Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu kommer svinifluensan
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 04-12-2010, 18:36
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (malcolm @ 04-12-2010, 18:08) *
          Vem har pratat om hjältedåd..? Förkylninigar smittar mest INNAN de har brutit ut och är jag sjuk så stannar jag hemma från jobbet etc.

Jag går aldrig till läkaren när jag har en vanlig förkylning. Alla vet ju att fär man nåt medel så tar det 1 Vecka, utan det tar det 7 dagar

Bara om jag får stark hosta så måste jag få något för det klarar inte min rygg. Men då räcker det att jag ringer.

Inte heller går jag bland folk när jag är förkyld

Elisabeth

Citera
          malcolm
          Inlägg 04-12-2010, 19:25
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Tycker inte det är någon katastrof att bli sjuk, ibland kan det tom. vara lite mysigt med någon som kommer ner med dryck och något att äta till sängen. TV på rummet har jag också. yes.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 05-12-2010, 07:49
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Ja jag är iaf mer rädd för vad vaccinet kan ställa till med än själva sjukdomen...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-12-2010, 08:00
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Berith @ 05-12-2010, 07:49) *
          Ja jag är iaf mer rädd för vad vaccinet kan ställa till med än själva sjukdomen...

Då ska du naturligtvis inte vaccinera dig. Själv resonerade jag lite annorlunda för ett drygt år sen och gick och vaccinerade mig. Hotet om en pandemi upplevdes då som i högsta grad reelt och jag ville göra min insats för att skydda f.f.a. de yngre - inte minst tänkte jag på mitt barnbarn.

Det är bra att vi lever i en demokrati och kan välja...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Solstorm
          Inlägg 08-12-2010, 12:43
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag är övertygad om att det bästa är att få influensa ibland, utom för de allvarligaste riskgrupperna förstås. Influensan bygger upp vårt immunförsvar så att nästa gång vi får influensa så blir vi inte lika mycket sjuka även om det är en annan typ av influensa. Det var ju därför som de under 30 förväntades drabbas värst eftersom de inte haft någon allvarlig influensa tidigare. Om alla vaccinerade sig varje år så finns det snart ingen kvar som har ett eget immunförsvar. Vaccineringen gör ju ingen immun, eller delvis immun, på långa vägar lika länge som en influensa gör. Vad skulle hända den dagen inget vaccin finns och ingen har ett eget immunförsvar kvar? Av de utomstående experter som WHO kallade in för att rådgöra om vaccineringen så hade samtliga experter kopplingar till de företag som framställde/sålde vaccin. Fast den branchen ska ju också leva. Det genererar arbetstillfällen och ju mer de anställda i branchen tjänar desto mer konsumerar de. Det gynnar väl BNP också kan jag tänka. (Fast jag såg hellre att de arbetstillfällena kom inom äldreomsorgen tex).

Det pratas om att det kvicksilvret som ingår ska vara i så liten mängd att det är försumbart, men man glömmer att tala om att det kvicksilvret är i en oerhört mycket giftigare form än vanligt kvicksilver. Från väldigt många håll så hävdas att vaccinering av olika slag har en koppling till autism även om det inte är oomtvistat. Man har ju fått en stor ökning av sömnsjuka bland de barn som vaccinerades, så stor ökning att man stoppat vaccineringen i Finland.

Även om man skyddar sig själv med vaccinering så kan man ju ändå vara smittspridare även om smittan inte sprids med nysningar i samma omfattning.

Jag är inte emot all vaccinering, men allmän vaccinering mot influensa tycker jag är hysteriskt.

Finns det några siffror på hur många i Sverige som dog av influensa utav dem som inte vaccinerat sig och som inte tillhörde någon riskgrupp?

Citera
          Samsara
          Inlägg 09-12-2010, 00:07
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 8 160

CITAT (Berith @ 04-12-2010, 11:29) *
          Ni som vaccinerade er då, har ni märkt av nåt konstigt i efterhand?

Jag drabbades av en förkylning som höll i sig i tre månader med febertoppar som kom då och då. Min läkare bekräftade att det var en biverkning av vaccinet.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-12-2010, 00:17
          Länk hit: #47

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Samsara @ 09-12-2010, 00:07) *
          Jag drabbades av en förkylning som höll i sig i tre månader med febertoppar som kom då och då. Min läkare bekräftade att det var en biverkning av vaccinet.

Efter tre månaders förkylning, kändes det inte då som om en snabb död via svininfluensa hade varit lindrigare?

Citera
          Samsara
          Inlägg 09-12-2010, 13:52
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 8 160

Jo, faktiskt. Jag ångrade mig att jag tog det där vaccinet, jag hade klarat mig så mycket bättre utan vaccinet.

Citera
          andersen
          Inlägg 29-12-2010, 15:47
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Idag kan man läsa att 75% är mera rädda för vaccinet än för influensan.

Röstning på aftonbladet

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          netha
          Inlägg 29-12-2010, 21:41
          Länk hit: #50

Gäster

CITAT (andersen @ 29-12-2010, 15:47) *
          Idag kan man läsa att 75% är mera rädda för vaccinet än för influensan.

Röstning på aftonbladet

Ja där ser man vad media kan skrämma upp folk.
          Hela fam tog vaccinet ifjol ... vi två har fått den även i höst. Inga biverkningar. smile.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 29-12-2010, 21:54
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (netha @ 29-12-2010, 21:41) *
          Ja där ser man vad media kan skrämma upp folk.
          Hela fam tog vaccinet ifjol ... vi två har fått den även i höst. Inga biverkningar. smile.gif

Jag tycker nog att det var själva influensan som man skrämdes mest med när det begav sig.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 21:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon