CITAT (omk @ 30-11-2010, 00:26)

Men Silos !!
Alla har inte modet att KUNNA eller VÅGA tro, som du gör, helt oreserverat och förbehållslöst ! Och dessutom berätta om det !!
Jag tror snarare att folk, innerst inne, respekterar och avundas dej litegrann, för att du funnit DIN mening.
Du ska bara inte pådyvla DIN mening på alla andra. De har sina egna åsikter.
Du skriver kanske bara om kristendomen, men du kan inte dra alla icke-troende kristna (ELLER alla andra icketroende i alla andra olika religioner, för den delen) över en kam, vännen !
Ja,så är det nog.
Inte vill jag pådyvla mina medmänniskor min tro och självklart måste alla ha rätt till sina åsikter!
Det är bara så att jag har sådan smärta inom mig för mina medmänniskor,de som inte tror på Gud-Jesus Kristus och detta gör att jag valde att skriva här nu.
För det första fördömer jag inte en enda medmänniska,utan jag ÄR uppriktigt sorgsen för allas skull som inte har tagit emot Jesus Kristus och DET gör mig så ont att jag gråter ofta......
Och klart är att detta ses som att dra alla över en kam MEN den nakna hemska sanningen är den att;den som inte ha Jesus som den absoluta NUMMER ETT i sina liv kommer att få en chock efter döden!!!
Och detta är jag bara tvungen att skriva och berätta om även fastän jag vet att jag kommer att bli hatad och hånad,men det tar jag och vet att Jesus ÄR med mig och älskar mig för att jag vågar tala ut om att jah tror på Honom!
Kanske kanske (hoppas jag) att någon människa tar till sig dessa mina ord!För mig har det tagit så där 60 år att ta emot Jesus i mitt hjärta,men bättre sent än aldrig och NU gäller det för mig att våga tala-skriva om Jesus Kristus!
Du skall veta att jag har varit på många smärtsamma och svåra villovägar under mitt liv då jag har sökt livets mening och till slut fann jag mitt livs mening:Jesus Kristus!
Jag kan inte låta bli att fundera över det faktum att människor blir nästan rabiata när man skriver eller talar om Jesus.Så visst är Jesus mycket mycket viktig här i världen för oss människor!
Jag skulle inte längre våga gå en dag utan Jesus i mina tankar,böner i mitt talande.....
CITAT (Anma @ 30-11-2010, 00:39)

Jag trodde Jesus kände alla, till och med de icketroende.
Ja,det gör Han,men som jag har förstått så kommer Jesus att tala om för dem som icke tro på Honom och inte följer i hans spår:ER KÄNNER JAG INTE!!!!
Och jag är absolut inte säker på att Han känner vid mig då jag dör,eftersom jag är inte någon vidare eftrföljare av Honom men jag hoppas att jag hinner blir detta innan döden nalkas......
CITAT (AndersKbg @ 30-11-2010, 00:18)

Det är Stintan som är Gud.
Har du en annan menar du?
Stintan vill nog gärna bestämma över andra medlemmar här och tala om vad som får skrivas och framförallt vad som INTE får skrivas enligt henne!
Jag har dock överseende med henne.
Min Gud ÄR Jesus Kristus!