Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Studier från och med idag, blir viktigare än allt annat
          anne-li i olofst...
          Inlägg 10-12-2010, 17:28
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

Citera
          silos
          Inlägg 10-12-2010, 17:46
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Tack mina goa vänner här för att ni bryr er! smiley_small_hug.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 10-12-2010, 19:14
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Silos,

Du har ju fått din fantastiska kreativitet med din målning och med dina dockor. Genom dessa kan du glädja någon annan. Det som du gör med hjärtans lust och om du vill ge det till någon, har du visat din glädje och godhet till den som får det.
          Att ge något, hur litet det än är så har du ju skapat det och du sprider din entusiasm och kärlek till det du kan skapa runt om dig.
          De ser nog din goda vilja som är född av den kärlek du har fått i ditt hjärta när du föddes. Du vet ju att ett nyfödd barns själ kommer direkt från Guds rike.
          Måtte vi inte stänga den dörren i våra hjärtan utan låta den lysa till våra medmänniskor. yes.gif

Jag har skrivit här till dig tillsammans med andra för att du är så känslig själ och utan att försöka påverka dina beslut, berätta om att Gud finns hos dig likväl som hos oss andra. Det kommer alltid finnas de som vill leda andra, men de vet inte hur illa de kan göra med sin makthunger. Dom har också Gud i hjärtat, men de lyssnar inte, vet inte hur enkelt allt är trots allt. . wub.gif .. Fuchsian...
          PS. Du kan väl läsa i dina historieböcker???

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 10-12-2010, 20:11
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Silos, du är helt kompetent att läsa Bibeln utan några pekpinnar. När du har läst hela Bibeln och funderat en tid så kan du ställa vettiga frågor till andra människor. Anlita Jehovas Vittnen om du vill. Det är bra att jämföra deras Bibel med den svenska översättningen. Tycker du inte att JV ger dig rimliga svar så gå till någon annan församling. Jag tror att du kan ta ställning själv och bilda dig en egen uppfattning efter att ha läst hela Bibeln. Bibeln är mycket intressant och väl värd en genomläsning.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          sqrulan
          Inlägg 10-12-2010, 20:44
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Jag tycker att man kommer längst om man tror på sig själv och för mej som inte har läst mer än dom första sidorna i bibeln så är det självklart.
          Jag tror inte på nånting som jag inte kan se eller har sett så för mej finns nog varken den ena eller den andra figuren i bibeln.......
          Min tro om denna bok "bibeln" är att så funkar vi lite tillmans ändå för det är normalt att vara god och snäll! Jag behöver inte läsa mej till det!♥

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 10-12-2010, 23:58
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Jan Lindgren @ 10-12-2010, 20:11) *
          Hej!
          Silos, du är helt kompetent att läsa Bibeln utan några pekpinnar. När du har läst hela Bibeln och funderat en tid så kan du ställa vettiga frågor till andra människor. Anlita Jehovas Vittnen om du vill. Det är bra att jämföra deras Bibel med den svenska översättningen. Tycker du inte att JV ger dig rimliga svar så gå till någon annan församling. Jag tror att du kan ta ställning själv och bilda dig en egen uppfattning efter att ha läst hela Bibeln. Bibeln är mycket intressant och väl värd en genomläsning.
          MVH
          Jan Lindgren

Du har så rätt så!Jag har läst hela Bibeln,men har tyvärr inte blivit klokare för det.
          Visst är Bibeln värd att läsas!
          Mvh//Kyllikki

CITAT (fuchsian @ 10-12-2010, 19:14) *
          Silos,

Du har ju fått din fantastiska kreativitet med din målning och med dina dockor. Genom dessa kan du glädja någon annan. Det som du gör med hjärtans lust och om du vill ge det till någon, har du visat din glädje och godhet till den som får det.
          Att ge något, hur litet det än är så har du ju skapat det och du sprider din entusiasm och kärlek till det du kan skapa runt om dig.
          De ser nog din goda vilja som är född av den kärlek du har fått i ditt hjärta när du föddes. Du vet ju att ett nyfödd barns själ kommer direkt från Guds rike.
          Måtte vi inte stänga den dörren i våra hjärtan utan låta den lysa till våra medmänniskor. yes.gif

Jag har skrivit här till dig tillsammans med andra för att du är så känslig själ och utan att försöka påverka dina beslut, berätta om att Gud finns hos dig likväl som hos oss andra. Det kommer alltid finnas de som vill leda andra, men de vet inte hur illa de kan göra med sin makthunger. Dom har också Gud i hjärtat, men de lyssnar inte, vet inte hur enkelt allt är trots allt. . wub.gif .. Fuchsian...
          PS. Du kan väl läsa i dina historieböcker???

Tack gulledig! smiley_small_hug.gif

CITAT (sqrulan @ 10-12-2010, 20:44) *
          Jag tycker att man kommer längst om man tror på sig själv och för mej som inte har läst mer än dom första sidorna i bibeln så är det självklart.
          Jag tror inte på nånting som jag inte kan se eller har sett så för mej finns nog varken den ena eller den andra figuren i bibeln.......
          Min tro om denna bok "bibeln" är att så funkar vi lite tillmans ändå för det är normalt att vara god och snäll! Jag behöver inte läsa mej till det!♥

Det är nog så att jag inte har riktigt tro på mig själv.
          För min del handlar det inte om att läsa mig till godhet,utan jag längtar innerligt efter Jesus Kristus!
          Och jag är så ledsen att jag inte känner Hans närvaro...ibland har jag dock gjort det!

Citera
          fuchsian
          Inlägg 11-12-2010, 12:09
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Silos,

Våga lita på dig själv, som jag har sagt, finns han i ditt hjärta. Du får lära dig att ha en tillit, även om du har perioder av tvivel.
          Vi lyssnar och skriver till dig för att uppmuntra dig, men meningen är inte att försöka få dig att gå den vägen som du själv känner för.
          Det enda som är säkert är kärleken till dig själv och andra, det har ju Jesus predikat om.

Du behöver inte känna dig osäker och rädd, du är ju en av Guds barn.
          Det du kanske kan tänka på att alla har inte samma åsikter, de gör det de känner för själv. Detta får var och en acceptera och respektera, även om det inte stämmer med ens egen tro. . kompiskram.gif . Fuchsian ....

Citera
          silos
          Inlägg 11-12-2010, 17:02
          Länk hit: #48

Medlem

Idag har jag bestämt mig för att inte mera skriva om min tro här eller nån annanstan!!!!!
          Det kommer jag göra ENDAST om Jesus talar tydligt om att jag måste skriva!
          Det skrivs redan alldeles för mycket om tron av mer eller mindre tokiga människor så jag drar mir bort från sådant!!!!

Det räcker för mig att jag själv längtar efter Jesus,jag behöver inte tala om det för alla!!

OVER AND OUT
          Kyllikki

Citera
          skånepåg
          Inlägg 11-12-2010, 18:03
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (silos @ 11-12-2010, 17:02) *
          Idag har jag bestämt mig för att inte mera skriva om min tro här eller nån annanstan!!!!!
          Det kommer jag göra ENDAST om Jesus talar tydligt om att jag måste skriva!
          Det skrivs redan alldeles för mycket om tron av mer eller mindre tokiga människor så jag drar mir bort från sådant!!!!

Det räcker för mig att jag själv längtar efter Jesus,jag behöver inte tala om det för alla!!

OVER AND OUT
          Kyllikki

Bra

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 12-12-2010, 23:13
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

Jag säger då det.. Gudars skymning....

Citera
          silos
          Inlägg 18-12-2010, 11:34
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (ryss_бори @ 12-12-2010, 23:13) *
          Jag säger då det.. Gudars skymning....

Det räcker för mig att veta att Jesus finns inuti mitt hjärta-själ-ande!

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 09:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon