Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Åttiotreor eller åttiofyror eller kanske 900:or?
          Trädgårdsmannen
          Inlägg 03-02-2004, 15:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 655
          Medlem nr: 768

Hej,

Nu är amatören igång igen, ett tag sedan sist... tongue.gif

Hade tänkt att köpa lite armaturer för att få lite bastantare resultat i år när det gäller förkultivering än mina 1 meters tönttomater jag åstadkom förra året med det ljuset som knallar in genom rutan utifrån...haha!

Men, då går man ju in här och letar och finner intressanta trådar om extra belysning och tror sig lära sig något. Men jösses vad "lost" man var direkt. Här pratas det om åttiotreor istället för åttiofyror eller varför inte en härlig niehundraseries?

Blått och inte blått, jag trodde det skulle vara enklare än så, jag får väl ställa en lite jordnära fråga till er:

Vad skall jag ha för wattal, vilket fabrikat, vilket avstånd till plantorna etc etc. Skall det vara dubbla rör i varje armatur eller enkel???

I mitt stilla sinne tänkte jag köpa ett par vanliga "köksarmaturer" med lysrör, tror dom är på 1x36w och hänga en 30-40 cm över mina krukor, åt skogen eller?

--------------------
          Hälsar

"Trädgårdsmannen"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon