Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mobilt bredband
          netha
          Inlägg 20-11-2010, 22:18
          Länk hit: #81

Gäster

tummenupp.gif att det löste sig smile.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-11-2010, 22:56
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Tack Gunilla.

CITAT (Gunilla T @ 20-11-2010, 18:55) *
          ...utomhusantenn för halva priset, kostnad 290 kr.

Nu är antennen monterad på taket, på samma "pinne" som TV antennen och en kabel går därifrån in till modemet...

g.gif Vi har ingen tv-antenn på taket. Måste man ha det? Och hur då in i modemet, i mitt modem finns bara ett hål och det är upptaget.

Dessutom är det tele2 och det har vi haft i flera år, inte läge att komma och klaga nu kanske. Men man kanske kan köpa en sån där antenn utan att blanda in operatören? confused.gif Jag är nog för dum för sånt här. Hur gör man? Alltså jag skulle vilja veta typ "gå in på konsum och fråga efter antenn xxy 256z" och så blir det rätt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 20-11-2010, 23:39
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

CITAT (Myosotis @ 17-11-2010, 18:04) *
          rotfl.gif "överallt"!

tror du missförstod
          Inte bredbandskabel utan kabel.. mellan modem och dator via jack 1..jag har i stort sett 0 täckning för mobil, långt till närmaste telestation -längre än som sagts ovan och det fungerar både tv och Internet och jag har höga krav på hastighet.med en antenn blir det ännu bättre, jag bor verkligen i ingenstans..

Redigerat av kerstin z5-6: 20-11-2010, 23:39

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-11-2010, 23:40
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ring operatören och fråga för du måste ju ändå ha ett modem som går att koppla till antennen på nåt sätt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-11-2010, 23:46
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (kerstin z5-6 @ 20-11-2010, 23:39) *
          tror du missförstod
          Inte bredbandskabel utan kabel.. mellan modem och dator via jack 1..jag har i stort sett 0 täckning för mobil, långt till närmaste telestation -längre än som sagts ovan och det fungerar både tv och Internet och jag har höga krav på hastighet.med en antenn blir det ännu bättre, jag bor verkligen i ingenstans..

okej, jag missförstod nog. förstår fortfarande ingenting men slutar försöka nu.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 21-11-2010, 08:54
          Länk hit: #86

Gäster

CITAT (Myosotis @ 20-11-2010, 22:56) *
          Tack Gunilla.
          g.gif Vi har ingen tv-antenn på taket. Måste man ha det? Och hur då in i modemet, i mitt modem finns bara ett hål och det är upptaget.

Dessutom är det tele2 och det har vi haft i flera år, inte läge att komma och klaga nu kanske. Men man kanske kan köpa en sån där antenn utan att blanda in operatören? confused.gif Jag är nog för dum för sånt här. Hur gör man? Alltså jag skulle vilja veta typ "gå in på konsum och fråga efter antenn xxy 256z" och så blir det rätt.

Myo, det har inget med TV antennen att göra, det vara bara själva anordningen som antennen sitter på som var lämplig att montera på, det fanns plats under TV antennen. Med denhär utomhusantennen följde även ett väggfäste om man vill fästa antennen på väggen utomhus.

Jag tror att alla har olika modem, dethär som vi nu fick ser helt annorlunda ut än Tre modemet. ...troligen hör grejorna ihop så man måste nog köpa allt från samma. Om du har Tele2 kanske du skulle kontakta dem och höra vad de kan erbjuda för att förbättra mottagningen?

I instruktionerna som medföljde stod det att metallytor som t.ex. biltak och plåttak reflekterar signalerna vilket kan orsaka dålig mottagning.

Redigerat av Gunilla T: 21-11-2010, 08:57

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 12:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon