CITAT (Överbölingen @ 06-11-2010, 23:36)

Skall jag ha något vettigt utbyte av ett forum så skall det vara för att jag ha klartgjort vem jag är och vad jag står för. Kollar man personalia för många användare så är informationen minimal. Alltså i grund en operson och inget att bry sig om. Ibland bemöter jag inlägg trots att jag inte vet något om tyckaren i fråga, men oftast kollar jag så långt det går vem det är.
Att dölja sig bakom ett nickname eller flera tycker jag trots att möjligheten finns är falskt i högsta grad. Lågt att inte kunna stå för vem man egentligen är.
Just den här delen i Överbölingens inlägg fick mig att reagera.
Att en person som själv använder sig av ett nickname, tycker att andra ska ha sitt namn utskrivet. Samt att andra användare är falska p g a att de gör samma sak.
Att själv ha väldigt lite "personalia" i sin profil men anse att andra är opersoner för att man inte skrivit en massa detaljer om sig själv.
Förutom att jag tycker det är dubbelmoral så håller jag dessutom inte med
Jag må "gömma" mig bakom ett annat namn, av vissa anledningar, men jag är då rakt inte falsk och jag ljuger inte bara för att jag skulle kunna.
Det kan finnas en anledning till varför man inte vill "skylta" med sitt namn.
Jag bryr mig inte om vad folk kallar sig. Vad spelar det för roll huruvida alla vet vad man heter, hur man ser ut, var man bor, jobbar osv.
Tycker man kan ha ett givande utbyte av varandra trots anonymiteten.
Hur mycket nyttig information, roliga stunder, stöttande samtal mm har vi inte på det här forumet!? Det trots att en del är anonyma.
Kanske t o m -tack vare- att man kan vara anonym, som många törs prata om jobbiga saker t ex.
Att några människor är falska och ljuger, det existerar ju också i den "riktiga" världen.
Att man har ett ansikte till ett namn, är ju inget som garanterar ärlighet.