Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Slottsliv, Har hittat en programserie på TV(/play
          netha
          Inlägg 26-11-2010, 21:04
          Länk hit: #81

Gäster

CITAT (netha @ 10-08-2010, 14:53) *
          Jag pratade en gång med en kille som jobbade som kock på lyxkryssare ... en massa stordirektörer och stjärnor träffade han dagligen ... de kom och tackade för otroligt god mat och läckra desserter.

I själva verket gick han på Komvux i Kalix. ... tänkte sätta skrattsmiley ... fast eg borde man gråta. sad.gif

Som sagt.

Citera
          Meriona
          Inlägg 26-11-2010, 21:08
          Länk hit: #82

Gäster

Jag kan helt otrevligt säga att jag inte läst ett enda inlägg i tråden utan enbart svarar på huvudfrågan. JA! Jag älskar programmet och jag vill GÄRNA bo i slott! OM jag hade ekonomin. SÅ hade stallar och hagar fyllts av allehanda kreatur som behandlats illa i sitt tidigare liv. Jag och son hade bott i nån del av slottet som var lagom, resten hade bebotts av personal. Tänk att kunna göra nåt för alla misshandade djur, det är min dröm.

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-11-2010, 22:14
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag har nu sett alla avsnitt av slottsliv och älskar alla avsnitt trots att jag inte passar in i miljöerna men det är hedervärt av de människor som bor på dessa slott och herresäten att de förvaltar ett kulturarv.

Citera
          herkules
          Inlägg 27-11-2010, 09:18
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (netha @ 26-11-2010, 21:04) *
          Som sagt.

vad spelar det för roll?

ett slott i skottland, längst ut på en kal klippa - där vill jag bo!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-11-2010, 09:57
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (herkules @ 27-11-2010, 09:18) *
          vad spelar det för roll?

Så du tycker inte att det spelar någon roll om folk talar sanning eller ljuger?
          Märkligt då att det är så viktigt för dig att framhäva din egen ärlighet flirting.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          fuchsian
          Inlägg 27-11-2010, 10:49
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (herkules @ 27-11-2010, 09:18) *
          vad spelar det för roll?

Det verkar vara som en bra ide. Vad sen spelar det för roll att berätta om sin vardag när det finns dom som "vet bättre än jag" hur jag lever??? confused.gif
          Dessa som säger sig veta vem och hur mitt liv är ---har inte kunnat svara på en enkel fråga ens, så det gör dom inte trovärdiga ---- alltså bevisa det ni säger! --- --- ska det vara så svårt att ni inte kan bevisa det? För mig vore det en enkel sak att ge bevis på vad jag skriver, men det är inte för alla förunnad gåva. Av nån anledning har några fastnat i sin egen lögn, för nåt annat kan jag inte se i det hela. Det finns ju dom som tror sig veta ----- och de har nog fastnat i ett tillstånd som liknar en staty --- ingen utvecklig pågår längre hos dom.

Skit samma, Herkules, jag uppskattar ditt sätt att säga din mening!.... tummenupp.gif --- Fuchsian......

Citera
          herkules
          Inlägg 27-11-2010, 11:19
          Länk hit: #87

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 09:57) *
          Så du tycker inte att det spelar någon roll om folk talar sanning eller ljuger?
          Märkligt då att det är så viktigt för dig att framhäva din egen ärlighet flirting.gif

om folk jag inte känner broderar ut sina göranden och låtanden rör mig inte i ryggen och har ingenting med mig som person att göra, försök inte hugga stintan, du har inget för det smile.gif

--------------------

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 27-11-2010, 11:29
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 10:49) *
          Det verkar vara som en bra ide. Vad sen spelar det för roll att berätta om sin vardag när det finns dom som "vet bättre än jag" hur jag lever??? confused.gif
          Dessa som säger sig veta vem och hur mitt liv är ---har inte kunnat svara på en enkel fråga ens, så det gör dom inte trovärdiga ---- alltså bevisa det ni säger! --- --- ska det vara så svårt att ni inte kan bevisa det? För mig vore det en enkel sak att ge bevis på vad jag skriver, men det är inte för alla förunnad gåva. Av nån anledning har några fastnat i sin egen lögn, för nåt annat kan jag inte se i det hela. Det finns ju dom som tror sig veta ----- och de har nog fastnat i ett tillstånd som liknar en staty --- ingen utvecklig pågår längre hos dom.

Skit samma, Herkules, jag uppskattar ditt sätt att säga din mening!.... tummenupp.gif --- Fuchsian......

för mig spelar det roll

1 - jag tycker det är dålig still att fläka ut sitt fina liv i varje tråd
          2 - som inte ens handlar om det du fläkar ut om - handlar en tråd om böcker ska du fläka ut om målning, handlar tråden om mat ska du fläka ut om städning.
          3 - du byter ämne snabbare än vinden hinner ändra riktning
          4 - du svarar folk konstigt och förvirrande (ena sekunden trevligt och i ena argsint)
          5 - jag har bevis för allt detta! mer än du anar! jag kan skriva en hel tråd om bevis!!

enkelt att du ger oss bevis ja det beror ju på hur det ligger till med ditt fina liv, än har du ju inte gett bevis på allt. och du kommer säkert heller ej att göra det. och jag bryr mig inte, och faktiskt undrar jag varföre jag bryr mig att svara ens. men det kan ju kanske göra med att jag är irriterad.

Redigerat av flaxss: 27-11-2010, 11:33

Citera
          fuchsian
          Inlägg 27-11-2010, 11:56
          Länk hit: #89

Medlem

Är du på dåligt humör, eller???? confused.gif Gillar att se allt i mångfaciterad, inte enkelriktad. rotfl.gif .....Fuchian....

Redigerat av fuchsian: 01-12-2010, 16:31

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-11-2010, 12:08
          Länk hit: #90

Medlem

CITAT (herkules @ 27-11-2010, 11:19) *
          om folk jag inte känner broderar ut sina göranden och låtanden rör mig inte i ryggen och har ingenting med mig som person att göra, försök inte hugga stintan, du har inget för det smile.gif

Jag har inga intentioner att hugga, synd att du tolkar det så. Bevisligen så störs andra av "broderandet" iallafall även om inte du gör det.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-11-2010, 12:17
          Länk hit: #91

Medlem

CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 11:56) *
          Är du på dåligt humör, eller???? confused.gif dom punkterna du radar upp visar inte hur jag är i det verkliga livet, så du är lika blind som vissa andra, eller fått nått i dig, kanske????
          Det är rätt träffande att vrida till era åsikter och ingen fattar noll...för saken kan ha många sidor, men det kanske är så att nån inte hänger med?! Gillar att se allt i mångfaciterad, inte enkelriktad. rotfl.gif .....Fuchian....

Mångfasetterad jo jag tackar jag, det enda du ser är ju dig själv. Hur sjutton ska någon kunna veta hur du är Irl. Det har väl inte med blindhet att göra eftersom ingen träffat dig. Om du nu är annorlunda i verkliga livet varför kan du inte vara likadan på forumet?

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 27-11-2010, 12:53
          Länk hit: #92

Medlem

Ja, det var ju en bra fråga, Stintan, och inget är omöjligt, ser mer möjligheter för det mesta om olika saker.
          Jag hoppas att du kan tänka dig den tanken att jag öppnar en tråd där man kan ta upp allt möjligt eller ta upp ett speciellt ämne. Har sovit på saken, nämligen. .... tummenupp.gif men är inte klar än vad jag i så fall skulle ta upp som skulle intressera andra? det får jag nog pröva mig fram, i så fall.

Jag har en hel del erfarenhet i bagaget som kanske skulle kunna snackas om och det är inte direkt mig personligen, utan saker som jag undrar över ..... och kanske någon kan vinkla det sedan..... man lär sig av det, precis som man lär sig hela tiden i sitt vardagsliv med umgänge med vänner och andra.

Kanske något att tänka på? tros??? ------ tummenupp.gif jag gillar ju er alla trots allt! ...Fuchsian .....

Citera
          Monaxe
          Inlägg 27-11-2010, 13:04
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Trodde att tråden skulle handla om slott, inte om slottsspöken?

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-11-2010, 13:05
          Länk hit: #94

Medlem

Jag har ju efterlyst att du startar egen tråd många gånger. Det är fritt fram för alla att göra och varför skulle jag ha synpunkter på det. Det är ju så det ska vara. Hellre att man skapar egna trådar än tar över andras som du så ofta gör.

Man tar väl upp sånt som intresserar en själv så får man se sen vilken respons det får. Man kan aldrig veta i förväg vad som intresserar andra och det tycker jag inte heller att man ska ha som utgångspunkt.

Undrar fortfarande varför du inte kan vara likadan här som IRL?

Redigerat av *Stintan*: 27-11-2010, 13:06

--------------------

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 27-11-2010, 13:15
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 11:56) *
          Är du på dåligt humör, eller???? confused.gif dom punkterna du radar upp visar inte hur jag är i det verkliga livet, så du är lika blind som vissa andra, eller fått nått i dig, kanske????
          Det är rätt träffande att vrida till era åsikter och ingen fattar noll...för saken kan ha många sidor, men det kanske är så att nån inte hänger med?! Gillar att se allt i mångfaciterad, inte enkelriktad. rotfl.gif .....Fuchian....

jag är på jätte bra humör, jag har ätit frukost tack för omtanken.

nu skriver jag om hur du är på forumet, och det jag skrev tycker jag sammanfattar det bra vad jag tycker.

blind nej jag är inte blind, har läst det mesta du skrivit. och ja det är svårt att hänga med när du skriver.

som sagt vill du ha bevis, så har jag bevis.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 27-11-2010, 14:31
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (flaxss @ 27-11-2010, 13:15) *
          jag är på jätte bra humör, jag har ätit frukost tack för omtanken.

nu skriver jag om hur du är på forumet, och det jag skrev tycker jag sammanfattar det bra vad jag tycker.

blind nej jag är inte blind, har läst det mesta du skrivit. och ja det är svårt att hänga med när du skriver.

som sagt vill du ha bevis, så har jag bevis.

Det är ju den bedömningen som du kan göra av vad jag har skrivit i forumet och sammanfatta det som du vill, men då berör det inte mig för det är ju inte det som jag är IRL.

Ja, bevisa vem jag är om du nu är så säker på din sak. Mig kvittar det för du hittar inte rätt för det, det vet jag. Inget illa ment mot dig, men du tog upp dina bevis och jag håller inte med dig.
          Enkelt att fatta, eller? angel_not.gif ... Fuchsian ....

Citera
          fuchsian
          Inlägg 27-11-2010, 14:39
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 13:05) *
          Jag har ju efterlyst att du startar egen tråd många gånger. Det är fritt fram för alla att göra och varför skulle jag ha synpunkter på det. Det är ju så det ska vara. Hellre att man skapar egna trådar än tar över andras som du så ofta gör.

Man tar väl upp sånt som intresserar en själv så får man se sen vilken respons det får. Man kan aldrig veta i förväg vad som intresserar andra och det tycker jag inte heller att man ska ha som utgångspunkt.

Undrar fortfarande varför du inte kan vara likadan här som IRL?

Ja, det är en fråga och visst kan jag visa en annan sida av mig, men till vilken nytta? ..... confused.gif det har jag faktiskt tänkt på själv också och till en viss del kan jag förstå det hela. Sedan undrar jag att i vilket syfte skulle det gynna oss?
          Avbryta trådar --- försöker hålla mig undan om jag inte faller i naturligt i ämnen. Vissa ämnen har jag inte de kunskap som skulle till att förstå tråden, så jag håller mig undan. ... Fuchsian .....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-11-2010, 14:52
          Länk hit: #98

Medlem

Hur kan du ens fråga "till vilken nytta". Förstår du inte det själv? Vi kanske skulle kunna få färre förstörda trådar bl.a.(som den här t.ex.)

Jag tror ingen annan här är på ett annorlunda sätt Irl än på forumet. Vad skulle vara vitsen med att visa en annan sida som inte stämmer med verkligheten?

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 27-11-2010, 15:06
          Länk hit: #99

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 14:52) *
          Hur kan du ens fråga "till vilken nytta". Förstår du inte det själv? Vi kanske skulle kunna få färre förstörda trådar bl.a.(som den här t.ex.)

Jag tror ingen annan här är på ett annorlunda sätt Irl än på forumet. Vad skulle vara vitsen med att visa en annan sida som inte stämmer med verkligheten?

Jag har många sidor som stämmer med min verklighet i livet, det var detta som jag frågade efter, inte börja fabulera något som jag själv inte kan stå för. Det har jag inte menat heller att börja med.
          Alla är inte lika, en del är si och andra så i sitt privata liv. En del har fått med sig ytterligare ett annat sätt att se på saker och ting och det kan göra dom udda om man inte känner dom privat. Vi får återkomma senare, har lite till att fixa här hemma. ... tummenupp.gif .....Fuchsian....

Redigerat av fuchsian: 01-12-2010, 16:33

Citera
          herkules
          Inlägg 27-11-2010, 15:06
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 12:08) *
          Jag har inga intentioner att hugga, synd att du tolkar det så. Bevisligen så störs andra av "broderandet" iallafall även om inte du gör det.

varför dra in mig som person i ditt resonemang?
          du och kanske en handfull människor till störs, det är löjligt, läs inte om det inte passar.

--------------------

Citera

9 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 06:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon