| |
|
  |
Jesus in...satan ut=KRIG! |
|
|
|
|
30-11-2010, 10:32
|
Medlem
Antal inlägg: 1 427
Medlem nr: 33 889

|
CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 00:11)  Lägg ner nu Silos, folk får väl tro vad dom vill eller inte tro alls. Det här är ett odlaforum och inte ett missionsforum! Respektlöst!  Ja det här är ett odlaforum men silos har postat detta under "Småprat" som finns just för att man ska kunna prata "i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat!" På vilket sätt är det respektlöst av silos att prata om sånt som är av betydelse för henne? Gör inte alla andra här det? Själv är jag djur- och människorättsförespråkare och intresserad av miljö- och sociala frågor och har ibland postat inlägg relaterade till dessa ämnen. Tycker du att det har varit respektlöst av mig då?
Redigerat av batski: 30-11-2010, 10:41
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 11:20
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Tyck vad du vill så tycker jag vad jag vill! Jag tycker väldigt illa om sektlika fanatiska hotfulla domedagspredikningar. Jag tycker att Silos svar till Överbölingen var respektlöst, får jag tycka det? För mig får man tro vad man vill och berätta om det men man ska inte pådyvla andra sin tro som om den vore det enda riktiga. Tro är något personligt och min åsikt är att helvetet finns på jorden och är inget man kommer till när man dör om man inte tror på Gud.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 11:20
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Vilken kyrka eller vilket samfund är det du har träffat Silos? Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 12:09
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Fenja @ 30-11-2010, 11:20)  Vilken kyrka eller vilket samfund är det du har träffat Silos? Mvh Fenja Precis vad jag tänkte också.... vilket är det den här gången?
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 14:12
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Jag har då aldrig hört talas om någon som blivit av med sin sjukersättning pga. sin tro. Fö. är det inte Stintan som är Gud utan det är jag, Herre Gud! hur du kör säger folk som åker med mig i bilen.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 14:56
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (kluringen @ 30-11-2010, 02:12)  Känn ingen smärta för min skull!!! Jag hade Gud och Jesus i mitt hjärta när jag var barn men lyckades släppa ut honom när jag kom upp i övre tonnåren och har varit fri och lycklig sen dess, fri från från tvivlets plågor och all trams som min uppfostran har prackat på mig. När jag dör blir jag kompost till glädje för kamraterna på det här forumet. En mycket trevligare tanke än att mitt liv ska ifrågasättas av en 2000-årig gubbe. Grattis till att ha uppfunnit din egen religion! Jag fick lära mig att Gud var den ende guden och att Jesus var hans son. Det var ju i alla fall vad Sonen predikade som älskade sin Fader. Jag skulle nog be för dig och försöka bota din smärta om jag hade någon att be till. Tipps: Vad sägs om ett besök på apoteket? Där brukar jag hitta medel som botar.  Jag kan inte hjälpa att jag känner smärta för mina medmänniskors skull. Det är nog så att jag på något vis är skadad vad det gäller tro,men idag upplever jag djupare frid inom mig än någonsin och djupare kärllek till mina medmänniskor än någonsin tidigare. Jag blev skrämd av både troende och ateister när jag var barn,idag är jag dock inte längre rädd! Ja,din kropp blir till kompost,men din själ-ande kommer att leva i evigheter,frågan är bara i vilken evighet!?! Jesus Kristus har ingen ålder så som jag förstår det..... Jag har absolut INTE någon religion,utan jag har Jesus i mitt hjärta,själ och ande.......hoppas jag och jag ha en låååång väg att vandra om Gud tillåter det....... Gud är den ende Guden och Hans son är Jesus Kristus och vi har fått den helige Anden till vår hjälpare....så mycket vet jag idag! Idag var jag till Apoteket och fick medicin mot värken i min kropp.....men den själsliga smärtan kan ENDAST Jesus bota! Tac snälla du som tog tid att svara mig!  CITAT (Carl @ 30-11-2010, 05:57)  krya på dig Tack,jag mår något bättre i kroppen efter att jag fått de rätta värktabletterna,men jag anar att du menar någonting annat.Men jag är hellre galen i den här världens ögon och håller mig till Jesus Kristus!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 15:03
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 30-11-2010, 06:47)  Men snälla du, tyck inte synd om mig. För mig är livet och världen tillräckligt fantastisk som den är. Meningen för mig är just att leva den korta tid som livet varar för att sedan försvinna för alltid precis som allt annat i naturen. Visst, alla har rätt till sin syn på livet och dess mening och visst respekterar jag de som tror på en gud, men i den här tråden tycker jag det blir obehagligt lite grann på samma sätt som i grönsaks/kost och motionstrådarna, dvs för mycket/ fanatiskt på ett sätt som i min värld inte känns riktigt friskt.
Så sluta oroa dig för oss som inte delar in tro och börja glädja dig åt ditt eget liv i stället. Gita Inte tycker jag synd om dig!Du och alla andra har helt klart rätt att leva så som ni vill! Jag förstår att jag lutar åt det fanatiska hållet vad det gäller tron,precis som jag gör i allt jag gör här i livet.... Visst gläder jag mig åt mitt eget liv och det mer än någonsin,trots att jag har haft en vidrig smärta i min kropp under flera veckors tid....nu får jag snart en rullator,eftersom jag har svårt att gå..... Min glädje finns inom mig och jag är oerhört tacksam för precis ALLTING här i livet!!! Tack för att du svarade!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 15:11
|
Medlem

|
CITAT (Olle A @ 30-11-2010, 07:05)  Silos, jag tror också på Jesus men tycker att det du skriver i ditt första inlägg verkar ganska fanatiskt. Vilken kyrka är det du har hamnat i? Jag hoppas att det inte är någon skum sekt. Som kristen tror man på en god och kärleksfull gud, full av nåd och förlåtelse. Att känna hans frid i hjärtat är raka motsatsen till det "krig på alla plan" som du skriver om.
Olle Jag inser nu att jag har skrivit på ett mycket fanatiskt sätt  det var inte min mening att såra er andra här! Jag går inte till någon enda kyrka eller sekt,men jag har lyssnat en hel del på internett: http://www.youtube.com/user/finalcall07#p/a/u/1/hPHMpeJfPfwJag känner en djup frid inom mig MEN jag vet att jag är attackerad av satan på alla sätt och vis idag,eftersom satan vill inte att jag skall hålla mig vid Jesus! Tack snälla du att du svarade!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 15:16
|
Medlem

|
CITAT (titti49zon6 @ 30-11-2010, 08:11)  Kloka ord Olle, min farmor var en sådan troende som inte"prackade" på andra sin tro men levde efter den och hon var den finaste människa som jag någonsin känt. Det är precis det som är viktigt:at leva som Jesus ville att vi skulle leva och tyvärr har jag inte lyckats med det något vidare bra under mitt liv....kanske just därför skriver jag som jag gör...endast Gud vet hur sann jag är i mitt hjärta! Hur menar du när människorna prackar på dig sin tro,vill de tvinga dig att tro som de gör? menar du att jag prackar på dig min tro då jag skriver här som jag gör? Tack för att du svarade!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 15:33
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Silos jag fattar inte mycket av det du skriver. Jag är troende, jag är katolik sen barnsben. Kanske inte den bästa enligt påven ( även om han kommer från mina hemtrakter...) men jag tror.
Om man har en äkta tro inom sig, så pratar man inte så som du gör. Det luktar sekt långväga.
Ingen blir sjuk eller förlorar sjulpenning p.g.a. att dom inte tror. Det där med satan och hellvete går inte hem hos mig.
Bra att du får rullator om du har svårt att gå. Men hur kann man ha 4 eller 5 hundar om man har problem att gå?
Jag har alltid haft hundar så länge jag bodde i hus. Skulle gärna har nu en med men jag kann inte gå ut med den, altså får det vara. Alltid när det är Skitväder så säger gubben, det vore väl roligt nu Elisabet att gå ut med hund?????
Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 15:40
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (silos @ 30-11-2010, 15:16)  Hur menar du när människorna prackar på dig sin tro,vill de tvinga dig att tro som de gör? menar du att jag prackar på dig min tro då jag skriver här som jag gör? Tack för att du svarade!  Så här skrev du i ett inlägg: "Nej och åter nej!!! Bibeln är skriven av människor och Gud gav dessa människor inspiration till att skriva dessa biblens böcker,DET tror jag fullt och fast på! Jag blir nu uppriktig ledsen och mycket sorgsen för din skull! Var säker på att du kommer får en fruktansvärd chock när du lämnat ditt liv bakom dig och står och möter Jesus och Han säger till dig:jag känner dig inte och DÅ kommer du även komma ihåg mina ord här! Jag hoppas innerligt att du vill söka dig dig till Jesus och jag ber för dig!" Detta kallar jag för att pracka på så ja det gör du när du talar om för andra vad dom ska tro. Din tro kanske är rätt för dig men låt andra välja själva om dom vill tro något eller inte alls. CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-11-2010, 15:33)  Bra att du får rullator om du har svårt att gå. Men hur kann man ha 4 eller 5 hundar om man har problem att gå?
Jag har alltid haft hundar så länge jag bodde i hus. Skulle gärna har nu en med men jag kann inte gå ut med den, altså får det vara. Alltid när det är Skitväder så säger gubben, det vore väl roligt nu Elisabet att gå ut med hund?????
Elisabeth Det går jättebra att gå ut med hund/ar och rullator!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 15:52
|
Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 30-11-2010, 09:14)  För mig är Jesus en god symbol som står för godhet och kärlek. Jag anser att vi alla ska sträva efter att vara goda människor som inte gör andra illa eller utnyttjar någon för egen vinnings skull. Det är något som vi alla behöver jobba med. Att aldrig sluta sträva efter att vara goda och medkännande människor. Det ska vi utveckla så att godheten i oss blir ryggmärgskunskap och kommer automatiskt. Lättare sagt än gjort ibland. För mig smäller det högre att av sig själv välja den vägen. Om vi tror på Jesus eller inte spelar inte så stor roll. Att vara god bara för att man är rädd för straff, djävulen eller onda andar smäller inte lika högt som om man strävar efter att vara en god människa bara för att man själv vill vara det.
Nu är jag ingen expert på bibeln men för mig är det mera helvete, fan och djävulskap i gamla testamentet. Öga för öga, tand för tand, syndastraff osv. Med nya testamentet kom Jesus och pratade om kärlek och förlåtelse. Jesus fördömde ingen. Jesus ville heller inte bli upphöjd till någon gud, han spred sin visdom bara.
Nog känner jag människor som blivit pikade för sin tro men inte att någon blivit förföljd så som du skriver Däremot så känner jag människor som varit medlemmar i jehovas vittnen, hos pingstvännerna och andra sekter som har blivit illa behandlade när de har lämnat församlingarna. Släkt och familj som vägrar umgås med sin familjemedlem som har lämnat församlingen. Att inte kunna älska människor bara för att de inte tror på samma sätt är verkligen inte att följa Jesus. Det liknar mer gamla testamentet, det är där kriget finns och förföljelse av oliktänkande.
Jag har mycket svårt att föreställa mig att Jesus skulle ha sagt något i stil med "Fan ta dig om du inte tror på mig"
Att se tecken omkring sig på att gör si och så annars kommer något ont att drabba dig liknar tvångsbeteende och ät ett sjukdomstecken som inte är så ovanligt inom schizofreni bl a Bibeln för mig är fortfarande en mycket svår sak,eftersom jag tyvärr inte uppleve Guds närvaro då jag läser den. Jesus kom med kärlekens budskap till oss människorna och jag är inte säker på att Han hotade med helvete etc,men nog sa Jesus att utan tro på Gud hamnar vi människor i en tillvaro utan Gud... Jag vill inte tro på Gud av rädslan,utan av ett stort behov av Honom tror jag på Jesus Kristus! MEN,nog skrämmer helvete mig,eftersom jag är absolut inte säker på att jag är tillräckligt god för att tas emot av Jesus... Jesus fördömde ingen.... Det är så fruktansvärt med till.ex. JV som stänger ut de som inte tror som de gör:((((( Själv vill jag inte stänga ut någon,men samtidigt vet jag mina begränsningar vad det gäller möte med mina medmänniskor!Och detta gör att jag endast klarar av att ha mina nära och nära hos mig och gå på besök hos dem.Så på det viset är jag en dålig troende,som inte har gemenskap med andra troende:((( På tal om schizofreni lär det vara demonisk sjukdom: http://www.youtube.com/watch?v=AN7rFTr7fBg&translated=1http://www.youtube.com/watch?v=LXh9mmrs5bMCITAT (Fenja @ 30-11-2010, 11:20)  Vilken kyrka eller vilket samfund är det du har träffat Silos? Mvh Fenja Ingen kyrka eller kyrka! CITAT (Anki på Öland @ 30-11-2010, 12:09)  Precis vad jag tänkte också.... vilket är det den här gången? Ingen!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 16:08
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-11-2010, 15:33)  Silos jag fattar inte mycket av det du skriver. Jag är troende, jag är katolik sen barnsben. Kanske inte den bästa enligt påven ( även om han kommer från mina hemtrakter...) men jag tror.
Om man har en äkta tro inom sig, så pratar man inte så som du gör. Det luktar sekt långväga.
Ingen blir sjuk eller förlorar sjulpenning p.g.a. att dom inte tror. Det där med satan och hellvete går inte hem hos mig.
Bra att du får rullator om du har svårt att gå. Men hur kann man ha 4 eller 5 hundar om man har problem att gå?
Elisabeth Det är nog så att jag ej ha äkta tro inom mig...men Gud vet det och kommer endag tala om det för mig! Jag menar att när satan ser att en människa har Jesus i sitt hjärta så kan den onde göra så att människan blir av med sjukpenning,blir arbetslös etc...jag har i alla fall läst om det! Och dessutom VARENDA gång som jag börjat återigen läsa min Bibel så visst har satan anfallit mig på alla sätt och vis....sen vet jag inte hur det är för andra människor så klartr...jag borde skriva helt och hållet inifrån mig om sådana här saker! Och jag hoppas innerligt att det inte finns helvete!!!! För dit önskar jag ingen enda människa!!!! Vad det gäller hundar så tog jag emot dem då jag mådde bra i kroppen.Min son kommer varenda dag och rastar hundarna flera ggr.dagligen,men jag vill även rasta dem själv,men under de senaste veckorna har jag knappt kunnat göra det När jag får min rullator kommer det att bli lättare för mig,eftersom jag kan sätta mig när det gör riktigt ont. Jag avliva inte mina hundar för att jag har värk,DET vore fruktansvärt ju!!! Och mina hundar kommer ut,få all den vården som de behöver (de har också krämpor)massor av kärlek,mat,mediciner....bättre kan de inte ha det!!!! CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 15:40)  Så här skrev du i ett inlägg: "Nej och åter nej!!! Bibeln är skriven av människor och Gud gav dessa människor inspiration till att skriva dessa biblens böcker,DET tror jag fullt och fast på! Jag blir nu uppriktig ledsen och mycket sorgsen för din skull! Var säker på att du kommer får en fruktansvärd chock när du lämnat ditt liv bakom dig och står och möter Jesus och Han säger till dig:jag känner dig inte och DÅ kommer du även komma ihåg mina ord här! Jag hoppas innerligt att du vill söka dig dig till Jesus och jag ber för dig!" Detta kallar jag för att pracka på så ja det gör du när du talar om för andra vad dom ska tro. Din tro kanske är rätt för dig men låt andra välja själva om dom vill tro något eller inte alls. Det går jättebra att gå ut med hund/ar och rullator! Tack snälla Stintan för ditt svar! Jag skall försöka bättra mig för det måste jag om jag skall påstå att jag är en sann troende!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 16:09
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 2 991

|
Det här har vi ju hört förut........  . Alla får ha sin tro för mig, fast för mig låter du väldigt konstig och fanatisk!!!!!!och det gjorde du förra gången också om jag inte minns fel så blev väl du avstängd från forumet ett tag men jag kan ha fel.
--------------------
Mvh Evelina Odlar numera i zon 4 Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 16:10
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (silos @ 30-11-2010, 16:05)  Det är nog så att jag ej ha äkta tro inom mig...men Gud vet det och kommer endag tala om det för mig!
Jag menar att när satan ser att en människa har Jesus i sitt hjärta så kan den onde göra så att människan blir av med sjukpenning,blir arbetslös etc...jag har i alla fall läst om det!
Och dessutom VARENDA gång som jag börjat återigen läsa min Bibel så visst har satan anfallit mig på alla sätt och vis....sen vet jag inte hur det är för andra människor så klartr...jag borde skriva helt och hållet inifrån mig om sådana här saker! Och jag hoppas innerligt att det inte finns helvete!!!! För dit önskar jag ingen enda människa!!!! Det du skriver här betyder ju att man ska hålla jesus borta från sitt liv för då slipper man satan och satans attacker. Det låter verkligen helt sjukt det. Det måste ju till och med du erkänna att så kan det ju inte vara!
Redigerat av Anma: 30-11-2010, 16:11
|
|
|
|
|
|
|
Olle A
|
30-11-2010, 16:11
|
Gäster

|
Silos, INGEN är tillräckligt god för att tas emot av Jesus. Det är inte det det handlar om. Det är av nåd han tar emot oss, oavsett hur vi har det eller hur goda eller duktiga vi är. Allt handlar om att ta emot nåden. Ganska enkelt egentligen, så varför låta fanatiska amerikanska predikanter krångla till det med sin skrämselpropaganda?
Olle
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 16:19
|
Medlem

|
CITAT (evelina @ 30-11-2010, 16:09)  Det här har vi ju hört förut........  . Alla får ha sin tro för mig, fast för mig låter du väldigt konstig och fanatisk!!!!!!och det gjorde du förra gången också om jag inte minns fel så blev väl du avstängd från forumet ett tag men jag kan ha fel. Evelina,anledning till att jag blev avstängd från Odla.nu var att jag öppnade nya konton så fort jag blev avstängd,MEN detta är ju historia iallafall för min del! Jag håller med dig att jag är både konstig och fanatisk...säkert ganska galen också!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 16:27
|
Medlem

|
[quote name='Anma' date='30-11-2010, 16:10' post='1331218'] Det du skriver här betyder ju att man ska hålla jesus borta från sitt liv för då slipper man satan och satans attacker. Det låter verkligen helt sjukt det. Det måste ju till och med du erkänna att så kan det ju inte vara! [/
NEJ,det menar jag absolut INTE!!!! Jag VILL ha Jesus i mitt liv hur mycket än satan anfaller mig!!! Jesus ger mig kraft att klara av dessa hemska attacker!
HUR kunde du tolka mina ord så är?
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 16:34
|
Medlem

|
CITAT (Olle A @ 30-11-2010, 16:11)  Silos, INGEN är tillräckligt god för att tas emot av Jesus. Det är inte det det handlar om. Det är av nåd han tar emot oss, oavsett hur vi har det eller hur goda eller duktiga vi är. Allt handlar om att ta emot nåden. Ganska enkelt egentligen, så varför låta fanatiska amerikanska predikanter krångla till det med sin skrämselpropaganda?
Olle Ja,så måste det vara,men jag har tydligen missat detta viktiga! Tack snälla du för ditt svar!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2010, 16:35
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (silos @ 30-11-2010, 16:27)  NEJ,det menar jag absolut INTE!!!! Jag VILL ha Jesus i mitt liv hur mycket än satan anfaller mig!!! Jesus ger mig kraft att klara av dessa hemska attacker!
HUR kunde du tolka mina ord så är? Du skriver ju att varje gång du tar jesus till ditt hjärta så attackerar satan dig! Dessutom skrev du att de som har jesus hos sig kan bli av med sjukpenning med mera. Man kan inte tolka det på så många andra sätt. jag tror att du ska glömma det där med satan och hans attacker. Ta till dig den goda Jesus som inte hotar med satan! En jesus som hotar med satan är inte äkta! Tänk på det. Om du hör en predikant säga att du måste ta denna jesus till dig annars blir du attackerad av satan, den jesus är inte äkta. Äkta jesus hotar inte, Äkta Jesus kommer med enbart kärlek och förlåtelse och nåd! Väljer du att tro på satan och hans attacker, ja då har du valt satan. Eller rättare sagt, är du lurad av satan och satan har vunnit.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|