| |
|
  |
Förebilder efterlyses!, vill du inte se halvnakna kroppar så håll dig borta. =) |
|
|
|
|
24-11-2010, 12:10
|

Medlem
Antal inlägg: 1 823
Medlem nr: 23 163

|
Självklart är det viktigaste att ha en frisk kropp! Men kom igen, det är väl inget fel med att vilja vara sexig? Sen vad man tycker är sexigt är ju olika från person till person, men det är ju tyvärr inte så att det går att helt plötsligt bestämma sig för vad man tycker är snyggt. Visst, det vore toppen om jag tyckte att det snyggaste var en lite småflabbig kropp. Men nu är det ju inte så, jag personligen tycker att det snyggaste är en atletisk men ändå kurvig kropp (relativt breda höfter men smal midja). Att säga att jag tycker något annat vore att ljuga... Det är ju inte som om man i andra frågor kan bestämma vad man tycker hur som helst (nej, jag MÅSTE tycka att orange är den snyggaste färgen fast jag egentligen tycker den är skitful. Och jag borde nog tycka att kort hår är snyggast på en tjej så då får jag väl försöka att glömma att jag egentligen tycker att långt hår är snyggast!  ) Sen handlar det absolut inte om hur ANDRA ska se ut! Det här handlar om mig och min självbild... att få min fysiska kropp att matcha min mentala självbild, som är just en kick-ass stark och atletisk tjej! Är det något fel med det?
--------------------
Glada hälsningar från Fny! Liten trädgård i zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 12:14
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:10)  Självklart är det viktigaste att ha en frisk kropp! Men kom igen, det är väl inget fel med att vilja vara sexig? Sen vad man tycker är sexigt är ju olika från person till person, men det är ju tyvärr inte så att det går att helt plötsligt bestämma sig för vad man tycker är snyggt. Visst, det vore toppen om jag tyckte att det snyggaste var en lite småflabbig kropp. Men nu är det ju inte så, jag personligen tycker att det snyggaste är en atletisk men ändå kurvig kropp (relativt breda höfter men smal midja). Att säga att jag tycker något annat vore att ljuga... Det är ju inte som om man i andra frågor kan bestämma vad man tycker hur som helst (nej, jag MÅSTE tycka att orange är den snyggaste färgen fast jag egentligen tycker den är skitful. Och jag borde nog tycka att kort hår är snyggast på en tjej så då får jag väl försöka att glömma att jag egentligen tycker att långt hår är snyggast!  ) Sen handlar det absolut inte om hur ANDRA ska se ut! Det här handlar om mig och min självbild... att få min fysiska kropp att matcha min mentala självbild, som är just en kick-ass stark och atletisk tjej! Är det något fel med det? Absolut inte! Vill själv helst vara vältränad och har som skräck att bli tjock och otränad och det står jag för! Man måste ju får tycka som man vill, eller hur? Och JA, långt hår på kvinnor ÄR fint=)
--------------------

|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 12:18
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 24-11-2010, 12:16) 
Har en bit kvar till detta trots allt.  Nu kanske jag är jättetråkig och inte har någon humor men jag behöver verkligen motivation just nu. Frågan i början av tråden var allvarligt menad. Så jag föredrar seriösa svar!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 12:36
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:18)  Nu kanske jag är jättetråkig och inte har någon humor men jag behöver verkligen motivation just nu. Frågan i början av tråden var allvarligt menad. Så jag föredrar seriösa svar! Var inte min mening att göra dig stött, jag skulle också behöva komma i bättre form och har börjat i något som kallas för hälsoskolan i Af:s regi, skall dit idag för att diskutera kost och motion mm.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 12:37
|

Medlem

|
Sök på nätet? finns väl många som har träningsdagböcker eller sånt du kan söka i? Där hittar du väl kanske enklast vanliga tjejer och inte såna broilers =)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 12:56
|

Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814

|
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:18)  Nu kanske jag är jättetråkig och inte har någon humor men jag behöver verkligen motivation just nu. Frågan i början av tråden var allvarligt menad. Så jag föredrar seriösa svar! Mitt ideal på 80-talet var Lena Trulsson! Vilken vacker kropp hon hade! När jag fyllde 30, 1992, så fick jag ett montage i A4 format med hennes kropp och mitt ansikte... Den är jag stolt över än idag. Kolla om du får tag i den här boken på Tradera eller nån liknande site. Verkligen en SUND förebild, tror jag i alla fall...
Bifogade miniatyrbild(er)
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 12:58
|

Medlem

|
CITAT (Sussie F-Flower @ 24-11-2010, 12:56)  Mitt ideal på 80-talet var Lena Trulsson! Vilken vacker kropp hon hade! När jag fyllde 30, 1992, så fick jag ett montage i A4 format med hennes kropp och mitt ansikte... Den är jag stolt över än idag. Kolla om du får tag i den här boken på Tradera eller nån liknande site. Verkligen en SUND förebild, tror jag i alla fall... Snyggt!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 13:40
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:10)  Självklart är det viktigaste att ha en frisk kropp! Men kom igen, det är väl inget fel med att vilja vara sexig? Sen vad man tycker är sexigt är ju olika från person till person, men det är ju tyvärr inte så att det går att helt plötsligt bestämma sig för vad man tycker är snyggt. Visst, det vore toppen om jag tyckte att det snyggaste var en lite småflabbig kropp. Men nu är det ju inte så, jag personligen tycker att det snyggaste är en atletisk men ändå kurvig kropp (relativt breda höfter men smal midja). Att säga att jag tycker något annat vore att ljuga... Det är ju inte som om man i andra frågor kan bestämma vad man tycker hur som helst (nej, jag MÅSTE tycka att orange är den snyggaste färgen fast jag egentligen tycker den är skitful. Och jag borde nog tycka att kort hår är snyggast på en tjej så då får jag väl försöka att glömma att jag egentligen tycker att långt hår är snyggast!  ) Sen handlar det absolut inte om hur ANDRA ska se ut! Det här handlar om mig och min självbild... att få min fysiska kropp att matcha min mentala självbild, som är just en kick-ass stark och atletisk tjej! Är det något fel med det? Felet skulle ju kunna vara att du behöver en förebild som du vill likna istället för att bara träna för att må bra/bättre och vara nöjd med din egen kropp. Jag minns med fasa den tiden då alla unga tjejer skulle se ut som Twiggy och blev anorektiker på köpet. Det vackra tycker jag kommer inifrån och visar sig i utstrålningen. Måste man se ut på ett visst sätt för att vara sexig? Precis som du säger är ju vad som är sexigt olika från person till person, så bara för att man själv tycker att man är sexig kanske ingen annan gör det.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 13:43
|

Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274

|
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:10)  Självklart är det viktigaste att ha en frisk kropp! Men kom igen, det är väl inget fel med att vilja vara sexig? Sen vad man tycker är sexigt är ju olika från person till person, men det är ju tyvärr inte så att det går att helt plötsligt bestämma sig för vad man tycker är snyggt. Visst, det vore toppen om jag tyckte att det snyggaste var en lite småflabbig kropp. Men nu är det ju inte så, jag personligen tycker att det snyggaste är en atletisk men ändå kurvig kropp (relativt breda höfter men smal midja). *klipp* Sen handlar det absolut inte om hur ANDRA ska se ut! Det här handlar om mig och min självbild... att få min fysiska kropp att matcha min mentala självbild, som är just en kick-ass stark och atletisk tjej! Är det något fel med det? Absolut inte, go for it! Jag strävar mot samma mål som du, även om jag aldrig lär se ut som Jillian
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 13:45
|

Medlem

|
Jo Stintan nog kan du ha rätt till en del, men jag tror Fny letar efter någon förebild som passar hennes kroppstyp redan om jag inte har fel. Nån som ligger inom spektrat vad hon klarar av att uppnå.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 13:51
|

Medlem

|
CITAT (Farbror Blå @ 24-11-2010, 13:45)  Jo Stintan nog kan du ha rätt till en del, men jag tror Fny letar efter någon förebild som passar hennes kroppstyp redan om jag inte har fel. Nån som ligger inom spektrat vad hon klarar av att uppnå. Ja så är det väl antagligen
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 14:20
|

Medlem

|
Som jag skrev så vill jag inte vara mager. Jag går inte heller och önskar att jag hade stora bröst. Jag tycker det är vackert med smal midja men breda höfter. Jag vill vara stark och atletisk. Stintan, jag förstår vad du säger men låter det som ett dåligt mål? Sen att ha förebilder som inspiration när orken är låg och allt man vill är att gå och köpa en chokladbit... Du frågar om jag tycker man måste se ut på ett visst sätt för att vara sexig? Nej, precis som jag sa så är det ju jätteolika från person till person, alla tycker vi ju olika men jag kan ju inte heller förtränga vad JAG tycker? Sen när det gäller det motsatta könet så kommer ju andra faktorer in. Kärleken ställer ju alla förutfattade meningar upp och ner och man faller ju inte för någon annans yttre, utan för personligheten! Själv letade jag t.ex efter en långhårig, mörkhyad kille (vilket jag tyckte var det snyggaste) men föll för en blekfis utan hår på knoppen  , och nu helt plötsligt tycker jag att det är det snyggaste! (Det var därför jag valde Vin Diesel som exampelbild högst upp, för min man är rätt lik honom, men inte riktigt så musklig) Den här tråden handlar inte om att tvinga andra att ändra sig, eller att själv försöka vara någon annan. Jag vill vara JAG, både mentalt och kroppsligt.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
24-11-2010, 14:42
|
Gäster

|
jag har på nått vis som jag inte riktigt förstår börjat gå ner i vikt, vilket har gjort att mina magmuskler framträder mer och börjar synas (vilket jag inte har sett sedan jag var 15-16år). så jag börjar faktiskt ha mig själv som förebild. kanske egenkär men det beror ju på hur kroppen ändrar sig. men jag tycker andra också skulle vara mer egenkära. jag hittar ingen bild som liknar mig, och mig själv vill jag inte ladda upp. sedan finns där väl alltid nått man vill ändra men det är ändå ganska bra nu. om jag ska klaga på nåt så skulle jag vilja ha näsan krokig, bula på mitten och nästippen lite nedåt, svart krulligt hår som är tunt och som inte växer, och kanske lite mindre fett på magen (vill ha mer fett på armarna dock, tycker ådror är fult). men skulle jag behöva motivation skulle det bli någon smal (normal byggd) person från Italien eller Grekland. vilket inte var lätt att hitta en bild, har safe search av och det blir inte så lyckat med sådana bilder. men hittade en (efter att klippte veck lite där nere så funkar det nog att ladda upp den)
men den känns naturlig och inte över muskulerad.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 14:49
|

Medlem

|
OK och antagligen tycker din man att du är jättesexig som du är Nej det kanske inte är ett dåligt mål om du ärligt har kroppsliga förutsättningar att kunna se ut som ditt ideal. Det viktigaste måste ju vara att du mår bra och inte hur du ser ut. Personligen tycker jag inte att det är varken snyggt eller kvinnligt att vara atletisk. Stark är något annat och det kan man vara ändå. Jag säger inte att det är fel att träna tvärtom så är det ju bara bra så länge det inte går till överdrift. Har du ingen kompis du kan träna tillsammans med, det kan underlätta när inspirationen tryter och orken är låg.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-11-2010, 20:16
|

Medlem
Antal inlägg: 23
Medlem nr: 25 607

|
Sätt upp små mål på vägen Fny så går det nog lättare tex. ändra lite på kostvanor, ta trappan i stället för hissen , träna lungt i början osv... Själv har jag tränat i 20år utan att vara "biffig" men inte klen heller . Det beror ju hur man tränar oxså... Lycka till.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-11-2010, 01:04
|

Medlem
Antal inlägg: 1 602
Medlem nr: 707

|
Jag minns min första krokilektion. Sedan passerade ett antal perfekta, lätt runda och väldigt runda kvinnor revy. Alla blev form och inget annat. Det som gav mest var kvinnor med lite volym. Linjeföringen blev plötsligt viktig. Det handlade om att avbilda en form. Jag skulle kunna räkna upp mängder av kända kvinnor som jag skulle vilja ha som modell. Men det har inget att göra med begreppet "kvinna/man". Givetvis är Nigella en av dem. Bästa modellen vi hade skulle ha gjort sig bra i "Big Loser".
|
|
|
|
|
|
|
|
27-11-2010, 00:07
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Överbölingen @ 25-11-2010, 01:04)  Jag minns min första krokilektion. Sedan passerade ett antal perfekta, lätt runda och väldigt runda kvinnor revy. Alla blev form och inget annat. Det som gav mest var kvinnor med lite volym. Linjeföringen blev plötsligt viktig. Det handlade om att avbilda en form. Jag skulle kunna räkna upp mängder av kända kvinnor som jag skulle vilja ha som modell. Men det har inget att göra med begreppet "kvinna/man". Givetvis är Nigella en av dem. Bästa modellen vi hade skulle ha gjort sig bra i "Big Loser". Där finns en könskillnad och inkonsekvens. När det gäller manliga krookimodeller så är runda "fylliga" former lika uppskattat. Själv tycker jag att proportionalitet är snyggare än x-tra kilon här och där. 
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|