annars brukar jag ha en återkommande drömvärld som jag är i och där det händer saker.
|
|
|
|
|
27-10-2010, 11:13
|

Medlem

|
CITAT (skogstroll @ 27-10-2010, 10:03)  ja inga urspårningar i min tråd inte, då får ni smisk Minns inte alls vad jag drömde i natt men så hade jag ny madrass också, det kanske hjälpte friden lite på väg + att cheferna är bortresta den här veckan hahah det jag märkt med drömmar är att de kommer från dagens eller tidigare dagars upplevelser som lägger sig i bakhuvet på nåt vis. Plus sånt man går och grubblar på. Det kan bli ganska märkliga blandningar ibland... Snälla du, Skogstroll, . Från mig kan du få synpunkter om jag har något, men JAG kommer inte att störa det du började med, för även för mig är detta med drömmar en märklig. Jag sov inte i natt heller, men såg att fullmånen har ju passerat, så man får hoppas på bättre nätter. När du har den känslan som du beskriver ang. dina verkliga upplevelser och det som snurrar runt, så är det inte konstigt att du drömmer om dom också. Det är nog en sorts "sotering" i det undermedvetna för att inte belasta dig mer än nödvändigt. Sen att det blir en konstig blandning så är det inget att göra åt, undermedvetantes sätt att ge "symboler", synd att det inte dimper ner en manual, så att man kunde veta vad som händer. Jag brukar ge akt, när vissa drömmar börjar komma regelbundet och tänka på min vardag om det finns någon röd tråd, men det kan funka, men mer sällan vet man inte, och då släpper jag det som det är. Jag har fler böcker om drömtolkning, men har inte läst igenom en enda, bristande intresse, eller för stort att fatta, det kvittar vilket. Fick du mer tankar av det jag skrivit? Den som hadde svaret???  .. Fuchsian.....
|
|
|
|
netha
|
27-10-2010, 11:23
|
Gäster

|
Natten till igår hade jag hemsk dröm och hade pratat länge i sömnen. Synd att jag inte hade Sleep Talk igång då.  Hade varit kul att höra.
|
|
|
|
|
27-10-2010, 11:39
|

Medlem

|
CITAT (fuchsian @ 27-10-2010, 12:13)  Snälla du, Skogstroll, .  Jag hoppade inte på nån särskild... såg bara att det kanske kunde möjligen utvecklas till nåt
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
27-10-2010, 11:51
|

Medlem

|
Skogstroll,
Vi fortsätter med flera drömmar. Säg stop när du börjar bli oledsen om ämnet.
Jag brukar inte prata i sömnen, men skrattar rätt ofta åt det jag drömmer och väcker maken med min gapflabb som kan pågå ganska länge, men sedan har det tyvärr varit många nätter under sista halvåret då jag gråter i sömnen och åter vaknar han. Han väcker mig endast om jag gråter ....Fuchsian ......
|
|
|
|
|
27-10-2010, 12:13
|

Medlem
Antal inlägg: 1 823
Medlem nr: 23 163

|
CITAT CITAT CITAT (Fny @ 26-10-2010, 11:14) Enligt min erfarenhet så går det egentligen inte att tolka någon ANNANS drömmar, eftersom det undermedvetna använder så mycket personlig symbolik. När ditt undermedvetna försöker vill kommunicera med ditt medvetna jag kan det till och med vara genom tillfälliga, privata symboler som för alla andra verkar helt tokiga! Ett exempel för att förklara vad jag menar... En dag hittar din kompis en jättevacker snäcka, och hon pratar jättemycket om hur hon tycker om den. Men av misstag råkar du ha sönder snäckan, och du får jättedåligt samvete för detta. Den episoden blir sen till en del av ditt privata symbol-bibliotek, där "snäcka" kan komma att få till exempel betydelsen "dåligt samvete". Alltså, snäckan blir en personlig symbol som ingen annan kommer kunna tyda.
MEN utöver det personliga symbolbiblioteket finns flera andra bibliotek, där symboler delas av folk av samma kultur, samma generation, samma utbildning osv osv. Jag skulle till och med vilja hävda att det också finns ett litete universalsymbolbibliotek. För att sen kunna läsa meddelandet som ditt undermedvetna skickar dig (=drömmen) kan du behöva leta referenser i ALLA dessa bibliotek. Därav att det är lite knepigt att få till...
p.s. Detta är min egen teori och jag hävdar inte att det är sanning, men det är vad jag personligen kommit fram till utifrån egna erfarenheter och idogt arbete med mina drömmar. Klokt tänkt! Tack aqvakul!
--------------------
Glada hälsningar från Fny! Liten trädgård i zon 4
|
|
|
|
|
27-10-2010, 13:04
|

Medlem

|
Det har skrivit massor av böcker om just drömmar och en del ger tolkningar till symboliken, men det är ju totalt fel. Endast den som drömt vet/kan sin dröm bäst, även att man inte hittar orsaken till det hela. Min väninna har utbildats sig i drömtolkning utöver allt annat hon är, och det kan hända att det klickar någonstans, men jag är inte kunnig mer än till vardags med det hela. Kanske skulle läsa mina drömtolkningsböcker, en åtminstone. ....  ...Fuchsian....
|
|
|
|
|
27-10-2010, 13:10
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Inatt var jag och min kompis ute och åkte båt. En liten öppen båt med utombordare med packning i. Oktober som nu. En stor våg kom och slog över båten och den sjönk. Vi kunde stå i båten och köra lite till trots att den var under vatten. Sedan sjönk ju båten och vi fick simma. Jag hade förväntat mig att vattnet skulle vara iskallt men det var ljummet och skönt. (obs, jag pinkade inte ner mig  ) Ibland tog strömmen tag i mig och ibland kunde jag själv styra vart jag skulle simma. Så småningom kom jag iland och det var massa snurrigt med massa människor som jag inte minns. Är det någon som kan ha en tolkning av den drömmen? Jag själv har ju mina gissningar men det skulle vara roligt att höra vad andra tycker. Hoppas jag kan forsätta på samma dröm i natt.
|
|
|
|
|
27-10-2010, 13:13
|

Medlem

|
min tolkning är att ... du badar för sällan  förlåt jag är ingen vidare drömtolkare. Jag drömmer själv ibland om vågor, hav och så... och jag hoppar allt för sällan i plurret själv
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
27-10-2010, 13:24
|

Medlem

|
Oftast brukar drömmar som är vid, i eller i en båt handla just om vatten, men den har(vattnet) en annan djupare dimension för det handlar om ens känslor/känsloliv i stort sett. Att vattnet inte var hotfullt och att det var varmt, så betyder det att dina känslor är för det mesta i balans.
Skulle du drömma om skitigt, hotfullt vatten, så återspeglar det dina känslor, i detta fall är dom inte rena och det finns sånt man får rensa bort. Denna förklaring fick jag under min utbildning när vi pratade om just känslor. Försök vända din dröm till något vackert om det går... .. Fuchsian ......
Redigerat av fuchsian: 27-10-2010, 13:25
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|