Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jesus in...satan ut=KRIG!
          Anki på Öland
          Inlägg 30-11-2010, 22:07
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (silos @ 30-11-2010, 22:06) *
          .............Mina kära hundar är mina "gamla-barn" och de är mycket kära för mig och jag gör allt för dem!

Vet jag väl! Man slutar inte älska sina gamlingar för att man inte kan gå så bra smile.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-11-2010, 22:08
          Länk hit: #62

Gäster

De tycker de själva tydligen. Och jag tycker att all form av religion är lika obehaglig, så det spelar ingen roll vilket namn de sätter på tidningen. Därmed tycker jag att jesus är lika meningslös som satan, det kanske har funnits en människokropp med namnet, men nån mer makt har de aldrig och kommer aldrig att få.

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 22:30
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Meriona @ 30-11-2010, 22:08) *
          De tycker de själva tydligen. Och jag tycker att all form av religion är lika obehaglig, så det spelar ingen roll vilket namn de sätter på tidningen. Därmed tycker jag att jesus är lika meningslös som satan, det kanske har funnits en människokropp med namnet, men nån mer makt har de aldrig och kommer aldrig att få.

Religion är ofta stelt och dogmatisk,MEN varm tro inom människan är mycket bra!
          Och det är det som Jesus önskar:attt vi skall vara varma kärleksfulla troende och göra som han gjorde medans Han levde på Jorden!

Hur kommer det sig att du skriver så nedlåtande om Jesus?
          Tron på Jesus har räddat miljoner människor från alla slags misär,misbruk etc...satan har en ENORM makt i världen!Tyvärr!!!!

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 22:42
          Länk hit: #64

Medlem

HÄR finns mycket vettigt att läsa om Livsåskådning och Kristen tro!
          http://www.gluefox.com/krist.shtm

Citera
          Piccante
          Inlägg 01-12-2010, 00:04
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (silos @ 30-11-2010, 22:42) *
          HÄR finns mycket vettigt att läsa om Livsåskådning och Kristen tro!
          http://www.gluefox.com/krist.shtm

Krister Renárd är tyvärr alla religiösa stollars okrönte konung. Han står väl ganska nära Livets ord? och är ivrig anhängare av kreationism (skapelsetro) och sprider gärna påhitt om det.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-12-2010, 00:15
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Synd att internet blivit en plattform för allsköns religiösa tokstollar. Förstår inte hur man kan gå på det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 01-12-2010, 00:50
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Men vilka vändningar den här tråden tar. En var har sin egen uppfattnig. Låt dem ha den. Missionärande har lett till fler ofötätter än gott. Talar inte om utbildning och sjukvård.

Korsriddarna t ex. Vad tillförde de? Man måste nog skilja kyrkor och trossamfund från troendet. Det är personligt i allra högsta grad.
          Jag har en liten väggtavla med följande tyska iskription:
          Ihr glaubt der Jäger ist ein Synder weil er zu selten zur Kircke get. Aber ein danksam blick zur Himmel ist better als ein falch Gebet.

Citera
          batski
          Inlägg 01-12-2010, 00:51
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

CITAT (silos @ 30-11-2010, 22:06) *
          Mina kära hundar är mina "gamla-barn" och de är mycket kära för mig och jag gör allt för dem!

yes.gif smiley_small_hug.gif

Citera
          silos
          Inlägg 01-12-2010, 09:22
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (Markus_H @ 01-12-2010, 00:04) *
          Krister Renárd är tyvärr alla religiösa stollars okrönte konung. Han står väl ganska nära Livets ord? och är ivrig anhängare av kreationism (skapelsetro) och sprider gärna påhitt om det.

Det visste jag inte.Kanske lika bra att slänga datorn...eftersom jag är lättpåverkad!

Citera
          xlxl67
          Inlägg 01-12-2010, 09:54
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Kreationism är verkligen en obehaglig och fanatisk inriktning. En riktig förolämpning mot vad allt vackert i naturen kommer ifrån och är liksom allt runtom oss.

Begreppet "vetenskaplig kreationism" uppstod inte förrän på 1920-talet i USA...
          Alla dessa (stoll)-teser som uppstår. g.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 01-12-2010, 10:50
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (silos @ 01-12-2010, 09:22) *
          Det visste jag inte.Kanske lika bra att slänga datorn...eftersom jag är lättpåverkad!

Du kanske sa låta bli att söka religiös info på datorn istället för att slänga den? Ta kontakt med en präst i svenska kyrkan och prata religion med kanske?

Citera
          Olle A
          Inlägg 01-12-2010, 11:44
          Länk hit: #72

Gäster

Jag håller med både Xl och Anma. Bibelns skapelseberättelse var säkert inte tänkt som någon slags vetenskaplig rapport utan mer som en lovsång till Skaparen, där "dagarna" symboliserar långa tidsperioder. Observera dock att den i stort sett är överens med vetenskapen om i vilken ordning allt kom. Att det i själva verket har tagit miljoner år utesluter inte att det kan finnas en mening med det hela.

CITAT (Anma @ 01-12-2010, 10:50) *
          Du kanske sa låta bli att söka religiös info på datorn istället för att slänga den? Ta kontakt med en präst i svenska kyrkan och prata religion med kanske?

Mycket bra förslag tycker jag! tummenupp.gif

Olle

Citera
          silos
          Inlägg 01-12-2010, 11:56
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-12-2010, 00:15) *
          Synd att internet blivit en plattform för allsköns religiösa tokstollar. Förstår inte hur man kan gå på det.

Är man själv (jag) en tokstolle så är det hur enkelt som helst......

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-12-2010, 12:04
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (silos @ 01-12-2010, 11:56) *
          Är man själv (jag) en tokstolle så är det hur enkelt som helst......

Säger som några andra, sluta söka upp sidor på nätet som har religiösa budskap och be att få tala med en präst i Svenska kyrkan istället! Jag har för mig att vi sagt samma sak tidigare och då skulle du sluta leta efter såna sidor sa du. Läs dina fina böcker du köpte istället eller har du redan gjort det kanske?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 01-12-2010, 12:08
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-12-2010, 12:04) *
          Säger som några andra, sluta söka upp sidor på nätet som har religiösa budskap och be att få tala med en präst i Svenska kyrkan istället! Jag har för mig att vi sagt samma sak tidigare och då skulle du sluta leta efter såna sidor sa du. Läs dina fina böcker du köpte istället eller har du redan gjort det kanske?

Ja,ni har så rätt så!!!Det kanske är satan som ligger bakom alla dessa sidor crazy.gif
          Jag läser,men läser inte så mycket för närvarande......

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 01-12-2010, 13:11
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Det bästa är att läsa den kristna Bibeln. I den får man reda på vilken mordlysten gud det handlar om. Den beordar massmord på krigsfångar, avlivar oskyldiga egyptier bara för att visa sin makt och tom kräver och får ett människooffer.
          Min privata moral förhindrar mig från att dyrka en sådan gud även om den skulle existera.

De flesta kristna försöker bortse från GT och hoppas att den kristna guden helt förändrade sig för ca två tusen år sedan. Jesus är ju en sympatisk person, särskilt när man jämför med hans "far".

En annan fråga är vilka evangelier man ska läsa och tro på. Jag gillar Thomasevangeliet bäst. Ett evangelium där kvinnor och män är lika viktiga. Jag upplever att det stämmer bättre med min bild av Jesus. De fyra accepterade evangelierna blev en gång för ca 1 700 år sedan utvalda av en grupp män. Övriga evangelier förbjöds.

För många människor är Jesus viktig och de som försöker leva enligt hans lära är ofta trevliga personer. Jag vill alltså inte ta bort den kristna tron från mina medmänniskor. Jesus är ett av de bättre föredömena man kan ha.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-12-2010, 14:05
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Jan Lindgren @ 01-12-2010, 13:11) *
          Hej!
          Det bästa är att läsa den kristna Bibeln. I den får man reda på vilken mordlysten gud det handlar om. Den beordar massmord på krigsfångar, avlivar oskyldiga egyptier bara för att visa sin makt och tom kräver och får ett människooffer.
          Min privata moral förhindrar mig från att dyrka en sådan gud även om den skulle existera.

De flesta kristna försöker bortse från GT och hoppas att den kristna guden helt förändrade sig för ca två tusen år sedan. Jesus är ju en sympatisk person, särskilt när man jämför med hans "far".

En annan fråga är vilka evangelier man ska läsa och tro på. Jag gillar Thomasevangeliet bäst. Ett evangelium där kvinnor och män är lika viktiga. Jag upplever att det stämmer bättre med min bild av Jesus. De fyra accepterade evangelierna blev en gång för ca 1 700 år sedan utvalda av en grupp män. Övriga evangelier förbjöds.

För många människor är Jesus viktig och de som försöker leva enligt hans lära är ofta trevliga personer. Jag vill alltså inte ta bort den kristna tron från mina medmänniskor. Jesus är ett av de bättre föredömena man kan ha.
          MVH
          Jan Lindgren

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Monaxe
          Inlägg 01-12-2010, 19:04
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Jan Lindgren @ 01-12-2010, 13:11) *
          Hej!

MVH
          Jan Lindgren

Helt enig i denna tolkning, man ska absolut inte glömma att det vid kyrkomötet i Nicea år 325 bestämdes vad som var lämpligt att ingå i bibeln. Endast 4 evangelier accepterades och resten som fanns skrivet (och det var mycket) förkastades som kätteri. Det var även vid detta möte som det beslutades att Jesus var gudomlig. Jesus själv utgav sig aldrig för att vara gudomlig.
          Tycker det är viktigt att ha med i tankarna att bibeln faktiskt så tidigt blev censurerad -av en hoper gubbar!
          Idag erkänner tom katolska kyrkan att Maria Magdalena inte var vad man alltid beskyllt henne för -en sköka. Som sagt, det är gamla gubbar som har skapat mycket av det som fortfarande idag predikas som sanning.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          silos
          Inlägg 02-12-2010, 08:33
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (Monaxe @ 01-12-2010, 19:04) *
          Helt enig i denna tolkning, man ska absolut inte glömma att det vid kyrkomötet i Nicea år 325 bestämdes vad som var lämpligt att ingå i bibeln. Endast 4 evangelier accepterades och resten som fanns skrivet (och det var mycket) förkastades som kätteri. Det var även vid detta möte som det beslutades att Jesus var gudomlig. Jesus själv utgav sig aldrig för att vara gudomlig.
          Tycker det är viktigt att ha med i tankarna att bibeln faktiskt så tidigt blev censurerad -av en hoper gubbar!
          Idag erkänner tom katolska kyrkan att Maria Magdalena inte var vad man alltid beskyllt henne för -en sköka. Som sagt, det är gamla gubbar som har skapat mycket av det som fortfarande idag predikas som sanning.

Och hur skall man kunna veta att detta är sant?!
          Jag tror att det bäst för mig är att lyssna på mitt eget innersta:hjärta själ ande för där finns sanningen och det räcker för mig!

Citera
          Fenja
          Inlägg 02-12-2010, 09:06
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Det bästa är väl om varken troende eller icke troende måste pådyvla omgivningen sina sanningar.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera

7 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 04:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon