Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu kommer svinifluensan
          Tikka
          Inlägg 04-12-2010, 00:19
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem nr: 497

O jag läste nånstans att det var bara politiker o högt uppsatta som fick influensavaccinet utan kvicksilver.

--------------------
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 04-12-2010, 00:49
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Huggorm @ 03-12-2010, 23:52) *
          Jorden lider av kraftig överbefolkning i alla fall. Kommer det en riktig pandemi, så kommer en stor del av befolkningen att stryka med. Känns det inte moraliskt fel att vi i rika Sverige skall vaccinera oss? Vore det inte bättre att ta emot sjukdomen tillsammans med de fattiga? Låta moder natur avgöra vem som skall leva och vem som skall dö?

Och vem vill du ska vårda dej under den tiden när du tillhör de som naturen sållat ut? Skall moder natur vårda dig inför det oundvikliga slutet eller ska en ovaccinerad sjuksköterska som själv är sjuk försöka vårda dej också?

Eller är det så att alla som träffar människor i beroendeställning bör vaccinera sig för att kunna hjälpa? Eller ska vi alla lita på att naturen plockar vad hon vill ha, i solidaritet med de fattiga?

Kanske bäst att kalla hem läkare utan gränser osv...bättre att de är solidariska och möter sjukdomarna på samma sätt som alla fattiga.

På så sätt har vi dessutom blivit av med de frågor som uppstått, ingen vaccinerar sig, när man blir sjuk klarar man sig själv eftersom inte heller vårdpersonal/läkare vaccinerar sig, i solidaritet med alla fattiga.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-12-2010, 09:23
          Länk hit: #23

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Monaxe @ 04-12-2010, 00:49) *
          Och vem vill du ska vårda dej under den tiden när du tillhör de som naturen sållat ut? Skall moder natur vårda dig inför det oundvikliga slutet eller ska en ovaccinerad sjuksköterska som själv är sjuk försöka vårda dej också?

Skulle det hända stannar jag gärna här hemma i lugn och ro medan naturen gör sitt jobb. Att spendera de sista dagarna i sjukhusmiljö är att göra lidandet onödigt stort.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-12-2010, 09:29
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Tikka @ 04-12-2010, 00:19) *
          O jag läste nånstans att det var bara politiker o högt uppsatta som fick influensavaccinet utan kvicksilver.

Märkligt hur många myter och konspirationsteorier som frodas kring svininfluensan.. confused.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anma
          Inlägg 04-12-2010, 11:24
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Aqvakul @ 04-12-2010, 09:29) *
          Märkligt hur många myter och konspirationsteorier som frodas kring svininfluensan.. confused.gif

Ja det är konstigt.
          Själv anser jag att man får göra som man vill med vaccinet, varesig man tar det eller inte ska man bli respekterat för sitt val. Jag är inte helt säker på att min åsikt var den samma då det begav sig, men jag tror att det var det. Däremot vet jag med säkerhet att jag var mycket irriterad över att man blev anklagad för allt möjligt för att man valde bort vaccinet.

Citera
          gnon49
          Inlägg 04-12-2010, 11:28
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Förr eller senare kommer arten Homo Sapiens att decimeras. Vi undkommer inte naturens spelregler hur länge som helst.hur det kommer att ske kan man bara spekulera i. Kanske pandemier o farsoter, massvält, krig eller någon miljökatastrof. Och troligen är det tredje världen som drabbas hårdast. Att vaccinera sig är inte fel om man känner för att göra det. Själv har jag inte vaccinerat mig på år o dag, men man blir ju äldre och förutsättningarna kan ändras. Den dagen den sorgen.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Berith
          Inlägg 04-12-2010, 11:29
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag valde bort vaccineringen förra gången för att man inte fick veta så mycket om vilka biverkningar vaccinet hade då. Får man veta mer nu? Man läser ju ibland om att en del barn tydligen råkat ut för sömnsjuka.

Ni som vaccinerade er då, har ni märkt av nåt konstigt i efterhand?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 04-12-2010, 14:27
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Berith @ 04-12-2010, 11:29) *
          .......Ni som vaccinerade er då, har ni märkt av nåt konstigt i efterhand?

Absolut ingenting!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Iren
          Inlägg 04-12-2010, 14:49
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 981
          Medlem nr: 35 230

Ingen av oss i familjen (1 vuxen o 2 ungdomar) märkte något speciellt förutom viss ömhet på stället dagarna efter...

--------------------
          Irene zon 3 :-)

Citera
          theseraphim
          Inlägg 04-12-2010, 15:09
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

biverkningarna på det vaccin vi fick mot grisesnorsjukan hade inte mer biverkningar än andra vaccin men när flera miljoner får det istället för kanske 100000-200000 så syns de där fallen som beskrivs som en av tiotusen mer. Skulle en stor del av svenska folket käka vanlig kåvepenin i en vecka samtidigt så skulle det bli jätteuppståndelse runt alla biverkningar även där.
          Jag och hela familjen tog förra året och jag må då säga att av alla sprutor man tagit så var det nog den lindrigaste, blev bara en röd prick och inget mer på någon av oss.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 04-12-2010, 15:15
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Alla som tycker att naturen skall ha sin gång, går väl aldrig till läkaren ? tar sjukvården i anspråk? För naturen skall ha sin gång

Citera
          Anma
          Inlägg 04-12-2010, 15:36
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-12-2010, 15:15) *
          Alla som tycker att naturen skall ha sin gång, går väl aldrig till läkaren ? tar sjukvården i anspråk? För naturen skall ha sin gång

Bra poäng. Att jag valde bort vaccinet beror dels på att jag anser mig inte tillhöra riskgrupp och att jag helt enkelt inte trodde att svininfluensan var farligare än vanliga influensan.

Citera
          malcolm
          Inlägg 04-12-2010, 16:12
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-12-2010, 15:15) *

Alldeles riktigt och det skall vara nå´t alldeles extra om jag uppsöker sjukvården, förkylningar och influensa anser jag inte som skäl för att anlita vårdcentralen. Fick bassning för att jag kom så sent till sjukhuset efter min senaste stroke och dit kom jag med ambulans efter att sonen ringt.

Citera
          Tikka
          Inlägg 04-12-2010, 16:25
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem nr: 497

Jag vaccinerade mig inte fastän jag tillhör riskgruppen, mår hur bra som helst har inte fått knorr än wink.gif
          Men det var några på mitt arbete som blev ganska så dåliga o var hemma 1 v efter de vaccinerat sig.

Redigerat av Tikka: 04-12-2010, 16:25

--------------------
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 04-12-2010, 16:35
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (malcolm @ 04-12-2010, 16:12) *
          Alldeles riktigt och det skall vara nå´t alldeles extra om jag uppsöker sjukvården, förkylningar och influensa anser jag inte som skäl för att anlita vårdcentralen. Fick bassning för att jag kom så sent till sjukhuset efter min senaste stroke och dit kom jag med ambulans efter att sonen ringt.

Anser du att du är hjälte när du springer runt och smittar andra då? Det tyder mer på egoism än hjältedåd.

Jag tycker att influensavaccinet är konspirationsteoretikernas bästa fråga. Det finns alltid folk som ignorerar och bagatelliserar viktiga frågor. Finns det hjälpmedel så använder man det, så enkelt är det.
          Bara för att antibiotika ställer till det med multiresistens så betyder inte det att allt svinvaccinet är farligt.

Har man som utgångspunkt att vaccin är bra så skulle ännu fler klara sig ifrån den.
          Men då har ju konspirationsteoretikerna ännu större anledning att dissa vaccinet. Glömde det.

Citera
          Anma
          Inlägg 04-12-2010, 16:41
          Länk hit: #36

Medlem

För att klargöra en sak, bara så det inte blir några missförstånd. Jag är konspirationsteoretikernas största mardröm.
          Konspirationsteorierna har inget att göra med att jag dissade vaccinet. Jag trodde helt enkelt inte att denna influensa var värre än någon annan. Mer smittsam bara kanske, men inte mer dödlig. Jag tror att min kropps egna immunförsvar blir bättre av att jag ibland blir sjuk. Jag blir det väldigt sällan numera, då jag inte rör mig bland folk särskilt mycket.
          Dessutom är risken minimal att jag skulle smitta någon annan än närmsta familjen, oavsett om det gäller vanlig förkylning eller svinis.

Redigerat av Anma: 04-12-2010, 16:43

Citera
          andersen
          Inlägg 04-12-2010, 16:48
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (AndersKbg @ 04-12-2010, 16:35) *
          Anser du att du är hjälte när du springer runt och smittar andra då? Det tyder mer på egoism än hjältedåd.

Jag tycker att influensavaccinet är konspirationsteoretikernas bästa fråga. Det finns alltid folk som ignorerar och bagatelliserar viktiga frågor. Finns det hjälpmedel så använder man det, så enkelt är det.
          Bara för att antibiotika ställer till det med multiresistens så betyder inte det att allt svinvaccinet är farligt.

Har man som utgångspunkt att vaccin är bra så skulle ännu fler klara sig ifrån den.
          Men då har ju konspirationsteoretikerna ännu större anledning att dissa vaccinet. Glömde det.

Är man helt frisk i övrigt, så finns det ingen orsak att vaccinera sig mot svininfluensan, det visade ju föra årets influensa, och visst skall man inte ta läkemedel bara för att det är bekvämt eller så som du säjer att det är ett hjälpmedel. Det finns flera exempel på "hjälpmedel" som har slutat i (ja det finns inte ord) vi kan ta Neurosedyn som ett exempel.

Redigerat av andersen: 04-12-2010, 16:51

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 04-12-2010, 16:55
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (andersen @ 04-12-2010, 16:48) *
          Är man helt frisk i övrigt, så finns det ingen orsak att vaccinera sig mot svininfluensan, det visade ju föra årets influensa, och visst skall man inte ta läkemedel bara för att det är bekvämt eller så som du säjer att det är ett hjälpmedel. Det finns flera exempel på "hjälpmedel" som har slutat i (ja det finns inte ord) vi kan ta Neurosedyn som ett exempel.

Japp, du har rätt.
          Men detta idisslande om svinvaccinet är makalöst överdrivet.
          Det var det jag ville få fram.

Citera
          samot1
          Inlägg 04-12-2010, 17:45
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 32 524

Huggorm moraliskt sett kan du säkert avstå från en spruta hur är det med vatten i
          stugan och mat på bordet då.

Citera
          malcolm
          Inlägg 04-12-2010, 18:08
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (AndersKbg @ 04-12-2010, 16:35) *

Vem har pratat om hjältedåd..? Förkylninigar smittar mest INNAN de har brutit ut och är jag sjuk så stannar jag hemma från jobbet etc.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 02:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon