Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > text som bara försvinner ?
          Aqvakul
          Inlägg 31-10-2010, 10:34
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 10:15) *
          Jo,Aqva, jag förstår påängen i det hela. Vem ska man då ha som referens, eller skickar man några nickar och sen är det bra?
          Det är ju rättstavning vi snackar om och att Motti kände sig så, är det väl inte hela världen med stavfel som slunkit in.? Det är fel att börja hårklyva om en sån obetydlig sak. Det går ju att fråga vederbörande, om något är oklart???? coolgleam.gif .. Fuchsian .....

Jag behöver tydligen vara lite mer tydlig: Både du och Motti stavar ganska illa, men det är inget problem för mig. Däremot kan jag tycka att en hel del av det ni skriver är både rörigt och inskränkt. Uppenbart är det fler än jag som tycker så. När det kommer kritik i den vägen så reducerar ni den nu till en fråga om rättstavning. Det är oftast inte alls det det handlar om.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Monaxe
          Inlägg 31-10-2010, 10:37
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Det slinker förbi många slarvfel för mig också när jag skriver, även om jag försöker att kolla texten innan jag skickar.
          Och trots att man lusläser får man gå tillbaka och redigera sin text... blush.gif

Vad jag tycker är jobbigt med ex Mottis sätt att skriva är inte felstavningarna utan mellanrummen vid skiljetecknen.
          Punkt, kommatering, utropstecken osv skall INTE vara med mellanslag efter texten, utan sas avsluta i direkt följd på meningen

Däremot skall det vara mellanslag innan man börjar en ny mening. Det blir oerhört svårläst text annars, där kommateringar och utropstecken blandas i den övriga texten, ruskigt svårt att hitta rytmen i texten då, tycker åtminstone jag.

CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 10:34) *
          Jag behöver tydligen vara lite mer tydlig: Både du och Motti stavar ganska illa, men det är inget problem för mig. Däremot kan jag tycka att en hel del av det ni skriver är både rörigt och inskränkt. Uppenbart är det fler än jag som tycker så. När det kommer kritik i den vägen så reducerar ni den nu till en fråga om rättstavning. Det är oftast inte alls det det handlar om.

tummenupp.gif

Det är ett helt annat kapitel!

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 10:44
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Rörigt ???? Obegripligt????? Stavar illa?????, men hallo, magistern, vad handlar detta om egentligen?
          Eller skit samma, någon, några måste man hacka på ............. F

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2010, 12:06
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det är inte fråga om att hacka på någon utan om att man ska skriva så att det är läsligt och begripligt för dem som ska läsa inläggen. Skriver du inte för att andra ska kunna läsa och förstå det du skriver? Eller sitter du och skriver bara förskrivandets och din egen skull? Om det är det sista så passar en blogg bättre än ett forum.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 13:42
          Länk hit: #25

Medlem

Jag skriver för andra och svarar på de inläggen jag har intresse av. Går inte in i det jag inte har med och tillföra.
          Hur i katten är mina inlägg obegripliga? Jag belyser saker från mina erfarenheter, andras vet jag inget om. Så gör ju alla här.
          Detta gör mig misstänksam. Jag brukar läsa Mottis inlägg, med eller utan fel, men anmärker inte henne som en språkpolis på nätet. Det kanske är så att jag har inte haft något att komma med, eller avstått, men är alla så himla bättre att stava och skriva? Nej så är det inte, men jag går inte in i det, för att den personen skriver på visst sätt, ger mig inte rätten el. orsaken att trakassera.

OK, jag har inget mera att komma med, men blev så himla ledsen och sårad.... (med el. utan pung) .. Fuchsian ....

Redigerat av fuchsian: 31-10-2010, 13:43

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2010, 14:00
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 13:42) *
          Jag skriver för andra och svarar på de inläggen jag har intresse av. Går inte in i det jag inte har med och tillföra.
          Hur i katten är mina inlägg obegripliga? Jag belyser saker från mina erfarenheter, andras vet jag inget om. Så gör ju alla här.
          Detta gör mig misstänksam. Jag brukar läsa Mottis inlägg, med eller utan fel, men anmärker inte henne som en språkpolis på nätet. Det kanske är så att jag har inte haft något att komma med, eller avstått, men är alla så himla bättre att stava och skriva? Nej så är det inte, men jag går inte in i det, för att den personen skriver på visst sätt, ger mig inte rätten el. orsaken att trakassera.

OK, jag har inget mera att komma med, men blev så himla ledsen och sårad.... (med el. utan pung) .. Fuchsian ....

Nej alla skriver inte som du! Det måste du väl ha märkt vid det här laget! Att ha en åsikt om något är inte detsamma som att trakassera en människa. Jag känner inte dig eller Motti och har ingen åsikt om er som personer så varför tar ni åt er. Jag har åsikter om hur och vad ni skriver och inget annat. Man ser bara en text och den texten kan man ha synpunkter/åsikter om.

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 14:18
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 31-10-2010, 14:00) *
          Nej alla skriver inte som du! Det måste du väl ha märkt vid det här laget! Att ha en åsikt om något är inte detsamma som att trakassera en människa. Jag känner inte dig eller Motti och har ingen åsikt om er som personer så varför tar ni åt er. Jag har åsikter om hur och vad ni skriver och inget annat. Man ser bara en text och den texten kan man ha synpunkter/åsikter om.

Nej, alla skriver inte som jag gör, och det finns inte nån som skriver lika nån annan. Jo, jag har mitt speciella skrivstil, men är mer van att utrycka mig muntligt än skriftligt. Även jag känner inte Motti, men har tagit henne som hon är, en speciel person.
          Det vet jag att ha en åsikt, den får man ha, sen beror det på om man har användning för den eller låta bli att skriva.
          Jag kan inte svara för Motti, men själv känner jag illa berörd, inte av direkt kritik, det vill jag lösa på raken, men att komma med saker som jag inte ha en aning om (Fenjas pung) gör att jag vill ju veta, kan vara en missuppfattning och varför ska hon då gå med det, det tänkte jag på.
          Det blev inget svar till det, så inte undra på att jag känner mig illa berörd och kanske för en sak som kunde rättas till. Hon ville inte ta det i PM, för jag ville inte förstöra mer på tråden, men hon svarar mig inte.
          Att hon kommer med det om och om igen, och ger ingen förklaring, gör mig besviken och jag tappar tron på henne.
          Tråden började ju att hur folk stavar och nu hamnar man här som en jädrans ....., känns inte bra.. Fuchian....

Redigerat av fuchsian: 31-10-2010, 14:21

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-10-2010, 14:23
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 14:18) *
          Nej, alla skriver inte som jag gör, och det finns inte nån som skriver lika nån annan. Jo, jag har mitt speciella skrivstil, men är mer van att utrycka mig muntligt än skriftligt. Även jag känner inte Motti, men har tagit henne som hon är, en speciel person.
          Det vet jag att ha en åsikt, den får man ha, sen beror det på om man har användning för den eller låta bli att skriva.
          Jag kan inte svara för Motti, men själv känner jag illa berörd, inte av direkt kritik, det vill jag lösa på raken, men att komma med saker som jag inte ha en aning om (Fenjas pung) gör att jag vill ju veta, kan vara en missuppfattning och varför ska hon då gå med det, det tänkte jag på.
          Det blev inget svar till det, så inte undra på att jag känner mig illa berörd och kanske för en sak som kunde rättas till. Hon ville inte ta det i PM, för jag ville inte förstöra mer på tråden, men hon svarar mig inte.
          Att hon kommer med det om och om igen, och ger ingen förklaring, gör mig besviken och jag tappar tron på henne.
          Tråden började ju att hur folk stavar och nu hamnar man här som en jädrans ....., känns inte bra.. Fuchian....

Det vore bra om du åtminstone försökte hålla dina dispyter i rätt tråd. Din och Fenjas uppgörelse hör ju till en helt annan tråd....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2010, 14:31
          Länk hit: #29

Medlem

giggle.gif vad uppmärksam du är AQ. Knepigt när det skrivs om samma saker i flera trådar eftersom det blir rätt rörigt.

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 14:35
          Länk hit: #30

Medlem

Snelle, rektorn,

Det här handlar inte om Fenjas "pung-historia", Hon vill inte ge mig besked i den tråden vi var på och att jag PM till henne att ta det personligt för att låta tråden fortsätta, men du ser själv, jag får ingen rättsida på saken så det blir att släppa det, men då ska även hon inte komma med sin pung i mina inlägg.
          Hon smet undan sitt ansvar, vilket jag ser som ett feghet el. att hon ljuger.

Detta handlade ju om stavningen, både min och Mottis och att du sedan gör nästan löje av att vi är de sämsta i forumet.
          Det gör mig ledsen. Har inte påpekat sånt till andra och att du inte "fattar" vad jag skriver är nog fel hos läsaren, inte hos mig. ... Fuchsian ......

Redigerat av fuchsian: 31-10-2010, 14:36

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2010, 14:42
          Länk hit: #31

Medlem

Det är som att prata med en vägg sleep.gif

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 15:34
          Länk hit: #32

Medlem

Men vad vill du då? enbart gula gubbar eller? Jag driver inte med dig men kan du vara lite mer tydlig.
          Det andra avhandlas på en annan tråd (fenjas pung) så det har inget med detta att göra. Fuchsian....

Citera
          Monaxe
          Inlägg 31-10-2010, 17:14
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 14:18) *

först är det med en "punghistoria"

CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 15:34) *
          Men vad vill du då? enbart gula gubbar eller? Jag driver inte med dig men kan du vara lite mer tydlig.
          Det andra avhandlas på en annan tråd (fenjas pung) så det har inget med detta att göra. Fuchsian....

Sen skall det inte vara med någon "punghistoria" ??? Jag hänger inte med...

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 17:43
          Länk hit: #34

Medlem

Monaxe,

Det är mer än jag själv hänger med, så jag undrar ju inte att du undrar.

Först Fenjas pung-historia hör till tråden som Silos började om historia och dit kom Fenja med elakhet som inte hörde till tråden.
          Jag frågade Fenja att vad hon menar, men hon berättade on något om man och min pung----herre gud, fattar inget. Jag bad henne ta det i PM för att inte störa tråden, nix, hon fortsätter, men hon har inget att bevisa, så jag bad henne låta bli att komma under flera månaders tid om sin pung.

Det vad vi har diskuterat här är ju rättstavning och anmärkningar om det. Sedan blev både jag och Motti förklarade av aqva som dom som skriver sämst. obegripligt och bla bla...

Skrivfel gör vi alla, inte sjutton har man tid att slå i lexikon varteviga ord. Det är ju bara att fråga om om man inte fattar eller missuppfattar.
          Det skrivna skiljer sig så mycket av det man talar. Jag korrigerar en del stavfel på direkten, förrutom på bråktråden där man dummar sig ändå mer, men det är en annan sak.

Om jag är så otydlig skribent, kan jag också fråga att hur läser ni då det?? crying.gif Så himla dum är jag inte, även om jag tänker fortare än skriver och tvärtemot. ...Fuchsian ....

Redigerat av fuchsian: 31-10-2010, 17:43

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 31-10-2010, 17:59
          Länk hit: #35

Gäster

CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 17:43) *
          Så himla dum är jag inte, även om jag tänker fortare än skriver och tvärtemot. ...Fuchsian ....

Men du, vad betyder t.ex. denhär meningen?

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 18:09
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 31-10-2010, 17:59) *
          Men du, vad betyder t.ex. denhär meningen?

Vad menar du?

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 31-10-2010, 18:11
          Länk hit: #37

Gäster

Precis det jag skriver menar jag, vad betyder den meningen? Vad vill du säga?

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 18:38
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 31-10-2010, 18:11) *
          Precis det jag skriver menar jag, vad betyder den meningen? Vad vill du säga?

Ja. ett skrivfel ---- den här meningen

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2010, 18:46
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 18:38) *
          Ja. ett skrivfel ---- den här meningen

Du förstår ju inte vad andra skriver hur kan du då begära att man ska förstå ditt svammel?

Vad betyder "Så himla dum är jag inte, även om jag tänker fortare än skriver och tvärtemot. ...Fuchsian ...."?
          frågade Gunilla T och jag undrar också vad det betyder. Svårt att förstå vad du menar faktiskt.

--------------------

Citera
          alle
          Inlägg 31-10-2010, 19:04
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 8 722

Fuchsians inlägg har jag inga problem med... de brukar vara så långa så jag slutar läsa efter ett tag. Och stavfelen som h*n får till kan vara riktigt humoristiska faktiskt. Om det nu skulle vara fråga om ett troll så är jag full av beundran inför uppfinningsrikedomen.

Däremot så blir jag bindgalen när jag läser mottis meningar med mellanrum efter sista ordet innan punkt, utropstecken eller frågetecken och sedan en ny mening med liten bokstav!!! Jisses, hur svårt kan det vara?

(Ja, jag vet Stintan vad jag lovade. Jag försökte faktiskt men fick inget gehör. Och jag klankar inte på dig nu, märk väl flirting.gif )

Citera

13 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 03:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon