Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Arbetsbekymmer....
          abbbe
          Inlägg 10-11-2010, 22:50
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Jag tycker att du ska pröva på Fny, dvs ta jobbet. Vad förlorar du? Blir det inget bra så har du alltid möjlighet att sluta. Annars har jag inte sett eller hört maken till konstigare arbetsvillkor.

Lycka till!

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Fny
          Inlägg 10-11-2010, 23:13
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

CITAT (Aqvakul @ 10-11-2010, 22:19) *
          Instämmer! kompiskram.gif

smiley_small_hug.gif

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          sqrulan
          Inlägg 10-11-2010, 23:19
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

wub.gif Ohhh, va ska jag säga!!! Hoppas att lill storken kommer snart till dej för det är du värd!♥
          Just NU blev allt annat obetydligt!
          Kramizzzz!

--------------------

Citera
          Fny
          Inlägg 10-11-2010, 23:27
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT
          Ohhh, va ska jag säga!!! Hoppas att lill storken kommer snart till dej för det är du värd!♥
          Just NU blev allt annat obetydligt!
          Kramizzzz!

tack sqrulan... kram1.gif shy.gif
          man går liksom i alla år och tror att en liten miss, så skulle man bli gravid av misstag. Och så nu när vi inte skyddat oss på flera månader så.. har det inte blivit något... förrän möljigtvis nu...*hoppas hoppas* eller iallafall snart...

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          sqrulan
          Inlägg 10-11-2010, 23:36
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Fny @ 10-11-2010, 23:27) *
          tack sqrulan... kram1.gif shy.gif
          man går liksom i alla år och tror att en liten miss, så skulle man bli gravid av misstag. Och så nu när vi inte skyddat oss på flera månader så.. har det inte blivit något... förrän möljigtvis nu...*hoppas hoppas* eller iallafall snart...

Min dotter är född 80 och känner ingen panik, det är jag som längtar mest!♥ Du är yngre än henne så det kommer nog att bli bra. När vet du? (håller tummar) lova att du berättar för mej för jag verkar aldrig få några barnbarn....buuuu!
          Av egen erfarenhet så vet jag att man ska slappna av och sluta bry sig!
          Lycka till! Lägg ägg=0)

--------------------

Citera
          Fny
          Inlägg 10-11-2010, 23:38
          Länk hit: #26

Medlem

Jag lovar! biggrin.gif
          Tyvärr vet jag inte riktigt när jag vet, det är en del av frustrationen... är allt för oregelbunden. wink.gif wink.gif blink.gif sad.gif unsure.gif

*försöker lägga ägg lagom till imorrn när karln kommer hem* wink.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          sqrulan
          Inlägg 11-11-2010, 00:07
          Länk hit: #27

Medlem

tummenupp.gif Gör det! giggle.gif

--------------------

Citera
          Skruttis
          Inlägg 11-11-2010, 09:13
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

God morgon Fny! smiley_small_hug.gif
          Hoppas du får en bättre dag idag nu när din man kommer hem.
          Du får verkligen usla anställningsvillkor som assistent, men jag kan inte förstå varför andra arbetsgivare inte skulle se det som en merit att ha jobbat med.
          Kan man stå ut på de usla premisserna, vad ska man då inte kunna åstadkomma på en bättre arbetsplats senare, där man trivs? Uträtta underverk!

Gratulerar till er framtida tillökning!
          Även om det bästa för dig vore att du inte behövde vara så orolig så tror jag inte att det kan vara någon direkt fara för graviditeten. (Obs, jag är inte sjukvårdsutbildad.)
          Kan du inte prata med en barnmorska om det hela? Bara för att slippa ovissheten.

Sköt om dig Fny och se till att gosa med din man när han kommer hem. rolleyes.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Katie
          Inlägg 11-11-2010, 21:39
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 33 258

Jag jobbar som PA och har gjort det i några år nu.

Min anställning ser inte riktigt ut som de flesta andra PA's. Jag är anställd av kommunen men inte direkt genom dem.
          Jag har en PAN-anställning. Att vara PAN-anställd är att vara anställd direkt av familjen man jobbar hos eller att man är familjemedlem. Familjen har valt ut mig och kommunen har fått anställa mig som PA för denne brukare.

Lönen är inte den bästa nej, men den går att leva på. På min ordinarie tjänst har jag full lön, ob, helgersättning, mm.
          Skulle min brukare tex hamna på sjukhus kan familjen välja att antingen följer jag med och assisterar eller så tar de själva hand om brukaren under sjukhusvistelsen.
          Jag går i så fall hemma utan lön då jag inte jobbar.
          Skillnade här blir att om jag inte varit PAN-anställd så kunde kommunen skicka runt mig till en drös med brukare som är helt okända. Jag skulle inte få lov att neka ett uppdrag.
          Som PAN-anställd kan de ringa och fråga mig om jag skulle kunna tänka mig att hoppa in hos någon annan medans min brukare ligger på sjukhus. Jag kan utan bekymmer tacka nej till det utan att vara rädd för att mista jobbet. Jag är bara anställd hos 'min' brukare.

För tillfället jobbar jag 10 timmar i veckan. Har tjatat mig till att få arbeta. Är egentligen helt sjukskriven men fick läkarna att dra ner det till 75%.
          Den tjänsten jag jobbar på nu är lite dum.
          Jag jobbar en natt i veckan. Alltså 10 timmar. Jag får dock bara betalt för 5 timmar. Får visserligen jourtillägg men den summan är en piss i Mississippi.
          Skulle tjänsten göras om till vaken natt så skulle det bli lite mer. Förhoppningsvis blir det så då det inte går att sova den natten ändå. Brukaren är för orolig, vaknar mycket ofta och krampar väldigt lätt så man vågar aldrig slappna av helt.

Varför skulle det inte se bra ut i ett CV om du jobbat som PA?
          Funkar det bra på jobbet så visar det att du är duktig på det du gör. Du kan ta människor även om de har ett handikapp och även finnas som stöd för den familjen.
          Visst är det långt ifrån det du egentligen vill jobba med men det visar i din CV att du inte är rädd för att hugga i. Det är aldrig helt enkelt att jobba som PA. Även om man jobbar med en brukare så jobbar man även med dennes familj då de aldrig är långt borta.

I din jakt på drömjobbet så är detta bara en parantes. En bro över bäcken. Hittar du DET jobbet så går det att säga upp sig.

Lycka till med arbetsbiten.
          smiley_small_hug.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Är det inte en Border collie så är det bara en hund.

Citera
          Fny
          Inlägg 12-11-2010, 07:40
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Katie @ 11-11-2010, 21:39) *
          Jag jobbar som PA och har gjort det i några år nu.

Min anställning ser inte riktigt ut som de flesta andra PA's. Jag är anställd av kommunen men inte direkt genom dem.
          Jag har en PAN-anställning. Att vara PAN-anställd är att vara anställd direkt av familjen man jobbar hos eller att man är familjemedlem. Familjen har valt ut mig och kommunen har fått anställa mig som PA för denne brukare.

Lönen är inte den bästa nej, men den går att leva på. På min ordinarie tjänst har jag full lön, ob, helgersättning, mm.
          Skulle min brukare tex hamna på sjukhus kan familjen välja att antingen följer jag med och assisterar eller så tar de själva hand om brukaren under sjukhusvistelsen.
          Jag går i så fall hemma utan lön då jag inte jobbar.
          Skillnade här blir att om jag inte varit PAN-anställd så kunde kommunen skicka runt mig till en drös med brukare som är helt okända. Jag skulle inte få lov att neka ett uppdrag.
          Som PAN-anställd kan de ringa och fråga mig om jag skulle kunna tänka mig att hoppa in hos någon annan medans min brukare ligger på sjukhus. Jag kan utan bekymmer tacka nej till det utan att vara rädd för att mista jobbet. Jag är bara anställd hos 'min' brukare.

För tillfället jobbar jag 10 timmar i veckan. Har tjatat mig till att få arbeta. Är egentligen helt sjukskriven men fick läkarna att dra ner det till 75%.
          Den tjänsten jag jobbar på nu är lite dum.
          Jag jobbar en natt i veckan. Alltså 10 timmar. Jag får dock bara betalt för 5 timmar. Får visserligen jourtillägg men den summan är en piss i Mississippi.
          Skulle tjänsten göras om till vaken natt så skulle det bli lite mer. Förhoppningsvis blir det så då det inte går att sova den natten ändå. Brukaren är för orolig, vaknar mycket ofta och krampar väldigt lätt så man vågar aldrig slappna av helt.
          Varför skulle det inte se bra ut i ett CV om du jobbat som PA?
          Funkar det bra på jobbet så visar det att du är duktig på det du gör. Du kan ta människor även om de har ett handikapp och även finnas som stöd för den familjen.
          Visst är det långt ifrån det du egentligen vill jobba med men det visar i din CV att du inte är rädd för att hugga i. Det är aldrig helt enkelt att jobba som PA. Även om man jobbar med en brukare så jobbar man även med dennes familj då de aldrig är långt borta.

I din jakt på drömjobbet så är detta bara en parantes. En bro över bäcken. Hittar du DET jobbet så går det att säga upp sig.

Lycka till med arbetsbiten.
          smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif
          Tack Katie!
          Skönt att höra från någon med positiva erfarenheter, jag var lite överlastad av enbart negativa erfarenheter när jag skrev och var nog lite låg av andra saker också. Nu känns det bättre, och jag ska helt klart ta jobbet. Blir det inte bra är det ju bara att sluta, och om det verkar som om det uppfattas som en dålig merit (ja jag vet det är helt ologiskt eftersom det i själva verket är ett jättesvårt jobb, men det är tydligen inte helt ovanligt att folk tror att det bara är 'bottenskrapet' som blir PA thumbdown.gif ) så går det ju faktiskt att utesluta det från cv:t i vissa fall.
          Tack för allt stöd hörrni! kompiskram.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Olle A
          Inlägg 12-11-2010, 09:17
          Länk hit: #31

Gäster

Vad jobbigt du måste ha det. Hoppas verkligen att allt blir bra!
          trostar.gif smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

Olle

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 11:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon