Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > text som bara försvinner ?
          Piccante
          Inlägg 31-10-2010, 19:29
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag började läsa denna tråden för jag var nyfiken på vad som händer när text försvinner? Det har nämligen hänt mig också. Men nu handlar det mest om en punghistoria som Fenja är inblandad i och Motti och fuchsians stavning???? crazy.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2010, 19:33
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Alle, vadå lovade? Det var väl bra att du inte fick något gehör. flirting.gif

Redigerat av *Stintan*: 31-10-2010, 19:34

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Biggan_
          Inlägg 31-10-2010, 20:29
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 09:47) *
          Som jag skrev i mitt förra inlägg så är dålig stavning inget stort problem - däremot är det ett problem när man inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden, utan bara matar på med sitt eget.

Håller jag absolut med om!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Meriona
          Inlägg 31-10-2010, 20:31
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (Markus_H @ 31-10-2010, 19:29) *
          Jag började läsa denna tråden för jag var nyfiken på vad som händer när text försvinner? Det har nämligen hänt mig också. Men nu handlar det mest om en punghistoria som Fenja är inblandad i och Motti och fuchsians stavning???? crazy.gif

När försvann texten för dig, när du klickade på "skicka"? Eller medan du skrev? För mig har det försvunnit nån gång när jag skickat, så att det inte blev nåt inlägg alls. Men jag KAN ju råkat trycka på fel knapp också.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 20:45
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Gunilla T @ 31-10-2010, 18:11) *
          Precis det jag skriver menar jag, vad betyder den meningen? Vad vill du säga?

OK, då, om du inte fattar det så förklarar jag -----att jag tänker fortare än jag skriver och helt tvärtemot, skriver fortare än tänker. ----Hur förstår du nu det.

Saken är enkel, jag har skrivit så jäkla mycket i mitt liv att jag tänker inte alltid när jag skriver, men ÄR medveten att det blev ju så som om jag hadde tänkt det jag skrev. Alltså omedvetet, kan jag tänka på det jag ska skriva, och gör det ----------sedan den spontana varianten ===skriver fortare än jag hinner tänka.!

Jag fick faktiskt beröm om detta när jag hade lämnat in mitt förra manus, även att de sade att den ovane läsaren hänger inte med, så det må jag tänka först------ uhrk -- hur lätt är det?

Jag är konstnär in i fingerspetsarna och här ser man av det när jag skriver, och även i sällskap kommer det oförberedda, småroliga fram när jag talar fortare än tänker --- många säger det till mig att hur i katten hinner du hitta på en sån vändning ---- mitt svar; --- jag hinner inte ---det bara blir så.
          Att det blir småroligt --- blir det då jag skriver fortare än tänker. Förstår ni nu? fler frågor i morgon för nu stänger jag butiken. Läs igenom de små berättelserna som finns i Silos tråd fr, min barndom. ..Fuchsian....

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 31-10-2010, 20:51
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Godag yxskaft.....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          fuchsian
          Inlägg 31-10-2010, 20:54
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

rotfl.gif crazy.gif rotfl.gif ninja.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-10-2010, 21:28
          Länk hit: #48

Medlem

Ja du fuchsian, att du inte tänker när du skriver har vi ju märkt och inte ens en van läsare hänger alltid med. Du vet alltså om det men försöker inte ens tänka först utan skyller på att du är konstnär. Det är ju snudd på en förolämpning av konstnärer. Att du skrivit mycket är inte heller något som är orsak till att du skriver som du gör. I så fall är vi många som skulle skriva likadant som du men så är inte fallet. Jag ser det som dåliga bortförklaringar.

--------------------

Citera
          Monaxe
          Inlägg 31-10-2010, 21:32
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

I Silos tråd läser jag det som Silos skriver och visar foton på. Hennes målningar och berättelser visar att hon är en konstnärssjäl.

Har aldrig sett foton på Fuchsians konst, bara läst text, den framstår inte som konstnärlig i mina ögon.

Redigerat av Monaxe: 31-10-2010, 21:33

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-10-2010, 21:34
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Monaxe @ 31-10-2010, 21:32) *
          I Silos tråd läser jag det som Silos skriver och visar foton på. Hennes målningar och berättelser visar att hon är en konstnärssjäl.

Har aldrig sett foton på Fuchsians konst, bara läst text, den framstår inte som konstnärlig i mina ögon.

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 31-10-2010, 21:42
          Länk hit: #51

Gäster

Precis ... det är så man knappt förstår vad det eg handlar om.
          Själv har jag inte råkat ut för text som försvinner, men min text har rödmarkerats och det var väldigt irriterande ... sedan när jag skickade inlägget såg det ut som vanligt. ohmy.gif confused.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 31-10-2010, 22:00
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Monaxe @ 31-10-2010, 21:32) *

Den konstnär är inte född, som inte vill visa sina alster. Eller så är man en jäkla dålig konstnär som knappt kan måla en streckgubbe.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 31-10-2010, 22:08
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 20:45) *
          Jag fick faktiskt beröm om detta när jag hade lämnat in mitt förra manus, även att de sade att den ovane läsaren hänger inte med, så det må jag tänka först------ uhrk -- hur lätt är det?

Vad för slags bok är det du skriver, och vilken läsargrupp vänder du dej till?

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          netha
          Inlägg 31-10-2010, 22:11
          Länk hit: #54

Gäster

Men nu undrar jag ... skrev hon det i osynlig skrift confused.gif när hon sa att hon var här bara för att jävlas.

Mata troll ... NÄ!

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 01-11-2010, 09:46
          Länk hit: #55

Gäster

CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 20:45) *
          OK, då, om du inte fattar det så förklarar jag -----att jag tänker fortare än jag skriver och helt tvärtemot, skriver fortare än tänker. ----Hur förstår du nu det.

Saken är enkel, jag har skrivit så jäkla mycket i mitt liv att jag tänker inte alltid när jag skriver, men ÄR medveten att det blev ju så som om jag hadde tänkt det jag skrev. Alltså omedvetet, kan jag tänka på det jag ska skriva, och gör det ----------sedan den spontana varianten ===skriver fortare än jag hinner tänka.!

Jag är konstnär in i fingerspetsarna och här ser man av det när jag skriver, och även i sällskap kommer det oförberedda, småroliga fram när jag talar fortare än tänker --- många säger det till mig att hur i katten hinner du hitta på en sån vändning ---- mitt svar; --- jag hinner inte ---det bara blir så.
          Att det blir småroligt --- blir det då jag skriver fortare än tänker. Förstår ni nu? fler frågor i morgon för nu stänger jag butiken. Läs igenom de små berättelserna som finns i Silos tråd fr, min barndom. ..Fuchsian....

Jaha, jag antar att du menar såhär; Jag tänker fortare än jag skriver och tvärtom...(tanken måste nog komma först)

Som du ser är det ett motsatsförhållande i det du skriver så du får nog välja det ena eller det andra.

Dina inlägg är faktiskt svårbegripliga ibland, inte bara stavfelen du gör utan även meningsuppbyggnaderna som inte är korrekta. Om du är dyslektiker eller har ett annat modersmål än svenska så förstår jag till fullo svårigheterna - annars så får du nog ta till dig att du hanterar språket väldigt illa och att det är svårt att förstå vad du menar.

Om du driver med oss är du oerhört skicklig att förvränga språket...

Jag tycker det är viktigt att vårda språket men det är en åsikt som inte är populär så nu får ni skälla på mig för att jag svurit i kyrkan!

Citera
          malcolm
          Inlägg 01-11-2010, 10:57
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Gunilla T @ 01-11-2010, 09:46) *
          Jag tycker det är viktigt att vårda språket men det är en åsikt som inte är populär så nu får ni skälla på mig för att jag svurit i kyrkan!

Håller med dig till fullo att det är viktigt att vårda språket men precis som du säger, att påpeka för någon att denne skriver som en kratta är lika illa som att kritisera någon för dennes bilkörning. Otaliga är de som skyller på dyslexi men hur många har den diagnosen egentligen...? Dyslektiker brukar för den delen ofta skriva bättre än folk i gemen då de är medvetna om sin brist och anstränger sig mer för att det skall bli rätt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-11-2010, 11:31
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (malcolm @ 01-11-2010, 10:57) *
          Håller med dig till fullo att det är viktigt att vårda språket men precis som du säger, att påpeka för någon att denne skriver som en kratta är lika illa som att kritisera någon för dennes bilkörning. Otaliga är de som skyller på dyslexi men hur många har den diagnosen egentligen...? Dyslektiker brukar för den delen ofta skriva bättre än folk i gemen då de är medvetna om sin brist och anstränger sig mer för att det skall bli rätt.

Sitter man dessutom här och skryter om att man fick högsta betyg i svenska i skolan ska man inte sedan komma och skylla sin dåliga svenska på att man är konstnär.

--------------------

Citera
          Chamomille
          Inlägg 01-11-2010, 11:31
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Säger du det? giggle.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          malcolm
          Inlägg 01-11-2010, 11:35
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 11:31) *
          Sitter man dessutom här och skryter om att man fick högsta betyg i svenska i skolan ska man inte sedan komma och skylla sin dåliga svenska på att man är konstnär.

confused.gif confused.gif confused.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-11-2010, 11:37
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (malcolm @ 01-11-2010, 11:35) *
          confused.gif confused.gif confused.gif

Gäller f. flirting.gif

--------------------

Citera

13 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 12:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon