Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 9 10 11 12 13 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför är det så bra att äta grönsaker?, Behöver lite hjälp med min bok
          Christa
          Inlägg 23-11-2010, 16:40
          Länk hit: #201

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Ingen anklagelse... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Vad är det då månne confused.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-11-2010, 16:54
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

En åsikt att jag tyckte att du slingrade dig istället för att svara rakt på frågorna. Jag kan ta tillbaka det om det du kopierar in verkligen är svar på frågorna. Kan t.o.m. be om ursäkt om jag skulle ha fel.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Christa
          Inlägg 23-11-2010, 17:11
          Länk hit: #203

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 23-11-2010, 16:54) *
          En åsikt att jag tyckte att du slingrade dig istället för att svara rakt på frågorna. Jag kan ta tillbaka det om det du kopierar in verkligen är svar på frågorna. Kan t.o.m. be om ursäkt om jag skulle ha fel.

Det är egentligen ingen ursäkt jag fikar efter utan ett bättre diskussionsklimat.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-11-2010, 17:21
          Länk hit: #204

Medlem

Ja men det blir det om frågor som ställs besvaras. Jag har bett dig att även kopiera in det jag eventuellt missat att svara på.

--------------------

Citera
          Christa
          Inlägg 23-11-2010, 17:54
          Länk hit: #205

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 23-11-2010, 17:21) *
          Ja men det blir det om frågor som ställs besvaras. Jag har bett dig att även kopiera in det jag eventuellt missat att svara på.

Om jag inte får svar av dig eller inte ser eller förstår ditt svar så brukar jag inte vara otrevlig mot dig eller använda subjektiva bedömningar om dig. Jag talar bara om att jag inte förstod vad du menade.

I ett bra diskussionsklimat så anstränger man sig för att förstå varandra och utgår inte ifrån att den som inte svarar gör det med avsikt.

Meningen med diskussionen är för mig att utbyta tankar och erfarenheter, inte att slå varandra i huvudet.

Citera
          Anma
          Inlägg 23-11-2010, 18:03
          Länk hit: #206

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Förlåt att jag lägger mig i här, men min uppfattning om dig Christa är att du begär att man ska svara djupt och ingående och analytiskt, medan dina egna svar är svävande och diffusa. Ser inte du det?
          Kanske handlar det om kommunikationsproblem, men vem dessa problem ligger hos låter jag vara osagt.

Stintan, du kan vara nog så envis och tjatig när du sätter den sidan till.

Jag tror inte att den här diskussionen leder något vart. Men det ska bli spännande att följa utvecklingen, eller avstannandet av utvecklingen kanske.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-11-2010, 18:14
          Länk hit: #207

Medlem

CITAT (Anma @ 23-11-2010, 18:03) *
          Stintan, du kan vara nog så envis och tjatig när du sätter den sidan till.

giggle.gif Tack detsamma!

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 23-11-2010, 18:19
          Länk hit: #208

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (*Stintan* @ 23-11-2010, 18:14) *
          giggle.gif Tack detsamma!

Det var ungefär det svar jag förväntade mig. naughty.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-11-2010, 18:25
          Länk hit: #209

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Rudan på åskådarplats vill nog också se lite mer raka svar från Christa, och inget undanglidande och motfrågor.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Christa
          Inlägg 23-11-2010, 18:45
          Länk hit: #210

Medlem

Minns ni vad som var syftet när jag strtade den här tråden? Jag satt och skrev och för att kunna formulera mig på ett bra sätt så skulle jag behöva veta hur dom inte var så engagerade i frågan tänker och funderar.

Hur många som svarat i den här tråden har gjort det för att hjälpa mig med det? Hur många tror ni vill skriva i tråden när Stintan säger att jag har jag sagt att Svensson är dum i huvudet?

Jag blev vid ett annat tillfälle anklagad för att slänga ut frågor och korsförhöra. Vem är det som korsförhör vem?

Tycker ni att ni har hjälpt mig att uppnå mitt syfte med tråden?

Citera
          Cacki
          Inlägg 23-11-2010, 18:46
          Länk hit: #211

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Håller med om lite mer raka svar från Christa. Man måste förstå ditt tänk för att kunna diskutera vidare. Själv har jag ett ganska avslappat synsätt på vad jag stoppar i mej. Har alltid ganska mycket grönsaker med på tallriken sedan barnsben och tycker att det funkar bra. Skulle man gå efter alla nya rön så vet man ju inte om man ska äta allt eller inget så därför går jag en medelväg.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-11-2010, 19:06
          Länk hit: #212

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Christa @ 23-11-2010, 18:45) *
          Minns ni vad som var syftet när jag strtade den här tråden? Jag satt och skrev och för att kunna formulera mig på ett bra sätt så skulle jag behöva veta hur dom inte var så engagerade i frågan tänker och funderar.

Hur många som svarat i den här tråden har gjort det för att hjälpa mig med det? Hur många tror ni vill skriva i tråden när Stintan säger att jag har jag sagt att Svensson är dum i huvudet?

Jag blev vid ett annat tillfälle anklagad för att slänga ut frågor och korsförhöra. Vem är det som korsförhör vem?

Även om du startade tråden för att få svar så måste du nog öppna dig själv och visa var du står i frågan, och i andra frågor. Den som bara frågar och frågar men aldrig svarar själv blir snart utan svar. Det måste vara ett tagande och givande.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-11-2010, 19:21
          Länk hit: #213

Medlem

Christa det jag markerat i din text ovan är ren lögn! Jag ställde denna fråga: "Varför tror du att medelsvensson är så okunnig?" Ställde frågan eftersom du tydligen tyckte att vi som svarat i tråden var för pålästa. Kom inte och påstå att jag sagt något om dum i huvudet.
          Om det är mig du menar som anklagat dig för att slänga ut frågor och korsförhöra så är det också en lögn. Jag har sagt att du ställer motfrågor istället för att svara på frågor. Och jag efterlyser fortfarande svaren!

Nej du har säkert inte uppnått ditt syft med tråden annars skulle du inte ställa frågan. Varför du inte uppnått syftet tycker jag att du ska fråga dig själv. Själv tror jag att alla bara i all välmening skrivit i tråden eftersom ämnet intresserar.

Redigerat av *Stintan*: 23-11-2010, 19:24

--------------------

Citera
          xlxl67
          Inlägg 23-11-2010, 19:31
          Länk hit: #214

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Låt oss dra ett streck nu tjejer.

Var befinner du dig i skrivandet Christa just nu? Har du fått ngt härifrån som du är nyfiken på att studera vidare på? De nya infallsvinklarna kan ofta var det bästa sättet att komma vidare på och få lite bredd på forskandet.

Citera
          Meriona
          Inlägg 23-11-2010, 19:33
          Länk hit: #215

Gäster

CITAT (xlxl67 @ 23-11-2010, 19:31) *

.....

w00t.gif Det var vågat. 000.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 23-11-2010, 19:34
          Länk hit: #216

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Nu får du nog ge dig. Vad får du allt ifrån?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Meriona
          Inlägg 23-11-2010, 19:37
          Länk hit: #217

Gäster

Jag måste få fråga en sak, menar ni att man inte får ställa frågor utan att kunna svara själv? confused.gif

Citera
          Christa
          Inlägg 23-11-2010, 19:38
          Länk hit: #218

Medlem

CITAT (Christa @ 16-11-2010, 17:27) *
          Jag sitter här och knåpar på min bok och det är inte så lätt att skriva till en publik som man inte vet något om. Vad vet folk och hur resonerar dom? Jag vet att en del här inte gillar att jag slänger ut frågor men jag har ju ingen annan att fråga och det är just nu jag behöver svar.

Det var det rödmarkerade jag behövde veta för att kunna skriva bra. När man håller ett föredrag får man ju en direkt återkoppling och kan förbättra föredraget efter det men när det gäller tryckt material så har man inte den möjligheten.

Citera
          Christa
          Inlägg 23-11-2010, 20:02
          Länk hit: #219

Medlem

CITAT (xlxl67 @ 23-11-2010, 19:31) *

Var befinner du dig i skrivandet Christa just nu? Har du fått ngt härifrån som du är nyfiken på att studera vidare på? De nya infallsvinklarna kan ofta var det bästa sättet att komma vidare på och få lite bredd på forskandet.

Jag har ett gigantiskt material som jag skall försöka få ihop till en bok. Svårigheten ligger i att minnas hur jag själv tänkte innan jag började gräva i det här. Jag har lagt ner några tusen timmar och det har tagit några år. På något sätt måste jag ta reda på hur folk tänker och resonerar och mitt försök här har ju inte gett så mycket per arbetad timma om man säger så...

Det är inte första tråden som blivit demolerad så jag blir ju rätt frustrerad. Tack för att du försökte skona mig från den stressen!

Just nu känner jag mig så dränerad på energi så jag har lite svårt att formulera mig.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 23-11-2010, 20:11
          Länk hit: #220

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Christa @ 23-11-2010, 20:02) *
          ------Det är inte första tråden som blivit demolerad så jag blir ju rätt frustrerad------.

Du får det att låta som om debattörerna avsiktligt förstör dina trådar. Kan det inte snarare vara så att det finns olika idéer om vad de lite mer seriösa trådarna på småprat ska fylla för funktion. Den allmännna meningen är nog att debatten är fri, medan du främst vill ha hjälp i ditt projekt. Ibland kan det kännas lite obekvämt för en part och kanske frustrerande för den andra.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

13 sidor V  « < 9 10 11 12 13 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 13:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon