CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-11-2010, 18:58)

Stintan går du med rullator? Kommer du i naturen med den? Jag fick ullator för 10 år sedan ( alldeles för tidigt men ryggen ställde till det) men inte hade jag kund egå ut då och rastar hundar.
Alla här, och här finns det många med hundar, som går dåligt, antigen med käpp eller rullator eller kryckor rastar sina hundar i bostadsområdets grönytor. Där som barn lekar och springer....
Eller i rabatterna, där har jag haft fingrarna ofta i hundskit.
P.g.a. det slutade jag med skötsel av alla rabatter här. Nu har vi alla rabatter grusbelagt och några enskilda plantor i , tyvärr.
Helt klart är att du med rollator bara kann gå på bra vägar och dom har man inte i naturen eller ute i skogen ( som vi har mittemot huset) och rastar dina hundar. Vill du att dina barnbarn lekar i en gräsplätt med hundpiss och hund skit ? Inte jag
Jag älskar hundar och dom älskar mig men jag har insett att jag inte längre kan ha hund även om jag kan bli väldigt sugen när jag träffar 2 hundar som är i vår uppgång.
Elisabeth
Jag har varit så mycket i naturen under mitt liv så jag klarar mig med dessa mina promenader som jag nu kan göra.Jag är tacksam för att jag överhuvudtaget kan komma ut,även om det bara är ute på gården.
Finns det hundpiss och skit där tar jag upp det.Skulle aldrig i livet klaga på sådant eftersom det finns mycket mycket värre saker här i livet...
Vad det gäller mina barnbarn så självklart vill jag inte att de leker i hund skit och piss,men även för dem finns det tusen gånger värre saker...så vad gör lite skit,det går att tvätta bort!
Jag resonerar som så att det som jag ingenting kan göra åt,klagar jag inte heller på för vad hjälper det?!?
Jag till.ex.fick brev från Kronofogden idag,jag blev så klart ledsen och grät,men ändå är jag tacksam för att jag klarar mig,jag bor inte under någon bro,utan har ett varmt hem,har mat,kläder,kan ta hand om mina hundar,har medmänniskor som hjälper mig på många sätt......
Människor som gnäller över småsakerna här i livet behöver ändra på sitt sätt att se på livet:för det första sluta tänka på det som man inte ha och vara tacksam för det som man faktiskt ha!DÅ mår man mycket bättre!!!
Människor djur och så vidare blir jag sällan irriterad över jag är bra glad och tacksam för att de finns i min närhet...
Mina problem är inom mig...detta med helvete,satan,tron etc,men detta hör mitt liv till så jag måste bara acceptera det,även fastän det gör så ont så ont.....
Titta på världen runt dig så kan du se hur bra du-vi har det här i Sverige....med lite hundskit här och där...du behöver inte vara rädd för att bomberna skall falla eller att du eller de dina skall skickas till ett koncentration läger eller till Sibirien!