Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jesus in...satan ut=KRIG!
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 16:39
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Anma @ 30-11-2010, 16:35) *
          Du skriver ju att varje gång du tar jesus till ditt hjärta så attackerar satan dig! Dessutom skrev du att de som har jesus hos sig kan bli av med sjukpenning med mera.

Man kan inte tolka det på så många andra sätt.

jag tror att du ska glömma det där med satan och hans attacker. Ta till dig den goda Jesus som inte hotar med satan! En jesus som hotar med satan är inte äkta! Tänk på det. Om du hör en predikant säga att du måste ta denna jesus till dig annars blir du attackerad av satan, den jesus är inte äkta.

Äkta jesus hotar inte, Äkta Jesus kommer med enbart kärlek och förlåtelse och nåd!
          Väljer du att tro på satan och hans attacker, ja då har du valt satan. Eller rättare sagt, är du lurad av satan och satan har vunnit.

Nu gråter jag...tack snälla du som tog tid att förklara för mig detta!!!!
          Åter igen har jag varit på villovägar crying.gif
          Tack tack tack snälla vännen!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 30-11-2010, 16:42
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (silos @ 30-11-2010, 16:39) *
          Nu gråter jag...tack snälla du som tog tid att förklara för mig detta!!!!
          Åter igen har jag varit på villovägar crying.gif
          Tack tack tack snälla vännen!
          smiley_small_hug.gif

Skönt att du tar till dig det! Kom i håg att Jesus kommer med enbart kärlek, förlåtelse och nåd! Det var för det han dog för våra synder. För det han återuppstod.
          Inte för att hota med satan.

smiley_small_hug.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-11-2010, 16:45
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det finns ingen satan som springer runt och förpestar livet för folk.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malcolm
          Inlägg 30-11-2010, 17:48
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (silos @ 30-11-2010, 16:08) *
          Jag menar att när satan ser att en människa har Jesus i sitt hjärta så kan den onde göra så att människan blir av med sjukpenning,blir arbetslös etc...jag har i alla fall läst om det!

Menar du att jag blivit utförsäkrad från f-kassan, min hustru drabbats av hjärntumör etc. för att jag har Jesus i mitt hjärta då, jag som inte ens är medlem i Svenska Kyrkan längre?

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 30-11-2010, 17:50
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 16:45) *

*host host* whistling.gif

Citera
          malcolm
          Inlägg 30-11-2010, 17:52
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 16:45) *

Då har du inte träffat min granne. rotfl.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 30-11-2010, 18:58
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 15:40) *
          Det går jättebra att gå ut med hund/ar och rullator!

Stintan går du med rullator? Kommer du i naturen med den? Jag fick ullator för 10 år sedan ( alldeles för tidigt men ryggen ställde till det) men inte hade jag kund egå ut då och rastar hundar.

Alla här, och här finns det många med hundar, som går dåligt, antigen med käpp eller rullator eller kryckor rastar sina hundar i bostadsområdets grönytor. Där som barn lekar och springer....
          Eller i rabatterna, där har jag haft fingrarna ofta i hundskit.

P.g.a. det slutade jag med skötsel av alla rabatter här. Nu har vi alla rabatter grusbelagt och några enskilda plantor i , tyvärr.

Helt klart är att du med rollator bara kann gå på bra vägar och dom har man inte i naturen eller ute i skogen ( som vi har mittemot huset) och rastar dina hundar. Vill du att dina barnbarn lekar i en gräsplätt med hundpiss och hund skit ? Inte jag

Jag älskar hundar och dom älskar mig men jag har insett att jag inte längre kan ha hund även om jag kan bli väldigt sugen när jag träffar 2 hundar som är i vår uppgång.

Elisabeth

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 20:19
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-11-2010, 18:58) *
          Stintan går du med rullator? Kommer du i naturen med den? Jag fick ullator för 10 år sedan ( alldeles för tidigt men ryggen ställde till det) men inte hade jag kund egå ut då och rastar hundar.

Alla här, och här finns det många med hundar, som går dåligt, antigen med käpp eller rullator eller kryckor rastar sina hundar i bostadsområdets grönytor. Där som barn lekar och springer....

P.g.a. det slutade jag med skötsel av alla rabatter här. Nu har vi alla rabatter grusbelagt och några enskilda plantor i , tyvärr.

Helt klart är att du med rollator bara kann gå på bra vägar och dom har man inte i naturen eller ute i skogen ( som vi har mittemot huset) och rastar dina hundar. Vill du att dina barnbarn lekar i en gräsplätt med hundpiss och hund skit ? Inte jag

Jag älskar hundar och dom älskar mig men jag har insett att jag inte längre kan ha hund även om jag kan bli väldigt sugen när jag träffar 2 hundar som är i vår uppgång.

Elisabeth

Jag har varit så mycket i naturen under mitt liv så jag klarar mig med dessa mina promenader som jag nu kan göra.Jag är tacksam för att jag överhuvudtaget kan komma ut,även om det bara är ute på gården.
          Finns det hundpiss och skit där tar jag upp det.Skulle aldrig i livet klaga på sådant eftersom det finns mycket mycket värre saker här i livet...

Vad det gäller mina barnbarn så självklart vill jag inte att de leker i hund skit och piss,men även för dem finns det tusen gånger värre saker...så vad gör lite skit,det går att tvätta bort!
          Jag resonerar som så att det som jag ingenting kan göra åt,klagar jag inte heller på för vad hjälper det?!?

Jag till.ex.fick brev från Kronofogden idag,jag blev så klart ledsen och grät,men ändå är jag tacksam för att jag klarar mig,jag bor inte under någon bro,utan har ett varmt hem,har mat,kläder,kan ta hand om mina hundar,har medmänniskor som hjälper mig på många sätt......

Människor som gnäller över småsakerna här i livet behöver ändra på sitt sätt att se på livet:för det första sluta tänka på det som man inte ha och vara tacksam för det som man faktiskt ha!DÅ mår man mycket bättre!!!

Människor djur och så vidare blir jag sällan irriterad över jag är bra glad och tacksam för att de finns i min närhet...

Mina problem är inom mig...detta med helvete,satan,tron etc,men detta hör mitt liv till så jag måste bara acceptera det,även fastän det gör så ont så ont.....

Titta på världen runt dig så kan du se hur bra du-vi har det här i Sverige....med lite hundskit här och där...du behöver inte vara rädd för att bomberna skall falla eller att du eller de dina skall skickas till ett koncentration läger eller till Sibirien!

Citera
          batski
          Inlägg 30-11-2010, 20:37
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 11:20) *
          Tyck vad du vill så tycker jag vad jag vill! Jag tycker väldigt illa om sektlika fanatiska hotfulla domedagspredikningar. Jag tycker att Silos svar till Överbölingen var respektlöst, får jag tycka det? För mig får man tro vad man vill och berätta om det men man ska inte pådyvla andra sin tro som om den vore det enda riktiga. Tro är något personligt och min åsikt är att helvetet finns på jorden och är inget man kommer till när man dör om man inte tror på Gud.

Givetvis får du tycka vad du vill. Jag tänkte mest på att man ibland kan vara lite onödigt hård mot sina meningsmotståndare när man diskuterar saker via nätet och det tycker inte jag är så konstruktivt.

Jag tror själv varken på gud, satan, himlen eller helvetet (förutom helvetet på jorden som så många tvingas genomgå). Men jag är ändå medveten om att vi är begränsade i vår förmåga att förstå och veta vad som finns bortom vår verklighet och är öppen för tanken att det kan finnas sånt som vi inte känner till.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 30-11-2010, 21:10
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (silos @ 30-11-2010, 20:19) *
          Vad det gäller mina barnbarn så självklart vill jag inte att de leker i hund skit och piss,men även för dem finns det tusen gånger värre saker...så vad gör lite skit,det går att tvätta bort!
          Jag resonerar som så att det som jag ingenting kan göra åt,klagar jag inte heller på för vad hjälper det?!?

!

Silos om du har varit ute mycket i naturen förut, det spelar inge roll nu när du skall gå med rullator med 4 Hundar....

Och som du skriver så bryr du dig inte heller så mycket heller om Hundarna skuter där barn leker. Det går att tvätta bort säger du, jag tycker det är hemsk med ed sådan inställning. Inte undrar att det blir problem....

Elisabeth

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 21:22
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-11-2010, 21:10) *
          Silos om du har varit ute mycket i naturen förut, det spelar inge roll nu när du skall gå med rullator med 4 Hundar....

Och som du skriver så bryr du dig inte heller så mycket heller om Hundarna skuter där barn leker. Det går att tvätta bort säger du, jag tycker det är hemsk med ed sådan inställning. Inte undrar att det blir problem....

Elisabeth

Jag går inte ut med alla fyra samtidigt!
          INTE tillåter jag mina hundar skita där som barn leker,olyckor har visserligen hänt,MEN jag plockar upp efter mina hundar och även efter andras hundar!
          men som vanligt du tolkar det som jag skriver väldigt konstigt!?!

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 30-11-2010, 21:28
          Länk hit: #52

Medlem

Nej du Silos jag tolkar ingenting konstig utan ja läser det du skriver och svarar på det. Läs efter själv.....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-11-2010, 21:40
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-11-2010, 18:58) *

Elisabeth

Nej jag går inte med rullator, än, men det står en i min hall sedan ett par år då jag var tvungen att använda den efter en operation. Rätt som det är kanske jag blir tvungen att använda den igen. Jag hade hund redan då så jag vet precis hur det är. Ett par av mina grannar går sedan flera år med rullator när de rastar sina hundar. Här rastas inga hundar i grönområden där barn leker, rabatter finns inga men däremot promenadvägar. I skogen en bit bort finns det småvägar och stigar där det går utmärkt att ta sig fram med rullator. Stora hjul underlättar naturligtvis. Här i närheten bor en tjej som rastar sin hund åkandes elrullstol och det fungerar också bra. Dom plockar alla upp efter sina hundar har jag sett. Det gör däremot tyvärr inte alla raska friska människor så hur vet du att det är just de som går med rullator som inte plockar upp? Dessutom, jag har haft hund i hela mitt liv men aldrig någon som gjort ifrån sig i rabatter, det brukar vara katternas revir.
          Jag tror mig veta att även Silos bor så att hon har bra promenadområden i sin närhet. Bara för att du är emot det betyder det ju inte att det inte skulle fungera jättebra för andra.

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-11-2010, 21:45
          Länk hit: #54

Gäster

Jag tycker lika illa om påhittet om satan som om påhittet om gud och jesus, det är troligen samma diktare till båda historierna. Usch och fy för såna villfarelser! sad.gif

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 21:51
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Meriona @ 30-11-2010, 21:45) *
          Jag tycker lika illa om påhittet om satan som om påhittet om gud och jesus, det är troligen samma diktare till båda historierna. Usch och fy för såna villfarelser! sad.gif

Du skulle bara veta vad som pågår i den osynliga världen.....
          Jesus ÄR den som verkligen bryr sig om oss människor MEN Han tvingar sig inte på oss,men det gör satan på alla sätt och vis!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 30-11-2010, 21:52
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Tror Silos hundar är det minsta någon behöver oroa sig för!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 21:52
          Länk hit: #57

Medlem

Stintan,du har rätt att det finns många fina promenad vögar här!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-11-2010, 21:55
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 30-11-2010, 21:52) *

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-11-2010, 21:56
          Länk hit: #59

Gäster

CITAT (silos @ 30-11-2010, 21:51) *
          Du skulle bara veta vad som pågår i den osynliga världen.....
          Jesus ÄR den som verkligen bryr sig om oss människor MEN Han tvingar sig inte på oss,men det gör satan på alla sätt och vis!

Jodå Jehovas plingar på dörren här varje lördag förmiddag, oförskräckta. Lika oönskade som en fästing. -fear-.gif Jag tycker att det är rent vedervärdigt att de får hålla på!

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 22:06
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (Meriona @ 30-11-2010, 21:56) *
          Jodå Jehovas plingar på dörren här varje lördag förmiddag, oförskräckta. Lika oönskade som en fästing. -fear-.gif Jag tycker att det är rent vedervärdigt att de får hålla på!

Det tycker jag inte heller om!!!!
          Skriv en lapp på dörren att de inte är välkomna att ringa på!

Och JV är INTE Jesus!!!!

CITAT (Anki på Öland @ 30-11-2010, 21:52) *

Tack Anki,det värmer mig att du tänker så! smiley_small_hug.gif

Mina kära hundar är mina "gamla-barn" och de är mycket kära för mig och jag gör allt för dem!

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 00:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon