Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 7 8 9  
          Skriv svarNytt inlägg
          > forumfunderingar
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-11-2010, 09:51
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Anki på Öland @ 08-11-2010, 09:45) *
          Kanske ingen som är intresserad.....

Det räcker nog med att finnas överallt i alla trådar. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Suz
          Inlägg 08-11-2010, 09:53
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

För en tid sedan var jag nybliven medlem i ett annat fora och då diskuterades just detta med anonymiteten.
          Jag hade ett alias som inte gick att binda till mig och hade knappt gjort några inlägg.
          Dock hade jag berättat att jag gått en kurs på ett visst ställe och berättat att jag hade 2 söner och papegojor.
          Döm om min förvåning när jag fick ett mail till min vanliga mail med alla mina uppgifter från en av medlemmarna (ja jag hade givit mitt tillstånd att de fick snoka reda på mig då jag var nyfiken).
          Så inte är man anonym på nätet inte!!

Nu har jag ingenting att dölja och är densamme både här och på riktigt och alls inte rädd för att någon ska få reda på vem jag är.
          Men det är lite kittlande att veta att det är så plättlätt att få fram information!
          Och man behöver inte alls vara särskilt kunnig på datorer för att hitta en massa information om någon.

--------------------
          Zon II

Citera
          Anma
          Inlägg 08-11-2010, 09:55
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Suz @ 08-11-2010, 09:53) *
          Och man behöver inte alls vara särskilt kunnig på datorer för att hitta en massa information om någon.

Nej man behöver inte vara ett dugg kunnig om datorer behöver inte ens veta vad en hårddisk är eller moderkort, men man bör kunna använda en dator och veta var man ska söka. biggrin.gif

Citera
          Suz
          Inlägg 08-11-2010, 09:57
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

CITAT (Anma @ 08-11-2010, 09:55) *
          men man bör kunna använda en dator och veta var man ska söka. biggrin.gif

Knappt det heller, det finns så mycket tjänstvilliga människor ute på internet giggle.gif

--------------------
          Zon II

Citera
          Anma
          Inlägg 08-11-2010, 10:07
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Suz @ 08-11-2010, 09:57) *
          Knappt det heller, det finns så mycket tjänstvilliga människor ute på internet giggle.gif

Sant, men då gör man inte jobbet själv. biggrin.gif

Redigerat av Anma: 08-11-2010, 10:10

Citera
          fuchsian
          Inlägg 08-11-2010, 10:17
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Anki på Öland @ 08-11-2010, 09:45) *
          Kanske ingen som är intresserad.....

Desto bättre för min del. Ville endast kolla om det är sant. ...Fuchsian .....

Citera
          herkules
          Inlägg 08-11-2010, 10:30
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (fuchsian @ 08-11-2010, 09:21) *
          Hej du,

Ingen har googlat mig ännu, och har inte fått nåt PM ang. mig????? Konstigt eller? Fuchsian ......

äh, det räcker med att jag vet vem du är smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          fuchsian
          Inlägg 08-11-2010, 11:01
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (herkules @ 08-11-2010, 10:30) *
          äh, det räcker med att jag vet vem du är smile.gif

Det räcker gott för mig och jag har inte gjort några som helst försök att dölja det heller mellan oss.
          Jag blev lite extra nyfiken om det de har snackat om här att hur lätt det ska vara....har inte en pejling om det hur man gör, men ville veta.
          Inte för den delen att finna andra, det är oväsentligt, för jag ger ut mina signaler som, du vet.....? Fuchsian...

Citera
          netha
          Inlägg 08-11-2010, 22:09
          Länk hit: #169

Gäster

CITAT (Överbölingen @ 06-11-2010, 23:36) *
          Det mesta av det här parlerandet begriper jag inte och inte heller vad det går ut på och varför. För det första så skall man ha klart för sig precis som sagts att det jag skickar ut i syberrymden finns där för evigt. Elakheterna dömer var och en själv. Tolerans för oliktänkande är nog en grund för trivsam syberkontakt. Det är faktiskt inte nödvändigt att kasta tillbaka en snöboll med en sten i för att träffa. Man behöver inte käfta emot allt.

Väl medveten om det globala i internet så är jag inte rädd för att klara ut vem jag är. Om jag blir arg eller sur för något så är det viktigare att tala om orsaken till förargelsen än att vara elak tillbaka. De allra flesta gångerna handlar det om feltolkningar från det ena eller andra hållet.

Skall jag ha något vettigt utbyte av ett forum så skall det vara för att jag ha klartgjort vem jag är och vad jag står för. Kollar man personalia för många användare så är informationen minimal. Alltså i grund en operson och inget att bry sig om. Ibland bemöter jag inlägg trots att jag inte vet något om tyckaren i fråga, men oftast kollar jag så långt det går vem det är.

Att dölja sig bakom ett nickname eller flera tycker jag trots att möjligheten finns är falskt i högsta grad. Lågt att inte kunna stå för vem man egentligen är.
          Jag gör klavertramp ibland. Ok-då jag får skylla mig själv. Men hur mycket som helst bör inte ut i sybern. Har du skrivit något tokigt så berätta för grannarna att vissa tider lyser vissa lampor. Och vissa skall aldrig lysa. Har du inga grannar så ha en bil parkerad och ordnad snöröjning och fotspår (Norrland). Seriekoppla annars några timers så att radio och TV samt lampor tänds lite hur som helst och ganska hög volym. Bör höras när någon står på bron.

För övrigt så kåserar jag eller skriver krönikor av hjärtans lust bara för att det är kul. Läs den som vill. Lockar inte en tidningsrubrik, typ "AIK fick storstryk av Hammarby" "Mammografiundersökningarna avslutas", "Butikssnatterierna minskar/ökar" osv, intresserar mig väldigt lite och artikeln läser jag inte. Samma sak på forumet. Har jag inget att tillföra så yttrar jag mig inte.

Förmodligen är det här stöld av tråd, men det bryr jag mig inte om. Läsningen av många inlägg fick mig att reagera. Var fan finns den svenska tolleransen och trevligheten? Väldigt många som vet bäst av alla.

Alltså tycker du att de flesta anv här på Odla.nu Forum är ena falska typer som inte kan stå för sina åsikter... Eller?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-11-2010, 23:22
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (netha @ 08-11-2010, 22:09) *
          Alltså tycker du att de flesta anv här på Odla.nu Forum är ena falska typer som inte kan stå för sina åsikter... Eller?

Vi finns tydligen inte heller unsure.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 08-11-2010, 23:23
          Länk hit: #171

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

läs en gång till kanske?

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          netha
          Inlägg 08-11-2010, 23:24
          Länk hit: #172

Gäster

.

Redigerat av netha: 09-11-2010, 08:01

Citera
          Skruttis
          Inlägg 09-11-2010, 09:13
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

CITAT (Överbölingen @ 06-11-2010, 23:36) *
          Skall jag ha något vettigt utbyte av ett forum så skall det vara för att jag ha klartgjort vem jag är och vad jag står för. Kollar man personalia för många användare så är informationen minimal. Alltså i grund en operson och inget att bry sig om. Ibland bemöter jag inlägg trots att jag inte vet något om tyckaren i fråga, men oftast kollar jag så långt det går vem det är.

Att dölja sig bakom ett nickname eller flera tycker jag trots att möjligheten finns är falskt i högsta grad. Lågt att inte kunna stå för vem man egentligen är.

Just den här delen i Överbölingens inlägg fick mig att reagera.

Att en person som själv använder sig av ett nickname, tycker att andra ska ha sitt namn utskrivet. Samt att andra användare är falska p g a att de gör samma sak.

Att själv ha väldigt lite "personalia" i sin profil men anse att andra är opersoner för att man inte skrivit en massa detaljer om sig själv.

Förutom att jag tycker det är dubbelmoral så håller jag dessutom inte med

Jag må "gömma" mig bakom ett annat namn, av vissa anledningar, men jag är då rakt inte falsk och jag ljuger inte bara för att jag skulle kunna.
          Det kan finnas en anledning till varför man inte vill "skylta" med sitt namn.
          Jag bryr mig inte om vad folk kallar sig. Vad spelar det för roll huruvida alla vet vad man heter, hur man ser ut, var man bor, jobbar osv.
          Tycker man kan ha ett givande utbyte av varandra trots anonymiteten.
          Hur mycket nyttig information, roliga stunder, stöttande samtal mm har vi inte på det här forumet!? Det trots att en del är anonyma.
          Kanske t o m -tack vare- att man kan vara anonym, som många törs prata om jobbiga saker t ex.

Att några människor är falska och ljuger, det existerar ju också i den "riktiga" världen.
          Att man har ett ansikte till ett namn, är ju inget som garanterar ärlighet.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 09-11-2010, 09:22
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Lokan
          Inlägg 09-11-2010, 13:28
          Länk hit: #175

Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem nr: 26 737

Bra skrivet Skruttis! bravo.gif

--------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala

Citera

9 sidor V  « < 7 8 9
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 23:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon