| |
|
  |
Slottsliv, Har hittat en programserie på TV(/play |
|
|
|
|
26-11-2010, 15:27
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Som man sår får man skörda. "gammalt odlaordspråk"
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 15:35
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
CITAT (malcolm @ 26-11-2010, 15:27)  Som man sår får man skörda. "gammalt odlaordspråk"
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 15:50
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
I viss mån ville jag bilda min egen uppfattning om det hela. Jag har ju många kontakter med olika klienter som söker mig, så jag ville veta mer om vad det är som händer i forumliv när så många blir illa berörda av det. Man kan väl kalla det som en studie i dagens människor, dom som jag inte träffar i mitt privata liv. Från början var detta ett ställe att få hjälp med växter och är fortfarande, men jag vet nu tillräckligt mycket om spelet mellan människor bakom skärmen att jag kan förstå bättre mina klienter. Hur de kan hänga hela sitt välmående i ett forum till något negativt till sig själva ..... i en konstlad värld, det får mig att häpna. Många svaga råkar rätt illa ut och livet blir jobbigt, det har jag nu sett själv och kan bättre ta itu med när det behövs. Det är verkligen en salig blandning av människor, har jag kunnat konstatera. .......Fuchsian .... CITAT (malcolm @ 26-11-2010, 15:27)  Som man sår får man skörda. "gammalt odlaordspråk" Det borde väl du om någon veta i det här laget bättre än du gör. Det du har berättat till mig och det du skriver sedan ..... urk! Du lär väl inte av dina egna???? ..... Fuchsian ....
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 15:51
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Ytterligare ett ämne att ta upp i din egen tråd. Där passar det bättre att skriva om hur dina klienter mår än i denna tråden. CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 15:50)  Det borde väl du om någon veta i det här laget bättre än du gör. Det du har berättat till mig och det du skriver sedan ..... urk! Du lär väl inte av dina egna???? ..... Fuchsian .... Vad menar du? Inte har Malcolm valt att bli sjuk.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 15:52
|

Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 26-11-2010, 15:50)  Ytterligare ett ämne att ta upp i din egen tråd. Där passar det bättre att skriva om hur dina klienter mår än i denna tråden. Mina klienter kommer inte att hängas i ett forum! Det är intern info endast för mig. ...Fuchsian....
Redigerat av fuchsian: 26-11-2010, 15:53
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 15:55
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Nej Fucksian. Du kommer aldrig att förstå det sociala samspelet mellan människor. Det är du alldeles för opolerad för. En kurs i vett o etikett kanske skulle sitta bra.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 16:01
|

Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 26-11-2010, 15:51)  Ytterligare ett ämne att ta upp i din egen tråd. Där passar det bättre att skriva om hur dina klienter mår än i denna tråden. Vad menar du? Inte har Malcolm valt att bli sjuk. Det får stanna mellan honom och mig. Det är privat och jag tänker inte hänga ut honom på något vis, men det han skrev --- så då får han nog tänka lite till, inget annat. .... Fuchsian....
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
26-11-2010, 16:10
|
Gäster

|
CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 13:41)  Sover på saken, ok? ..  ... Fuchsian ..... men du har ju så mycket intressant att skriva så det vore ju synd att du inte gjorde en sådan tråd, sov inte på saken skapa en istället nu och se hur du trivs med det.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 16:16
|

Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 26-11-2010, 15:55)  Nej Fucksian. Du kommer aldrig att förstå det sociala samspelet mellan människor. Det är du alldeles för opolerad för. En kurs i vett o etikett kanske skulle sitta bra. Jag förstår det mer än du anar, men har inte gett sken av det. Jag lever i rätt skyddad värld. I mitt privata liv med släkt och vänner förekommer det inte alls sådan onska och illvilja som jag har läst här. Verkligen upplysande, för man vet inte allt innan man kollar det själv. Ingen har klagat om vett och etikett i mitt privata liv. ...Fuchsian.....
Redigerat av fuchsian: 01-12-2010, 16:28
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 16:31
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 2 991

|
Inte ofta jag blir arg och elak men så här tycker jag!!!!!! De allra flesta har någon gång i livet mött en mytoman. Säkert har det första intrycket varit positivt. Kanske har man till och med blivit imponerad av denna människas alla fantastiska historier. Vare sig de har handlat om utmaningar inom yrkeslivet, genomlevda svårigheter eller märkliga familjehistorier, har man fascinerat suttit med öppna sinnen och lyssnat. Och lyssnat. Allt för att sedan själv kanske dela med sig av någon självupplevd upplevelse, anekdot eller historia. Men vad vi än har att komma med så har mytomanen alltid varit med om något farligare, något roligare eller något häftigare. Till en början reagerar vi inte. Vår medfödda tillit till att ingen sitter och ljuger oss rakt upp i ansiktet gör att vi i det längsta försöker släta över. Men så börjar historierna falla isär och hur gärna vi än vill så går det inte längre att hålla ihop väven av lögner.
--------------------
Mvh Evelina Odlar numera i zon 4 Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 16:56
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 17:12
|

Medlem

|
Det är ju precis sånt jag får höra från klienterna, det du skriver om. De stackare har åkt på en blåsning eller har fastnad i det. Detta trodde jag inte existerade i så stor omfattning. Du har all din rätt bli arg, det har även jag blivit många gånger, men svalt förolämpningarna och tänkt hur ska jag nu göra? det jag har skrivit har inte varit uppdiktad historia, utan jag har skrivit precis som jag upplevt saker jag berättat, detta med den tanken att jag kan bli sårad --- vilket jag blivit, många gånger. Genom att känna den känslan själv, kan jag bättre förstå vad andra kommer med till mig.
Så har mina klienter också gjort, som jag, skrivit mer saker som inte skulle skrivas och fått skit för det, jag känner igen den känslan och det får en att gråta. Det hjälper ju ingen att jag lipar här, men jag har blivit fäst vid flera av er i forumet än jag kunde tro i början, även det lär en hel del om andra. På grund av mina nyligen avslutade studier har jag kunnat handskas bättre med mina egna känslor och låta dom bara skölja över och lära av dem. Jag vet med mig att jag är inte den "vanliga svenssons-typen", men trots det finns det en värld även för mig att leva i och göra mitt bästa.
Enkelt sagt, jag är tacksam för dessa "läxor" i forumet och har inget negativt att säga av någon av er. Min lärotid är inte över, men nu vet jag vart jag är på väg med ett område som inte har existerat innan i min värld ---- Forumsområdet. Det har jag inte hunnit med mer än svara på mail och skriva ut mina uppgifter, men hoppas få mer tid att lära mig också denna bit. Just nu har jag rätt fullt här hemma med sjuk make och om inte det räckte, så fick lill-syrran en propp till i hjärnan, men kanske går det, Beskedet fick jag igår om henne så nu räcker det. Som tur var av stormens skull har en del klienter inte kunnat komma hit och jag har behövt och behöver ha det lugnt. Så blinda ni är --- mytomanen är inte jag utan en annan där......... .....Fuchsian ......
Redigerat av fuchsian: 26-11-2010, 17:14
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 17:13
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 16:16)  Jag förstår det mer än du anar, men har inte gett sken av det. Jag lever i rätt skyddad värld visserligen, men har fått gå igenom mer än nån anar och att jag deltagit i forumet, var i början enbart för växter, men sen började mitt intresse att växa för jag är forumsovan, men klienterna kunde berätta saker som jag inte kunde tro på riktigt utan av att göra mina egna erfarenheter av det har jag fått fram det jag behöver. Visst har jag varit provocerande, men med ett baktanke. I mitt privata liv med släkt och vänner förekommer det inte alls sådan onska och illvilja som jag har läst här. Verkligen upplysande, för man vet inte allt innan man kollar det själv. Ingen har klagat om vett och etikett i mitt privata liv, men om vett och etikett är detta som ni visar i forum, då vill jag inte veta av det. Jag har valmöjligheter hur jag vill ha det och den råa mentaliteten passar inte mig, kalla det då vad du vill, men för mig är det bara en ytterligare bekräftelse av det jag får ta hand om sen när någon stackare har kört huvudet i väggen. Alla passar inte in i dagens råa och agressiva levnadssätt, så enkelt kan det vara. Ingen ska tvingas heller någon till det....... Det har varit rätt intressant och jag har känsla för fler av er, men jag låter det vara och mogna fram...Fuchsian..... Om du har en önskan att förstå forumets värld och få vänner så ska du nog inte vara provocerande med baktankar. Du erkänner ju nu helt att du inte är ärlig.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 17:21
|

Medlem

|
CITAT (Alba @ 26-11-2010, 17:13)  Om du har en önskan att förstå forumets värld och få vänner så ska du nog inte vara provocerande med baktankar.
Du erkänner ju nu helt att du inte är ärlig. Just det, i vissa fall, när jag har blivit provocerad har jag ändrat taktik och det har inte uppfattats direkt, men oärlig har jag inte varit trots detta. Har inte heller medvetet börjat själv att provocera, men iaktagit situtationen hur den utvecklas, men inte velat nån illa. Det ligger djupt i mig att inte göra nån medvetet illa, och när/om det har hänt, har jag bett om ursäkt, vilket inte har noterats som vett och etikett fodrar. Fuchsian ......
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 17:38
|

Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497

|
Mycket slottsliv va det här
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 17:43
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Ja slottsfrun har tagit över som vanligt
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 17:55
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (evelina @ 26-11-2010, 16:31)  Inte ofta jag blir arg och elak men så här tycker jag!!!!!! De allra flesta har någon gång i livet mött en mytoman. Säkert har det första intrycket varit positivt. Kanske har man till och med blivit imponerad av denna människas alla fantastiska historier. Vare sig de har handlat om utmaningar inom yrkeslivet, genomlevda svårigheter eller märkliga familjehistorier, har man fascinerat suttit med öppna sinnen och lyssnat. Och lyssnat. Allt för att sedan själv kanske dela med sig av någon självupplevd upplevelse, anekdot eller historia. Men vad vi än har att komma med så har mytomanen alltid varit med om något farligare, något roligare eller något häftigare. Till en början reagerar vi inte. Vår medfödda tillit till att ingen sitter och ljuger oss rakt upp i ansiktet gör att vi i det längsta försöker släta över. Men så börjar historierna falla isär och hur gärna vi än vill så går det inte längre att hålla ihop väven av lögner.  Precis!! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 18:38
|

Medlem

|
Gå ni tillbaks i slottsvärlden, jag fortsätter med mitt här hemma. .......  . Jag har sagt som det är och nu lämnar jag detta med att inte orda om det mera. ....Fuchsian....
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 18:44
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 18:38)  Gå ni tillbaks i slottsvärlden, jag fortsätter med mitt här hemma. .......  . Jag har sagt som det är och nu lämnar jag detta med att inte orda om det mera. ....Fuchsian....  Har precis för mig att du skulle sluta vara här på Odla? Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
26-11-2010, 19:59
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (evelina @ 26-11-2010, 16:31)  Inte ofta jag blir arg och elak men så här tycker jag!!!!!! De allra flesta har någon gång i livet mött en mytoman. Säkert har det första intrycket varit positivt. Kanske har man till och med blivit imponerad av denna människas alla fantastiska historier. Vare sig de har handlat om utmaningar inom yrkeslivet, genomlevda svårigheter eller märkliga familjehistorier, har man fascinerat suttit med öppna sinnen och lyssnat. Och lyssnat. Allt för att sedan själv kanske dela med sig av någon självupplevd upplevelse, anekdot eller historia. Men vad vi än har att komma med så har mytomanen alltid varit med om något farligare, något roligare eller något häftigare. Till en början reagerar vi inte. Vår medfödda tillit till att ingen sitter och ljuger oss rakt upp i ansiktet gör att vi i det längsta försöker släta över. Men så börjar historierna falla isär och hur gärna vi än vill så går det inte längre att hålla ihop väven av lögner.  Min gissning är också att F är mytoman, men det som får mig mest förundrad är att alla ni präktiga, rättrådiga vänner av ordning så helt gå i taket. Vad är det som är så vansinnigt provocerande så att många tappar all sans och balans, hon beskriver ju bara ett liv hon drömmer om, en fantasivärld, och dessutom är faktiskt mytomani en sjukdom och bör som sådan bemötas med viss förståelse och medkänsla. Gita
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|