Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > forumfunderingar
          Anma
          Inlägg 07-11-2010, 18:41
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Kryddan03 @ 07-11-2010, 18:34) *
          Om någon skulle få för sig att googla mitt namn får de reda på att jag föddes på 1700-talet och blev mördad under andra hälften av 1900-talet. Ibland känner jag mig i och för sig väldigt gammal men död är jag inte än, vad jag vet. Och då har jag ändå ett relativt ovanligt namn. smile.gif

Oj, blev du över 150 år! Det var jävligt att bli så gammal och sedan inte ens få dö av ålder, utan blev tvungen att mördas... flirting.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-11-2010, 18:43
          Länk hit: #142

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Kryddan03 @ 07-11-2010, 18:34) *
          Om någon skulle få för sig att googla mitt namn får de reda på att jag föddes på 1700-talet och blev mördad under andra hälften av 1900-talet. Ibland känner jag mig i och för sig väldigt gammal men död är jag inte än, vad jag vet. Och då har jag ändå ett relativt ovanligt namn. smile.gif

Inte så ovanligt, det finns trots allt 57 stycken i landet med samma för- och efternamnskombination flirting.gif

Citera
          Pia L
          Inlägg 07-11-2010, 18:50
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Tack för tipset att googla på sitt namn, jag upptäckte att jag vunnit kattmat i en tävling och kunde på så vis kontakta deras kundtjänst :-)

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 07-11-2010, 18:57
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Huggorm @ 07-11-2010, 18:43) *
          Inte så ovanligt, det finns trots allt 57 stycken i landet med samma för- och efternamnskombination flirting.gif

57/9 401 925... tycker jag nog är relativt ovanligt... Läs om läs rätt... rolleyes.gif

CITAT (Anma @ 07-11-2010, 18:41) *
          Oj, blev du över 150 år! Det var jävligt att bli så gammal och sedan inte ens få dö av ålder, utan blev tvungen att mördas... flirting.gif

T o m över 200 år innan jag nesligen blev mördad. biggrin.gif

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          fuchsian
          Inlägg 07-11-2010, 19:25
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Hörru, du fattade inte att du var död, trodde att du levde, men inget att oroa sig för. Det går många i dina skor och tror att de lever, men har dödd ett bra tag sedan.
          Orsaken till det är enkel ---- man tror att när man dör att det är finito, men nej, vilken överraskning, men lite fel på författningsförmågan knallar man runt och undrar att ingen bry sig. ...... ...Fuchsian......

CITAT (Markus_H @ 07-11-2010, 14:39) *
          Om folk har väldigt ovanliga namn, yrken eller adresser så räcker nog eniro/ gula sidforna långt men annars finns det ett antal sajter där man kan söka på offentliga uppgifter om folk. Vill man dessutom veta vad de tjänar så finns ju Ratsit med.

Med namn + bostadsort kommer man långt....

Det verkar inte troligt. Hur får man fram namnet???? och bostadsorten???? och allt det andra?

Låter som att leta nål i höstacken, men har jag fel så då så, vill ha bättre bevis.... Fuchsian.....

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-11-2010, 19:48
          Länk hit: #146

Moderator

CITAT (fuchsian @ 07-11-2010, 19:25) *
          Det verkar inte troligt. Hur får man fram namnet???? och bostadsorten???? och allt det andra?

Låter som att leta nål i höstacken, men har jag fel så då så, vill ha bättre bevis.... Fuchsian.....

Folk lämna hela tiden ledtrådar efter sig i sina inlägg. Bostadsort eller åtminstone vilken del av landet det är, ålder, för- eller efternamn, medlemskap i föreningar eller liknande, jobb och så vidare i alla evighet. Eller så använder dom samma användarnamn någon annanstans, och har där lämnat ledtrådar. Det krävs så lite för att man skall kunna identifiera en person

Citera
          fuchsian
          Inlägg 07-11-2010, 19:57
          Länk hit: #147

Medlem

Det förstås, om man vill leka detektiv, men det gäller om man har lämnat något efter sig, där kan det bli knivigt, kanske.??? ...Fuchsian ..... PS: kom inte och väck mig på natten bara!

Citera
          Alba
          Inlägg 07-11-2010, 20:42
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Många lämnar spår efter sig utan att vara medveten om det - tyvärr.
          Med sunt förnuft klarar man sig ganska långt - även på nätet.

Citera
          Piccante
          Inlägg 07-11-2010, 20:45
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (fuchsian @ 07-11-2010, 19:25) *
          Hörru, du fattade inte att du var död, trodde att du levde, men inget att oroa sig för. Det går många i dina skor och tror att de lever, men har dödd ett bra tag sedan.
          Orsaken till det är enkel ---- man tror att när man dör att det är finito, men nej, vilken överraskning, men lite fel på författningsförmågan knallar man runt och undrar att ingen bry sig. ...... ...Fuchsian......

Du kommer bli förvånad när någon pm:ar dig och frågar om dina uppgifter stämmer. (själv orkar jag inte bry mig leta men det är ofta ganska lätt).

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          omk
          Inlägg 07-11-2010, 21:22
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Hahaha, jag har googlat mitt nick här på Odla (vilket jag för övrigt använder annorstädes också) och hittat SÅ många roliga träffar !! laugh.gif

Vad sägs om; Oh, My Kittens, One More Knot´s race, Operation Military Kids, United Metallurgical Company (ryskt, varför de bytt U till O och C tilll K vet jag ej), och så det bästa : Onani Master Kurosawa !!! a0a.gif

Har dock inte (ännu) hittat mej själv ....

Redigerat av omk: 07-11-2010, 21:23

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-11-2010, 21:33
          Länk hit: #151

Moderator

CITAT (omk @ 07-11-2010, 21:22) *
          Hahaha, jag har googlat mitt nick här på Odla (vilket jag för övrigt använder annorstädes också) och hittat SÅ många roliga träffar !! laugh.gif

Vad sägs om; Oh, My Kittens, One More Knot´s race, Operation Military Kids, United Metallurgical Company (ryskt, varför de bytt U till O och C tilll K vet jag ej), och så det bästa : Onani Master Kurosawa !!! a0a.gif

Har dock inte (ännu) hittat mej själv ....

Däremot är det hur lätt som helst att hitta dig utifrån bostadsort och födelsedatum som du har fyllt i på din profil här på odla. Du är den enda i din kommun som är född på just den dagen faktiskt.

Citera
          Anma
          Inlägg 07-11-2010, 21:42
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (Huggorm @ 07-11-2010, 21:33) *
          Däremot är det hur lätt som helst att hitta dig utifrån bostadsort och födelsedatum som du har fyllt i på din profil här på odla. Du är den enda i din kommun som är född på just den dagen faktiskt.

Pma mig om du hittar mig med den info jag lämnat, skulle vara kul att veta ! smile.gif

Citera
          omk
          Inlägg 07-11-2010, 21:43
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (Huggorm @ 07-11-2010, 21:33) *

Fast nu bor jag i en kommun, har postadress i en annan och riktnummer för en tredje ! (Ja, tro det eller ej, men det ÄR så !) Du hittar mej ändå, Huggorm ? flirting.gif

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          omk
          Inlägg 07-11-2010, 21:56
          Länk hit: #154

Medlem

CITAT (Anma @ 07-11-2010, 21:42) *
          Pma mig om du hittar mig med den info jag lämnat, skulle vara kul att veta ! smile.gif

Jag säger samma sak, Huggorm ! Det skulle faktiskt vara väldigt kul att veta !

Sitt inte upp hela natten ! flirting.gif

Redigerat av omk: 07-11-2010, 22:08

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-11-2010, 23:42
          Länk hit: #155

Moderator

CITAT (omk @ 07-11-2010, 21:56) *
          Jag säger samma sak, Huggorm ! Det skulle faktiskt vara väldigt kul att veta !

Sitt inte upp hela natten ! flirting.gif

Inga problem, du är fortfarande den jag hittade på en gång. Det stämmer bra med olika bostadskommun, riktnummerkommun och det där wink.gif
          CITAT (Anma @ 07-11-2010, 21:42) *

Det var desto knepigare, men det gick också till slut. Jag hängde upp mig på att du blivit gratulerad på fel datum här på forumet för flera år sedan. Men jag skickar PM till dig med så du får se att det stämmer wink.gif

Citera
          omk
          Inlägg 08-11-2010, 01:26
          Länk hit: #156

Medlem

Huggorm; du hittade mej (på mindre än en timma) !! sweatingbullets.gif
          Kanske gav jag dej för mkt info i sista inlägget ??
          Jag har iofs inget att dölja, men jag litar ändå på din diskretion ... coolgleam.gif

PS: ÄR jag verkligen den ENDA med "min" födelsedag i HELA kommunen ??

Redigerat av omk: 08-11-2010, 01:30

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-11-2010, 07:51
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Huggorm @ 07-11-2010, 23:42) *
          Inga problem, du är fortfarande den jag hittade på en gång. Det stämmer bra med olika bostadskommun, riktnummerkommun och det där wink.gif

Det var desto knepigare, men det gick också till slut. Jag hängde upp mig på att du blivit gratulerad på fel datum här på forumet för flera år sedan. Men jag skickar PM till dig med så du får se att det stämmer wink.gif

Jag brukar anklagas för att snoka i medlemmars identitet men här har jag en överman. biggrin.gif Varsågod och testa.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Anma
          Inlägg 08-11-2010, 08:58
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 08-11-2010, 07:51) *
          Jag brukar anklagas för att snoka i medlemmars identitet men här har jag en överman. biggrin.gif Varsågod och testa.

Jag visste att jag skulle hittas, trodde däremot att det inte gick på en kvart, och det var ju rätt det. biggrin.gif

Huggorm hittade jag på den tid det tog att skriva in uppgifterna på rätt sida på internet. Men var osäker på om det var rätt, visste ju inte om de uppgivna uppgifterna var de rätta uppgifterna. Tog ytterligare en googling för att bli säker. yes.gif

Redigerat av Anma: 08-11-2010, 09:02

Citera
          fuchsian
          Inlägg 08-11-2010, 09:21
          Länk hit: #159

Medlem

CITAT (Markus_H @ 07-11-2010, 20:45) *
          Du kommer bli förvånad när någon pm:ar dig och frågar om dina uppgifter stämmer. (själv orkar jag inte bry mig leta men det är ofta ganska lätt).

Hej du,

Ingen har googlat mig ännu, och har inte fått nåt PM ang. mig????? Konstigt eller? Fuchsian ......

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 08-11-2010, 09:45
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Kanske ingen som är intresserad.....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 07:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon